Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Plan Szkolenia
Dzień 1: Podstawy Architektury Opierającej się na Wydarzeniach w Go
- Wprowadzenie do EDA
- Co to jest Architektura Opierająca się na Wydarzeniach?
- Porównanie monolitycznych, Microservices i systemów opierających się na wydarzeniach
- Jak model współbieżności Go i lekki gorutiny czyni je idealnymi dla EDA
- Podstawowe Koncepcje i Korzyści
- Dekopulowanie, skalowalność i odporność w systemach przedsiębiorstw
- Definiowanie Wydarzeń, Producentów, Konsumentów i Pośredników Wydarzeń
- Przykłady z życia rzeczywistego i studia przypadków, gdzie Go zasilają wysokowydajne systemy zdarzeniowe
- Twierdzenie CAP i Kompromisy w EDA
- Przegląd Spójności, Dostępności i Tolerancji na Podział
- Wpływ EDA na te właściwości
- Strategie dla równoważenia spójności i dostępności w systemach opartych na Go
Dzień 2: Wydarzenia, Wiadomości i Communication wzorce w Go
- Rozumienie Typów Wydarzeń
- Wydarzenia dziedziny vs. Wydarzenia integracji
- Synchroniczne vs. Asynchroniczne wydarzenia w aplikacjach Go
- Wzorce Wiadomości w Praktyce
- Publish-Subscribe (Pub/Sub) w Go
- Jak projektować i strukturować obciążenia zdarzeń za pomocą JSON, Protocol Buffers lub Avro w Go
- Wdrażanie Obsługi Wydarzeń w Go
- Przegląd popularnych bibliotek i frameworków Go do komunikacji
- Przykłady kodu: wysyłanie i przetwarzanie zdarzeń za pomocą idiomatycznych wzorców Go
- Sesja praktyczna: Budowanie prostego usługi opierającej się na wydarzeniach w Go
Dzień 3: Systemy Komunikacji i Pośrednicy Wydarzeń z Go
- Wybieranie i Integrowanie Pośredników Wydarzeń
- Przegląd popularnych pośredników: Apache Kafka, RabbitMQ i NATS
- Porównanie przypadków użycia i najlepszych praktyk dla systemów opartych na Go
- Konfiguracja Infrastruktury Komunikacji
- Ustawienie Docker Compose dla Kafka, RabbitMQ lub NATS
- Konfiguracja tematów, wymienników, kolejek i kanałów
- Przegląd bibliotek klientów Go
- Praktyczny Warsztat
- Budowanie przykładowej mikrousługi Go, która generuje i konsumuje wydarzenia
- Integrowanie usługi z wybranym pośrednikiem wydarzeń
- Debugowanie i testowanie przepływów zdarzeń
Dzień 4: Wdrażanie, Monitorowanie i Zaawansowane Tematy w Go EDA
- Wdrażanie Aplikacji Opierających się na Wydarzeniach Go na Kubernetes
- Konteneryzowanie aplikacji Go do produkcji
- Wdrażanie Kafka (lub innych pośredników) na klastrach Kubernetes
- Wprowadzenie do KEDA (Kubernetes Automatyczne Skalowanie Oparte na Wydarzeniach) do skalowania konsumentów wydarzeń
- Obsługa Błędów i Monitorowanie
- Obsługa awarii zdarzeń z strategiami
- Wdrażanie obserwowalności w usługach Go
- Zaawansowane Tematy i Sesja Q&A
- Badanie Bezserwerowych Architektur Opierających się na Wydarzeniach z Go
- Choreografia Wydarzeń vs. Orchestracja: Przypadki użycia i rozważania projektowe
- Powszechne pułapki, lekcje nauczone i najlepsze praktyki
- Otwarta sesja Q&A i interaktywne rozwiązywanie problemów
Wymagania
Umiejętności programowania Go (Golang), w tym współbieżność (goroutines, kanały)
Podstawowa znajomość architektury oprogramowania (monolity, mikrousługi)
Znałość z Docker i Docker Compose
Podstawowa wiedza o REST API i sieciach
Doświadczenie w używaniu narzędzi CLI i Git
Opcjonalnie: Znałość z Kubernetes i systemami wiadomości (Kafka, RabbitMQ, NATS)
Podstawowa znajomość architektury oprogramowania (monolity, mikrousługi)
Znałość z Docker i Docker Compose
Podstawowa wiedza o REST API i sieciach
Doświadczenie w używaniu narzędzi CLI i Git
Opcjonalnie: Znałość z Kubernetes i systemami wiadomości (Kafka, RabbitMQ, NATS)
28 godzin