Plan Szkolenia
Sesja 1: Wprowadzenie do SharePoint
Co to jest SharePoint i jakie są jego kluczowe funkcje?
Rodzaje stron w SharePoint: strony zespołowe vs. strony komunikacyjne
Nawigacja po SharePoint: menu, strony i główne sekcje
Uprawnienia i zarządzanie użytkownikami
Jak SharePoint integruje się z innymi aplikacjami Microsoft 365
Sesja 2: Biblioteki dokumentów w SharePoint
Tworzenie i dostosowywanie biblioteki dokumentów
Kontrola wersji i historia rewizji dokumentów
Zarządzanie uprawnieniami w ramach bibliotek dokumentów
Korzystanie z metadanych do organizowania i wyszukiwania dokumentów
Automatyzacja przepływów zatwierdzania dokumentów
Sesja 3: Listy w SharePoint
Co to są listy w SharePoint i jak się różnią od bibliotek?
Tworzenie niestandardowych list i korzystanie z szablonów
Kolaboracja poprzez widoki, filtry i grupowanie list
Korzystanie z kolumn obliczeniowych i warunkowych
Integrowanie list SharePoint z Power BI do raportowania
Sesja 4: SharePoint i Power Automate
Budowanie przepływu zatwierdzania dokumentów
Automatyzacja powiadomień o zmianach w bibliotekach i listach
Przesyłanie danych formularzy (z Microsoft Forms) do SharePoint
Synchronizowanie danych między SharePoint a innymi aplikacjami (np. Excel, Planner)
Zarządzanie błędami i wyjątkami w przepływach pracy
Sesja 5: SharePoint i Power Apps
Tworzenie aplikacji Canvas opartej na liście w SharePoint
Dodawanie i aktualizowanie danych SharePoint bezpośrednio z Power Apps
Dostosowywanie formularzy dla list i bibliotek
Korzystanie z komponentów Power Apps do zaawansowanych interakcji
Publikowanie i udostępnianie aplikacji użytkownikom
Sesja 6: Przegląd projektu
Prezentacja projektu zbudowanego za pomocą SharePoint
Przezglądarka ustawień uprawnień i struktury stron
Optymalizacja automatyzowanych procesów zbudowanych przy użyciu Power Automate
Zbieranie opinii uczestników na temat rozwiązania
Propozycja poprawek dla przyszłych implementacji
Wymagania
Grupa docelowa:
Liderzy zespołów i użytkownicy biznesowi zarządzający lub przyczynający się do treści w SharePoint.
Koordynatorzy projektów, HR, marketing czy specjaliści ds. operacji zaangażowani w przepływy dokumentów.
Profesjonaliści IT wspierający użytkowników wewnętrznych lub konfigurujący środowiska Microsoft 365.
Każdy, kto jest zainteresowany automatyzacją procesów biznesowych przy użyciu narzędzi Microsoft 365.
Wymagania wstępne:
Podstawowa digitalna kompetencja: Uczestnicy powinni czuć się komfortowo, korzystając z przeglądarek internetowych i narzędzi Microsoft Office (np. Outlook, Word, Excel).
Znajomość Microsoft 365: Poprzednie doświadczenie z Microsoft Teams lub OneDrive jest pomocne, ale nie jest wymagane.
Nie wymagane umiejętności programistyczne: Ten kurs jest przeznaczony dla użytkowników niespecjalistycznych, choć niektóre opcjonalne ćwiczenia obejmują lekkie budowanie logiki w Power Automate i Power Apps.
Opinie uczestników (5)
Bardzo dobry kontakt z prowadzącym i jego wiedza. Umiejętność reagowania na potrzeby osób szkolonych.
Anna Ratajska - Uniwersytet Warszawski
Szkolenie - Introduction to SharePoint 2016 for Collaboration and Document Management (authorized training course MS 55193)
Bardzo dobre podejście wykładowcy do słuchaczy, realizacja tematu w tempie umożliwiającym bezproblemowe wykonanie laboratoriów. W sytuacjach zaskoczenia w działaniu Sharepoint - wykładowca znajdował kierunek dążący do dalszego działania i eliminowania powstałych problemów.
Pawel Wieczorek - Zabka Polska Sp. z o.o.
Szkolenie - SharePoint Online Power User (MS-55215)
Wielu szczegółowych informacji
Peter Terpstra - Jongia Mixing Technology
Szkolenie - SharePoint Owner and Administrator
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Omawiane zagadnienia i sposób prezentacji.
Anita - LKQ Polska Sp. z o. o.
Szkolenie - SharePoint for End Users
Miało to dać nam szerszy obraz i to się udało.
Kai - Dutch Ministry of Defence
Szkolenie - SharePoint Site Collection Administration
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję