Plan Szkolenia

 Dzień 1: Wprowadzenie i przegląd architektury AUTOSAR

  • Wprowadzenie do platformy AUTOSAR Classic
  • Warstwy oprogramowania i architektura ECU
  • Rola podstawowego oprogramowania (BSW) i architektury warstwowej
  • Warstwa abstrakcji mikrosterownika (MCAL)
  • Wprowadzenie do metody konfiguracji AUTOSAR i przepływu opartym na XML
  • Przegląd ETAS ISOLAR-A/B

 


 Dzień 2: Usługi i warstwy abstrakcji ECU

  • Przegląd warstwy usług
  • Menedżer watchdoga (WdgM)
  • Menedżer zdarzeń diagnostycznych (DEM)
  • Menedżer NVRAM (NvM)
  • Warstwa abstrakcji ECU
  • Interfejsy sprzętowe wejścia/wyjścia
  • Abstrakcja komunikacji i pamięci
  • Podstawy systemu operacyjnego i tryby działania pamięci

 


 Dzień 3: Stos komunikacyjny i środowisko uruchomieniowe

  • Podstawy stosu COM: PDUR, COM, sterowniki CAN/LIN
  • AUTOSAR OS: zadania, planowanie, zdarzenia
  • Środowisko uruchomieniowe RTE (Runtime Environment)
  • Rola integracji oprogramowania aplikacyjnego i BSW
  • Proces generowania RTE

 


Dzień 4: Integracja systemu i praktyki konfiguracji

  • Narzędzia konfiguracyjne: szczegółowe użycie ETAS ISOLAR-A i B
  • Przepływ konfiguracji i integracji systemu
  • Integracja komponentów oprogramowania aplikacyjnego (SWCs)
  • Diagnostyka i rozwiązywanie problemów z integracją
  • Przepływ prac nad projektem AUTOSAR i najlepsze praktyki


Wymagania konfiguracyjne (muszą być potwierdzone):

Oprogramowanie:

  • ETAS ISOLAR-A i/lub ISOLAR-B (najnowsza wersja)
  • Schemat AUTOSAR (np. 4.2.x lub 4.3.x w zależności od projektu)
  • Łańcuch narzędzi kompilatora (np. GNU ARM lub IAR do symulacji generowania kodu)
  • Projekt BSW demo dostarczony przez ETAS lub niestandardowe ustawienia
  • Narzędzia do walidacji XML/XSD (opcjonalnie)

Sprzęt (jeśli na miejscu lub w trybie hybrydowym):

  • Płyta ewaluacyjna (np. Infineon TriCore AURIX lub NXP S32K)
  • Debugger (Lauterbach, iSYSTEM lub PEmicro)
  • Interfejs CAN (USB-to-CAN, jeśli symulowany jest fizyczny autobus)

Wymagania

  • Zrozumienie systemów wbudowanych i architektur mikroprocesorów
  • Doświadczenie w systemach czasowo rzeczywistych lub rozwoju ECU w samochodach
  • Doświadczenie w programowaniu w C, doświadczenie w programowaniu

Grupa docelowa

  • Inżynierowie oprogramowania wbudowanego rozpoczynający pracę z AUTOSAR Classic Platform
  • Twórcy systemów samochodowych pracujący z ECU i mikroprocesorami
  • Integrowanie oprogramowania i twórcy zaangażowani w konfigurację i integrację AUTOSAR BSW
  • Inżynierowie używający narzędzi takich jak ETAS ISOLAR-A/B, DaVinci Developer lub podobne
 28 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (2)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie