VoIP(Voice over Internet Protocol) to sprawdzona technologia, która umożliwia każdemu wykonywanie połączeń telefonicznych za pośrednictwem połączenia internetowego. Wraz z rozwojem łączy szerokopasmowych, VoIP stał się ostatecznym wyborem dla usług telefonicznych zarówno dla konsumentów, jak i dla firm. Lokalne, instruktażowe szkolenia na żywo VoIP (Voice over Internet Protocol) pokazują poprzez interaktywną dyskusję i praktyczne ćwiczenia z podstaw VoIP jak skonfigurować system VoIP.
Szkolenie z usługi VoIP jest dostępne jako "szkolenie na miejscu" lub "szkolenie na żywo". Szkolenie na żywo w siedzibie klienta może odbywać się lokalnie w siedzibie klienta w Polsce lub w centrach szkoleniowych korporacji NobleProg w Polsce . Zdalne szkolenie na żywo odbywa się za pomocą interaktywnego, zdalnego pulpitu DaDesktop. NobleProg - Twój lokalny dostawca szkoleń.
Opinie uczestników
★★★★★
★★★★★
Wiedza i sposób jej przekazania
Elavon Financial Services DAC (Sp. z o.o. o Wyznaczonym Przedmiocie Działalności) Oddział w Polsce
Szkolenie: Protokół SIP w VoIP
ciekawe zagadanienia - praktyczne cwiczenia choc nie wiele ich bylo.
Wojciech Wilczek - Gigaset Communications Polska Sp. z o.o.
Szkolenie: Protokół SIP w VoIP
Znajomość tematu przez prowadzącego - otwartość na nasze uwagi.
Gigaset Communications Polska Sp. z o.o.
Szkolenie: Protokół SIP w VoIP
Omówienie jak wygląda przechwytywanie pakietów w wireshark, omówienie transakcji przy nawiązywaniu połączeń.
Gigaset Communications Polska Sp. z o.o.
Szkolenie: Protokół SIP w VoIP
Duża wiedza wykładowcy.
Bartosz Kurek - Systell Sp. z o. o. Sp. k.
Szkolenie: SIP protocol in VoIP
Ręce i konfiguracja zostały ładnie wykonane, a wiedza praktyczna została dokładnie przekazana. Trener był bardzo pomocny przez cały czas.
3-dniowy kurs praktyczny obejmuje komunikaty i przepływy połączeń protokołu inicjacji sesji (SIP) i jego wykorzystanie w sieciach głosowych. Ten kurs jest mieszanką teorii i praktyki (z wykorzystaniem śledzenia analizatora protokołów, gdzie jest to właściwe dla wyjaśnienia i rozwiązywania problemów) z praktycznym VoIP skonfigurowanym za pomocą telefonów IP, softphonów, routerów Cisco obsługą głosu i SIP IP PBX, s (np. Trixbox).
Publiczność:
Planiści sieci, projektanci i inżynierowie wymagający zrozumienia SIP.
Szkolenie składa się z dwóch uzupełniających się części – teoretycznej i praktycznej. Pierwsza, stanowi jednodniowe wprowadzenie omawiające podstawowe założenia, filozofię, podstawową funkcjonalność i zasady działania protokołu SIP oraz sposób ich wykorzystania do realizacji usług telekomunikacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem telefonii IP i VoIP. Druga dwudniowa część pozwala uczestnikom zapoznać się z praktycznymi problemami realizacji usług poprzez zestaw ćwiczeń laboratoryjnych dający szczegółowy wgląd w zagadnienia konfiguracji komponentów architektury telefonii SIP, analizę sygnalizacji na poziomie sekwencji wiadomości i ich budowy wewnętrznej oraz umożliwia zrozumienie typowych problemów i sposobów ich rozwiązywania z uwzględnieniem kwestii bezpieczeństwa i zabezpieczenia przed nadużyciami telekomunikacyjnymi. Prowadzący podzielą się wiedzą na temat uruchamiania, zarządzania i eksploatacji usług telefonii SIP z uwzględnieniem wirtualizacji i przetwarzania w chmurze. W części praktycznej wykorzystywane są zarówno fizyczne telefony SIP jak i aplikacje implementujące funkcjonalność klientów SIP oraz serwery aplikacyjne usług telefonii IP (Asterisk i Freeswitch). Dzięki temu, że trenerzy posiadają bogate doświadczenie techniczne i komercyjne w zakresie telefonii IP, oferujemy uczestnikom możliwość zgłaszania własnych problemów i pytań. Zostaną one uwzględnione w podsumowaniu jako uzupełniający element szkolenia wychodzący naprzeciw bieżącym potrzebom. Szkolenie jest przeznaczone dla osób posiadających podstawową wiedzę i doświadczenie w zakresie usług telekomunikacyjnych – w szczególności VoIP i sieci IP.
VoIP (Voice over Internet Protocol) to technologia umożliwiająca użytkownikom wykonywanie połączeń głosowych za pośrednictwem połączenia internetowego zamiast za pośrednictwem zwykłej linii telefonicznej.
W tym prowadzonym przez instruktora szkoleniu na żywo uczestnicy dowiedzą się, jak skonfigurować system VoIP za pomocą Cisco CallManager Express .
Pod koniec tego szkolenia uczestnicy będą mogli:
- Zrozum podstawowe pojęcia VoIP - Dowiedz się, jak korzystać ze sprzętu VoIP - Skonfiguruj routery CISCO dla VoIP - Zaimplementuj VoIP i CallManager Express w swojej sieci - Skonfiguruj funkcje CME dla SIP, SCCP i miękkich telefonów - Pracuj z zaawansowanymi ustawieniami konfiguracji i funkcjami CME
Publiczność
- Menedżerowie - Administratorzy systemu - Twórcy oprogramowania i systemów wsparcia - Technicy - Inżynierowie sieci
Format kursu
- Wykład częściowy, dyskusja częściowa, ćwiczenia i ciężka praktyka praktyczna
Trzydniowy kurs praktyczny obejmuje podstawy różnych protokołów głosowych używanych do przenoszenia głosu (i wideo) przez sieć z komutacją pakietów. Ten kurs jest mieszanką teorii i praktyki (z wykorzystaniem Wireshark gdzie jest to odpowiednie do wyjaśniania i rozwiązywania problemów) z praktycznym VoIP skonfigurowanym za pomocą telefonów IP, softphonów i routerów Cisco obsługą głosu. Jest to przede wszystkim „ogólny” kurs VoIP - ale wykorzystuje sprzęt Cisco do zapewnienia szkieletu IP i bram głosowych. Możemy również zapewnić specjalistyczne kursy głosowe Cisco . Kurs obejmuje również konfigurację połączeń między sieciami z komutacją łączy a sieciami z komutacją pakietów.