Szkolenia Microsoft Office w Poznań

Microsoft Office Training in Poznań
Szkolenia autorskie

Poznań, Garbary 100/63

NobleProg Poznań
Garbary 100/63 (Casa Verona)
61-757 Poznań
Poland
PL
Poznan, Garbary 100/63
Sala szkoleniowa znajduje się na trzecim piętrze w środkowej klatce budynku Casa Verona przy ulicy Garbary 100/63, 61-757 Poznań Parking W pobliżu sali...Read more

Microsoft Office Course Events - Poznań

Identyfikator Nazwa Miejscowość Czas trwania (po 7h zegarowych dziennie) Data Kursu PHP Cena szkolenia [Zdalne/Stacjonarne]
775842 Tworzenie i wygłaszanie prezentacji z Power Point (warsztat kompetencji społecznych) Poznań, Garbary 100/63 14 hours czw., 2016-10-27 09:00 1572PLN / 1121PLN
774475 Microsoft Office Excel i Visual Basic for Applications (VBA) dla kontrolerów finansowych i audytorów Poznań, Garbary 100/63 28 hours pon., 2016-10-17 09:00 1950PLN / 1506PLN
776057 Tworzenie prezentacji - Microsoft PowerPoint Poznań, Garbary 100/63 7 hours pon., 2016-10-17 09:00 2510PLN / 1612PLN
774142 Word dla zaawansowanych Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2016-10-18 09:00 4310PLN / 2604PLN
1079989 Microsoft Project - podstawy zarządzania projektami Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2016-10-18 09:00 1235PLN / 920PLN
773552 Microsoft Office Excel - analiza finansowa Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2016-10-18 09:00 1200PLN / 983PLN
1086201 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - wstęp do programowania Poznań, Garbary 100/63 28 hours wt., 2016-10-18 09:00 1950PLN / 1506PLN
909621 Visual Basic for Applications (VBA) w Microsoft Office Access i Excel Poznań, Garbary 100/63 21 hours śr., 2016-10-19 09:00 1525PLN / 1242PLN
774987 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel dla analityków Poznań, Garbary 100/63 21 hours pon., 2016-10-24 09:00 1525PLN / 1242PLN
774178 Presenting technical solutions to the world of non-engineers Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2016-10-25 09:00 1635PLN / 738PLN
775515 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - poziom średniozaawansowany Poznań, Garbary 100/63 14 hours śr., 2016-10-26 09:00 1050PLN / 783PLN
774341 Profesjonalne przygotowanie tekstów - MS Word Poznań, Garbary 100/63 14 hours śr., 2016-10-26 09:00 4310PLN / 2604PLN
776719 MS PowerPoint - poziom zaawansowany Poznań, Garbary 100/63 7 hours pon., 2016-10-31 09:00 1390PLN / 671PLN
774425 Access dla zaawansowanych Poznań, Garbary 100/63 21 hours śr., 2016-11-02 09:00 1823PLN / 1391PLN
772982 Microsoft Office Excel - poziom podstawowy Poznań, Garbary 100/63 14 hours czw., 2016-11-03 09:00 825PLN / 708PLN
777004 Tworzenie dokumentów online w Sway Poznań, Garbary 100/63 7 hours pon., 2016-11-07 09:00 1150PLN / 849PLN
774634 Microsoft Office Excel - moduł Business Intelligence Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2016-11-08 09:00 1350PLN / 1033PLN
777017 Wprowadzenie do pakietu Microsoft Office - programy Word i Excel Poznań, Garbary 100/63 21 hours wt., 2016-11-08 09:00 1450PLN / 1070PLN
775880 Microsoft Office Visio – Creating Charts and Diagrams Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2016-11-08 09:00 925PLN / 742PLN
773285 Microsoft Office Excel - analiza i prezentacja danych Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2016-11-08 09:00 825PLN / 708PLN
775517 Microsoft Office Excel - poziom zaawansowany Poznań, Garbary 100/63 21 hours śr., 2016-11-16 09:00 1575PLN / 1308PLN
775854 Access - projektowanie baz danych Poznań, Garbary 100/63 21 hours śr., 2016-11-16 09:00 1573PLN / 1234PLN
774664 MS Outlook dla zaawansowanych Poznań, Garbary 100/63 7 hours czw., 2016-11-17 09:00 2510PLN / 1612PLN
773470 VBA w Access Poznań, Garbary 100/63 21 hours pon., 2016-11-21 09:00 2298PLN / 1749PLN
776880 Microsoft Access - pobieranie danych Poznań, Garbary 100/63 14 hours pon., 2016-11-21 09:00 1123PLN / 858PLN
774181 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - poziom Guru Poznań, Garbary 100/63 21 hours pon., 2016-11-21 09:00 1775PLN / 1488PLN
775540 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - wprowadzenie Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2016-11-22 09:00 1050PLN / 783PLN
773718 Microsoft Office Excel - poziom zaawansowany + elementy VBA Poznań, Garbary 100/63 21 hours wt., 2016-11-22 09:00 1575PLN / 1308PLN
774997 Microsoft Office Excel - efektywna praca z arkuszem Poznań, Garbary 100/63 14 hours czw., 2016-11-24 09:00 825PLN / 708PLN
775606 Word dla zaawansowanych Poznań, Garbary 100/63 14 hours śr., 2016-11-30 09:00 4310PLN / 2604PLN
910085 Visual Basic for Applications (VBA) w Microsoft Office Access i Excel Poznań, Garbary 100/63 21 hours śr., 2016-11-30 09:00 1525PLN / 1242PLN
776784 Microsoft Office Excel - analiza finansowa Poznań, Garbary 100/63 14 hours śr., 2016-11-30 09:00 1200PLN / 983PLN
772322 Profesjonalne przygotowanie tekstów - MS Word Poznań, Garbary 100/63 14 hours pon., 2016-12-05 09:00 4310PLN / 2604PLN
772326 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel dla analityków Poznań, Garbary 100/63 21 hours wt., 2016-12-06 09:00 1525PLN / 1242PLN
776885 Presenting technical solutions to the world of non-engineers Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2016-12-06 09:00 1635PLN / 738PLN
774799 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - poziom średniozaawansowany Poznań, Garbary 100/63 14 hours śr., 2016-12-07 09:00 1050PLN / 783PLN
772849 Tworzenie prezentacji - Microsoft PowerPoint Poznań, Garbary 100/63 7 hours czw., 2016-12-08 09:00 2510PLN / 1612PLN
772783 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - praca z bazami danych Poznań, Garbary 100/63 14 hours czw., 2016-12-08 09:00 1050PLN / 783PLN
772584 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - poziom zaawansowany Poznań, Garbary 100/63 21 hours pon., 2016-12-12 09:00 1525PLN / 1242PLN
774774 Microsoft Project - podstawy zarządzania projektami Poznań, Garbary 100/63 14 hours pon., 2016-12-12 09:00 1235PLN / 920PLN
773509 Microsoft Office Excel i Visual Basic for Applications (VBA) dla kontrolerów finansowych i audytorów Poznań, Garbary 100/63 28 hours wt., 2016-12-13 09:00 1950PLN / 1506PLN
773479 Tworzenie dokumentów online w Sway Poznań, Garbary 100/63 7 hours wt., 2016-12-13 09:00 1150PLN / 849PLN
776084 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - wstęp do programowania Poznań, Garbary 100/63 28 hours wt., 2016-12-13 09:00 1950PLN / 1506PLN
774719 MS PowerPoint - poziom zaawansowany Poznań, Garbary 100/63 7 hours śr., 2016-12-14 09:00 1390PLN / 671PLN
773933 Tworzenie i wygłaszanie prezentacji z Power Point (warsztat kompetencji społecznych) Poznań, Garbary 100/63 14 hours śr., 2016-12-14 09:00 1580PLN / 1124PLN
776208 Microsoft Office Excel - poziom podstawowy Poznań, Garbary 100/63 14 hours śr., 2016-12-14 09:00 825PLN / 708PLN
772713 Wprowadzenie do pakietu Microsoft Office - programy Word i Excel Poznań, Garbary 100/63 21 hours wt., 2016-12-20 09:00 1450PLN / 1070PLN
773804 Microsoft Office Visio – Creating Charts and Diagrams Poznań, Garbary 100/63 14 hours śr., 2016-12-21 09:00 925PLN / 742PLN
772528 Microsoft Office Excel - poziom zaawansowany Poznań, Garbary 100/63 21 hours śr., 2016-12-28 09:00 1575PLN / 1308PLN
775460 Microsoft Office Excel - analiza i prezentacja danych Poznań, Garbary 100/63 14 hours pon., 2017-01-02 09:00 825PLN / 708PLN
772790 Access dla zaawansowanych Poznań, Garbary 100/63 21 hours wt., 2017-01-03 09:00 1823PLN / 1391PLN
772755 Microsoft Access - pobieranie danych Poznań, Garbary 100/63 14 hours śr., 2017-01-04 09:00 1123PLN / 858PLN
773235 Microsoft Office Excel - moduł Business Intelligence Poznań, Garbary 100/63 14 hours czw., 2017-01-05 09:00 1350PLN / 1033PLN
915001 Visual Basic for Applications (VBA) w Microsoft Office Access i Excel Poznań, Garbary 100/63 21 hours pon., 2017-01-09 09:00 1525PLN / 1242PLN
773308 Microsoft Office Excel - analiza finansowa Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2017-01-10 09:00 1200PLN / 983PLN
774432 Microsoft Office Excel - efektywna praca z arkuszem Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2017-01-17 09:00 825PLN / 708PLN
773132 Tworzenie prezentacji - Microsoft PowerPoint Poznań, Garbary 100/63 7 hours wt., 2017-01-17 09:00 2510PLN / 1612PLN
772349 Presenting technical solutions to the world of non-engineers Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2017-01-17 09:00 1635PLN / 738PLN
772430 Profesjonalne przygotowanie tekstów - MS Word Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2017-01-17 09:00 4310PLN / 2604PLN
776949 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel dla analityków Poznań, Garbary 100/63 21 hours śr., 2017-01-18 09:00 1525PLN / 1242PLN
776493 VBA w Access Poznań, Garbary 100/63 21 hours śr., 2017-01-18 09:00 2298PLN / 1749PLN
776188 Microsoft Project - podstawy zarządzania projektami Poznań, Garbary 100/63 14 hours czw., 2017-01-19 09:00 1235PLN / 920PLN
776725 Microsoft Office Excel i Visual Basic for Applications (VBA) dla kontrolerów finansowych i audytorów Poznań, Garbary 100/63 28 hours pon., 2017-01-23 09:00 1950PLN / 1506PLN
776332 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - poziom średniozaawansowany Poznań, Garbary 100/63 14 hours pon., 2017-01-23 09:00 1050PLN / 783PLN
776604 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - poziom zaawansowany Poznań, Garbary 100/63 21 hours pon., 2017-01-23 09:00 1525PLN / 1242PLN
773977 Access - projektowanie baz danych Poznań, Garbary 100/63 21 hours pon., 2017-01-23 09:00 1573PLN / 1234PLN
775095 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - poziom Guru Poznań, Garbary 100/63 21 hours pon., 2017-01-23 09:00 1775PLN / 1488PLN
776674 MS PowerPoint - poziom zaawansowany Poznań, Garbary 100/63 7 hours wt., 2017-01-24 09:00 1390PLN / 671PLN
774270 Microsoft Office Excel - poziom zaawansowany + elementy VBA Poznań, Garbary 100/63 21 hours wt., 2017-01-24 09:00 1575PLN / 1308PLN
776843 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - wstęp do programowania Poznań, Garbary 100/63 28 hours wt., 2017-01-24 09:00 1950PLN / 1506PLN
774037 MS Outlook dla zaawansowanych Poznań, Garbary 100/63 7 hours śr., 2017-01-25 09:00 2510PLN / 1612PLN
774649 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - wprowadzenie Poznań, Garbary 100/63 14 hours czw., 2017-01-26 09:00 1050PLN / 783PLN
772972 Microsoft Office Excel - poziom podstawowy Poznań, Garbary 100/63 14 hours czw., 2017-01-26 09:00 825PLN / 708PLN
777022 Wprowadzenie do pakietu Microsoft Office - programy Word i Excel Poznań, Garbary 100/63 21 hours pon., 2017-01-30 09:00 1450PLN / 1070PLN
776747 Microsoft Office Visio – Creating Charts and Diagrams Poznań, Garbary 100/63 14 hours pon., 2017-01-30 09:00 925PLN / 742PLN
776709 Tworzenie dokumentów online w Sway Poznań, Garbary 100/63 7 hours pon., 2017-01-30 09:00 1150PLN / 849PLN
774945 Tworzenie i wygłaszanie prezentacji z Power Point (warsztat kompetencji społecznych) Poznań, Garbary 100/63 14 hours pon., 2017-01-30 09:00 1580PLN / 1124PLN
776741 Word dla zaawansowanych Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2017-01-31 09:00 4310PLN / 2604PLN
775678 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - praca z bazami danych Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2017-01-31 09:00 1050PLN / 783PLN
947221 Microsoft Office Excel - poziom zaawansowany Poznań, Garbary 100/63 21 hours wt., 2017-02-07 09:00 1575PLN / 1308PLN
954317 Microsoft Office Excel - analiza i prezentacja danych Poznań, Garbary 100/63 14 hours czw., 2017-02-09 09:00 825PLN / 708PLN
958573 Access dla zaawansowanych Poznań, Garbary 100/63 21 hours pon., 2017-02-13 09:00 1823PLN / 1391PLN
954349 Microsoft Office Excel - moduł Business Intelligence Poznań, Garbary 100/63 14 hours pon., 2017-02-13 09:00 1350PLN / 1033PLN
958457 Microsoft Access - pobieranie danych Poznań, Garbary 100/63 14 hours czw., 2017-02-16 09:00 1123PLN / 858PLN
969289 Visual Basic for Applications (VBA) w Microsoft Office Access i Excel Poznań, Garbary 100/63 21 hours pon., 2017-02-20 09:00 1525PLN / 1242PLN
969129 Microsoft Office Excel - analiza finansowa Poznań, Garbary 100/63 14 hours pon., 2017-02-20 09:00 1200PLN / 983PLN
969349 Tworzenie prezentacji - Microsoft PowerPoint Poznań, Garbary 100/63 7 hours czw., 2017-02-23 09:00 2510PLN / 1612PLN
986005 Presenting technical solutions to the world of non-engineers Poznań, Garbary 100/63 14 hours czw., 2017-02-23 09:00 1635PLN / 738PLN
986777 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel dla analityków Poznań, Garbary 100/63 21 hours pon., 2017-02-27 09:00 1525PLN / 1242PLN
986397 Profesjonalne przygotowanie tekstów - MS Word Poznań, Garbary 100/63 14 hours pon., 2017-02-27 09:00 4310PLN / 2604PLN
986581 Microsoft Office Excel - efektywna praca z arkuszem Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2017-02-28 09:00 825PLN / 708PLN
986605 VBA w Access Poznań, Garbary 100/63 21 hours wt., 2017-02-28 09:00 2298PLN / 1749PLN
986289 Microsoft Project - podstawy zarządzania projektami Poznań, Garbary 100/63 14 hours śr., 2017-03-01 09:00 1235PLN / 920PLN
986849 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - poziom średniozaawansowany Poznań, Garbary 100/63 14 hours śr., 2017-03-01 09:00 1050PLN / 783PLN
986241 MS PowerPoint - poziom zaawansowany Poznań, Garbary 100/63 7 hours czw., 2017-03-02 09:00 1390PLN / 671PLN
986573 MS Outlook dla zaawansowanych Poznań, Garbary 100/63 7 hours czw., 2017-03-02 09:00 2510PLN / 1612PLN
1035729 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - poziom zaawansowany Poznań, Garbary 100/63 21 hours śr., 2017-03-15 09:00 1525PLN / 1242PLN
1035441 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - poziom Guru Poznań, Garbary 100/63 21 hours śr., 2017-03-15 09:00 1775PLN / 1488PLN
1035485 Microsoft Office Excel - poziom podstawowy Poznań, Garbary 100/63 14 hours pon., 2017-03-20 09:00 825PLN / 708PLN
1035449 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - wprowadzenie Poznań, Garbary 100/63 14 hours pon., 2017-03-20 09:00 1050PLN / 783PLN
1042945 Microsoft Office Excel i Visual Basic for Applications (VBA) dla kontrolerów finansowych i audytorów Poznań, Garbary 100/63 28 hours pon., 2017-03-20 09:00 1950PLN / 1506PLN
1035949 Microsoft Office Excel - poziom zaawansowany + elementy VBA Poznań, Garbary 100/63 21 hours pon., 2017-03-20 09:00 1575PLN / 1308PLN
1035993 Access - projektowanie baz danych Poznań, Garbary 100/63 21 hours pon., 2017-03-20 09:00 1573PLN / 1234PLN
1035777 Tworzenie i wygłaszanie prezentacji z Power Point (warsztat kompetencji społecznych) Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2017-03-21 09:00 1580PLN / 1124PLN
1035493 Microsoft Office Visio – Creating Charts and Diagrams Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2017-03-21 09:00 925PLN / 742PLN
1042629 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - wstęp do programowania Poznań, Garbary 100/63 28 hours wt., 2017-03-21 09:00 1950PLN / 1506PLN
1042873 Wprowadzenie do pakietu Microsoft Office - programy Word i Excel Poznań, Garbary 100/63 21 hours śr., 2017-03-22 09:00 1450PLN / 1070PLN
1042725 Word dla zaawansowanych Poznań, Garbary 100/63 14 hours śr., 2017-03-22 09:00 4310PLN / 2604PLN
1042613 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - praca z bazami danych Poznań, Garbary 100/63 14 hours śr., 2017-03-22 09:00 1050PLN / 783PLN
1035901 Tworzenie dokumentów online w Sway Poznań, Garbary 100/63 7 hours śr., 2017-03-22 09:00 1150PLN / 849PLN
1055849 Microsoft Office Excel - poziom zaawansowany Poznań, Garbary 100/63 21 hours pon., 2017-04-03 09:00 1575PLN / 1308PLN
1055717 Microsoft Office Excel - analiza i prezentacja danych Poznań, Garbary 100/63 14 hours pon., 2017-04-03 09:00 825PLN / 708PLN
1055921 Microsoft Office Excel - moduł Business Intelligence Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2017-04-04 09:00 1350PLN / 1033PLN
1063121 Access dla zaawansowanych Poznań, Garbary 100/63 21 hours śr., 2017-04-05 09:00 1823PLN / 1391PLN
1062861 Microsoft Access - pobieranie danych Poznań, Garbary 100/63 14 hours pon., 2017-04-10 09:00 1123PLN / 858PLN
1072825 Visual Basic for Applications (VBA) w Microsoft Office Access i Excel Poznań, Garbary 100/63 21 hours śr., 2017-04-12 09:00 1525PLN / 1242PLN
1072889 Tworzenie prezentacji - Microsoft PowerPoint Poznań, Garbary 100/63 7 hours czw., 2017-04-13 09:00 2510PLN / 1612PLN
1073105 Microsoft Office Excel - analiza finansowa Poznań, Garbary 100/63 14 hours czw., 2017-04-13 09:00 1200PLN / 983PLN
1079617 Presenting technical solutions to the world of non-engineers Poznań, Garbary 100/63 14 hours pon., 2017-04-17 09:00 1635PLN / 738PLN
1080297 Profesjonalne przygotowanie tekstów - MS Word Poznań, Garbary 100/63 14 hours wt., 2017-04-18 09:00 4310PLN / 2604PLN
1080333 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel dla analityków Poznań, Garbary 100/63 21 hours śr., 2017-04-19 09:00 1525PLN / 1242PLN
1079705 Microsoft Project - podstawy zarządzania projektami Poznań, Garbary 100/63 14 hours czw., 2017-04-20 09:00 1235PLN / 920PLN
1080073 Microsoft Office Excel - efektywna praca z arkuszem Poznań, Garbary 100/63 14 hours czw., 2017-04-20 09:00 825PLN / 708PLN
1079581 MS PowerPoint - poziom zaawansowany Poznań, Garbary 100/63 7 hours czw., 2017-04-20 09:00 1390PLN / 671PLN
1080185 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - poziom średniozaawansowany Poznań, Garbary 100/63 14 hours czw., 2017-04-20 09:00 1050PLN / 783PLN
1080193 MS Outlook dla zaawansowanych Poznań, Garbary 100/63 7 hours pt., 2017-04-21 09:00 2510PLN / 1612PLN
1086249 VBA w Access Poznań, Garbary 100/63 21 hours pon., 2017-04-24 09:00 2298PLN / 1749PLN

