Plan Szkolenia

Wprowadzenie do GnuCash

  • Przegląd możliwości i obsługiwanych platform GnuCash
  • Kluczowe pojęcia księgowe: dwuskładnikowa, konto zaliczkowe i gotówkowe
  • Zainstalowanie GnuCash i ustawienie początkowego środowiska

Konfigurowanie kont firmowych

  • Tworzenie nowego pliku firmy i wykazu kont
  • Ustawianie kont bankowych, kosztów, przychodów i zobowiązań
  • Korzystanie z hierarchii kont i podkont dla działów lub projektów

Zarządzanie transakcjami

  • Rejestrowanie przychodów i kosztów
  • Planowanie cyklicznych transakcji (np. czynsz, media, subskrypcje)
  • Korzystanie z podziału transakcji dla złożonych wpisów

Recepcja i zarządzanie klientami

  • Ustawianie profili klientów
  • Wystawianie faktur i stosowanie VAT/GST
  • Śledzenie płatności klientów i niewypłaconych sald

Zapłaty i zarządzanie dostawcami

  • Rejestrowanie dostawców i zarządzanie danymi dostawców
  • Rejestrowanie rachunków i kosztów
  • Przetwarzanie płatności i rozmawianie kont dostawców

Zarządzanie pracownikami i rozliczeniem pensji

  • Ustawianie śledzenia kosztów związanych z pracownikiem
  • Zarządzanie transakcjami pensyjnymi ręcznie lub poprzez import
  • Śledzenie korzyści i zwrotu kosztów

Integracja danych i importy

  • Importowanie danych QIF, OFX i CSV z banków lub oprogramowania finansowego
  • Synchronizacja z bankowością online i zewnętrznymi systemami
  • Korzystanie z importu/eksportu w partii dla dużych zestawów danych

Raportowanie finansowe i budżetowanie

  • Generowanie bilansu, sprawozdania z wyników finansowych i przepływów pieniężnych
  • Budowanie niestandardowych raportów finansowych za pomocą filtrów i kategorii
  • Tworzenie i zarządzanie rocznymi budżetami

Kopia zapasowa, bezpieczeństwo i zarządzanie danymi

  • Dokonywanie kopii zapasowych i przywracanie plików danych GnuCash
  • Zarządzanie dostępem użytkowników i ochroną hasłem
  • Integrowanie przechowywania w chmurze lub WebDAV dla zdalnego dostępu

Najlepsze praktyki i rozwiązywanie problemów

  • Optymalizacja przepływu pracy i automatyzacji w GnuCash
  • Rozmawianie dysproporcji i naprawianie typowych błędów
  • Zalecane praktyki tworzenia kopii zapasowych i prowadzenia dokumentacji

Podsumowanie i kolejne kroki

Wymagania

  • Zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu księgowości
  • Doświadczenie w zarządzaniu finansami małych firm lub wykonywaniu zadań księgowych
  • Poznaj tabele kalkulacyjne lub oprogramowanie finansowe

Uczestnicy

  • Księgowi
  • Księgowo-finansowi
  • Właściciele małych i średnich firm
  • Dyrektorzy finansowi
 7 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (1)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie