Plan Szkolenia

Moduł 1: Service Management OverviewW tym module poznasz wiele najlepszych praktyk i procedur ITIL i MOF w zakresie dostarczania skutecznych usług IT Management oraz dowiesz się, w jaki sposób System Center 2016 Service Manager może zostać wykorzystany do ich wdrożenia w Twojej organizacji. Poznasz również niektóre z kluczowych czynników biznesowych stojących za IT Service Management.Lekcje

  • Czynniki biznesowe stojące za zarządzaniem usługami IT.
  • Wprowadzenie do Microsoft System Center 2016.
  • Przegląd i kluczowe funkcje System Center 2016 Service Manager.
  • Przyjęcie najlepszych praktyk ITIL/MOF z Service Managerem.
  • Dostosowanie wymagań zarządzania usługami IT do Service Managera.

Moduł 2: Instalacja System Center 2016 Service ManagerW tym module poznasz kluczowe komponenty i architekturę Service Managera, w tym wymagania sprzętowe i programowe. Dowiesz się również o wymaganiach bezpieczeństwa i kwestiach, które należy wziąć pod uwagę przed, w trakcie i po wdrożeniu Service Managera.Lekcje

  • Architektura i podstawowe komponenty System Center 2016 Service Manager.
  • Wymagania sprzętowe, programowe i bezpieczeństwa.
  • Planowanie i wymiarowanie wdrożenia System Center 2016 Service Manager.
  • Instalacja System Center 2016 Service Manager.
  • Instalacja i konfiguracja portalu samoobsługowego Service Manager.
  • Przegląd konsoli Service Manager.
  • Aktualizacja do System Center 2016 Service Manager.

Moduł 3: Kluczowe koncepcje i funkcjeW tym module poznasz wiele kluczowych funkcji i koncepcji, które pomogą Ci zrozumieć, jak skonfigurować ważne funkcje w Service Manager.Lekcje

  • Przegląd pakietów Management.
  • Przegląd usługi Service Manager CMDB.
  • Zarządzanie działaniami.
  • Zarządzanie przepływami pracy.
  • Zarządzanie szablonami.
  • Bezpieczeństwo i role użytkowników.

Moduł 4: Konfigurowanie Service Managera dla środowiskaW tym module poznasz niektóre z kluczowych zadań konfiguracyjnych, które należy wykonać w Service Managerze, aby dostosować go do swojego środowiska.Lekcje

  • Wstępna konfiguracja System Center 2016 Service Manager.
  • Konfigurowanie Business usług.
  • Konfigurowanie dostępu dla zespołów wsparcia technicznego.
  • Konfigurowanie powiadomień.

Moduł 5: Wypełnianie bazy CMDB Service Manager przy użyciu konektorówKonektory w Service Manager pełnią kluczową funkcję w wypełnianiu bazy CMDB Service Manager. Na przykład konektor Operations Manager CI importuje wykryte obiekty, takie jak witryny internetowe i bazy danych, do Service Manager, dzięki czemu można je dodawać do elementów roboczych, takich jak incydenty i żądania zmian.

  • Integracja Service Managera z Active Directory i innymi komponentami System Center.
  • Integracja Service Managera z Exchange.

Moduł 6: Zarządzanie incydentami i problemamiW tym module dowiesz się, jak odróżnić problem występujący w środowisku IT od incydentu. Dowiesz się także, jak konfigurować incydenty i problemy, co obejmuje tworzenie szablonów, które mogą być używane do automatycznego wypełniania formularzy incydentów.Lekcje

  • Definicja incydentu i problemu.
  • Zarządzanie incydentami.
  • Zarządzanie problemami.
  • Używanie kolejek i widoków z incydentami i problemami.

Moduł 7: Zarządzanie zmianami i wydaniamiW tym module dowiesz się, jak Service Manager zarządza zmianami w środowisku IT za pomocą żądań zmian. Obejmuje to tworzenie i zarządzanie Activiti, takimi jak Review Activiti, które są używane do zatwierdzania lub odrzucania zmian. Dowiesz się również, w jaki sposób rekordy wydań są używane do grupowania, planowania i rozwijania zatwierdzonych zmian.Lekcje

  • Zarządzanie żądaniami zmian.
  • Zarządzanie rekordami wydań.

Moduł 8: Konfigurowanie i zarządzanie katalogiem usługW tym module poznasz wszystkie aspekty realizacji zgłoszeń serwisowych w ramach Service Managera, z wyjątkiem poziomu usług Management, który jest omówiony w module 10.Lekcje

  • Katalog usług, oferty zleceń i oferty usług.
  • Zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi i grupami katalogów.
  • Portal samoobsługowy.

Moduł 9: Automatyzacja Business procesów za pomocą OrchestratoraW tym module dowiesz się, w jaki sposób Orchestrator i Service Manager mogą być wykorzystywane do automatyzacji procesów biznesowych.Lekcje

  • Przegląd programu Orchestrator.
  • Konfigurowanie Runbooków w Orchestrator.
  • Konfigurowanie integracji między Orchestrator i Service Manager.
  • Tworzenie oferty żądania w Service Managerze w celu zainicjowania runbooka w Orchestrator.

Moduł 10: Konfigurowanie Service Level ManagementW tym module dowiesz się, w jaki sposób Service Level Management jest zaimplementowany w Service Manager.Lekcje

  • Konfigurowanie poziomu usług Management.
  • Wyświetlanie informacji o umowie SLA (Service Level Agreement) w Menedżerze usług.

Moduł 11: Korzystanie z raportów i analizowanie danych w Service ManagerW tym module dowiesz się, jak uruchamiać raporty w Service Manager, w tym jak zarządzać i utrzymywać zadania hurtowni danych i kostki, na których opierają się raporty. Ponadto dowiesz się, jak przeprowadzać zaawansowane analizy danych z kostek przy użyciu programów Excel i SharePoint.Lekcje

  • Uruchamianie raportów w System Center 2016 Service Manager.
  • Konfigurowanie i uruchamianie Data Warehouse zadań.
  • Rozwiązywanie problemów z nieudanymi Data Warehouse zadaniami.
  • Data Warehouse Cubes.

Moduł 12: Zaawansowane rozwiązywanie problemów i odzyskiwanie po awariiW tym module poznasz niektóre z zaawansowanych technik rozwiązywania problemów używanych do rozwiązywania problemów w Service Manager. Dowiesz się również, jak wykonać odzyskiwanie po awarii komponentów Service Manager, takich jak bazy danych Service Manager.Lekcje

  • Zaawansowane rozwiązywanie problemów w usłudze Service Manager.
  • Przywracanie sprawności po awarii w usłudze Service Manager.

Moduł 13: Tworzenie formularzy i elementów w Service Manager przy użyciu narzędzia Service Manager Authoring ToolW tym ostatnim module dowiesz się, jak używać narzędzia Service Manager Authoring Tool do tworzenia nowych i dostosowanych formularzy w Service Manager.Lekcje

  • Kluczowe pojęcia dotyczące tworzenia i dostosowywania formularzy w narzędziu Service Manager Authoring Tool.
  • Tworzenie nowych i niestandardowych formularzy przy użyciu narzędzia Service Manager Authoring Tool.
 35 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (2)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie