Plan Szkolenia

DZIEŃ 1

Wprowadzenie

Sesja 1 - Wprowadzenie do ABMS

  • Modelowanie i symulacja przemysłowa
  • Czym jest model, poziom abstrakcji
  • Zalety tworzenia wykonywalnego modelu
  • Korzyści z symulacji systemu

Sesja 2 - Agenty

  • Czym są agenty
  • Jak zidentyfikować agentów
  • Jak modelować agentów
  • Wybór agenta i decyzja na poziomie abstrakcji
  • Instalowanie środowiska repast

PYTANIA I ODPOWIEDZI

DZIEŃ 2

Odświeżenie dnia 1

Sesja 3 - Podstawowe informacje

  • Czym są logo, OO, Java
  • Koncepcje zorientowane obiektowo
  • Koncepcje dziedziczenia
  • Agenci jako obiekty
  • Przypomnienie LOGO

Sesja 4 - Repast/środowisko relogo

  • Podstawowy program relogo
  • Środowisko reLogo
  • Wbudowane klasy relogo

Q&A

DZIEŃ 3

Odświeżenie dnia 2

Sesja 5 - Zasady modelowania Go

  • Przykłady fizycznych i matematycznych zasad modelowania
  • Położenie, prędkość i przyspieszenie
  • Zasada drugiego prawa Newtona
  • Zmiany chemiczne i fizyczne

Sesja 6 - Rozwijanie modelu

  • Żółw Groovy/Klasa
  • Metoda kroków żółwia
  • Patch Groovy
  • Panel użytkownika
  • Czym są linki relogo
  • link groovy

Q&A

DZIEŃ 4

Odświeżenie dnia 3

Sesja 7 - Symulacja modelu

  • Ogólne koncepcje symulacji
  • Sterowanie symulacją za pomocą parametrów
  • Tworzenie scenariuszy i sytuacji "co jeśli
  • Zbieranie wyników symulacji
  • Studium przypadku

Sesja 8 - Utrzymywanie modeli

  • Dziedziczenie istniejącego modelu
  • drobne zmiany w modelach
  • Tworzenie prawdziwego przykładu ABMS

PYTANIA I ODPOWIEDZI

 28 godzin

Liczba uczestników


Cena za uczestnika (netto)

Opinie uczestników (1)

Propozycje terminów