Plan Szkolenia

MODUŁ 1: POWER BI

W tym module wyjaśnić będziemy, co oferuje Power BI, przeanalizujemy dostępne produkty i ich zalety, oraz omówimy sposób dostarczania aktualizacji Power BI.

Lekcje

  • Co to jest Power BI?
  • Przeglądanie zestawu produktów Power BI
  • Identyfikowanie różnic między produktami
  • Zrozumienie aktualizacji Power BI

Po ukończeniu tego modułu studenci będą w stanie:

  • Zrozumieć, co to jest Power BI.
  • Zrozumieć różnice między produktami.
  • Zrozumieć aktualizacje Power BI.

MODUŁ 2: POWER BI DESKTOP

W tym module przeanalizujemy kroki konieczne do zainstalowania Power BI Desktop, poznamy interfejs, omówimy dostępne typy plików i źródła danych, oraz dyskusję na temat konfigurowania ustawień odświeżania danych. Omówimy również dostępne typy danych i porady dotyczące ich wykorzystywania.

Lekcje

  • Instalowanie Power BI Desktop
  • Poznawanie interfejsu Power BI Desktop
  • Wykorzystywanie typów plików; PBIX vs PBIT
  • Przeglądanie źródeł danych
  • Dyskusja na temat odświeżania danych
  • Zrozumienie typów danych

Ćwiczenie 2: POWER BI DESKTOP

  • Wprowadzenie do Power BI
  • Po ukończeniu tego modułu studenci będą w stanie:
  • Zrozumieć i wykorzystywać instalację Power BI Desktop.
  • Zrozumieć i wykorzystywać typy plików PBIX i PBIT.
  • Zrozumieć źródła danych, odświeżanie danych i typy danych.

MODUŁ 3: PRACA Z PLIKAMI CSV, TXT I ARKUSZAMI EXCELA

W tym module przeanalizujemy importowanie danych, transformację, ładowanie i manipulowanie danymi przy użyciu plików CSV, TXT i arkuszy Excela. Power BI obsługuje te typy plików bez problemu.

Lekcje

  • Importowanie danych
  • Transformacja danych
  • Ładowanie danych
  • Operacje dopinania
  • Praca z folderami i plikami
  • Używanie tabel rozkładu (pivot tables)

Ćwiczenie 3: PRACA Z PLIKAMI CSV, TXT I ARKUSZAMI EXCELA

  • Importowanie, transformacja i ładowanie danych
  • Operacje dopinania
  • Praca z folderami i plikami
  • Używanie tabel rozkładu (pivot tables)

Po ukończeniu tego modułu studenci będą w stanie:

  • Zrozumieć i wykorzystywać importowanie, transformację i ładowanie danych.
  • Zrozumieć i wykorzystywać operacje dopinania.
  • Zrozumieć i wykorzystywać pracę z folderami i plikami.
  • Zrozumieć i wykorzystywać użycie tabel rozkładu (pivot tables).

MODUŁ 4: ŁĄCZENIE SIĘ Z BAZAMI DANYCH

W tym module przebadamy proces łączenia się z bazami danych oraz omówimy relacje.

Lekcje

  • Praca z danymi relacyjnymi
  • Zrozumienie relacji
  • Importowanie z SQL Server Analysis Services Multidimensional i Tabular

Ćwiczenie 4: ŁĄCZENIE SIĘ Z BAZAMI DANYCH

  • Importowanie z SQL Server i badanie relacji
  • Importowanie z SSAS Multidimensional

Po ukończeniu tego modułu studenci będą w stanie:

  • Zrozumieć i wykorzystywać importowanie z SQL Server i badanie relacji.
  • Zrozumieć relacje.
  • Zrozumieć i wykorzystywać importowanie z SSAS Multidimensional.

MODUŁ 5: SCALANIE, GRUPOWANIE, PODSUMOWYWANIE I OBLICZANIE DANYCH

W tym module omówimy, dlaczego scalanie było trudne w przeszłości, przeanalizujemy, jak znacznie łatwiej jest je wykorzystywać dziś, oraz przebadamy opcje grupowania, podsumowywania i obliczania.

