Plan Szkolenia
Moduł 1
- Analiza propozycji pożyczek osobistych
- Jakie informacje muszą nam przekazywać klienci?
- Jakie dodatkowe informacje powinni przekazywać nam klienci?
- Jak analizujemy te informacje, aby sprawdzić ich autentyczność?
- CAMPARI jako mnemonik do analizy ofert pożyczek osobistych
- Charakter: co wiemy o kliencie - na przykład jego historię współpracy z bankiem i historię poprzednich kredytów.
- Zdolność: skąd pochodzą spłaty - jaką "wolną" gotówką dysponuje klient, aby sfinansować spłatę kredytu?
- Marża: jaka jest właściwa stopa procentowa dla pożyczki - jest to "czynsz", o który prosimy klienta, aby zapłacił za nasze pieniądze i będzie odzwierciedlał odpowiedni stopień ryzyka.
- Cel: dlaczego klient chce pożyczki - czy kupuje / finansuje zakup, który jest akceptowalny dla banku i czy okres spłaty jest odpowiedni dla tego rodzaju zakupu?
- Kwota: ile klient chce pożyczyć - czy wnosi jakikolwiek wkład w cenę zakupu, czy też bank prosi o udzielenie pożyczki w 100%?
- Spłata: jaki jest harmonogram spłat - czy klient będzie w stanie utrzymać te płatności przez cały okres kredytowania?
- Ubezpieczenie: jakiego zabezpieczenia możemy się spodziewać - jak łatwo będzie je ustanowić, dając bankowi "ubezpieczenie", którego oczekuje?
Moduł 2
Interakcja między pożyczkodawcą a klientem
- Zrozumienie zachowań
- W jaki sposób nasze zachowanie jest kształtowane przez wcześniejsze interakcje (zarówno w banku, jak i poza nim)?
- W jaki sposób zachowanie naszych klientów jest również kształtowane przez wiele interakcji?
- Jak możemy zapewnić, że rozumiemy zachowania klientów i, co równie ważne, oni rozumieją nasze...?
- Skuteczny Communication
- Co rozumiemy przez Skuteczny Communication?
- Jak pierwsze wrażenie wpływa na skuteczność Communication?
- Jaki wpływ na skuteczność Communication mają różne sposoby komunikacji: twarzą w twarz / audio / e-mail / itp.
- Budowanie (i utrzymywanie) relacji
- Zrozumienie Inteligencji Emocjonalnej w budowaniu (i utrzymywaniu) relacji z klientami - i, przypadkowo, z kolegami z pracy...
- Korzystanie z 5 kroków Golemana do Inteligencji Emocjonalnej w interakcjach z klientami
- Samoświadomość
- Samo-Management
- Motywacja
- Empatia
- Umiejętności społeczne
- Poziomy relacji - i jak je osiągamy
- Model komunikacji Berne'a - i jego związek z relacją
- Techniki przeprowadzania wywiadów
- Uzyskiwanie właściwych informacji
- Sprawdzanie dokładności tych informacji podczas dyskusji
- Kwestionowanie niejasności (lub informacji, które wydają się nieprawidłowe)
- Proszenie o alternatywy / oferowanie alternatyw
- Techniki efektywnego słuchania
Moduł 3
- Podejmowanie decyzji
- Jak podejmujemy właściwą decyzję?
- Równoważenie "za" i "przeciw"
- Ponowna analiza informacji CAMPARI, a następnie...
- Strukturyzacja pożyczki
- Konfiguracja kredytu w celu uzyskania optymalnego "kształtu" kredytu:
- Optymalny dla banku
- Optymalny dla klienta
- Stworzenie odpowiednich dokumentów i podpisanie ich przed wypłaceniem pieniędzy...
- Konfiguracja kredytu w celu uzyskania optymalnego "kształtu" kredytu:
- Ubezpieczenie
- Jakie zabezpieczenie bank uważa za odpowiednie dla tej pożyczki?
- Czy bank jest gotowy udzielić pożyczki bez zabezpieczenia?
- Dlaczego nie...?
- Jakie zabezpieczenie musi zaoferować klient?
- W jaki sposób bank udoskonala zabezpieczenie, aby zapewnić odpowiednią ochronę w przypadku niewywiązania się ze zobowiązań?
- ...i spłata!
- Ustanowienie odpowiedniego procesu monitorowania pożyczki w celu zapewnienia, że spłata jest zawsze (tak blisko, jak to możliwe) zgodnie z harmonogramem.
- Jakie działania musimy podjąć, jeśli spłata odbiega od ustalonego harmonogramu?
- Na jakim etapie zaczynamy się martwić...?
Moduł 4
- Monitorowanie portfela kredytowego
- Jakie regularne procesy monitorowania powinien wdrożyć bank w całym portfelu kredytowym?
- Jakie są wczesne sygnały ostrzegawcze, których bank powinien szukać?
- Na jakim etapie te wczesne sygnały ostrzegawcze faktycznie oznaczają, że pożyczka (pożyczki!) jest poza kolejnością?
- Interakcje z klientem (ponownie)
- W jaki sposób bank komunikuje się z klientem teraz, gdy kredyt nie działa zgodnie z ustaleniami (i oczekiwaniami!)?
- Jak ten proces komunikacji musi się zmienić w porównaniu z początkową komunikacją, gdy omawiano pożyczkę?
- Zmienione techniki przeprowadzania wywiadów
- Umiejętności negocjacyjne
- Jakie są kroki wymagane do "negocjowania" z klientem, aby uzyskać najlepsze możliwe rozwiązanie - zarówno dla klienta, jak i dla banku...?
- Zrozumienie IVC (Inexpensive Valuable Concessions) i WAP (Walk Away Positions) dostępnych dla banku w celu osiągnięcia porozumienia.
Moduł 5
- Złe i wątpliwe długi
- W jaki sposób bank decyduje, że kredyt jest teraz "zły"?
- Jakie kroki należy teraz podjąć, aby uzyskać spłatę?
- Co zmieniło się teraz w stosunku do informacji zawartych w pierwotnej ocenie CAMPARI?
- Jaka jest aktualna ocena CAMPARI?
- W jaki sposób bank może wyciągnąć wnioski z poprzednich ocen, które z perspektywy czasu okazały się błędne?
- W jaki sposób bank powinien zmienić harmonogram umowy kredytowej?
- Kiedy bank powinien zacząć realizować swoje zabezpieczenie?
- Jakie środki prawne przysługują bankowi w celu "zmuszenia" klienta do spłaty...?
(Opcjonalnie) Moduł 6
Kurs może również obejmować analizę i podejmowanie decyzji dotyczących pożyczek dla małych firm - dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, spółek osobowych i podmiotów nieposiadających osobowości prawnej
- W tym ocenę bardziej tradycyjnych źródeł informacji finansowych poprzez bilanse, rachunki zysków i strat oraz prognozy finansowe.
Opinie uczestników (7)
Często cieszyłem się z aktywności po każdym temacie.
JOCELYN BARTOLOME - Innovative Investors & Financing Co., Inc.; Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Szkolenie - Credit Risk Management for Consumer Lending
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Wszystkie tematy są informacyjne i związane z naszym codziennym życiem i pracą. Dlatego są one naprawdę bardzo pomocne i przydatne.
EMMA GABRIEL - Innovative Investors & Financing Co., Inc.; Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Szkolenie - Credit Risk Management for Consumer Lending
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Otrzymałem dużo informacji w mojej pracy, przede wszystkim o liderowaniu oraz o tym, jak działa nasz system.
HERMAN TENORIO - Innovative Investors & Financing Co., Inc.; Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Szkolenie - Credit Risk Management for Consumer Lending
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
The most appealing aspect of the training is the workshop, as it allows us to apply what we have learned about the topic.
Janette Base - Innovative Investors & Financing Co., Inc.; Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Szkolenie - Credit Risk Management for Consumer Lending
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Uczestnictwo w studium przypadku było szczególnie pomocne. Część związana ze świadomością siebie była objawiająca. W sumie doskonały szkoleniowy.
Zandrea Cabal - Innovative Investors & Financing Co., Inc.; Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Szkolenie - Credit Risk Management for Consumer Lending
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
I rzeczywiście skorzystałem z aktywności grupowej.
LOLITA DELA PENA - Innovative Investors & Financing Co., Inc.; Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Szkolenie - Credit Risk Management for Consumer Lending
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Wielce korzystałem z kampanii / WZORCA ZAUWANIA.
VIRNA INTAL - Innovative Investors & Financing Co., Inc.
Szkolenie - Credit Risk Management for Consumer Lending
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję