Plan Szkolenia
Dzień 1
Wprowadzenie
Dobre i standardowe nazwy
- nazwy pakietów, plików, klas, metod oraz zmiennych powinny mieć znaczące nazwy pochodne od ich przeznaczenia
- powinny być czytelne
- powinny być przeszukiwalne
- rozważamy przestrzeń nazw, którą generujemy; ma ona sens?
Klasy, obiekty i struktury danych
- istnieje różnica między obiektami, które coś robią, a strukturami, które po prostu zawierają dane
- kiedy używać struktur danych, a dlaczego
- kiedy używać obiektów, a dlaczego
- OOD i abstrakcja
- getterzy/settery i po co są potrzebne
- lepiej mieć wiele małych klas, z wieloma małymi metodami i funkcjami
Dobre komentarze
- istnieją dobre i złe komentarze;
- musimy wiedzieć, jak generować dobre komentarze i zapomnieć o reszcie
Dzień 2
Funkcje
- tylko jedna rzecz
- małe
- argumenty (dobre i złe)
- nieplanowane efekty uboczne
Obsługa błędów
- kiedy obsługiwać błędy, a kiedy pozostawić je bez reakcji
- jeśli obsłużymy wyjątek, co z nim robimy i dlaczego
- niestandardowe klasy obsługi błędów
Formatowanie kodu: jak możemy lepiej sformatować kod
Test-Driven Design: Otwarta dyskusja na temat pomysłu Uncle Boba, że programy powinny być TDD
Wymagania
Nie ma konkretnych wymagań potrzebnych do uczestnictwa w tym kursie.
Opinie uczestników (2)
The teacher addressed many relevant topics for clean coding with practical examples.
Ben van Oeveren - Movella
Szkolenie - Clean Code
I really liked that there were a lot of practical exercises in which you could put the learned immediately into action.