Lekcje

  • Zrozumienie problemów z scalaniem
  • Wykonywanie scalań
  • Opcje grupowania
  • Podsumowywanie
  • Obliczanie

Ćwiczenie 5: SCALANIE, GRUPOWANIE, PODSUMOWYWANIE I OBLICZANIE DANYCH

  • Wykonywanie scalań
  • Grupowanie i podsumowywanie
  • Obliczanie

Po ukończeniu tego modułu studenci będą w stanie:

  • Zrozumieć i wykorzystywać wykonywanie scalań.
  • Zrozumieć i wykorzystywać grupowanie i podsumowywanie.
  • Zrozumieć i wykorzystywać obliczanie.

MODUŁ 6: TWORZENIE RAPORTÓW

W tym module utworzymy raport i przeanalizujemy dostępne opcje wizualizacji.

Lekcje

  • Tworzenie raportów
  • Wykorzystywanie wizualizacji macierzowej (matrix visualization)
  • Wykorzystywanie wizualizacji mapowej (map visualization)
  • Wykorzystywanie wizualizacji kafelka (card visualization)
  • Wykorzystywanie wizualizacji wykresu (chart visualization)
  • Wykorzystywanie filtrów (slicers)
  • Publikowanie na Power BI Online

Ćwiczenie 6: TWORZENIE RAPORTÓW

  • Tworzenie raportów
  • Wykorzystywanie wizualizacji macierzowej (matrix visualization)
  • Wykorzystywanie wizualizacji mapowej (map visualization)
  • Wykorzystywanie wizualizacji kafelka (card visualization)
  • Wykorzystywanie wizualizacji wykresu (chart visualization)
  • Wykorzystywanie filtrów (slicers)
  • Publikowanie na Power BI Online
  • Po ukończeniu tego modułu studenci będą w stanie:
  • Zrozumieć i wykorzystywać tworzenie raportów.
  • Zrozumieć i wykorzystywać wizualizację macierzową (matrix visualization).
  • Zrozumieć i wykorzystywać wizualizację mapową (map visualization).
  • Zrozumieć i wykorzystywać wizualizację kafelka (card visualization).
  • Zrozumieć i wykorzystywać wizualizację wykresu (chart visualization).
  • Zrozumieć i wykorzystywać filtry (slicers).
  • Zrozumieć i wykorzystywać publikowanie na Power BI Online.

MODUŁ 7: POWER BI ONLINE

W tym module przebadamy, czym jest Power BI Online, omówimy dostępne funkcje, a następnie porozmawiamy o opcjach mobilnych.

Lekcje

  • Wprowadzenie do Power BI Online
  • Importowanie danych
  • Tworzenie raportów
  • Konfigurowanie tablic nawigacyjnych (dashboards)
  • Udostępnianie raportów i tablic nawigacyjnych
  • Przebadanie Power BI Mobile

Ćwiczenie 7: POWER BI ONLINE

  • Poznawanie interfejsu Power BI Online
  • Importowanie plików Excel (.xlsx lub .xlsm), rozdzielonych przecinkami (CSV) i Power BI Desktop (.pbix)
  • Tworzenie raportu
  • Dodawanie filtrów do raportu
  • Dodawanie KPI do raportu
  • Tworzenie tablicy nawigacyjnej (dashboard)
  • Przypinanie kafelków (pinning tiles)

Po ukończeniu tego modułu studenci będą w stanie:

  • Zrozumieć i wykorzystywać poznanie interfejsu Power BI Online.
  • Zrozumieć i wykorzystywać importowanie danych.
  • Zrozumieć i wykorzystywać tworzenie raportów.
  • Zrozumieć i wykorzystywać dodawanie filtrów do raportu.
  • Zrozumieć i wykorzystywać dodawanie KPI do raportu.
  • Zrozumieć i wykorzystywać tworzenie tablicy nawigacyjnej (dashboard).
  • Zrozumieć i wykorzystywać przypinanie kafelków (pinning tiles).

Wymagania

Podstawowe zrozumienie Excela i baz danych

 14 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (7)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie