Plan Szkolenia

Blok 1: Pojęcia podstawowe

  • Jakość procesu, jakość projektu oraz jakość produktu
  • Jakość integralna w organizacji
    • Jakość integralna a zarządzanie doświadczeniem klienta
    • Jakość integralna a biznes społecznie odpowiedzialny
    • Elementy jakości integralnej
  • Psychologiczne i społeczne aspekty jakości
  • Czy inżynieria oprogramowania (oraz jakości) jest pełna mylących przesądów?
  • Warsztat 1 – unikanie kosztownych nieporozumień

Blok 2: Miary jakości

  • Tradycyjne miary jakości procesów: CMMI, SPICE
  • Kontekstowe miary jakości procesów
  • Liczba linii poprawnego kodu na głowę pracownika jako miara jakości procesu
  • Czy jakość procesu jest za darmo? Deming, Juran, Kanban, P.B. Crosby
  • Miary jakości produktu:
    • Atrybuty jakości
    • Wagi atrybutów jakości
    • Diagram Kano
    • Jakość wewnętrzna i jakość zewnętrzna

Blok 3: Optymalizacja inwestycji w jakość

  • Koszty zapobiegania błędom i koszty błędów – poszukiwanie złotego środka
  • Optymalizacja podziału inwestycji w różne metody zapewnienia jakości
  • Optymalizacja wykonywania różnych metod zapewnienia jakości:
    • Metoda prób i błędów a metody predykcyjne
    • Podział kosztów między specyfikację a wykonywanie
    • Optymalny udział kosztów wsparcia narzędziowego

Blok 4: Automatyczne zapobieganie błędom i skokowy wzrost wydajności

  • Oprogramowanie, jako motor a nie hamulec biznesu – A. Kolawa
  • Jednorazowe oprogramowanie
  • Zapobieganie zamiast naprawiania, linia produkcyjna zamiast manufaktury
  • Jakość procesu, jako konieczny warunek wysokiej wydajności pracy
  • Metody wdrożenia wysokowydajnego procesu wytwarzania oprogramowania:
    • Usunięcie systematycznych przyczyn błędów
    • Zapobieganie błędom integralnym elementem procesu wytwarzania
    • Automatyzacja standardowych czynności zapobiegawczych i kontrolnych
    • Automatyczne rejestrowanie obiektywnych dany na temat statusu projektu i produktu

Blok 5: Zapewnienie jakości

  • Zapewnienie jakości a kontrola jakości
  • Zapewnienie jakości poprzez metody inżynierii wymagań
  • Zarządzanie jakością a zarządzanie projektem
  • Zarządzanie konfiguracją i zmianami
  • Jakość w kontekście architektury oprogramowania
  • Programowanie wysokiej jakości
  • Testowanie – kontrola jakości oraz zapobieganie błędom
  • Psychologiczne czynniki zapewnienia jakości
 14 godzin

Liczba uczestników



Cena za uczestnika

Opinie uczestników (1)

Szkolenia Powiązane

Robot Framework: Keyword Driven Acceptance Testing

14 godzin

Serenity BDD for Automated Acceptance Tests

7 godzin

Powiązane Kategorie