Business Continuity Management - Plan Szkolenia

Kod kursu

pcbc

Czas trwania

35 godzin (zwykle 5 dni wliczając przerwy)

Wymagania

Candidates should ideally have 1-2 years experience in business continuity management. An awareness of ISO 22301:2012 the business continuity Standard would be beneficial. The course will primarily benefit those already involved in the areas of business continuity management including business mangers responsible for operational functions.

Opis

Opis:

Jest to kurs „Practitioner” i opiera się w dużej mierze na praktycznych ćwiczeniach mających na celu wzmocnienie nauczanych pojęć i zbudowanie zaufania delegatów do wdrażania zarządzania ciągłością działania. Kurs ma również na celu zachęcanie do debaty oraz dzielenie się wiedzą i doświadczeniem między uczniami.
Delegaci skorzystają z praktycznych i rozległych doświadczeń naszych trenerów, którzy praktykują zarządzanie ciągłością działania oraz specjalistów ISO 22301: 2012.

Delegaci nauczą się:

  • Wyjaśnij potrzebę zarządzania ciągłością działania (BCM) we wszystkich organizacjach
  • Zdefiniuj cykl życia ciągłości biznesowej
  • Prowadzenie zarządzania programem ciągłości działania
  • Zrozum ich organizację wystarczająco, aby zidentyfikować obszary wpływu o znaczeniu krytycznym
  • Określ strategię ciągłości działania swojej organizacji
  • Ustal odpowiedź na temat ciągłości działania
  • Wykonuj, utrzymuj i przeglądaj plany
  • Osiągnij ciągłość biznesową w organizacji
  • Zdefiniuj terminy i definicje odpowiednie dla ciągłości biznesowej

Pod koniec kursu uczestnicy będą mieli szczegółowe zrozumienie wszystkich kluczowych elementów zarządzania ciągłością działania i będą mogli wrócić do swojej pracy, wnosząc znaczący wkład w proces zarządzania ciągłością działania.

Machine Translated

Plan Szkolenia

1. Introduction to Business Continuity Management

This section of the module provides a basic introduction to the discipline of business continuity management, describes how it should fit in with the overall strategy of a business, provides a brief overview of risk management.

1.1 The need for Business Continuity Management
1.2 The context of Business Continuity Management in the business
1.3 Leadership and senior management commitment to Business Continuity
1.4 Review of Risk Management Fundamentals
1.5 The Business Continuity Institute’s Lifecycle

2. BC Policy and Programme Management

This section of the module describes both the initial stages and the requirements for the ongoing management of the business continuity management programme.

2.1 Initial activities
2.2 Implementing the BC Programme
2.3 Supply Chain Continuity
2.4 Documentation

3. Understanding the Organisation (Analysis) – 10 hours

This section of the module describes how the business continuity manager sets about understanding the organisation and initiates the overall business continuity management programme.

3.1 Identification of Business–Critical Areas
3.2 Terminology
3.3 Business Impact Analysis
3.4 Continuity Requirements Analysis
3.5 Threat and Vulnerability Assessments
3.6 Horizon Scanning
3.7 Risk Assessment
3.8 Evaluation of Options
3.9 Business Cases and Programme Sign-Off

4. Determining the Business Continuity strategy (Design)

This section of the module describes how the organisation develops an overall business continuity strategy.

4.1 Strategic Options
4.2 People
4.3 Premises
4.4 Processes and Procedures
4.5 Technology
4.6 Information
4.7 Supply Chain
4.8 Stakeholders
4.9 Civil Emergencies

5. Business Continuity Response (Implementation) – 6 hours

This section of the module describes how the organisation develops and implements the Business Continuity response.

5.1 Overall Incident Response Structure
5.2 Types of Plan
5.3 Incident Management Plans
5.4 Business Continuity Plans
5.5 Disaster Recovery Plans
5.6 Business Resumption Plans

6. Exercising, maintenance and review (Validation) – 4 hours

This section of the module describes the overall Business Continuity exercising, maintenance and review programme.

6.1 Exercising and Testing of Plans
6.2 Maintenance of Plans
6.3 Review of Plans

7. Embedding Business Continuity Awareness in the Organisation – 3 hours

This section of the module describes how Business Continuity awareness should be embedded into the organisation

7.1 Overall Awareness
7.2 Skills Training

8. Annexes

This section of the module describes the overall Business Continuity Management programme

8.1 Glossary of Terms and Definitions
8.2 References

Opinie uczestników

★★★★★
★★★★★

Powiązane Kategorie

Szkolenia Powiązane

Kursy w promocyjnej cenie

Newsletter z promocjami

Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj informacje o aktualnych zniżkach na kursy otwarte.
Szanujemy Twoją prywatność, dlatego Twój e-mail będzie wykorzystywany jedynie w celu wysyłki naszego newslettera, nie będzie udostępniony ani sprzedany osobom trzecim.
W dowolnej chwili możesz zmienić swoje preferencje co do otrzymywanego newslettera bądź całkowicie się z niego wypisać.

Zaufali nam

is growing fast!

We are looking to expand our presence in Poland!

As a Business Development Manager you will:

  • expand business in Poland
  • recruit local talent (sales, agents, trainers, consultants)
  • recruit local trainers and consultants

We offer:

  • Artificial Intelligence and Big Data systems to support your local operation
  • high-tech automation
  • continuously upgraded course catalogue and content
  • good fun in international team

If you are interested in running a high-tech, high-quality training and consulting business.

Apply now!

This site in other countries/regions