Plan Szkolenia
1. Wprowadzenie do Zarządzania Kontynuowalnością Biznesu
Ta część modułu zapewnia podstawowe wprowadzenie do dyscypliny zarządzania kontynuowalnością biznesu, opisuje, jak powinna ona być zintegrowana z ogólną strategią firmy oraz dostarcza krótkiego przeglądu zarządzania ryzykiem.
1.1 Potrzeba Zarządzania Kontynuowalnością Biznesu
1.2 Kontekst Zarządzania Kontynuowalnością Biznesu w biznesie
1.3 Kierownictwo i zaangażowanie zarządu w zarządzanie kontynuacją działalności
1.4 Przegląd podstaw zarządzania ryzykiem
1.5 Cykl życia Instytutu Zarządzania Kontynuowalnością Biznesu
2. Polityka i Zarządzanie Programem BCM
Ta część modułu opisuje zarówno wstępną fazę, jak i wymagania dotyczące długotrwałego zarządzania programem zarządzania kontynuowalnością biznesu.
2.1 Wstępne działania
2.2 Implementacja Programu BCM
2.3 Kontynuacja łańcucha dostaw
2.4 Dokumentacja
3. Zrozumienie Organizacji (Analiza) – 10 godzin
Ta część modułu opisuje, jak menedżer kontynuacji działalności biznesowej podejmuje działania mające na celu zrozumienie organizacji oraz uruchamia ogólny program zarządzania kontynuowalnością biznesu.
3.1 Identyfikacja kluczowych dla firmy obszarów
3.2 Terminologia
3.3 Analiza wpływu działalności biznesowej (BIA)
3.4 Analiza wymagań kontynuacji
3.5 Ocena zagrożeń i podatności
3.6 Monitoring horyzontalny
3.7 Ocena ryzyka
3.8 Ocecenie opcji
3.9 Biznesowe uzasadnienia i akceptacja programu
4. Określenie Strategii Zarządzania Kontynuowalnością (Projekt)
Ta część modułu opisuje, jak organizacja opracowuje ogólną strategię zarządzania kontynuowalnością.
4.1 Strategiczne opcje
4.2 Ludzie
4.3 Miejsca
4.4 Procesy i procedury
4.5 Technologia
4.6 Informacje
4.7 Łańcuch dostaw
4.8 Stakeholderzy
4.9 Sytuacje awaryjne cywilne
5. Reakcja na Awarię Biznesową (Implementacja) – 6 godzin
Ta część modułu opisuje, jak organizacja opracowuje i implementuje reakcję na awarię biznesową.
5.1 Ogólna struktura reagowania na incydent
5.2 Rodzaje planów
5.3 Plany zarządzania incydentami
5.4 Plany kontynuacji działalności biznesowej
5.5 Plany odtworzenia po awarii (DRP)
5.6 Plany wznowienia działalności biznesowej
6. Testowanie, utrzymanie i przegląd (Walidacja) – 4 godziny
Ta część modułu opisuje ogólne programy testowania, utrzymywania i przeglądania planów zarządzania kontynuowalnością.
6.1 Testowanie i sprawdzanie planów
6.2 Utrzymanie planów
6.3 Przegląd planów
7. Wbudowywanie świadomości o kontynuacji w organizacji – 3 godziny
Ta część modułu opisuje, jak świadomość kontynuacji powinna być wprowadzona do organizacji.
7.1 Ogólna świadomość
7.2 Szkolenia umiejętności
8. Dodatki
Ta część modułu opisuje ogólne zarządzanie kontynuowalnością biznesu.
8.1 Słownik terminów i definicji
8.2 Bibliografia
Wymagania
Kandydaci powinni mieć preferowane 1-2 lata doświadczenia w zarządzaniu kontynuowalnością biznesu. Znajomość ISO 22301:2019, standardu kontynuacji działalności biznesowej, byłaby korzystna. Kurs przede wszystkim będzie korzystny dla osób już zaangażowanych w dziedzinie zarządzania kontynuowalnością biznesu, w tym menedżerów biznesowych odpowiedzialnych za funkcje operacyjne.