Plan Szkolenia

1. Wprowadzenie do zarządzania ciągłością biznesu

Ta część modułu zawiera podstawowe wprowadzenie do dyscypliny zarządzania ciągłością biznesu, opisuje, jak powinna ona być zintegrowana z ogólną strategią firmy, oraz zapewnia krótki przegląd zarządzania ryzykiem.

1.1 Potrzeba zarządzania ciągłością biznesu
1.2 Kontekst zarządzania ciągłością biznesu w firmie
1.3 Kierownictwo i zaangażowanie zarządu seniora w ciągłość biznesową
1.4 Przegląd podstaw zarządzania ryzykiem
1.5 Cykl życia Instytutu Zarządzania Ciągłością Biznesu

2. Polityka i zarządzanie programem BC

Ta część modułu opisuje zarówno początkowe etapy, jak i wymagania dotyczące ciągłego zarządzania programem zarządzania ciągłością biznesu.

2.1 Początkowe działania
2.2 Wdrożenie Programu BC
2.3 Ciągłość łańcucha dostaw
2.4 Dokumentacja

3. Poznanie organizacji (analiza) – 10 godzin

Ta część modułu opisuje, jak menedżer zarządzania ciągłością biznesu podejmuje działania w celu poznania organizacji i inicjuje ogólny program zarządzania ciągłością biznesu.

3.1 Identyfikacja obszarów kluczowych dla biznesu
3.2 Terminologia
3.3 Analiza wpływu na biznes
3.4 Analiza wymagań dotyczących ciągłości
3.5 Oceny zagrożeń i podatności
3.6 Monitorowanie horyzontów
3.7 Ocena ryzyka
3.8 Ocena opcji
3.9 Analiza biznesowa i uzgodnienie programu

4. Określenie strategii zarządzania ciągłością biznesu (projekt)

Ta część modułu opisuje, jak organizacja opracowuje ogólną strategię zarządzania ciągłością biznesu.

4.1 Opcje strategiczne
4.2 Ludzie
4.3 Obiekty
4.4 Procesy i procedury
4.5 Technologia
4.6 Informacje
4.7 Łańcuch dostaw
4.8 Stakeholderzy
4.9 Sytuacje awaryjne

5. Odpowiedź na kontynuację biznesu (implementacja) – 6 godzin

Ta część modułu opisuje, jak organizacja opracowuje i wdraża odpowiedź na kontynuację biznesu.

5.1 Ogólna struktura reagowania na incydent
5.2 Rodzaje planów
5.3 Planowanie zarządzania incydentami
5.4 Plany ciągłości biznesowej
5.5 Plany odzyskiwania po katastrofie
5.6 Plany wznowienia działalności biznesowej

6. Ćwiczenia, utrzymanie i przegląd (walidacja) – 4 godziny

Ta część modułu opisuje ogólny program ćwiczeń, utrzymania i przeglądu planów ciągłości biznesowej.

6.1 Ćwiczenia i testowanie planów
6.2 Utrzymanie planów
6.3 Przegląd planów

7. Wdrożenie świadomości ciągłości biznesowej w organizacji – 3 godziny

Ta część modułu opisuje, jak powinna być wdrożona świadomość ciągłości biznesowej w organizacji.

7.1 Ogólna świadomość
7.2 Szkolenia zawodowe

8. Zawiesiny

Ta część modułu opisuje ogólny program zarządzania ciągłością biznesu.

8.1 Słownik terminów i definicji
8.2 Źródła literatury

Wymagania

Kandydatów powinno mieć w idealnym przypadku 1-2 lata doświadczenia w zarządzaniu ciągłością biznesową. Znajomość ISO 22301:2019, standardu ciągłości biznesowej, będzie korzystna. Kurs przede wszystkim skorzystają osoby już zaangażowane w dziedzinie zarządzania ciągłością biznesową, w tym menedżerowie biznesowi odpowiedzialni za funkcje operacyjne.

 35 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie