Plan Szkolenia
Dzień 01
Wprowadzenie
- Dlaczego BDD?
- BDD jako rozszerzenie Agile
- Agenda dnia 01
Stosowanie BDD na różnych etapach cyklu rozwoju oprogramowania
- Przed rozwojem
- W trakcie rozwoju
- Po opracowaniu
Jeden język, który rządzi wszystkimi
- Inżynierowie i nie-inżynierowie mówią różnymi językami
- Niwelowanie różnic dzięki BDD
- Podgląd języka BDD: Gherkin
Różne role BDD
- BDD jako wymagania produktu (dla właściciela produktu)
- BDD jako kryteria akceptacji (dla deweloperów)
- BDD jako przypadki testowe (dla testerów)
- BDD jako opis produktu (dla innych interesariuszy)
Powrót do Agile: Wszystko zaczyna się od historii użytkownika
- Przegląd cyklu rozwoju Agile
- Rola historyjek użytkownika w rozwoju Agile
Sesja pytań i odpowiedzi oraz dyskusja
Quiz
Tworzenie historii użytkownika Go
- Używanie właściwego języka
- Rola, działanie, wynik
- Przykładowa historia użytkownika
Ćwiczenie - Pisanie narracji użytkownika
- Pisanie pierwszej historii użytkownika - ćwiczenie indywidualne
- Uściślanie historii użytkownika - aktywność zespołowa
- Dostarczanie historii użytkownika - aktywność zespołowa
Historyjki użytkownika w prawdziwych projektach
- Dynamika zespołu
- Narzędzia i techniki
- Historyjki użytkownika w cyklu tworzenia oprogramowania
Przejście do BDD
- Rozszerzanie historii użytkownika
- Wprowadzenie pliku funkcji
- Przechwytywanie oczekiwanego zachowania oprogramowania
- Wyobrażanie sobie, jak wygląda "nieoczekiwane" zachowanie
Tworzenie Good Feature File
- Używanie właściwego języka (Gherkin)
- Given, When, Then
- Przykładowy plik funkcji
Ćwiczenie - Pisanie pliku funkcji - CZĘŚĆ 01
- Pisanie pierwszego pliku funkcji - ćwiczenie indywidualne
- Sekcja funkcji
- Sekcja scenariusza
- Uściślanie pliku funkcji - aktywność zespołowa
- Dostarczanie pliku funkcji - aktywność zespołowa
Pliki funkcji w prawdziwych projektach
- Dynamika zespołu
- Narzędzia i techniki
- Historie użytkownika w cyklu rozwoju oprogramowania
Sesja pytań i odpowiedzi oraz dyskusja
Quiz
Konfigurowanie środowiska
- Upiększanie Gherkin
- Radość z produktywności
Aktywność - Pisanie pliku funkcji - CZĘŚĆ 02
- Pisanie pliku funkcji - aktywność indywidualna
- Przekazywanie wielu argumentów do scenariusza
- Sekcja konspektu scenariusza
- Dopracowywanie pliku funkcji - aktywność zespołowa
- Dostarczanie pliku funkcji - aktywność zespołowa
Sesja pytań i odpowiedzi oraz dyskusja
Quiz
Uwagi końcowe
Dzień 02
Wprowadzenie
- Podsumowanie poprzedniego dnia
- Agenda na dzień 02
Twój własny produkt - introspekcja
- Opisywanie swojego produktu
- Rysowanie obrazu produktu
Rozszerzanie zakresu testów
- Użyteczność systemu
- Wymagania Business
- Procesy Business
Ćwiczenie - Pisanie pliku funkcji - CZĘŚĆ 03
- Pisanie pliku funkcji - ćwiczenie indywidualne
- Sekcja przykładów
- Ponowne wykorzystywanie danych i scenariuszy
- Organizowanie funkcji i scenariuszy za pomocą tagów
- Uściślanie pliku funkcji - aktywność zespołowa
- Dostarczanie pliku funkcji - aktywność zespołowa
Sesja pytań i odpowiedzi oraz dyskusja
Quiz
Plik funkcji - co należy pominąć
- Co należy pozostawić inżynierom
- Funkcjonalność niskiego poziomu (testy jednostkowe)
- Wyczerpująca funkcjonalność między komponentami (testy integracyjne i API)
Sesja pytań i odpowiedzi oraz dyskusja
Quiz
Twój własny produkt - introspekcja
- Jak użyteczny jest twój produkt?
- Jak użyteczny jest Twój produkt dla użytkowników zewnętrznych?
Communication z osobami spoza zespołu
Podsumowanie i kolejne kroki
Wymagania
- Zrozumienie koncepcji wymagań użytkownika
- Wnikliwe spojrzenie na zalety i wady oprogramowania z perspektywy użytkownika końcowego.
- Programming i doświadczenie w testowaniu nie są wymagane
Uczestnicy
- Właściciele i menedżerowie produktu
- Analitycy Business
- Testerzy manualni
- Użytkownicy końcowi oprogramowania lub systemu
- Osoby niebędące inżynierami i programistami zaangażowane w projektowanie produktu