Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Plan Szkolenia
Dzień 1: Wprowadzenie i przegląd architektury AUTOSAR
- Wprowadzenie do AUTOSAR Classic Platform
- Warstwy oprogramowania i architektura ECU
- Rola podstawowego oprogramowania (BSW) i architektury warstwowej
- Microcontroller Warstwa abstrakcji (MCAL)
- Wprowadzenie do metodyki konfiguracji AUTOSAR i przepływu opartego na XML
- Przegląd ETAS ISOLAR-A/B
Dzień 2: Usługi i warstwy abstrakcji ECU
- Przegląd warstwy usług
- Zarządzanie Watchdog (WdgM)
- Zarządzanie zdarzeniami diagnostycznymi (DEM)
- Zarządzanie NVRAM (NvM)
- Warstwa abstrakcji ECU
- Interfejsy sprzętowe we/wy
- Communication i abstrakcja pamięci
- Podstawy OS i tryby działania pamięci
Dzień 3: Communication Stack i środowisko uruchomieniowe
- Podstawy COM Stack: PDUR, COM, sterowniki CAN/LIN
- AUTOSAR OS: zadania, planowanie, zdarzenia
- RTE (Runtime Environment)
- Rola integracji oprogramowania aplikacyjnego i BSW
- Proces generowania RTE
Dzień 4: Integracja systemu i praktyka konfiguracji
- Narzędzia konfiguracyjne: szczegółowe użycie ETAS ISOLAR-A i B
- Przepływ konfiguracji i integracji systemu
- Integracja komponentów oprogramowania aplikacyjnego (SWCs)
- Diagnostyka i rozwiązywanie problemów z integracją
- Przepływ pracy projektu AUTOSAR i najlepsze praktyki
Wymagania konfiguracyjne (muszą być potwierdzone):
Oprogramowanie:
- ETAS ISOLAR-A i/lub ISOLAR-B (najnowsza wersja)
- Schemat AUTOSAR (np. 4.2.x lub 4.3.x w zależności od projektu)
- Kompilator (np. GNU ARM lub IAR do symulacji generacji kodu)
- Projekt BSW demo dostarczony przez ETAS lub niestandardowa konfiguracja
- Narzędzia do walidacji XML/XSD (opcjonalnie)
Sprzęt (jeśli na miejscu lub hybrydowo):
- Płytka oceniowa (np. Infineon TriCore AURIX lub NXP S32K)
- Debugger (Lauterbach, iSYSTEM lub PEmicro)
- Interfejs CAN (USB-to-CAN, jeśli symulowany fizyczny bus)
Wymagania
- Zrozumienie systemów wbudowanych i architektury mikrokontrolerów
- Doświadczenie w systemach czasu rzeczywistego lub rozwoju ECU samochodowych
- Doświadczenie w programowaniu w języku C, doświadczenie w programowaniu
Adresaci
- Inżynierowie oprogramowania wbudowanego rozpoczynający pracę z platformą AUTOSAR Classic
- Developersystemów Automotive pracujący z ECU i mikrokontrolerami
- Integrowanie i programiści zaangażowani w konfigurację i integrację AUTOSAR BSW
- Inżynierowie korzystający z narzędzi takich jak ETAS ISOLAR-A/B, DaVinci Developer lub podobnych
28 godzin
Opinie uczestników (2)
Ćwiczenia praktyczne
Tomasz - Bury
Szkolenie - Advanced AUTOSAR RTE Development
Sposób prezentowania konceptów softwareowych, wskazanie i kładzenie nacisku na oryginalną Autosar-ową dokumentację