Plan Szkolenia
Wprowadzenie
Przegląd Kotlina
Konfigurowanie narzędzi
- Korzystanie z narzędzi wiersza poleceń
- Instalacja JDK dla Kotlina
- Instalacja i konfigurowanie IDE: IntelliJ
- Instalacja wtyczek
Rozpoczęcie pracy z Kotlinem
- Wprowadzenie do podstawowego kodowania w Kotlinie
- Poznanie architektury Kotlina
- Interakcja z Kotlinem przy użyciu REPL
- Tworzenie zmiennych w Kotlinie
- Zrozumienie różnych typów danych w Kotlinie
- Korzystanie ze stringów w Kotlinie
- Zrozumienie niemodyfikowalności (immutability) w Kotlinie
- Implementacja wyrażeń, instrukcji i przypisań
- Korzystanie z zmiennych nullowych (nullable variables) w Kotlinie dla bezpieczeństwa przed nullami
- Tworzenie pierwszej samodzielnej aplikacji w Kotlinie
Implementacja instrukcji warunkowych w Kotlinie
- Obsługa przepływu programu za pomocą instrukcji "if"
- Obsługa opcji przy użyciu instrukcji "when"
- Eksploracja zaawansowanych możliwości instrukcji warunkowych w Kotlinie
- Generowanie liczb losowych przy użyciu instrukcji warunkowych
Korzystanie z tablic i list w Kotlinie
Implementacja konstrukcji pętlowych w Kotlinie
- Kodowanie pętli "for"
- Kodowanie pętli "while"
- Implementacja instrukcji "break"
- Implementacja instrukcji "continue"
- Używanie instrukcji "return"
- Używanie etykiet pętli
- Obliczanie sumy liczb przy użyciu pętli
Korzystanie z funkcji w Kotlinie
- Tworzenie funkcji
- Deklarowanie funkcji
- Używanie parametrów i zwracanie wartości
- Używanie funkcji rozszerzających (extension functions)
- Używanie funkcji wbudowanych (inline functions)
- Używanie funkcji wyższego rzędu (higher-order functions)
Programowanie obiektowe w Kotlinie
- Przegląd programowania z obiektami
- Tworzenie klasy
- Dodawanie metod do klas
- Definiowanie podstawowych konstruktorów
- Używanie nazwanych parametrów i wartości domyślnych
- Używanie klas otwartych (open classes) do umożliwiających dziedziczenie
- Używanie klas abstrakcyjnych (abstract classes)
- Tworzenie i używanie interfejsów
- Obsługa zastępowania (overriding)
- Tworzenie klas danych (data classes)
- Używanie singletonów i obiektów towarzyszących (companion objects)
- Używanie wyliczeń (enumerations)
- Grupowanie klas w pakietach
- Używanie importów
- Implementacja ukrywania informacji
- Używanie getterów i setterów
- Implementacja modyfikatorów widoczności (visibility modifiers)
- Zrozumienie generyków (generics)
- Implementacja stosu generycznego
- Używanie funkcji generycznych
Korzystanie z różnych systemów liczbowych
- Używanie liczb szesnastkowych (hexadecimal numbers)
- Używanie liczb dwójkowych (binary numbers)
- Używanie operatorów bitowych
Implementacja funkcjonalności wejścia i wyjścia
Korzystanie z Javy w Kotlinie
Korzystanie z Kotlina w Javie
Testowanie przy użyciu Spek
Rozwiązywanie problemów
Podsumowanie i wnioski
Wymagania
- Podstawowa znajomość komputerów
- Nie wymagane jest wcześniejsze doświadczenie w programowaniu
Opinie uczestników (1)
Alex jest bardzo przyjazną i sympatyczną osobą. Udało mu się sprawić, że wszyscy czuli себя комфортно, работая вместе и добровольно предлагая решения. Corrected version: Alex jest bardzo przyjazną i sympatyczną osobą. Udało mu się sprawić, że wszyscy czuli się komfortowo, pracując razem i dobrowolnie udzielając propozycji rozwiązań.
Kai Bergman - Red Embedded Consulting Sp. z o.o.
Szkolenie - Kotlin for Beginners
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję