Plan Szkolenia
Moduł 1: Wprowadzenie do Zarządzania Usługami IT
W tym module dowiesz się wielu najlepszych praktyk i procedur ITIL i MOF w zakresie skutecznego zarządzania usługami IT, oraz jak System Center 2016 Service Manager może być wykorzystywany do ich implementacji w Twojej organizacji. Dowiesz się również o kluczowych motywach biznesowych stojących za zarządzaniem usługami IT.
Lekcje
- Motywy biznesowe stojące za zarządzaniem usługami IT.
- Wprowadzenie do Microsoft System Center 2016.
- Omówienie i kluczowe funkcje System Center 2016 Service Managera.
- Dostosowywanie najlepszych praktyk ITIL/MOF za pomocą Service Managera.
- Dopasowywanie wymagań zarządzania usługami IT do Service Managera.
Moduł 2: Instalowanie System Center 2016 Service Manager
W tym module dowiesz się o kluczowych składnikach i architekturze Service Manager, w tym wymaganiach sprzętowych i oprogramowania. Dowiesz się również o wymaganiach zabezpieczeń i zagadnieniach, które należy wziąć pod uwagę przed, podczas i po wdrożeniu Service Managera.
Lekcje
- Architektura System Center 2016 Service Manager i kluczowe składniki.
- Wymagania sprzętowe, oprogramowania i zabezpieczeń.
- Planowanie i rozmiarowanie wdrożenia System Center 2016 Service Managera.
- Instalowanie System Center 2016 Service Managera.
- Instalowanie i konfigurowanie Portalu Samoobsługi Service Managera.
- Omówienie Konsoli Service Managera.
- Uaktualnianie do System Center 2016 Service Managera.
Moduł 3: Kluczowe Koncepty i Funkcje
W tym module dowiesz się o wielu kluczowych funkcjach i konceptach, które pomogą Ci zrozumieć, jak skonfigurować ważne funkcje w Service Managerze.
Lekcje
- Omówienie pakietów zarządzania (Management Packs).
- Omówienie CMDB Service Managera.
- Zarządzanie aktywnościami.
- Zarządzanie przepływami pracy (Workflows).
- Zarządzanie szablonami.
- Bezpieczeństwo i role użytkowników.
Moduł 4: Konfigurowanie Service Managera dla Twojego Środowiska
W tym module dowiesz się o kluczowych zadaniach konfiguracyjnych, które powinny być wykonane w Service Managerze, aby dostosować go do Twojego środowiska.
Lekcje
- Początkowa konfiguracja System Center 2016 Service Managera.
- Konfigurowanie usług biznesowych.
- Konfigurowanie dostępu dla zespołów wsparcia.
- Konfigurowanie powiadomień.
Moduł 5: Wypełnianie CMDB Service Managera za pomocą Łączników (Connectors)
Łączniki w Service Managerze pełnią kluczową funkcję w wypełnianiu CMDB. Na przykład, Łącznik CI Operations Manager importuje odkryte obiekty, takie jak strony internetowe i bazy danych, do Service Managera, aby mogły być one dodane do elementów roboczych, takich jak incydenty i żądania zmian.
Lekcje
- Integrowanie Service Managera z Active Directory i innymi składnikami System Center.
- Integrowanie Service Managera z Exchange.
Moduł 6: Zarządzanie Incydentami i Problemami
W tym module dowiesz się, jak odróżnić problem występujący w środowisku IT między incydentem a problemem. Dowiesz się również, jak konfigurować incydenty i problemy, co obejmuje tworzenie szablonów, które mogą być używane do automatycznego wypełniania formularzy incydentów.
Lekcje
- Definicja incydentu i problemu.
- Zarządzanie incydentami.
- Zarządzanie problemami.
- Korzystanie z kolejek i widoków przy zarządzaniu incydentami i problemami.
Moduł 7: Zarządzanie Zmianami i Wydaniami
W tym module dowiesz się, jak Service Manager zarządza zmianami w środowisku IT przy użyciu żądań zmian. To obejmuje tworzenie i zarządzanie aktywnościami takimi jak Aktywności Rewizyjne, które są używane do zatwierdzania lub odrzucania zmian. Dowiesz się również, jak Rekordy Wydań są używane do grupowania, planowania i opracowywania zaakceptowanych zmian.
Lekcje
- Zarządzanie żądaniami zmian.
- Zarządzanie rekordami wydań.
Moduł 8: Konfigurowanie i Zarządzanie Katalogiem Usług
W tym module dowiesz się o wszystkich aspektach realizacji żądań usług w Service Managerze, z wyjątkiem zarządzania poziomami usług, które są omówione w module 10.
Lekcje
- Katalog Usług, Oferty Żądań i Usług.
- Zarządzanie żądaniami usług i grupami katalogów.
- Portal Samoobsługi.
Moduł 9: Automatyzacja Procesów Biznesowych za pomocą Orchestratora
W tym module dowiesz się, jak Orchestrator i Service Manager mogą być używane do automatyzacji procesów biznesowych.
Lekcje
- Omówienie Orchestratora.
- Konfigurowanie booków uruchamiania (Runbooks) w Orchestratorze.
- Konfigurowanie integracji między Orchestratorem a Service Managerem.
- Tworzenie oferty żądania w Service Managerze, aby uruchomić book uruchamiania (Runbook) w Orchestratorze.
Moduł 10: Konfigurowanie Zarządzania Poziomami Usług
W tym module dowiesz się, jak jest implementowane zarządzanie poziomami usług w Service Managerze.
Lekcje
- Konfigurowanie zarządzania poziomami usług.
- Wyświetlanie informacji o umowach na poziom usług (SLA) w Service Managerze.
Moduł 11: Używanie Raportów i Analiza Danych w Service Managerze
W tym module dowiesz się, jak uruchamiać raporty w Service Managerze, w tym jak zarządzać i utrzymywać zadania i sześciany magazynu danych (data warehouse), na których opiera się generowanie raportów. Dodatkowo, dowiesz się, jak wykonywać zaawansowaną analizę danych z sześcianów przy użyciu Excela i Sharepoint.
Lekcje
- Uruchamianie raportów w System Center 2016 Service Managerze.
- Konfigurowanie i uruchamianie zadań magazynu danych.
- Rozwiązywanie problemów z nieudanymi zadaniami magazynu danych.
- Sześciany magazynu danych.
Moduł 12: Zaawansowane Rozwiązywanie Problemów i Odzyskiwanie Po Awarii
W tym module dowiesz się o zaawansowanych technikach rozwiązywania problemów, które są używane do rozwiązywania problemów w Service Managerze. Dowiesz się również, jak wykonywać odzyskiwanie po awarii dla nieudanych składników Service Managera, takich jak bazy danych Service Managera.
Lekcje
- Wykonywanie zaawansowanego rozwiązywania problemów w Service Managerze.
- Wykonywanie odzyskiwania po awarii w Service Managerze.
Moduł 13: Tworzenie Formularzy i Elementów w Service Managerze za pomocą Narzędzia Tworzenia Service Managera (Authoring Tool)
W tym ostatnim module dowiesz się, jak używać Narzędzia Tworzenia Service Managera do tworzenia nowych i dostosowanych formularzy w Service Managerze.
Lekcje
- Kluczowe koncepty przy tworzeniu i dostosowywaniu formularzy w Narzędziu Tworzenia Service Managera.
- Tworzenie nowych i dostosowanych formularzy za pomocą Narzędzia Tworzenia Service Managera.
Opinie uczestników (2)
Bardzo dobry kontakt z prowadzącym i jego wiedza. Umiejętność reagowania na potrzeby osób szkolonych.
Anna Ratajska - Uniwersytet Warszawski
Szkolenie - Introduction to SharePoint 2016 for Collaboration and Document Management (authorized training course MS 55193)
Dobre praktyki dotyczące budowania modelu danych i dobre praktyki dotyczące elementów wizualnych w raporcie nie zawarte w oficjalnych materiałach. Dużo przykładów z projektów