Plan Szkolenia

Introduction

  • Overview of Pixar USD features and components
  • Understanding the USD composition

Preparing the Development Environment

  • Building and installing dependencies and components
  • Setting the environment variables for Python

Authoring USD

  • Creating a USD stage
  • Creating and editing prims
  • Referencing layers
  • Converting layers into different USD file formats
  • Traversing prims in a stage
  • Creating and editing variants
  • Applying transformations, animations, layer offsets, and shading

Working with Plugins and Examples

  • Modifying variant examples in Katana
  • Generating USD assets from Maya
  • Modifying USD scenes with Houdini
  • Setting up and using Usdview plugin
  • Building schema classes

Troubleshooting

Summary and Conclusion

Wymagania

  • An understanding of 3D modeling and production concepts
  • Python programming experience

Audience

  • Design Engineers
  • Architects
  • Developers
  7 godzin
 

Liczba uczestników


Data rozpoczęcia

Data zakończenia


Daty szkoleń są uzależnione od dostępności trenerów. Szkolenia standardowo odbywają się w godzinach od 09:00 do 16:00.
Szkolenia zdalne są realizowane w przypadku uzbierania się grupy szkoleniowej liczącej co najmniej 5 osób na dany termin.

Opinie uczestników (5)

Szkolenia Powiązane

Repast - Agent Based Modeling and Simulation (ABMS)

  28 godzin

Powiązane Kategorie