Plan Szkolenia

Dzień 01

Wprowadzenie

  • Dlaczego BDD?
  • BDD jako rozszerzenie Agile
  • Agenda dnia 01

Stosowanie BDD na różnych etapach cyklu rozwoju oprogramowania

  • Przed rozwojem
  • W trakcie rozwoju
  • Po opracowaniu

Jeden język, który rządzi wszystkimi

  • Inżynierowie i nie-inżynierowie mówią różnymi językami
  • Niwelowanie różnic dzięki BDD
  • Podgląd języka BDD: Gherkin

Różne role BDD

  • BDD jako wymagania produktu (dla właściciela produktu)
  • BDD jako kryteria akceptacji (dla deweloperów)
  • BDD jako przypadki testowe (dla testerów)
  • BDD jako opis produktu (dla innych interesariuszy)

Powrót do Agile: Wszystko zaczyna się od historii użytkownika

  • Przegląd cyklu rozwoju Agile
  • Rola historyjek użytkownika w rozwoju Agile

Sesja pytań i odpowiedzi oraz dyskusja

Quiz

Tworzenie historii użytkownika Go

  • Używanie właściwego języka
    • Rola, działanie, wynik
  • Przykładowa historia użytkownika

Ćwiczenie - Pisanie narracji użytkownika

  • Pisanie pierwszej historii użytkownika - ćwiczenie indywidualne
  • Uściślanie historii użytkownika - aktywność zespołowa
  • Dostarczanie historii użytkownika - aktywność zespołowa

Historyjki użytkownika w prawdziwych projektach

  • Dynamika zespołu
  • Narzędzia i techniki
  • Historyjki użytkownika w cyklu tworzenia oprogramowania

Przejście do BDD

  • Rozszerzanie historii użytkownika
  • Wprowadzenie pliku funkcji
  • Przechwytywanie oczekiwanego zachowania oprogramowania
  • Wyobrażanie sobie, jak wygląda "nieoczekiwane" zachowanie

Tworzenie Good Feature File

  • Używanie właściwego języka (Gherkin)
    • Given, When, Then
  • Przykładowy plik funkcji

Ćwiczenie - Pisanie pliku funkcji - CZĘŚĆ 01

  • Pisanie pierwszego pliku funkcji - ćwiczenie indywidualne
    • Sekcja funkcji
    • Sekcja scenariusza
  • Uściślanie pliku funkcji - aktywność zespołowa
  • Dostarczanie pliku funkcji - aktywność zespołowa

Pliki funkcji w prawdziwych projektach

  • Dynamika zespołu
  • Narzędzia i techniki
  • Historie użytkownika w cyklu rozwoju oprogramowania

Sesja pytań i odpowiedzi oraz dyskusja

Quiz

Konfigurowanie środowiska

  • Upiększanie Gherkin
  • Radość z produktywności

Aktywność - Pisanie pliku funkcji - CZĘŚĆ 02

  • Pisanie pliku funkcji - aktywność indywidualna
    • Przekazywanie wielu argumentów do scenariusza
    • Sekcja konspektu scenariusza
  • Dopracowywanie pliku funkcji - aktywność zespołowa
  • Dostarczanie pliku funkcji - aktywność zespołowa

Sesja pytań i odpowiedzi oraz dyskusja

Quiz

Uwagi końcowe


Dzień 02

Wprowadzenie

  • Podsumowanie poprzedniego dnia
  • Agenda na dzień 02

Twój własny produkt - introspekcja

  • Opisywanie swojego produktu
  • Rysowanie obrazu produktu

Rozszerzanie zakresu testów

  • Użyteczność systemu
  • Wymagania Business
  • Procesy Business

Ćwiczenie - Pisanie pliku funkcji - CZĘŚĆ 03

  • Pisanie pliku funkcji - ćwiczenie indywidualne
    • Sekcja przykładów
    • Ponowne wykorzystywanie danych i scenariuszy
    • Organizowanie funkcji i scenariuszy za pomocą tagów
  • Uściślanie pliku funkcji - aktywność zespołowa
  • Dostarczanie pliku funkcji - aktywność zespołowa

Sesja pytań i odpowiedzi oraz dyskusja

Quiz

Plik funkcji - co należy pominąć

  • Co należy pozostawić inżynierom
    • Funkcjonalność niskiego poziomu (testy jednostkowe)
    • Wyczerpująca funkcjonalność między komponentami (testy integracyjne i API)

Sesja pytań i odpowiedzi oraz dyskusja

Quiz

Twój własny produkt - introspekcja

  • Jak użyteczny jest twój produkt?
  • Jak użyteczny jest Twój produkt dla użytkowników zewnętrznych?

Communication z osobami spoza zespołu

Podsumowanie i kolejne kroki

Wymagania

  • Zrozumienie koncepcji wymagań użytkownika
  • Wnikliwe spojrzenie na zalety i wady oprogramowania z perspektywy użytkownika końcowego.
  • Programming i doświadczenie w testowaniu nie są wymagane

Uczestnicy

  • Właściciele i menedżerowie produktu
  • Analitycy Business
  • Testerzy manualni
  • Użytkownicy końcowi oprogramowania lub systemu
  • Osoby niebędące inżynierami i programistami zaangażowane w projektowanie produktu
 14 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (7)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie