Plan Szkolenia
Moduł 1: Service Management OverviewW tym module poznasz wiele najlepszych praktyk i procedur ITIL i MOF w zakresie dostarczania skutecznych usług IT Management oraz dowiesz się, w jaki sposób System Center 2016 Service Manager może zostać wykorzystany do ich wdrożenia w Twojej organizacji. Poznasz również niektóre z kluczowych czynników biznesowych stojących za IT Service Management.Lekcje
- Czynniki biznesowe stojące za zarządzaniem usługami IT.
- Wprowadzenie do Microsoft System Center 2016.
- Przegląd i kluczowe funkcje System Center 2016 Service Manager.
- Przyjęcie najlepszych praktyk ITIL/MOF z Service Managerem.
- Dostosowanie wymagań zarządzania usługami IT do Service Managera.
Moduł 2: Instalacja System Center 2016 Service ManagerW tym module poznasz kluczowe komponenty i architekturę Service Managera, w tym wymagania sprzętowe i programowe. Dowiesz się również o wymaganiach bezpieczeństwa i kwestiach, które należy wziąć pod uwagę przed, w trakcie i po wdrożeniu Service Managera.Lekcje
- Architektura i podstawowe komponenty System Center 2016 Service Manager.
- Wymagania sprzętowe, programowe i bezpieczeństwa.
- Planowanie i wymiarowanie wdrożenia System Center 2016 Service Manager.
- Instalacja System Center 2016 Service Manager.
- Instalacja i konfiguracja portalu samoobsługowego Service Manager.
- Przegląd konsoli Service Manager.
- Aktualizacja do System Center 2016 Service Manager.
Moduł 3: Kluczowe koncepcje i funkcjeW tym module poznasz wiele kluczowych funkcji i koncepcji, które pomogą Ci zrozumieć, jak skonfigurować ważne funkcje w Service Manager.Lekcje
- Przegląd pakietów Management.
- Przegląd usługi Service Manager CMDB.
- Zarządzanie działaniami.
- Zarządzanie przepływami pracy.
- Zarządzanie szablonami.
- Bezpieczeństwo i role użytkowników.
Moduł 4: Konfigurowanie Service Managera dla środowiskaW tym module poznasz niektóre z kluczowych zadań konfiguracyjnych, które należy wykonać w Service Managerze, aby dostosować go do swojego środowiska.Lekcje
- Wstępna konfiguracja System Center 2016 Service Manager.
- Konfigurowanie Business usług.
- Konfigurowanie dostępu dla zespołów wsparcia technicznego.
- Konfigurowanie powiadomień.
Moduł 5: Wypełnianie bazy CMDB Service Manager przy użyciu konektorówKonektory w Service Manager pełnią kluczową funkcję w wypełnianiu bazy CMDB Service Manager. Na przykład konektor Operations Manager CI importuje wykryte obiekty, takie jak witryny internetowe i bazy danych, do Service Manager, dzięki czemu można je dodawać do elementów roboczych, takich jak incydenty i żądania zmian.
- Integracja Service Managera z Active Directory i innymi komponentami System Center.
- Integracja Service Managera z Exchange.
Moduł 6: Zarządzanie incydentami i problemamiW tym module dowiesz się, jak odróżnić problem występujący w środowisku IT od incydentu. Dowiesz się także, jak konfigurować incydenty i problemy, co obejmuje tworzenie szablonów, które mogą być używane do automatycznego wypełniania formularzy incydentów.Lekcje
- Definicja incydentu i problemu.
- Zarządzanie incydentami.
- Zarządzanie problemami.
- Używanie kolejek i widoków z incydentami i problemami.
Moduł 7: Zarządzanie zmianami i wydaniamiW tym module dowiesz się, jak Service Manager zarządza zmianami w środowisku IT za pomocą żądań zmian. Obejmuje to tworzenie i zarządzanie Activiti, takimi jak Review Activiti, które są używane do zatwierdzania lub odrzucania zmian. Dowiesz się również, w jaki sposób rekordy wydań są używane do grupowania, planowania i rozwijania zatwierdzonych zmian.Lekcje
- Zarządzanie żądaniami zmian.
- Zarządzanie rekordami wydań.
Moduł 8: Konfigurowanie i zarządzanie katalogiem usługW tym module poznasz wszystkie aspekty realizacji zgłoszeń serwisowych w ramach Service Managera, z wyjątkiem poziomu usług Management, który jest omówiony w module 10.Lekcje
- Katalog usług, oferty zleceń i oferty usług.
- Zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi i grupami katalogów.
- Portal samoobsługowy.
Moduł 9: Automatyzacja Business procesów za pomocą OrchestratoraW tym module dowiesz się, w jaki sposób Orchestrator i Service Manager mogą być wykorzystywane do automatyzacji procesów biznesowych.Lekcje
- Przegląd programu Orchestrator.
- Konfigurowanie Runbooków w Orchestrator.
- Konfigurowanie integracji między Orchestrator i Service Manager.
- Tworzenie oferty żądania w Service Managerze w celu zainicjowania runbooka w Orchestrator.
Moduł 10: Konfigurowanie Service Level ManagementW tym module dowiesz się, w jaki sposób Service Level Management jest zaimplementowany w Service Manager.Lekcje
- Konfigurowanie poziomu usług Management.
- Wyświetlanie informacji o umowie SLA (Service Level Agreement) w Menedżerze usług.
Moduł 11: Korzystanie z raportów i analizowanie danych w Service ManagerW tym module dowiesz się, jak uruchamiać raporty w Service Manager, w tym jak zarządzać i utrzymywać zadania hurtowni danych i kostki, na których opierają się raporty. Ponadto dowiesz się, jak przeprowadzać zaawansowane analizy danych z kostek przy użyciu programów Excel i SharePoint.Lekcje
- Uruchamianie raportów w System Center 2016 Service Manager.
- Konfigurowanie i uruchamianie Data Warehouse zadań.
- Rozwiązywanie problemów z nieudanymi Data Warehouse zadaniami.
- Data Warehouse Cubes.
Moduł 12: Zaawansowane rozwiązywanie problemów i odzyskiwanie po awariiW tym module poznasz niektóre z zaawansowanych technik rozwiązywania problemów używanych do rozwiązywania problemów w Service Manager. Dowiesz się również, jak wykonać odzyskiwanie po awarii komponentów Service Manager, takich jak bazy danych Service Manager.Lekcje
- Zaawansowane rozwiązywanie problemów w usłudze Service Manager.
- Przywracanie sprawności po awarii w usłudze Service Manager.
Moduł 13: Tworzenie formularzy i elementów w Service Manager przy użyciu narzędzia Service Manager Authoring ToolW tym ostatnim module dowiesz się, jak używać narzędzia Service Manager Authoring Tool do tworzenia nowych i dostosowanych formularzy w Service Manager.Lekcje
- Kluczowe pojęcia dotyczące tworzenia i dostosowywania formularzy w narzędziu Service Manager Authoring Tool.
- Tworzenie nowych i niestandardowych formularzy przy użyciu narzędzia Service Manager Authoring Tool.