Plan Szkolenia

Dzień 1: Podstawy Architektury Opierającej się na Wydarzeniach w Go

  • Wprowadzenie do EDA
    • Co to jest Architektura Opierająca się na Wydarzeniach?
    • Porównanie monolitycznych, Microservices i systemów opierających się na wydarzeniach
    • Jak model współbieżności Go i lekki gorutiny czyni je idealnymi dla EDA
  • Podstawowe Koncepcje i Korzyści
    • Dekopulowanie, skalowalność i odporność w systemach przedsiębiorstw
    • Definiowanie Wydarzeń, Producentów, Konsumentów i Pośredników Wydarzeń
    • Przykłady z życia rzeczywistego i studia przypadków, gdzie Go zasilają wysokowydajne systemy zdarzeniowe
  • Twierdzenie CAP i Kompromisy w EDA
    • Przegląd Spójności, Dostępności i Tolerancji na Podział
    • Wpływ EDA na te właściwości
    • Strategie dla równoważenia spójności i dostępności w systemach opartych na Go

Dzień 2: Wydarzenia, Wiadomości i Communication wzorce w Go

  • Rozumienie Typów Wydarzeń
    • Wydarzenia dziedziny vs. Wydarzenia integracji
    • Synchroniczne vs. Asynchroniczne wydarzenia w aplikacjach Go
  • Wzorce Wiadomości w Praktyce
    • Publish-Subscribe (Pub/Sub) w Go
    • Jak projektować i strukturować obciążenia zdarzeń za pomocą JSON, Protocol Buffers lub Avro w Go
  • Wdrażanie Obsługi Wydarzeń w Go
    • Przegląd popularnych bibliotek i frameworków Go do komunikacji
    • Przykłady kodu: wysyłanie i przetwarzanie zdarzeń za pomocą idiomatycznych wzorców Go
    • Sesja praktyczna: Budowanie prostego usługi opierającej się na wydarzeniach w Go

Dzień 3: Systemy Komunikacji i Pośrednicy Wydarzeń z Go

  • Wybieranie i Integrowanie Pośredników Wydarzeń
    • Przegląd popularnych pośredników: Apache Kafka, RabbitMQ i NATS
    • Porównanie przypadków użycia i najlepszych praktyk dla systemów opartych na Go
  • Konfiguracja Infrastruktury Komunikacji
    • Ustawienie Docker Compose dla Kafka, RabbitMQ lub NATS
    • Konfiguracja tematów, wymienników, kolejek i kanałów
    • Przegląd bibliotek klientów Go
  • Praktyczny Warsztat
    • Budowanie przykładowej mikrousługi Go, która generuje i konsumuje wydarzenia
    • Integrowanie usługi z wybranym pośrednikiem wydarzeń
    • Debugowanie i testowanie przepływów zdarzeń

Dzień 4: Wdrażanie, Monitorowanie i Zaawansowane Tematy w Go EDA

  • Wdrażanie Aplikacji Opierających się na Wydarzeniach Go na Kubernetes
    • Konteneryzowanie aplikacji Go do produkcji
    • Wdrażanie Kafka (lub innych pośredników) na klastrach Kubernetes
    • Wprowadzenie do KEDA (Kubernetes Automatyczne Skalowanie Oparte na Wydarzeniach) do skalowania konsumentów wydarzeń
  • Obsługa Błędów i Monitorowanie
    • Obsługa awarii zdarzeń z strategiami
    • Wdrażanie obserwowalności w usługach Go
  • Zaawansowane Tematy i Sesja Q&A
    • Badanie Bezserwerowych Architektur Opierających się na Wydarzeniach z Go
    • Choreografia Wydarzeń vs. Orchestracja: Przypadki użycia i rozważania projektowe
    • Powszechne pułapki, lekcje nauczone i najlepsze praktyki
    • Otwarta sesja Q&A i interaktywne rozwiązywanie problemów

 


Wymagania

Umiejętności programowania Go (Golang), w tym współbieżność (goroutines, kanały)
Podstawowa znajomość architektury oprogramowania (monolity, mikrousługi)
Znałość z Docker i Docker Compose
Podstawowa wiedza o REST API i sieciach
Doświadczenie w używaniu narzędzi CLI i Git
Opcjonalnie: Znałość z Kubernetes i systemami wiadomości (Kafka, RabbitMQ, NATS)
 
 28 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (7)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie