Plan Szkolenia
Dzień 1: Moduł 1: Wprowadzenie do starszych i nowych systemów BSS
Czym jest starszy system BSS? Element BSS, Billing, Mediacja, Rating, CRM, Zarządzanie przychodami
Telecom Architektura referencyjna
Architektura referencyjna oparta na SOA dla przedsiębiorstw
Systemy operacyjne i oprogramowanie nowej generacji (NGOSS)
Ulepszona Telecom Mapa Operacji (eTOM) & struktura procesów biznesowych.
Model współdzielonych danych informacyjnych (SID)
Ramy, które mogą być wyspecjalizowane dla potrzeb konkretnej organizacji.
The Telecom Application Map (TAM) & struktura aplikacji do przedstawiania funkcjonalnego śladu aplikacji w odniesieniu do procesów horyzontalnych w ramach eTOM.
Architektura neutralna technologicznie (TNA)
Systemy i oprogramowanie operacyjne nowej generacji (NGOSS) a starsze rozwiązania - spacer po NGOSS
Luźno powiązane systemy rozproszone
Komponenty aplikacji/ponowne użycie
Neutralne technologicznie ramy systemowe z implementacjami specyficznymi dla technologii
Interoperacyjność z danymi/procesami dostawcy usług
Umożliwia ponowne wykorzystanie komponentów biznesowych w wielu scenariuszach biznesowych
Automatyzacja przepływu pracy Legacy
Tradycyjna architektura systemów operatorskich składa się z czterech warstw,
Warstwa systemu wsparcia (BSS), koncentrująca się na klientach i biznesie.
partnerów biznesowych. Zarządza informacjami o zamówieniach, subskrybentach, cenach, ocenach i rozliczeniach.
Warstwa systemu wsparcia operacyjnego (OSS), zbudowana wokół inwentaryzacji produktów, usług i zasobów.
Warstwa sieci - składa się z elementów sieci i systemów innych firm.
Warstwa integracji - w celu zmaksymalizowania komunikacji aplikacji i ogólnej elastyczności rozwiązania.
Dzień 1 Moduł 2 Zrozumienie modelu eTOM
Strategia, infrastruktura i produkt (SIP) obejmujące planowanie i zarządzanie cyklem życia.
Operacje obejmujące rdzeń codziennego zarządzania operacyjnego
Enterprise Management obejmujący zarządzanie korporacyjne lub zarządzanie wsparciem biznesowym
Rynek, produkt i klient: Ogólny obraz rynku i oferty przedsiębiorstwa
Usługa: Komponenty produktu opracowane przez przedsiębiorstwo
Zasoby (aplikacja, obliczenia i sieć): Zużywane do produkcji Usługi
Dostawca/Partner: Dostarczanie produktów i usług przedsiębiorstwu w celu wytworzenia Usługi
Poziom 0: Business Activiti, które odróżniają procesy operacyjne zorientowane na klienta od procesów zarządczych i strategicznych.
Poziom 1: Grupy procesów obejmujące funkcje biznesowe i standardowe kompleksowe procesy
Poziom 2: Podstawowe procesy, które łączą się ze sobą w celu dostarczania strumieni usług i innych kompleksowych procesów
Poziom 3: Zadania i powiązane szczegółowe przepływy procesów biznesowych "modelu sukcesu"
Poziom 4: Kroki i powiązane szczegółowe przepływy procesów operacyjnych z warunkami błędu oraz wariantami produktowymi i geograficznymi (w razie potrzeby)
Poziom 5: Dalsza dekompozycja na operacje i powiązane przepływy procesów operacyjnych tam, gdzie jest to wymagane
Dzień 1 Moduł 3: CRM -1
Zarządzanie kompleksowym cyklem życia zapytania klienta o produkty.
Tworzenie i zarządzanie profilami klientów.
Zarządzanie wszystkimi interakcjami z klientami - zapytaniami, prośbami i odpowiedziami.
Dostarczanie aktualizacji do Billing i innych systemów związanych z klientem / kontem.
Aktualizacje, takie jak tworzenie, usuwanie, modyfikowanie klientów/rachunków, żądania rachunków, rachunki końcowe, duplikaty rachunków, limity kredytowe za pośrednictwem oprogramowania pośredniczącego.
Praca z komponentami Order Management System, Product i Service Management w ramach CRM.
Zarządzanie preferencjami klientów - angażowanie wszystkich punktów i kanałów kontaktu z klientem, w tym centrum kontaktowego, sklepów detalicznych, dealerów, samoobsługi i usług terenowych, a także za pośrednictwem dowolnych mediów.
serwis, a także za pośrednictwem dowolnego medium (telefon, twarzą w twarz, strona internetowa, urządzenie mobilne, czat, e-mail, SMS, poczta, rachunek klienta itp.)
Obsługa pojedynczego interfejsu dla danych kontaktowych klienta, preferencji, szczegółów konta, ofert,
Dane kontaktowe klienta, preferencje, szczegóły konta, oferty, sprzęt w siedzibie klienta, szczegóły rachunku, szczegóły cyklu rachunku i klienta.
Dzień 1: Moduł 4: CRM-2, Big Data Analityka, zarządzanie rezygnacjami, CRM społecznościowy
CRM, sprzedaż i Marketing
CRM & Service
Kilka tematów specjalnych w CRM
Care Touch - opieka nad korporacjami i klasą kierowniczą w celu utrzymania relacji z klientami.
Retention - dbanie o churn i szczególną troskę o utrzymanie istniejących klientów.
Outbound - przetwarzanie CRM na zapleczu.
Pomiar sukcesu CRM - CSMM (Customer Satisfaction Management and Measurement),
Specjalne programy lojalnościowe i programy motywacyjne są przeznaczone dla uprzywilejowanych i stałych klientów - Nagradzanie relacji.
Szkolenie CRM jest przeprowadzane dla pracowników w momencie wprowadzenia.
QoE jest miarą zadowolenia klienta z usług, których doświadczył. QoE może być specyficzne dla usługi (np. QoE wideo) lub ogólną miarą
dla wszystkich usług (np. wideo, głos i dane łącznie).
QoE i S-KPI - jako zbiorowa nagroda dla firmy
Modelowanie predykcyjne QoE i S-KPI z Big Data
Dzień 2: Moduł 5: System mediacji
Przegląd
Elastyczne reguły Business
Zautomatyzowany system walidacji danych wejściowych
Kompatybilność przełączników: Tradycyjne przełączniki, takie jak Northern, Lucent, Siemens
i Mitel - przełączniki programowe, takie jak Taqua, GenBand, MetaSwitch, Redcom i Siemens.
Serwery VOD, takie jak Myrio i Motorola.
Zgodność formatu danych: zgodność formatu danych, automatyczne rozliczanie wiadomości (AMA), automatyczne rozliczanie wiadomości (AMA), automatyczne rozliczanie wiadomości (AMA).
Automatyczne rozliczanie wiadomości (AMA), Automatyczne dane rozliczania wiadomości, Networking Systemy
(AMADNS), Exchange Message Interface (EMI), różne Call Detail Records (CDR), takie jak np.
(CDR), takie jak te z miękkich przełączników, Transcend Daily Call Detail (WorldCom),
Standard Daily Extract (CenturyLink), DMS-MTX Call Detail Record, Lucent
Flexent/AUTOPLEX Executive Call Processor, pliki transakcji rozdzielane przecinkami (.csv) dla VoIP, pliki
pliki transakcji dla VoIP, pliki transakcji rozdzielane przecinkami (.csv) dla VOD
Powiadomienia o zdarzeniach
Śledzenie plików
Planowanie procesów
Raportowanie
Dzień 2 Moduł 6: Narzędzia analityczne w mediacji:
Wyszukiwanie AMA - filtrowanie na podstawie pojedynczego kryterium lub kombinacji wstępnie ustawionych pól AMA.
Wyniki
Szczegóły poszczególnych rekordów i sumy ogólne.
Wyszukiwanie EMI
Filtrowanie na podstawie pojedynczego kryterium lub kombinacji wstępnie ustawionych pól EMI.
Filtrowanie na podstawie parametru pozycji z kryteriami użytkownika.
Wyniki umieszczane w dwóch formatach plików branżowych EMI
lub wewnętrznych formatach CDG.
Szczegóły poszczególnych rekordów i sumy ogólne.
Wyszukiwanie użycia - tworzenie niestandardowych profili w celu przeszukiwania plików głównych lub roboczych pod kątem wiadomości i rekordów obciążeń.
i rekordów obciążeń.
Niestandardowe zapytania i pulpity nawigacyjne
Tworzenie niestandardowych zapytań i pulpitów nawigacyjnych na potrzeby raportowania i audytu.
Dzień 2 Moduł 7 Obliczanie stawek
Pakiety stawek (kontrolowanie cen dziennych transakcji użytkowania) -
Przejście przez użycie z wcześniej ustaloną ceną - Użycie alternatywnej opłaty (moduły itp.).
Wykorzystanie kodu planu taryfowego do określenia stawki
Plany taryfowe oparte na lokalizacji, oparte na określonych datach,
Podział stawek według odległości, lokalizacji itp., Zróżnicowanie okresów obowiązywania stawek, Ocena wakacyjna,
Ocena jednostek a ocena transakcji, Ocena początkowa i ocena nadgodzin
Priorytet przetwarzania
Rabaty i opłaty różne - kryteria wyboru (typ,
(typ, podtyp, metoda, zasady itp.), kryteria wyboru dla niewykorzystania (typ, typ pozycji, podtyp pozycji itp.), Wybrane rabaty i opłaty różne
Wybrane pozycje mogą być używane jako pozycje kwalifikujące się i/lub kwalifikujące się, i
mogą być ograniczone do obciążeń, uznań lub obu; struktury poziomów kroku i wolumenu; ocena procentowa, ocena zryczałtowana (tylko opłaty)
ocena procentowa, ocena płaska (tylko opłaty)
Przydziały: wstępnie zdefiniowane kwoty użytkowania (minuty/transakcje) od normalnego
cennika, nadrzędna stawka mająca zastosowanie do użycia w określonym okresie (okresach) stawki; kryteria wyboru użycia (typ, podtyp, transakcje)
kryteria wyboru (typ, podtyp, metoda, zasady itp.); statyczna i dynamiczna ilość
(zwiększanie przydziału w oparciu o określone transakcje); opcja łączenia (podział przydziału między usługi)
uprawnień między usługami); opcja pre-pooling (chronologiczne zastosowanie
proration, naliczanie ilościowe i funkcje dziedziczenia; kwalifikowanie pozycji do minimalnej opłaty
pozycje jako minimalna opłata.
Dzień 2 Moduł 8 Proces rozliczeniowy -1
Funkcje rozliczeniowe
Ocena i rozliczenie
Przetwarzanie płatności
Kontrola kredytowa i windykacja należności
Spory i korekty
Usługi przed i po dokonaniu płatności
Wielojęzyczność i wiele walut
Rozliczenia międzyoperatorskie
Produkty i usługi
Aplikacje rabatowe
Typy rozliczeń :
● Rozliczenia przedpłacone:
● Rozliczenia z odroczoną płatnością:
● Interconnect Billing:
● Rozliczenia międzyoperatorskie
Opłaty roamingowe:
● Protokół TAP3,
rozliczenia konwergentne
Oprogramowanie bilingowe:
● Convergys IRB, Amdocs Ensemble, AMS Tapestry, Kenan Arbor, Saville Systems itp.
itp.
Dzień 3: Moduł 9 Billing System-2
Opłaty
Opłaty za inicjację produktu
Opłaty okresowe za produkt
Opłaty za zakończenie produktu
Opłaty za zawieszenie produktu
Opłaty Okresowe za Zawieszenie Produktu
Opłaty za ponowną aktywację produktu
Opłaty za korzystanie z produktu
Call Detail Record (CDR) - wykorzystanie w formie Call Detail Record (CDR)/Usage
Detail Record (UDR)
Telefonia GSM: Połączenia głosowe -MSC (Mobile Switching Centre)
SMS -- SMSC
Ruch danych - GGSN
Ruch MMS - MMSC
CDR w roamingu - element przełączający partnera.
Rekord CDR (dodatkowy) :
● Cykl bilingowy
Billing Itemization
Zawieszenie rozliczeń
Zawiadomienie o wydarzeniu
Działania windykacyjne - czarna lista
Zarządzanie sporami
Dzień 3: Moduł 10 Rozliczenia i przychody Management (BRM)
Funkcjonalny przegląd BRM
Cykl życia przychodów Management (Revenue Management Lifecycle)
Generowanie przychodów
Pozyskiwanie przychodów
Pozyskiwanie przychodów
Analiza przychodów
Integracje aplikacji korporacyjnych (ERP)
Architektura integracji aplikacji dla Communication
Pakiet aplikacji Management dla BRM
Rozszerzenia platformy technologicznej
Symulacja modelu przychodów:
● Opłata za wykorzystanie danych w oparciu o czas trwania i ilość danych
Oferowanie promocji takich jak Przyjaciele i Rodzina dla abonentów głosowych
Wykorzystanie danych profilu klienta, takich jak Friends & Family lub Special Day, aby zastosować specjalne rabaty
Konfigurowanie wielopoziomowych cen i zniżek w oparciu o ilość lub wolumen użytkowania, np. ilość wydanych pieniędzy lub minut w okresie rozliczeniowym.
Konfigurowanie cen w oparciu o dzień i godzinę, w tym dzień tygodnia, dzień miesiąca, święto i miesiąc w roku
Konfigurowanie definicji stref i cen bazowych za korzystanie z telefonii w oparciu o strefę początkową i końcową
Stosowanie elastycznych zasad ważności promocji, na przykład określenie, że rabat jest ważny od pierwszego zastosowania przez okres trzech miesięcy.
Definiowanie zasad zależności i wykluczeń dla pakietów i rabatów
Stosowanie optymalnych stawek dla poszczególnych abonentów w oparciu o wykorzystanie w poprzednim cyklu rozliczeniowym
Zapewnienie rekompensaty za przerwane połączenia
Dostosowanie cen oferty dla klienta korporacyjnego
Zmniejszenie całkowitej opłaty w czasie naliczania poprzez ocenę warunków progowych
Oferuje zachęty do rabatowania między kontami
Zapewnienie rabatów na usługi wzajemne w przypadku możliwości sprzedaży krzyżowej i dodatkowej
Włączenie dynamicznego rabatowania, na przykład obniżenie opłat za 10 najczęściej wybieranych numerów w bieżącym cyklu rozliczeniowym.
Dzień 3: Moduł 11 BSS w eTOM
eTOM do eTOM
eTOM v4 do v14 - ewolucja
eTOM do NGOSS
BSS przez eTOM do NGOSS
Poziom 0: Business Activiti, który odróżnia procesy operacyjne zorientowane na klienta od procesów zarządczych i strategicznych
Poziom 1: Grupy procesów obejmujące funkcje biznesowe i standardowe procesy end-to-end
Poziom 2: Procesy podstawowe, które łączą się ze sobą w celu dostarczania strumieni usług i innych kompleksowych procesów
Poziom 3: Zadania i powiązane szczegółowe przepływy procesów biznesowych "modelu sukcesu"
Poziom 4: Kroki i powiązane szczegółowe przepływy procesów operacyjnych z warunkami błędu oraz wariantami produktowymi i geograficznymi (w razie potrzeby)
Poziom 5: Dalsza dekompozycja na operacje i powiązane przepływy procesów operacyjnych tam, gdzie jest to wymagane
Dzień 3: Moduł 12 Zaawansowany Temat 1: Churn i oszustwa Management z wykorzystaniem Big Data
Rodzaje Churn
Churn konta - gdy klient zostaje całkowicie utracony
Churn produktowy - gdy klient obniżył swój profil subskrypcji
Zmniejszenie wydatków - gdy klient zmniejszył swoje wydatki.
Churn Analytics :
Churn Score - obliczenie zachowania klienta
Wartość klienta - obliczana na podstawie pragnień i satysfakcji klienta.
Analityka zarządzania oszustwami
Kontrola kolizji
Kontrola prędkości
Czarna lista
Kontrola progów
Sprawdzanie nowego abonenta
Sprawdzanie wzorca
Sprawdzanie profilu
Wymagania
Aby wziąć udział w tym kursie, nie trzeba spełniać żadnych szczególnych wymagań.
Opinie uczestników (4)
Jasność, z jaką było przedstawione
John McLemore - Motorola Solutions
Szkolenie - Deep Learning for Telecom (with Python)
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Trener znakomicie zna temat. Próbuje podać wiele przykładów, abyśmy rozumieli, jak coś działa. Odpowiada na wszystkie zadane pytania. Bardzo dostępny.
christel salve - BICS
Szkolenie - Blockchain for Telecom
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Ćwiczenia praktyczne.
Adam Borowski - NetWorkS! Sp. z o.o.
Szkolenie - AI Awareness for Telecom
Zróżnicowane tematy
Daniel Lindh - Tele 2 Sverige AB
Szkolenie - OpenStack for Telecom
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję