Plan Szkolenia

Moduł 1: Wprowadzenie do Zarządzania Usługami IT

W tym module dowiesz się wielu najlepszych praktyk i procedur ITIL i MOF w zakresie skutecznego zarządzania usługami IT, oraz jak System Center 2016 Service Manager może być wykorzystywany do ich implementacji w Twojej organizacji. Dowiesz się również o kluczowych motywach biznesowych stojących za zarządzaniem usługami IT.

Lekcje

  • Motywy biznesowe stojące za zarządzaniem usługami IT.
  • Wprowadzenie do Microsoft System Center 2016.
  • Omówienie i kluczowe funkcje System Center 2016 Service Managera.
  • Dostosowywanie najlepszych praktyk ITIL/MOF za pomocą Service Managera.
  • Dopasowywanie wymagań zarządzania usługami IT do Service Managera.

Moduł 2: Instalowanie System Center 2016 Service Manager

W tym module dowiesz się o kluczowych składnikach i architekturze Service Manager, w tym wymaganiach sprzętowych i oprogramowania. Dowiesz się również o wymaganiach zabezpieczeń i zagadnieniach, które należy wziąć pod uwagę przed, podczas i po wdrożeniu Service Managera.

Lekcje

  • Architektura System Center 2016 Service Manager i kluczowe składniki.
  • Wymagania sprzętowe, oprogramowania i zabezpieczeń.
  • Planowanie i rozmiarowanie wdrożenia System Center 2016 Service Managera.
  • Instalowanie System Center 2016 Service Managera.
  • Instalowanie i konfigurowanie Portalu Samoobsługi Service Managera.
  • Omówienie Konsoli Service Managera.
  • Uaktualnianie do System Center 2016 Service Managera.

Moduł 3: Kluczowe Koncepty i Funkcje

W tym module dowiesz się o wielu kluczowych funkcjach i konceptach, które pomogą Ci zrozumieć, jak skonfigurować ważne funkcje w Service Managerze.

Lekcje

  • Omówienie pakietów zarządzania (Management Packs).
  • Omówienie CMDB Service Managera.
  • Zarządzanie aktywnościami.
  • Zarządzanie przepływami pracy (Workflows).
  • Zarządzanie szablonami.
  • Bezpieczeństwo i role użytkowników.

Moduł 4: Konfigurowanie Service Managera dla Twojego Środowiska

W tym module dowiesz się o kluczowych zadaniach konfiguracyjnych, które powinny być wykonane w Service Managerze, aby dostosować go do Twojego środowiska.

Lekcje

  • Początkowa konfiguracja System Center 2016 Service Managera.
  • Konfigurowanie usług biznesowych.
  • Konfigurowanie dostępu dla zespołów wsparcia.
  • Konfigurowanie powiadomień.

Moduł 5: Wypełnianie CMDB Service Managera za pomocą Łączników (Connectors)

Łączniki w Service Managerze pełnią kluczową funkcję w wypełnianiu CMDB. Na przykład, Łącznik CI Operations Manager importuje odkryte obiekty, takie jak strony internetowe i bazy danych, do Service Managera, aby mogły być one dodane do elementów roboczych, takich jak incydenty i żądania zmian.

Lekcje

  • Integrowanie Service Managera z Active Directory i innymi składnikami System Center.
  • Integrowanie Service Managera z Exchange.

Moduł 6: Zarządzanie Incydentami i Problemami

W tym module dowiesz się, jak odróżnić problem występujący w środowisku IT między incydentem a problemem. Dowiesz się również, jak konfigurować incydenty i problemy, co obejmuje tworzenie szablonów, które mogą być używane do automatycznego wypełniania formularzy incydentów.

Lekcje

  • Definicja incydentu i problemu.
  • Zarządzanie incydentami.
  • Zarządzanie problemami.
  • Korzystanie z kolejek i widoków przy zarządzaniu incydentami i problemami.

Moduł 7: Zarządzanie Zmianami i Wydaniami

W tym module dowiesz się, jak Service Manager zarządza zmianami w środowisku IT przy użyciu żądań zmian. To obejmuje tworzenie i zarządzanie aktywnościami takimi jak Aktywności Rewizyjne, które są używane do zatwierdzania lub odrzucania zmian. Dowiesz się również, jak Rekordy Wydań są używane do grupowania, planowania i opracowywania zaakceptowanych zmian.

Lekcje

  • Zarządzanie żądaniami zmian.
  • Zarządzanie rekordami wydań.

Moduł 8: Konfigurowanie i Zarządzanie Katalogiem Usług

W tym module dowiesz się o wszystkich aspektach realizacji żądań usług w Service Managerze, z wyjątkiem zarządzania poziomami usług, które są omówione w module 10.

Lekcje

  • Katalog Usług, Oferty Żądań i Usług.
  • Zarządzanie żądaniami usług i grupami katalogów.
  • Portal Samoobsługi.

Moduł 9: Automatyzacja Procesów Biznesowych za pomocą Orchestratora

W tym module dowiesz się, jak Orchestrator i Service Manager mogą być używane do automatyzacji procesów biznesowych.

Lekcje

  • Omówienie Orchestratora.
  • Konfigurowanie booków uruchamiania (Runbooks) w Orchestratorze.
  • Konfigurowanie integracji między Orchestratorem a Service Managerem.
  • Tworzenie oferty żądania w Service Managerze, aby uruchomić book uruchamiania (Runbook) w Orchestratorze.

Moduł 10: Konfigurowanie Zarządzania Poziomami Usług

W tym module dowiesz się, jak jest implementowane zarządzanie poziomami usług w Service Managerze.

Lekcje

  • Konfigurowanie zarządzania poziomami usług.
  • Wyświetlanie informacji o umowach na poziom usług (SLA) w Service Managerze.

Moduł 11: Używanie Raportów i Analiza Danych w Service Managerze

W tym module dowiesz się, jak uruchamiać raporty w Service Managerze, w tym jak zarządzać i utrzymywać zadania i sześciany magazynu danych (data warehouse), na których opiera się generowanie raportów. Dodatkowo, dowiesz się, jak wykonywać zaawansowaną analizę danych z sześcianów przy użyciu Excela i Sharepoint.

Lekcje

  • Uruchamianie raportów w System Center 2016 Service Managerze.
  • Konfigurowanie i uruchamianie zadań magazynu danych.
  • Rozwiązywanie problemów z nieudanymi zadaniami magazynu danych.
  • Sześciany magazynu danych.

Moduł 12: Zaawansowane Rozwiązywanie Problemów i Odzyskiwanie Po Awarii

W tym module dowiesz się o zaawansowanych technikach rozwiązywania problemów, które są używane do rozwiązywania problemów w Service Managerze. Dowiesz się również, jak wykonywać odzyskiwanie po awarii dla nieudanych składników Service Managera, takich jak bazy danych Service Managera.

Lekcje

  • Wykonywanie zaawansowanego rozwiązywania problemów w Service Managerze.
  • Wykonywanie odzyskiwania po awarii w Service Managerze.

Moduł 13: Tworzenie Formularzy i Elementów w Service Managerze za pomocą Narzędzia Tworzenia Service Managera (Authoring Tool)

W tym ostatnim module dowiesz się, jak używać Narzędzia Tworzenia Service Managera do tworzenia nowych i dostosowanych formularzy w Service Managerze.

Lekcje

  • Kluczowe koncepty przy tworzeniu i dostosowywaniu formularzy w Narzędziu Tworzenia Service Managera.
  • Tworzenie nowych i dostosowanych formularzy za pomocą Narzędzia Tworzenia Service Managera.
 35 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (2)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie