Plan Szkolenia

1. Tworzenie synergii - Management 3.0 - wprowadzenie
2. Management 3.0 – modele współpracy

  • Energize People – jeśli ludziom “chce się chcieć”, to cały zespół ma szansę nieźle działać
  • Empower Teams – żeby chciały samodzielnie podejmować decyzje
  • Align Constraints – celujmy do jednej bramki
  • Develop Competence – żeby chciały to jedno, a potrafiły to drugie
  • Grow structure – niech sprzyja samoorganizacji zespołu jako systemu
  • Improve everything – uczmy się poprzez eksperymenty
  • Lider – coach, mentor, faciltator i style współpracy w zespole
  • Pokolenia na rynku i modele współpracy

3. Komunikacja i współpraca

  • Komunikacja – czym jest styl komunikacji i dlaczego jest ważny w efektywnej komunikacji celów, motywowaniu i interakcji z zespołem i współpracownikami i podwykonawcami
  • Składowe skutecznej komunikacji – wspólne stanowisko, argumentacja, perswazja, parafraza i informacja zwrotna
  • Asertywność
  • Efektywny komunikat – narzędzia i techniki

4. Czytelne wyznaczanie celów i przekazywanie zadań

  • Cele i dlaczego istotne jest ich wspólne rozumienie
  • Definiowanie celów – jak formułować cele, aby je można było zrozumieć
  • Efektywne komunikowanie celów i zadań

5. Mierzalność celów i zadań

  • Mierzalność celów – podejście produktowe do organizacji projektu
  • Mierzalność celów – podejście oparte o definiowanie wartości biznesowej – user story
  • Kryteria rozliczania celów i zadań – kryteria akceptacji

6. Planowanie, monitorowanie i weryfikacja

  • Planowanie efektywnych działań – iteracyjność, definiowanie i estymacja wymagań w kontekście spójności celów i zadań
  • Monitorowanie realizacji celów i zadań
  • Rozliczanie realizacji celów i zadań
  • Zarządzanie zmianą i komunikacja

7. Efektywna współpraca w zespole – tworzenie postaw
odpowiedzialnych za rezultaty – toolbox współczesnego menadżera

  • Zespół i cykl rozwoju zespołu
  • Role w zespole
  • Kształtowanie postaw, zaangażowanie i odpowiedzialność za realizację
  • Procesy decyzyjne i droga do konsensusu
  • Efektywne spotkania
  • Argumentacja i przekonywanie innych
  • Konflikty i jak sobie z nimi radzić
  • Kreatywne myślenie, rozwiązywanie problemów i kształtowanie postaw doskonalących w zespole – techniki i narzędzia
  • Facylitacja – podstawa tworzenia odpowiedzialności za projekt

8. Motywowanie i motywacja wzajemna

  • Motywowanie – co to jest kij, marchewka i hamburger?
  • Finansowe i niefinansowe aspekty motywowania
  • Delegowanie – dlaczego motywuje
  • Techniki i narzędzia motywowania
  • Kiedy ostatnio zrobiłeś coś co zmotywuje Twojego szefa i Twoich współpracowników? 

9. Podsumowanie - dobre i złe praktyki w komunikacji

Wymagania

Szkolenie nie wymaga dodatkowych przygotowań.

 14 godzin

Liczba uczestników



Cena za uczestnika

Opinie uczestników (4)

Szkolenia Powiązane

Certified Agile Process Owner (CAPO)®

14 godzin

Certified Agile Service Manager (CASM)®

14 godzin

Powiązane Kategorie