Plan Szkolenia

Wprowadzenie

Przegląd Kotlina

Konfigurowanie narzędzi

  • Korzystanie z narzędzi wiersza poleceń
  • Instalacja JDK dla Kotlina
  • Instalacja i konfigurowanie IDE: IntelliJ
  • Instalacja wtyczek

Rozpoczęcie pracy z Kotlinem

  • Wprowadzenie do podstawowego kodowania w Kotlinie
  • Poznanie architektury Kotlina
  • Interakcja z Kotlinem przy użyciu REPL
  • Tworzenie zmiennych w Kotlinie
  • Zrozumienie różnych typów danych w Kotlinie
  • Korzystanie ze stringów w Kotlinie
  • Zrozumienie niemodyfikowalności (immutability) w Kotlinie
  • Implementacja wyrażeń, instrukcji i przypisań
  • Korzystanie z zmiennych nullowych (nullable variables) w Kotlinie dla bezpieczeństwa przed nullami
  • Tworzenie pierwszej samodzielnej aplikacji w Kotlinie

Implementacja instrukcji warunkowych w Kotlinie

  • Obsługa przepływu programu za pomocą instrukcji "if"
  • Obsługa opcji przy użyciu instrukcji "when"
  • Eksploracja zaawansowanych możliwości instrukcji warunkowych w Kotlinie
  • Generowanie liczb losowych przy użyciu instrukcji warunkowych

Korzystanie z tablic i list w Kotlinie

Implementacja konstrukcji pętlowych w Kotlinie

  • Kodowanie pętli "for"
  • Kodowanie pętli "while"
  • Implementacja instrukcji "break"
  • Implementacja instrukcji "continue"
  • Używanie instrukcji "return"
  • Używanie etykiet pętli
  • Obliczanie sumy liczb przy użyciu pętli

Korzystanie z funkcji w Kotlinie

  • Tworzenie funkcji
  • Deklarowanie funkcji
  • Używanie parametrów i zwracanie wartości
  • Używanie funkcji rozszerzających (extension functions)
  • Używanie funkcji wbudowanych (inline functions)
  • Używanie funkcji wyższego rzędu (higher-order functions)

Programowanie obiektowe w Kotlinie

  • Przegląd programowania z obiektami
  • Tworzenie klasy
  • Dodawanie metod do klas
  • Definiowanie podstawowych konstruktorów
  • Używanie nazwanych parametrów i wartości domyślnych
  • Używanie klas otwartych (open classes) do umożliwiających dziedziczenie
  • Używanie klas abstrakcyjnych (abstract classes)
  • Tworzenie i używanie interfejsów
  • Obsługa zastępowania (overriding)
  • Tworzenie klas danych (data classes)
  • Używanie singletonów i obiektów towarzyszących (companion objects)
  • Używanie wyliczeń (enumerations)
  • Grupowanie klas w pakietach
  • Używanie importów
  • Implementacja ukrywania informacji
  • Używanie getterów i setterów
  • Implementacja modyfikatorów widoczności (visibility modifiers)
  • Zrozumienie generyków (generics)
  • Implementacja stosu generycznego
  • Używanie funkcji generycznych

Korzystanie z różnych systemów liczbowych

  • Używanie liczb szesnastkowych (hexadecimal numbers)
  • Używanie liczb dwójkowych (binary numbers)
  • Używanie operatorów bitowych

Implementacja funkcjonalności wejścia i wyjścia

Korzystanie z Javy w Kotlinie

Korzystanie z Kotlina w Javie

Testowanie przy użyciu Spek

Rozwiązywanie problemów

Podsumowanie i wnioski

Wymagania

  • Podstawowa znajomość komputerów
  • Nie wymagane jest wcześniejsze doświadczenie w programowaniu
 21 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (1)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie