Dziękujemy za wysłanie zapytania! Jeden z członków naszego zespołu skontaktuje się z Państwem wkrótce.
Dziękujemy za wysłanie rezerwacji! Jeden z członków naszego zespołu skontaktuje się z Państwem wkrótce.
Plan Szkolenia
Wprowadzenie
- Znaczenie zabezpieczeń sieciowych w programowaniu.
- Typowy pejzaż zagrożeń i motywacje atakujących.
- Przegląd strategii obrony wielowarstwowej i zasad projektowania bezpiecznego.
Zabezpieczenia IT i bezpieczne kodowanie
- Przegląd celów bezpieczeństwa (CIA).
- Wprowadzenie do bezpiecznej programacji oprogramowania.
- Typowe błędy w zakresie zabezpieczeń przy kodowaniu.
Zabezpieczenia sieciowe
- Model OSI i wady sieciowe.
- Typowe ataki (DoS, podszywanie się, MITM, uprowadzanie sesji).
- Obrona przed zagrożeniami sieciowymi i najlepsze praktyki.
Kryptografia praktyczna
- Symetryczne algorytmy szyfrowania (AES, DES).
- Niesymetryczne szyfrowanie (RSA, ECC).
- Hashowanie i sprawdzanie integralności (rodzina SHA).
- Zarządzanie kluczami i Infrastruktura Kluczy Publicznych (PKI).
Protokoły bezpieczeństwa
- Wprowadzenie do protokołów kryptograficznych.
- IPSEC: architektura, tryby działania, przypadki zastosowania.
- SSL/TLS: proces wymiany kluczy i bezpieczna komunikacja.
- Typowe pułapki protokołów i błędy konfiguracji.
Wady kryptograficzne
- Ataki specyficzne dla protokołów: BEAST, CRIME, POODLE, FREAK, Logjam.
- Ataki z wykorzystaniem orakeli dopełnień.
- Ataki czasowe (np. RSA czasowe).
- Praktyczne środki łagodzące i wzorce bezpiecznego użycia.
Źródła wiedzy
- Standardy bezpiecznego kodowania (np. OWASP, CERT).
- Wskazówki i narzędzia do testowania luk w zabezpieczeniach.
- Ciągłe nauki i zasoby społecznościowe.
Podsumowanie i dalsze kroki
Wymagania
- Podstawowe zrozumienie zasad programowania.
- Znajomość podstaw sieci i modelu OSI.
- Niektóre doświadczenie w programowaniu aplikacji lub architekturze systemowej.
Audience
- Programiści
- Architekci oprogramowania
- Inżynierowie bezpieczeństwa
- Profesjonalisci IT zainteresowani bezpiecznymi komunikacjami aplikacji i sieci.
14 godzin
Opinie uczestników (1)
Sposób przekazywania wiedzy