Plan Szkolenia

Dzień 1

Wprowadzenie

Dobre i standardowe nazwy

- nazwy pakietów, plików, klas, metod oraz zmiennych powinny mieć znaczące nazwy pochodne od ich przeznaczenia

- powinny być czytelne

- powinny być przeszukiwalne

- rozważamy przestrzeń nazw, którą generujemy; ma ona sens?

Klasy, obiekty i struktury danych

- istnieje różnica między obiektami, które coś robią, a strukturami, które po prostu zawierają dane

- kiedy używać struktur danych, a dlaczego

- kiedy używać obiektów, a dlaczego

- OOD i abstrakcja

- getterzy/settery i po co są potrzebne

- lepiej mieć wiele małych klas, z wieloma małymi metodami i funkcjami

Dobre komentarze

- istnieją dobre i złe komentarze;

- musimy wiedzieć, jak generować dobre komentarze i zapomnieć o reszcie

Dzień 2

Funkcje

- tylko jedna rzecz

- małe

- argumenty (dobre i złe)

- nieplanowane efekty uboczne

Obsługa błędów

- kiedy obsługiwać błędy, a kiedy pozostawić je bez reakcji

- jeśli obsłużymy wyjątek, co z nim robimy i dlaczego

- niestandardowe klasy obsługi błędów

Formatowanie kodu: jak możemy lepiej sformatować kod

Test-Driven Design: Otwarta dyskusja na temat pomysłu Uncle Boba, że programy powinny być TDD

Wymagania

Nie ma konkretnych wymagań potrzebnych do uczestnictwa w tym kursie.

 14 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (2)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie