Dziękujemy za wysłanie zapytania! Jeden z członków naszego zespołu skontaktuje się z Państwem wkrótce.
Dziękujemy za wysłanie rezerwacji! Jeden z członków naszego zespołu skontaktuje się z Państwem wkrótce.
Plan Szkolenia
Dzień 1: Wprowadzenie & Przegląd architektury AUTOSAR
- Wprowadzenie do Platformy Klasycznej AUTOSAR
- Warstwy oprogramowania i architektura ECU
- Rola Podstawowego Oprogramowania (BSW) i warstwowej architektury
- Warstwa Abstrakcji Mikrokontrolera (MCAL)
- Wprowadzenie do metody konfiguracji AUTOSAR i przepływu opartego na XML
- Przegląd ETAS ISOLAR-A/B
Dzień 2: Usługi i Warstwy Abstrakcji ECU
- Przegląd warstwy usług (Service Layer)
- Menedżer Watchdog (WdgM)
- Menedżer Zdarzeń Diagnostycznych (DEM)
- Menedżer NVRAM (NvM)
- Warstwa Abstrakcji ECU
- Interfejsy sprzętowe wejścia/wyjścia (I/O)
- Komunikacja i abstrakcja pamięci
- Podstawy systemu operacyjnego i tryby pracy pamięci
Dzień 3: Stos Komunikacyjny i Środowisko Wykonywania
- Podstawy stosu komunikacyjnego (COM Stack): PDUR, COM, sterowniki CAN/LIN
- System operacyjny AUTOSAR: zadania, harmonogramowanie, zdarzenia
- Środowisko Wykonywania (RTE)
- Rola w integracji aplikacji i BSW
- Proces generowania RTE
Dzień 4: Integracja Systemu & Praktyka Konfiguracji
- Narzędzia konfiguracyjne: szczegółowe użycie ETAS ISOLAR-A i B
- Przepływ pracy konfiguracji i integracji systemu
- Integracja komponentów oprogramowania aplikacyjnego (SWCs)
- Debugowanie i rozwiązywanie problemów z integracją
- Przepływ pracy projektu AUTOSAR i najlepsze praktyki
Wymagania konfiguracyjne (muszą być potwierdzone):
Oprogramowanie:
- ETAS ISOLAR-A i/lub ISOLAR-B (najnowsza wersja)
- Schemat AUTOSAR (np., 4.2.x lub 4.3.x w zależności od projektu)
- zestaw narzędzi kompilatora (np., GNU ARM lub IAR do symulacji generowania kodu)
- Demo projekt BSW dostarczony przez ETAS lub niestandardowa konfiguracja
- Narzędzia do walidacji XML/XSD (opcjonalnie)
Sprzęt (jeśli stacjonarnie lub hybrydowo):
- Płytka testowa (np., Infineon TriCore AURIX lub NXP S32K)
- Debugger (Lauterbach, iSYSTEM lub PEmicro)
- Interfejs CAN (USB-to-CAN jeśli symulowany jest fizyczny bus)
Wymagania
- Zrozumienie systemów wbudowanych i architektury mikrokontrolerów
- Doświadczenie z systemami czasu rzeczywistego lub rozwijaniem ECU w motoryzacji
- Znajomość programowania w języku C i doświadczenie w programowaniu
Audience
- Deweloperzy oprogramowania wbudowanego rozpoczynający pracę z Platformą Klasyczną AUTOSAR
- Inżynierowie systemów motoryzacyjnych pracujący z jednostkami sterowania elektronicznymi (ECU) i mikrokontrolerami
- Integratorzy oprogramowania i deweloperzy zaangażowani w konfigurację i integrację BSW AUTOSAR
- Inżynierowie korzystający z narzędzi takich jak ETAS ISOLAR-A/B, DaVinci Developer lub podobnych
28 godzin
Opinie uczestników (2)
Ćwiczenia praktyczne
Tomasz - Bury
Szkolenie - Advanced AUTOSAR RTE Development
Sposób prezentowania konceptów softwareowych, wskazanie i kładzenie nacisku na oryginalną Autosar-ową dokumentację