Plan Szkolenia

Zarządzanie Urządzeniami Multimedialnymi

1. Uprawnienia Przeglądarki za pomocą navigator.permissions

  • Dostęp do sprzętu:
    • Kamera
    • Mikrofon
  • Opcjonalne uprawnienia:
    • Geolokalizacja
    • Powiadomienia
    • Schowek (odczyt/zapis)
  • Zapytanie o uprawnienia i ich status
  • Ograniczenia i zgodność między przeglądarkami

2. Odczytywanie Urządzeń Multimedialnych za pomocą navigator.mediaDevices

  • Wyliczanie urządzeń
  • Obsługa zmian w urządzeniach

3. Zgodność między różnymi przeglądarkami

  • Korzystanie z API:
    • navigator.permissions.query()
    • navigator.mediaDevices.enumerateDevices()
    • getUserMedia()
  • Strategia zapasowa dla Safariego

4. Zarządzanie Urządzeniami Multimedialnymi

  • Inicjalizacja urządzenia: getUserMedia(constraints)
  • Ograniczenia urządzeń multimedialnych
  • Rozpoczynanie i zatrzymywanie strumieni multimediów
  • Obsługa zmian w urządzeniach

5. Nagrywanie Urządzeń za pomocą MediaRecorder

  • Rozpoczęcie i zatrzymanie strumienia i nagrywania
  • Pobieranie pliku .webm
  • Rzeczywisty podgląd fal dźwiękowych

Opcjonalne dodatki:

  • Zapis w formacie .wav przy użyciu ScriptProcessorNode
  • Wizualizacja widma FFT dźwięku
  • Pasek głośności w decybelach
  • Rozpoznawanie mowy za pomocą webkitSpeechRecognition

Peer Connection

1. Serwery Sygnalizacyjne

  • Opcje kanału dwukierunkowego:
    • WebSocket
    • Socket.io
    • SignalR
  • Struktura wiadomości
  • Uproszczony klient WebRTC
  • Pełny przepływ sygnalizacji

2. Rozmowy Wideo za pomocą WebRTC

  • Architektura: Node.js + ws
  • Klient WebRTC: RTCPeerConnection
  • Lokalne testy E2E

Opcjonalne Funkcje:

  • Zakończanie połączenia (zamknięcie połączenia, zatrzymanie mediów)
  • Rozmowy grupowe (pokoje wielu użytkowników)
  • Pojedyncza autoryzacja oparta na tokenach

3. Udostępnianie Ekranu

  • Korzystanie z getDisplayMedia()
  • Architektura i opcje

4. Protokół Opisujący Sesję (SDP)

  • Wprowadzenie i zawartość
  • Odczytywanie i interpretowanie SDP
  • Kodeki:
    • Dźwięk & Obraz
    • Negocjacja i kontrola
    • Strategie zapasowe

5. Statystyki WebRTC za pomocą getStats()

  • Rodzaje statystyk
  • Jak interpretować statystyki
  • Wykresy bitrate/wariancji w czasie rzeczywistym
  • Strategie adaptacji jakości

6. Wszystkie tematy są

  • Praktycznymi przypadkami zastosowania

Wymagania

Ta szkolenie jest idealne dla deweloperów frontendowych i full-stack, architektów technicznych i inżynierów budujących funkcje komunikacyjne oparte na przeglądarce w czasie rzeczywistym, takie jak rozmowy wideo, udostępnianie ekranu lub strumieniowanie audio. Uczestnicy powinni posiadać praktyczne umiejętności z zakresu JavaScript i technologii webowych, a doświadczenie w Node.js i komunikacji opartej na WebSocket jest opcjonalne.

 14 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie