Plan Szkolenia

1. Wprowadzenie do Zarządzania Kontynuowalnością Biznesu

Ta część modułu zapewnia podstawowe wprowadzenie do dyscypliny zarządzania kontynuowalnością biznesu, opisuje, jak powinna ona być zintegrowana z ogólną strategią firmy oraz dostarcza krótkiego przeglądu zarządzania ryzykiem.

1.1 Potrzeba Zarządzania Kontynuowalnością Biznesu
1.2 Kontekst Zarządzania Kontynuowalnością Biznesu w biznesie
1.3 Kierownictwo i zaangażowanie zarządu w zarządzanie kontynuacją działalności 1.4 Przegląd podstaw zarządzania ryzykiem
1.5 Cykl życia Instytutu Zarządzania Kontynuowalnością Biznesu

2. Polityka i Zarządzanie Programem BCM

Ta część modułu opisuje zarówno wstępną fazę, jak i wymagania dotyczące długotrwałego zarządzania programem zarządzania kontynuowalnością biznesu.

2.1 Wstępne działania
2.2 Implementacja Programu BCM
2.3 Kontynuacja łańcucha dostaw
2.4 Dokumentacja

3. Zrozumienie Organizacji (Analiza) – 10 godzin

Ta część modułu opisuje, jak menedżer kontynuacji działalności biznesowej podejmuje działania mające na celu zrozumienie organizacji oraz uruchamia ogólny program zarządzania kontynuowalnością biznesu.

3.1 Identyfikacja kluczowych dla firmy obszarów
3.2 Terminologia
3.3 Analiza wpływu działalności biznesowej (BIA)
3.4 Analiza wymagań kontynuacji
3.5 Ocena zagrożeń i podatności
3.6 Monitoring horyzontalny
3.7 Ocena ryzyka
3.8 Ocecenie opcji
3.9 Biznesowe uzasadnienia i akceptacja programu

4. Określenie Strategii Zarządzania Kontynuowalnością (Projekt)

Ta część modułu opisuje, jak organizacja opracowuje ogólną strategię zarządzania kontynuowalnością.

4.1 Strategiczne opcje
4.2 Ludzie
4.3 Miejsca
4.4 Procesy i procedury
4.5 Technologia
4.6 Informacje
4.7 Łańcuch dostaw
4.8 Stakeholderzy
4.9 Sytuacje awaryjne cywilne

5. Reakcja na Awarię Biznesową (Implementacja) – 6 godzin

Ta część modułu opisuje, jak organizacja opracowuje i implementuje reakcję na awarię biznesową.

5.1 Ogólna struktura reagowania na incydent
5.2 Rodzaje planów
5.3 Plany zarządzania incydentami
5.4 Plany kontynuacji działalności biznesowej
5.5 Plany odtworzenia po awarii (DRP)
5.6 Plany wznowienia działalności biznesowej

6. Testowanie, utrzymanie i przegląd (Walidacja) – 4 godziny

Ta część modułu opisuje ogólne programy testowania, utrzymywania i przeglądania planów zarządzania kontynuowalnością.

6.1 Testowanie i sprawdzanie planów
6.2 Utrzymanie planów
6.3 Przegląd planów

7. Wbudowywanie świadomości o kontynuacji w organizacji – 3 godziny

Ta część modułu opisuje, jak świadomość kontynuacji powinna być wprowadzona do organizacji.

7.1 Ogólna świadomość
7.2 Szkolenia umiejętności

8. Dodatki

Ta część modułu opisuje ogólne zarządzanie kontynuowalnością biznesu.

8.1 Słownik terminów i definicji
8.2 Bibliografia

Wymagania

Kandydaci powinni mieć preferowane 1-2 lata doświadczenia w zarządzaniu kontynuowalnością biznesu. Znajomość ISO 22301:2019, standardu kontynuacji działalności biznesowej, byłaby korzystna. Kurs przede wszystkim będzie korzystny dla osób już zaangażowanych w dziedzinie zarządzania kontynuowalnością biznesu, w tym menedżerów biznesowych odpowiedzialnych za funkcje operacyjne.

 35 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie