Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Plan Szkolenia
Blok 1: Pojęcia podstawowe
- Jakość procesu, jakość projektu oraz jakość produktu
- Jakość integralna w organizacji
- Jakość integralna a zarządzanie doświadczeniem klienta
- Jakość integralna a biznes społecznie odpowiedzialny
- Elementy jakości integralnej
- Psychologiczne i społeczne aspekty jakości
- Czy inżynieria oprogramowania (oraz jakości) jest pełna mylących przesądów?
- Warsztat 1 – unikanie kosztownych nieporozumień
Blok 2: Miary jakości
- Tradycyjne miary jakości procesów: CMMI, SPICE
- Kontekstowe miary jakości procesów
- Liczba linii poprawnego kodu na głowę pracownika jako miara jakości procesu
- Czy jakość procesu jest za darmo? Deming, Juran, Kanban, P.B. Crosby
- Miary jakości produktu:
- Atrybuty jakości
- Wagi atrybutów jakości
- Diagram Kano
- Jakość wewnętrzna i jakość zewnętrzna
Blok 3: Optymalizacja inwestycji w jakość
- Koszty zapobiegania błędom i koszty błędów – poszukiwanie złotego środka
- Optymalizacja podziału inwestycji w różne metody zapewnienia jakości
- Optymalizacja wykonywania różnych metod zapewnienia jakości:
- Metoda prób i błędów a metody predykcyjne
- Podział kosztów między specyfikację a wykonywanie
- Optymalny udział kosztów wsparcia narzędziowego
Blok 4: Automatyczne zapobieganie błędom i skokowy wzrost wydajności
- Oprogramowanie, jako motor a nie hamulec biznesu – A. Kolawa
- Jednorazowe oprogramowanie
- Zapobieganie zamiast naprawiania, linia produkcyjna zamiast manufaktury
- Jakość procesu, jako konieczny warunek wysokiej wydajności pracy
- Metody wdrożenia wysokowydajnego procesu wytwarzania oprogramowania:
- Usunięcie systematycznych przyczyn błędów
- Zapobieganie błędom integralnym elementem procesu wytwarzania
- Automatyzacja standardowych czynności zapobiegawczych i kontrolnych
- Automatyczne rejestrowanie obiektywnych dany na temat statusu projektu i produktu
Blok 5: Zapewnienie jakości
- Zapewnienie jakości a kontrola jakości
- Zapewnienie jakości poprzez metody inżynierii wymagań
- Zarządzanie jakością a zarządzanie projektem
- Zarządzanie konfiguracją i zmianami
- Jakość w kontekście architektury oprogramowania
- Programowanie wysokiej jakości
- Testowanie – kontrola jakości oraz zapobieganie błędom
- Psychologiczne czynniki zapewnienia jakości
14 godzin
Opinie uczestników (1)
Bardzo mi się podobało zaznaczanie, zakreślanie na slajdach i tłumaczenie na bieżąco. Wiedza przekazana była bardzo duża.