Plan Szkolenia

Dzień 1 – Wprowadzenie do protokołu CAN

  • Przegląd sieci pojazdowych i rola CAN
  • Podstawy protokołu CAN
  • Formatowanie wiadomości, arbitraż, identyfikatory (standardowe/rozszerzone)
  • Wypełnianie bitów, CRC, ACK, przerwy
  • Warstwy fizyczna i połączenia danych
  • Charakterystyka busa, topologia, zakończenie
  • Mechanizmy obsługi błędów CAN

Dzień 2 – Komunikacja CAN w praktyce

  • Typy wiadomości CAN: Data, Remote, Error, Overload
  • Czasowanie bitów & konfiguracja prędkości busa
  • Uwagi dotyczące obciążenia i opóźnień w sieci
  • Wprowadzenie do protokołów diagnostycznych nad CAN (UDS, OBD-II)

Dzień 3 – Wprowadzenie do CANoe

  • Przegląd CANoe: możliwości i zastosowania
  • Konfiguracja projektu: konfiguracja, węzły symulacyjne
  • Tworzenie okna śledzenia i paneli
  • Analizowanie ruchu za pomocą filtrów i logowania
  • Bloki symulacji i ich konfiguracja

Dzień 4 – Zaawansowane CANoe & programowanie CAPL

  • Wprowadzenie do CAPL (Communication Access Programming Language)
  • Struktura, składnia, programowanie zdarzeniowe
  • Pisanie skryptów CAPL dla symulacji i iniekcji błędów
  • Symulacja ECUs, zachowania bramki i diagnostyka
  • Automatyzacja testów i raportów
  • Najlepsze praktyki debugowania i utrzymania

Wymagania

  • Zrozumienie podstawowych protokołów komunikacyjnych i systemów wbudowanych
  • Doświadczenie w testowaniu oprogramowania motoryzacyjnego lub diagnostyce
  • Doświadczenie z programowaniem w C lub jakimkolwiek innym skryptowaniu (CAPL jest podobne do C)

Odbiorcy

  • Inżynierowie i specjaliści ds. testowania motoryzacyjnego
  • Programiści oprogramowania pracujący z ECUs opartymi na CAN
  • Systemowi integratorzy i inżynierowie zaangażowani w testowanie diagnostyczne lub symulację przy użyciu narzędzi Vector
 28 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (2)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie