Plan Szkolenia

Dzień 1: Wprowadzenie & Przegląd architektury AUTOSAR

  • Wprowadzenie do Platformy Klasycznej AUTOSAR
  • Warstwy oprogramowania i architektura ECU
  • Rola Podstawowego Oprogramowania (BSW) i warstwowej architektury
  • Warstwa Abstrakcji Mikrokontrolera (MCAL)
  • Wprowadzenie do metody konfiguracji AUTOSAR i przepływu opartego na XML
  • Przegląd ETAS ISOLAR-A/B

Dzień 2: Usługi i Warstwy Abstrakcji ECU

  • Przegląd warstwy usług (Service Layer)
  • Menedżer Watchdog (WdgM)
  • Menedżer Zdarzeń Diagnostycznych (DEM)
  • Menedżer NVRAM (NvM)
  • Warstwa Abstrakcji ECU
  • Interfejsy sprzętowe wejścia/wyjścia (I/O)
  • Komunikacja i abstrakcja pamięci
  • Podstawy systemu operacyjnego i tryby pracy pamięci

Dzień 3: Stos Komunikacyjny i Środowisko Wykonywania

  • Podstawy stosu komunikacyjnego (COM Stack): PDUR, COM, sterowniki CAN/LIN
  • System operacyjny AUTOSAR: zadania, harmonogramowanie, zdarzenia
  • Środowisko Wykonywania (RTE)
  • Rola w integracji aplikacji i BSW
  • Proces generowania RTE

Dzień 4: Integracja Systemu & Praktyka Konfiguracji

  • Narzędzia konfiguracyjne: szczegółowe użycie ETAS ISOLAR-A i B
  • Przepływ pracy konfiguracji i integracji systemu
  • Integracja komponentów oprogramowania aplikacyjnego (SWCs)
  • Debugowanie i rozwiązywanie problemów z integracją
  • Przepływ pracy projektu AUTOSAR i najlepsze praktyki

Wymagania konfiguracyjne (muszą być potwierdzone):

Oprogramowanie:

  • ETAS ISOLAR-A i/lub ISOLAR-B (najnowsza wersja)
  • Schemat AUTOSAR (np., 4.2.x lub 4.3.x w zależności od projektu)
  • zestaw narzędzi kompilatora (np., GNU ARM lub IAR do symulacji generowania kodu)
  • Demo projekt BSW dostarczony przez ETAS lub niestandardowa konfiguracja
  • Narzędzia do walidacji XML/XSD (opcjonalnie)

Sprzęt (jeśli stacjonarnie lub hybrydowo):

  • Płytka testowa (np., Infineon TriCore AURIX lub NXP S32K)
  • Debugger (Lauterbach, iSYSTEM lub PEmicro)
  • Interfejs CAN (USB-to-CAN jeśli symulowany jest fizyczny bus)

Wymagania

  • Zrozumienie systemów wbudowanych i architektury mikrokontrolerów
  • Doświadczenie z systemami czasu rzeczywistego lub rozwijaniem ECU w motoryzacji
  • Znajomość programowania w języku C i doświadczenie w programowaniu

Audience

  • Deweloperzy oprogramowania wbudowanego rozpoczynający pracę z Platformą Klasyczną AUTOSAR
  • Inżynierowie systemów motoryzacyjnych pracujący z jednostkami sterowania elektronicznymi (ECU) i mikrokontrolerami
  • Integratorzy oprogramowania i deweloperzy zaangażowani w konfigurację i integrację BSW AUTOSAR
  • Inżynierowie korzystający z narzędzi takich jak ETAS ISOLAR-A/B, DaVinci Developer lub podobnych
 28 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (2)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie