Plan Szkolenia

Dzień 1 – Wprowadzenie do protokółu CAN

  • Przegląd sieci w pojazdach i roli CAN
  • Podstawy protokółu CAN
  • Ramka wiadomości, arbitraż, identyfikatory (standardowe/wydłużone)
  • Bit stuffing, CRC, potwierdzenie, przerwa
  • Warstwa fizyczna i warstwa łącza danych
  • Charakterystyki magistrali, topologia, zakończenie
  • Mechanizmy obsługi błędów CAN

 


Dzień 2 – CAN Communication w praktyce

  • Typy wiadomości CAN: Dane, Zdalne, Błąd, Przeciążenie
  • Konfiguracja czasu bitów i prędkości magistrali
  • Rozważania dotyczące obciążenia magistrali i opóźnień
  • Wprowadzenie do protokołów diagnostycznych nad CAN (UDS, OBD-II)

 


Dzień 3 – Wprowadzenie do CANoe

  • Przegląd CANoe: możliwości i przypadki użycia
  • Konfiguracja projektu: konfiguracja, węzły symulacji
  • Tworzenie okien śledzenia i panelów
  • Analiza ruchu za pomocą filtrowania i logowania
  • Bloki symulacji i konfiguracja

 


Dzień 4 – Zaawansowane CANoe & CAPL Programming

  • Wprowadzenie do CAPL (Communication Access Programming język)
  • Struktura, składnia, programowanie oparte na zdarzeniach
  • Pisanie skryptów CAPL do symulacji i wstrzykiwania błędów
  • Symulacja ECU, zachowanie bramki i diagnostyka
  • Automatyzacja testów i raportów
  • Najlepsze praktyki dotyczące debugowania i konserwacji

 

Wymagania

  • Zrozumienie podstawowych protokołów komunikacji i systemów wbudowanych
  • Doświadczenie w testowaniu lub diagnostyce oprogramowania motoryzacyjnego
  • Doświadczenie w programowaniu w języku C lub jakimkolwiek skryptowaniu (CAPL jest podobny do C)

Grupa docelowa

  • Automotive inżynierowie testów i specjaliści ds. walidacji
  • Programiści pracujący z ECU opartymi na CAN
  • Integracjoniści systemów i inżynierowie zajmujący się testowaniem diagnostycznym lub symulacją za pomocą narzędzi Vector
 28 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (1)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie