Last updated
Kod kursu
3052
Czas trwania
14 godzin
szkolenie zdalne: 2 lub 4 dni
szkolenie stacjonarne: 2 dni
Wymagania
Znajomość systemu Windows.
Opis
Uczestnicy kursu nauczą się tworzyć estetyczne, profesjonalnie wyglądające dokumenty (w tym m.in. wszelkiego rodzaju korespondencję oficjalną - służbową i urzędową), a także w pełni wykorzystywać podstawowe mechanizmy programu umożliwiające przejrzysty przekaz informacji zarówno w krótszych, jak i dłuższych dokumentach.
Plan Szkolenia
Wprowadzenie do używania edytorów tekstów
- Możliwości komputerowego przetwarzania tekstów
- Tworzenie i zapis dokumentów
- Zabezpieczanie dokumentów hasłem
- Kopie zapasowe dokumentów
- Szybkie i precyzyjne poruszanie się po dokumencie
Style
- Znaczenie stylów dla łatwego utrzymania spójności, przejrzystości i estetyki dokumentu
- Grupy stylów i ich zastosowanie
- Szybka zmiana formatowania tekstu podstawowego
- Formatowanie tytułów i środki typograficzne używane do ich wyróżniania
- Ogólne zasady uzyskiwania przejrzystości i estetyki tekstów
Listy - wypunktowania i wyliczenia
- Zastosowanie wypunktowań oraz wyliczeń
- Utrzymanie jednolitego wyglądu list w całym dokumencie
- Szybka zmiana wyglądu list
- Zmiana kolejności lub poziomu dla elementu listy
- Zmiana numeracji list wyliczanych (np. na liczby rzymskie lub małe litery alfabetu)
- Zmiana znaków wypunktowania
Tabulatory
- Rodzaje i zastosowanie
- Wstawienie i zmiana położenia tabulatora
- Używanie tabulatorów w korespondencji (wyrównywanie dat w nagłówku dokumentu do prawego marginesu czy też wykropkowane miejsce na odręczny podpis)
- Wyrównywanie kolumn liczb
Tabele
- Budowa i zastosowanie tabel
- Wstawianie tabel
- Estetyka i przejrzystość tabel (m.in. zmiana kroju i wielkości pisma oraz krawędzi, wewnętrznych marginesów i koloru tła komórek)
- Modyfikacja tabel (m.in. dodawanie i usuwanie kolumn oraz wierszy, a także tworzenie nagłówków wspólnych dla kilku kolumn)
Nagłówki i stopki stron
- Zastosowanie
- Ustawienie osobnego nagłówka/stopki dla pierwszej strony dokumentu
- Użycie automatycznej numeracji stron (w tym numeracji w postaci "Nr kolejny strony / Ilość stron w dokumencie")
- Wstawienie na wszystkich stronach informacji z metryki dokumentu (np. tytuł, autora lub datę aktualizacji)
- Zmiana kroju i wielkości pisma dla numerów stron (niezależnie od pozostałej zawartości nagłówka/stopki)
- Użycie separatora nagłówka/stopki (linii oddzielającej od głównej treści strony)
Korespondencja seryjna
- Zastosowanie i możliwości mechanizmu korespondencji seryjnej
- Przygotowanie źródła danych (np. bazy adresów) oraz dokumentu podstawowego
- Drukowanie korespondencji seryjnej
- Drukowanie etykiet adresowych oraz adresów na kopertach
Opinie uczestników
We also do Consultancy!
MS Word - poziom podstawowy Consultancy
We work with leading clients across a wide range of technologies!
Reach out for Project | Staff Enhancement | System Audit Consulting