Plan Szkolenia

DZIEŃ 1

Wprowadzenie

Sesja 1 – Wprowadzenie do ABMS

  • Modelowanie i symulacja przemysłowa
  • Co to jest model, poziom abstrakcji
  • Zalety tworzenia wykonywalnego modelu
  • Zalety symulacji systemów

Sesja 2 – Agenci

  • Co to są agenci
  • Jak identyfikować agenty
  • Jak modelować agenty
  • Wybór agenta i decyzje na temat poziomu abstrakcji
  • Instalacja środowiska repast

Pytania i odpowiedzi

DZIEŃ 2

Przypomnienie z Dnia 1

Sesja 3 – Podstawowe tło

  • Co to jest LOGO, OO, Java
  • Koncepcje obiektowe
  • Koncepcje dziedziczenia
  • Agenci jako obiekty
  • Powtórzenie LOGO

Sesja 4 – Środowisko repast/relogo

  • Zasady podstawowego programu relogo
  • Środowisko reLogo
  • Budowane klasy w relogo

Pytania i odpowiedzi

DZIEŃ 3

Przypomnienie z Dnia 2

Sesja 5 – Reguły kierujące modelem

  • Przykłady reguł fizycznych i matematycznych do modelowania
  • Pozycja, prędkość i przyspieszenie
  • Drugie prawo Newtona
  • Zmiany chemiczne i fizyczne

Sesja 6 – Opracowywanie modelu

  • Turtle Groovy/Class
  • Metoda kroku Turtle
  • Patch Groovy
  • Panel użytkownika
  • Co to są relogo links
  • link groovy

Pytania i odpowiedzi

DZIEŃ 4

Przypomnienie z Dnia 3

Sesja 7 – Symulowanie modelu

  • Ogólne koncepcje symulacji
  • Kontrola symulacji poprzez parametry
  • Tworzenie scenariuszy i sytuacji "co, jeśli"
  • Zbieranie wyników symulacji
  • Przypadek studium

Sesja 8 – Obsługa modeli

  • Dziedziczenie istniejącego modelu
  • Niewielkie zmiany w modelach
  • Tworzenie rzeczywistego przykładu ABMS

Pytania i odpowiedzi

 28 godzin

Liczba uczestników


cena netto za uczestnika

Opinie uczestników (1)

Propozycje terminów

Powiązane Kategorie