Plany Kursów

Identyfikator Nazwa Czas trwania (po 7h zegarowych dziennie) Spis treści
164997 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - praca z bazami danych 14 hours

Szkolenie jest przeznaczone dla osób korzystających z Excela i VBA pod kątem pracy z zewnętrznymi bazami danych. Szkolenie kładzie duży nacisk na pobieranie danych do arkusza z zewnętrznych źródeł (dowolne bazy danych) przy użyciu kodu VBA. 

Po szkoleniu uczestnik potrafi:
  • połączyć się z dowolną bazą danych korzystająć z języka VBA
  • wysyłać zapytania do baz danych
  • sprawnie modyfikować dane w bazie przy użyciu VBA
  • genrować raporty

Wykorzystanie zewnętrznych źródeł danych

  • Referencje do zewnętrznych źródeł danych
  • Dostęp do bazy danych przez ODBC
  • Wykorzystanie biblioteki ADO
  • Obiekty ADO:
    • Connection
    • Command
    • Recordset
  • Łańcuch połączenia - connection string
  • Tworzenie połączeń z różnymi bazami danych: Microsoft Access, Oracle, MySQL

Zaawansowany dostęp do baz danych

  • Biblioteka ADOX i możliwości modyfikowania struktury bazy danych
  • Wywoływanie kwerend parametrycznych
  • Eksportowanie zbioru rekordów do pliku XML
  • Importowanie pliku XML

Formularz VBA

  • Własne formularze dostępowe do baz danych
  • Wykorzystanie formularzy w arkuszu
  • Formularze do uruchamiania kwerend akcji na bazie danych
110003 VBA w Access 21 hours

Szkolenie omawia zagadnienia związane z programowaniem w języku Visual Basic for Applications, przedstawia sposoby dostępu do danych za pomocą języka VBA. Uczestnik szkolenia poznaje również mechanizmy pozwalające napisać profesjonalną aplikacje bazodanową.

Wprowadzenie do języka VBA

  • Przechowywanie informacji
  • Typy danych
  • Zmienne
  • Nazewnictwo, cechy, zasięg widoczności zmiennych
  • Struktury sterujące if, select case, do, for
  • Pętle
  • Funkcje wbudowane
  • Rodzaje, wyszukiwanie i usuwanie błędów
  • Komentarze
  • Konserwcja kodu

Obiekty

  • Definicja
  • Właściwości
  • Metody
  • Kolekcje obiektów
  • Przeglądanie
  • Tabele, kwerendy, indeksy
  • Obiektowy dostęp do danych
  • Własne klasy
  • Obiektowa obsługa błędów

Bazy Danych

  • VBA w konstruowaniu kwerend
  • Wykorzystanie składni SQL
  • Instrukcje transakcyjne
  • Obiekty DAO oraz ADO
  • Rekordy
  • Importowanie danych z innych systemów

Aplikacje

  • Konstruowanie
  • Plan
  • Interfejs
  • Paski menu
  • Raporty
  • Formanty dostępne z poziomu kodu
  • Formularze
  • Współpraca i obsługa innych aplikacji
  • Biblioteki funkcji

Dobra praktyka programistyczna

  • Wskazówki i porady
165076 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - wstęp do programowania 28 hours

Jest to wstęp do programowania proceduralnego w języku VBA. Szkolenie pozwala zdobyć mocne podstawy do dalszej nauki języka i środowiska VBA.

Po kursie użytkownik potrafi:

  • nagrać oraz zmodyfikować makro wg potrzeb,
  • napisać procedury wykorzystując dane z arkusza,
  • stworzyć własną funkcje,
  • obsłużyć zdarzenie (otwarcie arkusza, zmiana komórki etc) za pomocą procedury obsługi zdarzenia,
  • stworzyć formularz

Makra

  • Rejestrowanie i edycja makr
  • Przypisywanie makr do formularzy, pasków zadań, klawiszy skrótów

Środowisko VBA

  • Visual Basic Editor i jego opcje
  • Zarządzanie komponentami
  • Skróty klawiszowe
  • Optymalizacja środowiska

Wstęp do programowania proceduralnego

  • Procedury: Function, Sub
  • Typy danych
  • Instrukcja warunkowa if ... then ... elseif ... else ... end if
  • Instrukcja case
  • Pętle do ... loop while, until
  • Pętla for ... next
  • Instrukcje przerwania pętli (exit)
  • Przetwarzanie macierzy

Ciągi znaków

  • Łączenie ciągów znaków (konkatenacja)
  • Konwersja na inne typy (niejawna i jawna)
  • Funkcje przetwarzające ciągi znaków

Visual Basic

  • Pobieranie i przekazywanie danych do arkusza (Cells, Range)
  • Pobieranie i przekazywanie danych do użytkownika (InputBox, MsgBox)
  • Deklaracja zmiennych
  • Zasięg i czas życia zmiennych
  • Operatory i ich priorytety
  • Opcje modułów
  • Tworzenie własnych funkcji i wykorzystanie ich w arkuszu
  • Obiekty, klasy, metody i własności
  • Zabezpieczanie kodu
  • Ochrona kodu przed modyfikacją i podglądem

Debugging

  • Przetwarzanie krokowe
  • Okienko Locals
  • Okienko Immediate
  • Pułapki - Watches
  • Call Stack

Obsługa błędów

  • Rodzaje błędów i sposoby eliminacji
  • Przechwytywanie i obsługa run-time errors
  • Konstrukcje: On Error Resume Next, On Error GoTo

Model Obiektów Excel

  • Obiekt Application
  • Obiekt Workbook i kolekcja Workbooks
  • Obiekt Worksheet i kolekcja Worksheets
  • Obiekty ThisWorkbook, ActiveWorkbook, ActiveCell
  • Obiekt Selection
  • Kolekcja Range
  • Obiekt Cells
  • Wyświetlanie danych na pasku status
  • Optymalizacja za pomocą funkcji ScreenUpdating
  • Pomiar czasu za pomocą metody Timer

Obsługa zdarzeń w języku VBA

  • Czym jest zdarzenie?
  • Reagowanie na zdarzenie i tworzenie procedury obsługi zdarzenia
  • Wywoływanie procedur obsługi zdarzenia
  • Obsługa często występujących zdarzeń

Formularze VBA

  • Tworzenie własnych formularzy
  • Wywoływanie formularza z poziomu kodu
  • Wykorzystanie formularzy w arkuszu
165073 Access - projektowanie baz danych 21 hours

Na kursie uczestnik dowie się, jak zaprojektować bazę danych oraz jak przystosować ją do pracy z użytkownikiem końcowym.

Podstawy bazy danych

  • Analiza obecnego systemu
  • Definiowanie elementów bazy danych
  • Normalizacja
  • Relacje między elementami
  • Standardy nazewnictwa
  • Tworzenie bazy danych
  • Metody tworzenia tablic (Design View, Wizard, Inputting Data)
  • Typy danych
  • Ustawianie właściwości pól (Field properties)

Rekordy i operacje na rekordach

  • Dodawanie i edytowanie rekordu
  • Ustawienia rekordu
  • Wyszukiwanie rekordu
  • Kopiowanie tablic

Tworzenie relacyjnych baz danych

  • Klucze
  • Relacje tabel
  • Zależności obiektów

Kwerendy

  • Tworzenie kwerend
  • Korzystanie z kreatora kwerend
  • Operacje na wynikach kwerend
  • Kryteria kwerend
  • Obliczenia i operatory w kwerendach

Formularze i kontrolki

  • Rodzaje kontrolek
  • Korzystanie z AutoForm
  • Korzystanie z kreatora formularzy (Form Wizard)
  • Właściwości kontrolek i formularzy
  • Drukowanie formularzy
  • Tworzenie podformularzy (Subform)
  • Nagłówki i stopki

Raporty

  • Tworzenie raportów
  • Korzystanie z AutoReport
  • Korzystanie z kreatora raportów (Report Wizard)
  • Sekcje
  • Właściwości raportów

Dodatkowe narzędzia formularzy i raportów

  • AutoFormat
  • Special Effects
  • Otwieranie formularza przy starcie bazy
  • Dodawanie grafiki, sprawdzanie pisowni
  • Switchboards

Eksportowanie, importowanie i łączenie danych

Bezpieczeństwo

  • Hasła
  • Szyfrowanie bazy
  • Security Wizard

Kopie zapasowe

296715 Microsoft Office Excel - moduł Business Intelligence 14 hours

Kurs przeznaczony jest dla osób, które chciałyby się zapoznać oraz nauczyć korzystać z nowej funkcjonalności MS Excel 2013, przeznaczonego dla Business Inteligence.

Wstęp

  • nowe możliwości Excela w Business Inteligence
  • czym jest Power Query
  • czym jest PowerPivot
  • czym jest Power View
  • czym jest Power Map
  • czym jest Power Inquire
  • czym jest Solver
  • instalacja dodatków

Dodatek Power Query

  • import i transformacje źródeł plikowych
  • import i transformacja źródeł internetowych

Wprowadzenie do PowerPivot i praca z danymi

  • omówienie kontrolek slicer
  • filtrowanie danych
  • formatowanie komórek
  • zmiana typu danych
  • dostosowanie arkusza danych

Pobieranie danych z różnych źródeł do PowerPivot

  • pobieranie danych z baz danych
  • pobieranie danych z MS Excel
  • pobieranie danych z plików TXT
  • pobieranie danych typu Copy-Paste
  • tworzenie tabel linkowanych

Tworzenie tabel przestawnych korzystających z PowerPivot

  • tworzenie tabeli przestawnej
  • reorganizowanie tabeli przestawnej
  • dodawanie miar wyliczanych do tabeli przestawnej
  • zmiana rodzaju funkcji tabel przestawnych

Tworzenie wykresów przestawnych korzystających z PowerPivot

  • tworzenie wykresu przestawnego
  • reorganizowanie wykresu przestawnego

Odświeżanie danych w arkuszu PowerPivot

Tworzenie i zarządzanie relacjami w PowerPivot

Wprowadzenie do wyrażeń DAX (Data Analysis Expressions)

  • omówienie DAX
  • rodzaje funkcji
  • operatory
  • kolumny wyliczane oraz miary
  • obsługa błędów

Arkusze Power View

tabele:

  • sortowanie
  • filtrowanie
  • wykresy
  • mapy

Dodatek Solver

  • problemy, które można rozwiązać dzięki dodatkowi
  • omówienie konfiguracji narzędzia
  • przykłady optymalizacyjne

Dodatek Inquire

  • omówienie koncepcji dodatku
  • przegląd projektu arkuszy
165072 Access dla zaawansowanych 21 hours

Na kursie uczestnik dowie się, jak przyśpieszyć działanie bazy danych, jak napisać zaawansowane zapytania, stworzyć wygodny system formularzy i raportowania. Kurs wprowadza także uczestnika w automatyzacje wszelkich czynności za pomocą makr i języka VBA.

Tabele i pola

  • Tworzenie indeksów i ich zastosowania
  • Reguły sprawdzania poprawności w tabelach
  • Tworzenie list wartości
  • Tworzenie pól wyszukiwania
  • Tworzenie i używanie typu danych Obiekt OLE

Zapytania

  • Zapytania z operatorem union
  • Tworzenie zapytań krzyżowych
  • Funkcje logiczne, daty, tekstowe, konwersji, agregujace
  • Odnajdowanie duplikatów i rekordów niedopasowanych

Formularze

  • Tworzenie podformularzy
  • Wyświetlanie podsumowan
  • Otwieranie podformularzy w nowym oknie
  • Ustalanie wartości domyślnych kontrolek
  • Zmiana widoków formularza

Raportowanie

  • Numeracja rekordów w grupach
  • Tworzenie raportów wielokolumnowych
  • Tworzenie szablonów raportów
  • Tworzenie własnych kontrolek "label"

Wykresy

  • Tworzenie wykresów
  • Osadzanie wykresów w formularzach i raportach
  • Edycja i modyfikacja wykresów

Makra

  • Tworzenie prostych makr
  • Kreator makr
  • Dodawanie warunków
  • Przypisywanie makra do zdarzeń kontrolek
  • Sposoby uruchamiania makr
  • Tworzenie makr grupowych
  • Autoexec makro
  • Autokeys makro
  • Testowanie makr w trybie "pojedynczy krok"

Tworzenie Panelów Przełączania

Eksport i import danych

  • Eksportowanie tabel i zapytań
  • Eksportowanie raportów jako migawki (snapshot)
  • Eksportowanie raportów do Microsoft Word
  • Importowanie danych z innych baz danych
  • Import plików tekstowych (CSV)
  • Importowanie arkuszy Excela
  • Łączenie tabel z innych baz danych

Model relacyjny oraz integralność bazy

  • Klucze obce i sposoby zachowanie spójności
  • Kaskadowe usuwanie i aktualizacja rekordów pokrewnych
  • Sposoby łączenia tabel
  • Łączenia wewnętrzne, zewnętrzne prawe i lewe
  • Łączenie tabel bez klauzuli "join"
  • Testowanie integralności

Narzędzia oraz konserwacja bazy danych

  • Kompaktowanie i naprawianie bazy danych
  • Kopie zapasowe i ich przywracanie
  • Database documenter
  • Replikacja bazy danych
  • Synchronizacja
  • Wyświetlanie zależności między obiektami

Tagi inteligentne

Opcje uruchamiania

464032 MS PowerPoint - poziom zaawansowany 7 hours This course aims to improve PowerPoint skills of the trainees by practical exercises supported by relevant theory. It’s designed for everyone, mostly presentation designers, but also conference speakers and team-meeting presenters.

Presentation Master:

  • Editing Slide Master,
  • Editing Notes Master,
  • Editing Handout Master,
  • Creating presentation templates,
  • Formatting Masters.

Using SmartArt:

  • Bullet point alternatives,
  • Flow charts,
  • Process charts,
  • Relationship charts.

MS Excel integration:

  • importing tables,
  • importing charts,
  • creating new charts in PowerPoint,
  • editing source data.

PowerPoint plugins:

  • installing new plugins,
  • Office Mix,
  • PowerPointLabs,
  • Office Timeline,
  • Poll Everywhere,
  • Oomfo.

Other:

  • Keyboard shortcuts,
  • Reviewing (commenting etc.) a presentation.
165079 Microsoft Office Excel - poziom zaawansowany 21 hours

Uczestnicy kursu będą w stanie sprawnie posługiwać się przede wszystkim takimi narzędziami analizy danych, jak scenariusze i tabele przestawne, korzystać z funkcji pozwalających wykonywać obliczenia na datach i funkcji przetwarzających teksty, a także tworzyć i dostosowywać do potrzeb makropolecenia automatyzujące pracę z arkuszami kalkulacyjnymi.

Dostosowanie środowiska pracy

  • Skróty klawiszowe, ułatwienia
  • Tworzenie i modyfikacja pasków narzędzi
  • Opcje excela (autozapis, wprowadzanie, etc.)
  • Opcje wklej specjalnie (transpozycja)
  • Formatowanie (style, malarz formatów)
  • Narzędzie przejdź do

Organizacja informacji

  • Zarządzanie arkuszami (nazywanie, kopiowanie, zmiana kolorów)
  • Przypisywanie i zarządzanie nazwami komórek i zakresów
  • Ochrona arkuszy i skoroszytów
  • Zabezpieczanie i szyfrowanie plików
  • Praca grupowa i śledzenie zmian, komentarze
  • Inspekcja arkusza
  • Tworzenie własnych szablonów (wykresów, arkuszy, skoroszytów)

Analiza danych

  • Logika
  • Podstawowe funkcje
  • Zaawansowane funkcje
  • Tworzenie skomplikowanych/wieloskładnikowych formuł
  • Scenariusze
  • Szukaj wyniku
  • Solver
  • Wykresy
  • Obsługa grafiki (cienie, diagramy, autokształty)

Zarządzanie bazami danych (listy)

  • Konsolidacja danych
  • Grupowanie danych i tworzenie konspektu
  • Sortowanie danych (powyżej 4 kolumn)
  • Zaawansowane filtrowanie danych
  • Funkcje bazy danych
  • Sumy pośrednie (częściowe)
  • Tabele i wykresy przestawne

Współpraca z innymi aplikacjami

  • Pobieranie danych zewnętrznych (CSV, TXT)
  • OLE (statycznie i łącze)
  • Kwerendy WWW
  • Publikacja arkuszy na WWW (statycznie oraz dynamicznie)
  • Publikacja tabel przestawnych

Automatyzacja pracy

  • Formatowanie warunkowe
  • Tworzenie własnych formatów
  • Sprawdzanie poprawności

Makropolecenia - automatyzacja zadań w arkuszach

  • Rejestracja makr
  • Zrozumienie i modyfikacja kodu makr (elementy języka VBA)
  • Podłączanie makr do interfejsu programu lub skoroszytu
  • Tworzenie formularzy ekranowych lub drukowanych
464127 MS Outlook dla zaawansowanych 7 hours

Kurs przedstawia zaawansowane funkcję programu MS Outlook. Na koniec kursu uczestnicy będą umieli korzystać z programu Outlook w sposób dużo wydajniejszy dla siebie, dodawać podpisy do wiadomości email, śledzić wiadomości, przypisywać uprawnienia innym użytkownikom.

Outlook dziś

  • Używanie Outlooka dziś
  • Dostosowywanie Outlooka dziś

Dostosowywanie Outlooka

  • Dostosowywanie odsłon
  • Tworzenie skrótów do stron internetowych
  • Używanie ulubionych

Poczta

  • Ponowne wysyłanie wiadomości przypominających
  • Podpisy i papeteria
  • Śledzenie wiadomości
  • Mail formats

Kontakty

  • Eksportowanie kontaktów do Excel
  • Wizytówki
  • Kalendarz
  • Harmonogramz grupowe
  • Dzielenie kalendarza

Dziennik

  • Rejestracja dziennika
  • Przegląd dziennika
  • Ręczna rejestracja wpisów dziennika

Zarządzanie pocztą

  • Używanie organizera
  • Tworzenie i korzystanie z folderów poczty i folderów osobistych
  • Korzystanie z zasad przy zarządzaniu poczta
  • Wyszukiwanie wiadomości
  • Archiwizacja wiadomości

Przeglądanie folderów innych użytkowników

  • Nadawanie praw dostępu użytkownikom do folderu
  • Przeglądanie folderów innych użytkowników
  • Dodawanie skrzynki pocztowej do konta

Formy

  • Tworzenie i stosowanie niestandardowych form
165085 Microsoft Office Excel - poziom zaawansowany + elementy VBA 21 hours

Uczestnicy szkolenia Excel będą w stanie samodzielnie, w najbardziej optymalny sposób tworzyć, konsolidować i zarządzać danymi. Szereg narzędzi usprawniających prace często znacznie redukuje czas już dotychczas wykonywanych czynności, jak i może pomóc w zaprojektowaniu aplikacji mogącej wykonywać nowe zadania.

Dostosowanie środowiska pracy

  • Skróty klawiszowe, ułatwienia
  • Tworzenie i modyfikacja pasków narzędzi
  • Opcje programu Excel (autozapis, wprowadzanie, etc.)
  • Opcje wklej specjalnie (transpozycja)
  • Formatowanie (style, malarz formatów)
  • Narzędzie przejdź do

Organizacja informacji

  • Zarządzanie arkuszami (nazywanie, kopiowanie, zmiana kolorów)
  • Przypisywanie i zarządzanie nazwami komórek i zakresów
  • Ochrona arkuszy i skoroszytów
  • Zabezpieczanie i szyfrowanie plików
  • Praca grupowa i śledzenie zmian, komentarze
  • Inspekcja arkusza
  • Tworzenie własnych szablonów, wykresów, arkuszy, skoroszytów

Analiza danych

  • Logika
  • Podstawowe funkcje
  • Zaawansowane funkcje
  • Scenariusze
  • Szukaj wyniku
  • Solver
  • Wykresy
  • Obsługa grafiki (cienie, diagramy, autokształty)

Zarządzanie bazami danych (listy)

  • Konsolidacja danych
  • Grupowanie danych i tworzenie konspektu
  • Sortowanie danych (powyżej 4 kolumn)
  • Zaawansowane filtrowanie danych
  • Funkcje bazy danych
  • Sumy pośrednie (częściowe)
  • Tabele i wykresy przestawne

Współpraca z innymi aplikacjami

  • Pobieranie danych zewnętrznych (CSV, TXT)
  • OLE (statycznie i łącze)
  • Kwerendy WWW
  • Publikacja arkuszy na WWW (statycznie oraz dynamicznie)
  • Publikacja tabel przestawnych

Automatyzacja pracy

  • Formatowanie warunkowe
  • Tworzenie własnych formatów
  • Sprawdzanie poprawności
  • Rejestrowanie i edycja makr

Visual Basic for Applications

  • Tworzenie własnych funkcji
  • Zdarzenia w języku VBA
  • Formularze VBA
464117 Profesjonalne przygotowanie tekstów - MS Word 14 hours

Uczestnicy kursu nauczą się tworzyć estetyczne, profesjonalnie wyglądające dokumenty (w tym m.in. wszelkiego rodzaju korespondencję oficjalną - służbową i urzędową), a także w pełni wykorzystywać podstawowe mechanizmy programu umożliwiające przejrzysty przekaz informacji zarówno w krótszych, jak i dłuższych dokumentach.

Wprowadzenie do używania edytorów tekstów

  • Możliwości komputerowego przetwarzania tekstów
  • Tworzenie i zapis dokumentów
  • Zabezpieczanie dokumentów hasłem
  • Kopie zapasowe dokumentów
  • Szybkie i precyzyjne poruszanie się po dokumencie

Style

  • Znaczenie stylów dla łatwego utrzymania spójności, przejrzystości i estetyki dokumentu
  • Grupy stylów i ich zastosowanie
  • Szybka zmiana formatowania tekstu podstawowego
  • Formatowanie tytułów i środki typograficzne używane do ich wyróżniania
  • Ogólne zasady uzyskiwania przejrzystości i estetyki tekstów

Listy - wypunktowania i wyliczenia

  • Zastosowanie wypunktowań oraz wyliczeń
  • Utrzymanie jednolitego wyglądu list w całym dokumencie
  • Szybka zmiana wyglądu list
  • Zmiana kolejności lub poziomu dla elementu listy
  • Zmiana numeracji list wyliczanych (np. na liczby rzymskie lub małe litery alfabetu)
  • Zmiana znaków wypunktowania

Tabulatory

  • Rodzaje i zastosowanie
  • Wstawienie i zmiana położenia tabulatora
  • Używanie tabulatorów w korespondencji (wyrównywanie dat w nagłówku dokumentu do prawego marginesu czy też wykropkowane miejsce na odręczny podpis)
  • Wyrównywanie kolumn liczb

Tabele

  • Budowa i zastosowanie tabel
  • Wstawianie tabel
  • Estetyka i przejrzystość tabel (m.in. zmiana kroju i wielkości pisma oraz krawędzi, wewnętrznych marginesów i koloru tła komórek)
  • Modyfikacja tabel (m.in. dodawanie i usuwanie kolumn oraz wierszy, a także tworzenie nagłówków wspólnych dla kilku kolumn)

Nagłówki i stopki stron

  • Zastosowanie
  • Ustawienie osobnego nagłówka/stopki dla pierwszej strony dokumentu
  • Użycie automatycznej numeracji stron (w tym numeracji w postaci "Nr kolejny strony / Ilość stron w dokumencie")
  • Wstawienie na wszystkich stronach informacji z metryki dokumentu (np. tytuł, autora lub datę aktualizacji)
  • Zmiana kroju i wielkości pisma dla numerów stron (niezależnie od pozostałej zawartości nagłówka/stopki)
  • Użycie separatora nagłówka/stopki (linii oddzielającej od głównej treści strony)

Korespondencja seryjna

  • Zastosowanie i możliwości mechanizmu korespondencji seryjnej
  • Przygotowanie źródła danych (np. bazy adresów) oraz dokumentu podstawowego
  • Drukowanie korespondencji seryjnej
  • Drukowanie etykiet adresowych oraz adresów na kopertach
165010 Microsoft Office Excel - analiza finansowa 14 hours

W trakcie szkolenia przedstawione zostaną zagadnienia analizy finansowej z wykorzystaniem zaawansowanych możliwości programu Excel.

Szkolenie przeznaczone jest dla analityków finansowych, księgowych i wszystkich osób, które chcą poszerzyć swoje umiejętności obsługi arkusza kalkulacyjnego o zagadnienia analizy finansowej.

Zaawansowane funkcje

  • Funkcje logiczne
  • Funkcje matematyczne i statystyczne
  • Funkcje finansowe

Wyszukiwanie i dane

  • Funckcje wyszukiwania i dopasowywania
  • Funkcje PODAJ.POZYCJĘ (MATCH) oraz INDEKS (INDEX)
  • Zaawansowane zarządzanie listami wartości
  • Walidowanie wartości wpisywanych do komórek
  • Funkcje baz danych
  • Podsumowanie danych za pomocą histogramu
  • Odwołania cykliczne - aspekty praktyczne

Tabele i wykresy przestawne

  • Dynamiczny opis danych z wykorzystaniem tabel przestawnych
  • Elementy i pola obliczeniowe
  • Wizualizacja danych za pomocą wykresów przestawnych

Praca z zewnętrznymi danymi

  • Eksportowanie i importowanie danych
  • Eksportowanie i importowanie do pliku XML
  • Importowanie danych z bz danych
  • Połączenia z bazą danych lub plikiem XML
  • Analizowanie danych w trybie online - kwerendy sieci Web

Zagadnienia analityczne

  • Opcja Szukaj wyniku
  • Dodatek Analysis ToolPack
  • Scenariusze, menedżer scenariuszy
  • Dodatek Solver i optymalizacja danych
  • Makra i tworzenie własnych funkcji
  • Uruchamianie i nagrywanie makr
  • Praca z kodem VBA

Formatowanie warunkowe

  • Zaawansowane formatowanie warunkowe z wykorzystaniem formuł i elementów formularzy (np. pole wyboru - checkbox) 

Wartość pieniądza w czasie

  • Obecna i przyszła wartość kapitału
  • Kapitalizacja i dyskontowanie
  • Odsetki proste i składane
  • Nominalna i efektywna stopa procetowa
  • Strumienie pieniężne
  • Amortyzacja

Trendy i prognozy finansowe

  • Rodzaje (funkcje) trendu
  • Prognozy

Papiery wartościowe

  • Stopa zysku
  • Rentowność
  • Inwestowanie w papiery wartościowe a miary ryzyka
464116 Word dla zaawansowanych 14 hours

Uczestnicy kursu dowiedzą się jak automatyzować pracę, tworzyć złożone dokumenty, pobierać dane z bazy danych oraz przygotowywać formularze.

Style

  • Czym są i do czego służą
  • Podział stylów
  • Tworzenie, użycie, modyfikacja i usuwanie stylów
  • Formatowanie podstawowego tekstu dokumentu
  • Formatowanie tytułów
  • Przydatne i często używane style akapitu oraz znaku
  • Kopiowanie stylów między dokumentami
  • Przejrzystość i estetyka tekstu

Korespondencja seryjna [opcja]

  • Przygotowanie źródła danych
  • Przygotowanie dokumentu wzorcowego
  • Generowanie dokumentów wynikowych
  • Drukowanie adresów na kopertach

Wstawianie grafiki do dokumentu

  • Wstawianie plików graficznych
  • WordArt, autokształty

Spisy treści i spisy obiektów

  • Wstawianie, aktualizacja i usuwanie spisu treści
  • Zmiana wyglądu (formatowania) spisu treści
  • Tworzenie spisów ilustracji, tabel itp.

Przypisy

Tworzenie indeksów rzeczowych

Zakładki i odsyłacze

  • Możliwości i praktyczne zastosowanie
  • Tworzenie i usuwanie zakładek
  • Wstawianie odsyłaczy

Nagłówki i stopki stron [opcja]

  • Zastosowanie, zawartość i układ
  • Różnicowanie nagłówków i stopek (dla pierwszej strony
  • oraz dla stron parzystych i nieparzystych)
  • Wstawianie częściej używanych elementów (m.in. automatyczna
  • numeracja stron oraz tytuł dokumentu)
  • Formatowanie zawartości nagłówków i stopek stron

Podział dokumentu na sekcje

  • Możliwości i zastosowanie
  • Ustawienie początku rozdziału na stronie nieparzystej
  • Wstawienie do dokumentu stron w układzie poziomym

Makra - automatyzacja zadań w arkuszach

  • Rejestracja i uruchomienie makra
  • Modyfikacja makr
  • Przykłady przydatnych makr
  • Kopiowanie makr do innych dokumentów
  • Tworzenie własnych pasków narzędziowych
  • Podłączanie makr do pasków narzędziowych

Szablony

  • Tworzenie i modyfikacja
  • Lokalizacja szablonów na dysku
  • Utworzenie dokumentu na bazie szablonu
  • Podłączenie szablonu do dokumentu

Inne możliwości programu

  • Tryb poprawek (grupowa praca nad dokumentem)
165029 Microsoft Office Excel - efektywna praca z arkuszem 14 hours

Kurs "Efektywna praca z arkuszem Excel" jest prawdziwą perełką wśród szkoleń dotyczących tego popularnego arkusza kalkulacyjnego. 

Nejlepszy opis stanowią trzy słowa:

  • dynamizm,
  • efektywność,
  • precyzja. 

Dłuższy opis.

Szkolenie przeznaczone dla osób pracujących z arkuszem Excel, które chciałyby usprawnić swoją pracę.
Jest to najbardziej dynamiczne i praktyczne szkolenie w naszej ofercie dot. Excela. M
ateriały oraz wszystkie przyklady zostały dobrane tak aby wycisnąć z niego jak najwięcej.
Kurs ma na celu przede wszystkim, pokazanie, że praca w arkuszu kalkulacyjnym nie musi być nudna, monotonna i nużąca. Prezentujemy rozwiązania, które w znaczącym stopniu wpłyną na szybkość Państwa pracy oraz pomogą ją zoptymalizować do takiego stopnia, że wielokrotne operacje takiej jak np. "Kopiuj/Wklej" odejdą w zapomnienie.

Edycja arkuszy

  • Edycja zawartości komórki
  • Wstawianie i usuwanie komórek
  • Kopiowanie komórek
  • Polecenia Kopiuj i Wklej
  • Uchwyt wypełniania
  • Polecenie Wypełnij
  • Serie danych i opcja Autowypełnianie
  • Kopiowanie formuł
  • Odwołanie względne a odwołanie bezwzględne
  • Odwołania mieszane
  • Przenoszenie komórek
  • Schowek pakietu Office
  • Wycofywanie, powtarzanie i ponawianie operacji

Praca ze skoroszytami

  • Pliki programu Excel
  • Arkusze skoroszytu
  • Okna skoroszytów
  • Zapisywanie plików na dysku
  • Otwieranie istniejących skoroszytów

Zastosowanie funkcji w formułach

  • Funkcje
  • Budowa funkcji
  • Argumenty funkcji
  • Wprowadzanie funkcji
  • Funkcje matematyczne i trygonometryczne
  • Funkcje statystyczne
  • Funkcje logiczne
  • Funkcje wyszukiwania i adresu
  • Funkcje informacyjne
  • Funkcje daty i czasu
  • Funkcje tekstowe

Formatowanie komórek

  • Formatowanie liczb
  • Wyrównywanie
  • Formatowanie czcionek
  • Obramowania
  • Cieniowanie komórek
  • Style
  • Formatowanie warunkowe
  • Malarz formatów
  • Dobieranie szerokości kolumn i wysokości wierszy
  • Autodopasowanie
  • Autoformatowanie
  • Usuwanie formatowania z komórek

Praca z obiektami graficznymi

  • Obiekty graficzne
  • Pasek narzędzi rysowania
  • Rysowanie obiektów
  • Wstawianie obrazów
  • Pracujemy z obiektami graficznymi
  • Kolejność ustawienia obiektów graficznych

Tworzenie wykresów

  • Wykresy 
  • Kreator wykresów
  • Powiązania arkusza danych z wykresem
  • Serie danych i punkty
  • Elementy wykresu
  • Typy wykresów
  • Opcje wykresów
  • Tytuły
  • Osie
  • Linie siatki
  • Legenda
  • Etykiety danych
  • Tabela danych

Drukowanie

  • Drukowanie 
  • Okno dialogowe, Ustawienia strony
  • Podgląd wydruku
  • Okno dialogowe, Drukowanie

Korzystanie z list

  • Listy
  • Przekształcenie zakresu w listę
  • Zastosowanie formularzy
  • Polecenie Autofiltr
  • Filtry zaawansowane
  • Sortowanie
  • Sumy pośrednie
  • Funkcje działające na bazach danych

Tabele przestawne

  • Tworzenie i modyfikacja tabel przestawnych
  • Pola obliczeniowe i elementy obliczeniowe
464115 Tworzenie prezentacji - Microsoft PowerPoint 7 hours

Uczestnicy kursu będą w stanie przygotować publiczne wystąpienie z wykorzystaniem komputerowej prezentacji, a także związanych z nią drukowanych materiałów pomocniczych, przeznaczonych dla uczestników prelekcji.

Tworzenie i kompozycja prezentacji

 

  • Tworzenie i zmiana kolejności slajdów
  • Zmiana formatowania tekstu, kolorystyki oraz układu slajdu
  • Umieszczanie na slajdach tabel z zestawieniami i prostymi obliczeniami
  • Umieszczanie na slajdach wykresów, ilustracji, zdjęć, schematów itp.

 

Przygotowanie prezentacji do potrzeb wystąpienia

 

  • Animowane przejścia między slajdami
  • Ustalanie czasu wyświetlania poszczególnych slajdów
  • Ukrywanie slajdów
  • Sprawdzenie ostatecznego wyglądu oraz czasu trwania prezentacji

 

Przygotowanie dodatkowych materiałów informacyjnych

 

  • Wykorzystanie i modyfikacja wzorców materiałów informacyjnych i notatek
  • Dodawanie do slajdów notatek dla prelegenta
  • Przygotowanie i wydruk materiałów pomocniczych dla uczestników

 

464059 Visual Basic for Applications (VBA) w Microsoft Office Access i Excel 21 hours

Introduction to VBA

  • Introducing the VBA environment
  • VB Editor
  • Using Project Explorer
  • Toolbox
  • Modules
  • Procedures and Functions
  • Comments

Principles and concepts of programming

  • Data types, variables and constants
  • Program flow control
  • If…Then… Else
  • Do…Loop, While and Until
  • For…Next statements 
  • Input / Output, Message boxes, Input boxes
  • Code behind forms, Form controls manipulation
  • Passing arguments, Returning Values

Debugging

  • Run Time, Design Time, and Break Mode
  • Breaks and Watches
  • Local Window
  • Immediate Window

Access - Object-Oriented Programming

  • Access object model
  • Objects, Collections
  • Events
  • Methods and properties
  • Data Access Object Library

Access User Interface Design

  • Programming event procedures
  • Dynamic combo boxes
  • User inputs
  • Interface design considerations
  • Menus

Access SQL & Database Design

  • Filtering – various Where clause options
  • Deriving data - calculated fields
  • Inner table joins
  • Outer table joins
  • Sub-queries – filtering, virtual tables and columns,
  • Creating – adding rows directly or via queries
  • Updating and Deleting - directly and via sub-queries
  • Creating and Dropping tables
  • Creating relationships
  • Use of primary and foreign keys

Excel - Object-Oriented Programming

  • Excel object model
  • Objects, Collections
  • Events
  • Methods and properties

Excel – Programming Analysis Routines

  • Sorting, filtering and distributing data between worksheets and workbooks
  • Using VBA to control charts
  • Using VBA to control pivot tables
  • Using VBA to control What If scenarios
  • Importing from external files, internet et cetera

Error Handling

  • Stepping through code
  • Finding syntax errors
  • Using Debug.Print
  • Building error-trapping routines
165038 Microsoft Access - pobieranie danych 14 hours

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pobierających informacje z gotowych baz danych za pomocą kwerend lub zapytań SQL

Kwerendy

  • Rodzaje kwerend
  • Kreator kwerend
  • Widok projektu kwerendy
  • Właściwości kwerend
  • Grupowanie w kwerendach
  • Tworzenie prostej kwerendy wybierającej
  • Kwerendy krzyżowe
  • Kwerendy wyszukującej duplikaty
  • Kwerendy wyszukującej nie pasujące dane
  • Kwerendy parametryczne
  • Kwerendy funkcjonalne (tworzącą tabelę, usuwającą, dołączającą, aktualizującą)
  • Tworzenie tabeli z kwerendy
  • Archiwizowanie danych za pomocą kwerendy dołączającej
  • Rozwiązywanie problemów z kwerendami

Wyrażenia w kwerendach

  • Przykłady zastosowania wyrażeń
  • Obliczenia w kwerendach
  • Funkcje

Język SQL w Access

  • Pobieranie danych
  • Ograniczanie wyników
  • Sortowanie danych
  • Funkcje SQL
  • Agregacja danych przy użyciu funkcji grupujących
  • Pobieranie danych z wielu tabel
  • Podzapytania
  • Operatory zbiorowe
165028 Microsoft Office Excel - analiza i prezentacja danych 14 hours

Podstawowe informacje o programie Excel

  • Typy danych Excela
  • Wyszukiwanie wartości w arkuszu kalkulacyjnym
  • Nazywanie zakresu Tworzenie zakresów etykiet
  • Modyfikowanie nazwanych zakresów
  • Tworzenie własnych formatów liczbowych
  • Zastosowanie opcji Autoformatowanie w arkuszu kalkulacyjnym
  • Tworzenie nazwanego stylu
  • Tworzenie szablonu użytkownika
  • Ochrona arkuszy

Porządkowanie danych w arkuszu

  • Tworzenie listy danych
  • Dodawanie serii wartości do listy
  • Tworzenie niestandardowych list sortowania
  • Konsolidowanie danych
  • Tworzenie konspektów

Przetwarzanie danych w arkuszu kalkulacyjnym

  • Stosowanie formatowania warunkowego
  • Podsumowywanie danych przy użyciu sum częściowych
  • Filtrowanie listy danych
  • Tworzenie niestandardowego filtru
  • Tworzenie filtru zaawansowanego
  • Tworzenie scenariuszy
  • Sprawdzanie poprawności danych

Tworzenie formuł

  • Sumowanie zawartości komórek za pomocą przycisku Autosumowanie
  • Dodawanie funkcji przy użyciu okna dialogowego
  • Wstawianie funkcji
  • Edytowanie formuł
  • Szacowanie formuły
  • Używanie narzędzia Solver do otrzymywania określonych wartości argumentów
  • Tworzenie formuły warunkowej
  • Korzystanie z tabeli danych do rozwiązywania formuł
  • Śledzenie błędów wykonywania formuł
  • Wyszukiwanie wartości w określonym wierszu lub kolumnie
  • Określanie położenia wartości
  • Zwracanie wartości z komórki o określonym położeniu na liście danych
  • Pozycjonowanie wartości na liście danych
  • Tworzenie tabeli spłaty kredytu

Przetwarzanie informacji pochodzących z zewnętrznych źródeł danych

  • Łączenie danych pochodzących z innych programów Windows
  • Importowanie rozdzielanego pliku tekstowego
  • Dzielenie kolumny danych na wiele kolumn
  • Tworzenie kwerendy sieci Web
  • Importowanie tabeli bazy danych
  • Korzystanie z kwerend do selektywnego pobierania informacji z zewnętrznych baz danych
  • Obliczanie średniej z wartości przechowywanych w zakresie bazy danych

Sporządzanie wykresów danych

  • Zmiana typu wykresu
  • Tworzenie niestandardowych typów wykresów
  • Dodawanie linii trendu do wykresu
  • Dodawanie nowych wartości i zmienianie danych dla wykresu
  • Tworzenie kombinacji wykresów

Korzystanie z raportów tabel przestawnych

  • Podstawowe informacje o tabelach przestawnych
  • Przegląd pól raportu tabeli przestawnej
  • Tworzenie raportu tabeli przestawnej z listy danych
  • Zmiana układu tabeli przestawnej
  • Filtrowanie pola
  • Zmiana typu obliczeń pola danych
  • Grupowanie elementów danych tabeli przestawnej
  • Wprowadzanie dodatkowego obliczenia do obszaru danych
  • Dodawanie pola obliczeniowego
  • Dodawanie elementu obliczeniowego
  • Pobieranie wartości z raportu tabeli przestawnej

Tworzenie wykresów przestawnych

  • Sporządzanie wykresu przestawnego z informacji pobranych z zewnętrznej bazy
  • Zmiana układu wykresu przestawnego
  • Zmiana typu wykresu przestawnego
  • Filtrowanie pola wykresu przestawnego
  • Grupowanie elementów pola wykresu przestawnego
  • Dodawanie tabeli danych do wykresu przestawnego
165015 Tworzenie i wygłaszanie prezentacji z Power Point (warsztat kompetencji społecznych) 14 hours

Cel:

Doskonalenie umiejętności przygotowania atrakcyjnej prezentacji w programie PowerPoint i samodzielnego jej wygłaszania

Adresaci:

Przedstawiciele handlowi, Konsultanci, Pracownicy naukowo-dydaktyczni, Managerowie, Nauczyciele, pracownicy korporacji, MŚP oraz instytucji państwowych, dla których wyzwaniem jest stanąć przed grupą ludzi, mówić do nich wzbudzając zainteresowanie

Krótkie wprowadzenie do programu PowerPoint

  • Obsługa programu z poziomu okien dialogowych
  • Elementy VBA
  • Współpraca z MS Excel
  • Elementy graficzne

Przygotowanie slajdów

  • dostosowanie treści do czasu trwania prezentacji
  • wybór schematu, tworzenie własnych wzorów
  • sposób prezentowania treści - od ogółu do szczegółu lub na odwrót
  • dobór tytułów i zakres treści
  • wizualizacja – wykresy, tabele, ilustracje (grafika informatywna i nieinformatywna)

Typy prezentacji

  • konsultacyjno-informacyjna
    • przeznaczona do wygłoszenia
    • raport w postaci "samoczytających" się slajdów
  • sprzedażowo-perswazyjna (do wygłoszenia)

Materiały pomocnicze

  • notatki dla siebie
  • heandout dla odbiorców

Kompetencje osobiste dobrego mówcy

  • głos, dykcja, przekaz bezsłowny
  • autoprezentacja
  • umiejętność budowania wiarygodności

Godzina Zero, czyli Ja przed audytorium

  • ostatnie 15 minprzed– skoncentruj się
  • poskramianie tygrysa, czyli o tym jak wygrać z tremą
  • pierwsze wrażenie
  • nawiązanie kontaktu z odbiorcami
  • pożytki z przerwy; o "efekcie świeżości" i nie tylko

Błędy, których można uniknąć

  • niekonwencjonalne show na temat ubezpieczeń na życie
  • zbyt poważnie o chusteczkach do nosa
  • zanudzenie detalami vs niedostatki wiedzy o przedmiocie prezentacji

Sytuacje kryzysowe, czyli o sztuce improwizacji

  • awaria sprzętu
  • błędne treści na slajdach
  • tornado i inne nieprzewidziane okoliczności

Trening czyni mistrza

  • autopodsumowanie
  • informacje zwrotne od uczestników

 

165090 Microsoft Office Excel - poziom podstawowy 14 hours

Kurs "Microsoft Office Excel - poziom podstawowy" jest przeznaczony dla osób, które dopiero zaczynają pracę z tym popularnym narzędziem jakim jest MS Excel, bądź chciałyby ugruntować swoje wiadomości. Ze względu na dużą liczbę ćwiczeń i praktyczne przyklady, jest to idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie chcą tracić czasu na nudne wprowadzenia i szybko przejść do sprawnego poruszania się i pracy w MS Excel.

Po szkoleniu uczestnicy kursu będą w stanie m.in.:

  • sprawnie wykonywać różnorodne obliczenia
  • w przejrzysty sposób porządkować i prezentować ich wyniki
  • posługiwać się wieloma mechanizmami ułatwiającymi i przyspieszającymi tworzenie arkuszy kalkulacyjnych
  • zabezpieczać obliczenia i ich wyniki przed dostępem osób niepowołanych

Wprowadzenie

  • Podstawowe wiadomości o programie
  • Budowa głównego okna programu
  • Operacje na skoroszytach (zeszytach) i arkuszach

Wprowadzanie i modyfikacja danych w komórkach arkusza

Formatowanie danych

  • Ustalanie sposobu wyświetlania różnych typów danych oraz wyników obliczeń (np. dat, kwot, procentów czy ułamków)
  • Ustalanie krawędzi oraz tła komórek
  • Formatowanie tytułów wierszy i kolumn
  • Używanie stylów

Nawigacja

  • Przemieszczanie się w obszernych arkuszach
  • Równoległa praca na wielu arkuszach/skoroszytach

Kopiowanie i przenoszenie danych

  • Zaznaczanie obszarów (zakresów komórek)
  • Przemieszczanie danych
  • Wklejanie specjalne
  • Automatyczne wypełnianie komórek ciągami (seriami) danych (np. liczb porządkowych czy dat kolejnych dni roboczych)

Formuły, adresy i nazwy komórek

  • Tworzenie, modyfikacja i kopiowanie formuł
  • Odwołania cykliczne
  • Formatowanie warunkowe
  • Typy adresów i ich zastosowanie
  • Odwołania do innych arkuszy i skoroszytów
  • Używanie nazw komórek

Funkcje

  • Ogólne zasady używania funkcji
  • Najczęściej używane funkcje
  • Zagnieżdżanie funkcji
  • Użycie funkcji warunkowych
  • Kreator funkcji

Wykresy

  • Główne typy wykresów i ich zastosowanie
  • Ogólne zasady tworzenia przejrzystych wykresów
  • Tworzenie wykresów
  • Elementy składowe wykresów i ich modyfikacja
  • Tworzenie własnych typów wykresów

Ukrywanie i ochrona danych

  • Ukrywanie arkuszy, kolumn i wierszy
  • Ukrywanie formuł i wpisów w komórkach
  • Zabezpieczanie arkuszy i skoroszytów przed zmianami
  • Zabezpieczanie skoroszytów przed otwarciem

Drukowanie

  • Drukowanie arkuszy i obszarów nieciągłych
  • Drukowanie wykresów
295284 Microsoft Office Visio – Creating Charts and Diagrams 14 hours Uczestnicy poznają możliwości zastosowania programu Visio służącgo do tworzenia schematów organizacyjnych oraz diagramów przedstawiających w efektowny sposób procesów produkcyjnych, obiegu dokumentów w oparciu o zewnętrzne źródła danych.

Podstawy pracy z Visio
- podstawowe pojęcia
- interfejs programu
- korzystanie z szablonów

Tworzenie zawartości
- kształty
- operacje na kształtach (dodawanie, zaznaczanie, zmiana rozmiaru, zmiana wyglądu, obracania, kopiowanie, grupowanie)
- inteligencja kształtów

Łączenie kształtów
- łączniki
- typy łączników
- typy połączeń
- łączniki wbudowane

Tekst
- dodawanie tekstu do kształtów
- bloki tekstu
- edytowanie tekstów
- operacje na tekstach
- wstawiania automatycznie wypełnianych i aktualizowanych pól tekstowych

Ochrona obiektów i dokumentów
- ochrona poszczególnych obiektów
- ochrona dokumentów

Formatowanie
- formatowanie tekstów
- formatowanie linki kształtów
- formatowanie wypełnienia kształtów
- narzędzia wspomagające ułożenie kształtów

Zarządzanie diagramami
- wielostronicowe dokumenty
- zarządzanie ustawieniami strony
- drukowanie diagramów
- opisywanie diagramów
- zaawansowane wyszukiwanie diagramów

Eksport diagramów
- eksport w postaci grafiki
- eksport w postaci wektorowej
- przeglądanie diagramów w Visio Viewer

Warstwy
- co to są i do czego służą warstwy
- przypisywanie poszczególnych kształtów do warstw
- praca na warstwach

Zaawansowane elementy wykorzystania Visio
- import/eksport danych
- przechowywanie informacji (właściwości niestandardowe)
- korzystanie z wbudowanej pomocy
- import diagramów Visio w innych aplikacjach z rodziny Microsoft Office

464114 Wprowadzenie do pakietu Microsoft Office - programy Word i Excel 21 hours

Uczestnicy kursu nauczą się tworzyć estetyczne, profesjonalnie wyglądające dokumenty w edytorze tekstu Microsoft Word. Uczestnicy kursu będą w stanie sprawnie wykonywać różnorodne obliczenia, w przejrzysty sposób porządkować i prezentować ich wyniki, posługiwać się wieloma mechanizmami ułatwiającymi i przyspieszającymi tworzenie arkuszy kalkulacyjnych w programie Excel.

Word

Wprowadzenie do używania edytorów tekstów

  • Możliwości komputerowego przetwarzania tekstów
  • Tworzenie i zapis dokumentów
  • Szybkie i precyzyjne poruszanie się po dokumencie

Style

  • Znaczenie stylów dla łatwego utrzymania spójności, przejrzystości i estetyki dokumentu
  • Grupy stylów i ich zastosowanie
  • Szybka zmiana formatowania tekstu podstawowego
  • Formatowanie tytułów i środki typograficzne używane do ich wyróżniania
  • Ogólne zasady uzyskiwania przejrzystości i estetyki tekstów

Listy - wypunktowania i wyliczenia

  • Zastosowanie wypunktowań oraz wyliczeń
  • Utrzymanie jednolitego wyglądu list w całym dokumencie
  • Szybka zmiana wyglądu list
  • Zmiana kolejności lub poziomu dla elementu listy

Budowa i zastosowanie tabel

  • Wstawianie tabel
  • Estetyka i przejrzystość tabel (m.in. zmiana kroju i wielkości pisma oraz krawędzi, wewnętrznych marginesów i koloru tła komórek)
  • Modyfikacja tabel (m.in. dodawanie i usuwanie kolumn oraz wierszy, a także tworzenie nagłówków wspólnych dla kilku kolumn)

Nagłówki i stopki stron

  • Zastosowanie
  • Ustawienie osobnego nagłówka/stopki dla pierwszej strony dokumentu
  • Użycie automatycznej numeracji stron (w tym numeracji w postaci "Nr kolejny strony / Ilość stron w dokumencie")
  • Wstawienie na wszystkich stronach informacji z metryki dokumentu (np. tytuł, autora lub datę aktualizacji)
  • Zmiana kroju i wielkości pisma dla numerów stron (niezależnie od pozostałej zawartości nagłówka/stopki)

Excel

Wprowadzenie

  • Podstawowe wiadomości o programie
  • Budowa głównego okna programu
  • Operacje na skoroszytach (zeszytach) i arkuszach

Wprowadzanie i modyfikacja danych w komórkach arkusza

Formatowanie danych

  • Ustalanie sposobu wyświetlania różnych typów danych oraz wyników obliczeń (np. dat, kwot, procentów czy ułamków)
  • Ustalanie krawędzi oraz tła komórek
  • Formatowanie tytułów wierszy i kolumn
  • Używanie stylów

Nawigacja

  • Przemieszczanie się w obszernych arkuszach
  • Równoległa praca na wielu arkuszach/skoroszytach

Kopiowanie i przenoszenie danych

  • Zaznaczanie obszarów (zakresów komórek)
  • Przemieszczanie danych
  • Wklejanie specjalne
  • Automatyczne wypełnianie komórek ciągami (seriami) danych (np. liczb porządkowych czy dat kolejnych dni roboczych)

Formuły, adresy i nazwy komórek

  • Tworzenie, modyfikacja i kopiowanie formuł
  • Odwołania cykliczne
  • Formatowanie warunkowe
  • Typy adresów i ich zastosowanie
  • Odwołania do innych arkuszy i skoroszytów
  • Używanie nazw komórek

Funkcje

  • Ogólne zasady używania funkcji
  • Najczęściej używane funkcje
  • Zagnieżdżanie funkcji
  • Użycie funkcji warunkowych
  • Kreator funkcji

Wykresy

  • Główne typy wykresów i ich zastosowanie
  • Ogólne zasady tworzenia przejrzystych wykresów
  • Tworzenie wykresów
  • Elementy składowe wykresów i ich modyfikacja
  • Tworzenie własnych typów wykresów
464105 Presenting technical solutions to the world of non-engineers 14 hours

This course is dedicated to:

  • engineers who come up with difficult to explain technical solutions and want to present them to non-technical people,
  • marketers who have to translate the language of engineers from the company to the language of users, which sometimes is not the same.

After taking this course, the delegates will be able to present hard technical solutions in a simple way.
The course will consist mostly of practical tasks, including designing a short presentation. Some short videos with examples of great presentations will be shown as well.

Overcoming stage fright

  • understanding the origins of stress,
  • how to prevent stress long time before the presentation,
  • how to quickly improve your confidence before going to the stage.

Why instead of What

  • starting with Why this solution matters,
  • describing How is it different from others,
  • What it exactly is?

A toolkit of the presenter

  • using metaphors,
  • using user-friendly language,
  • the power of props and demos,
  • introducing guests,
  • and how did Steve Jobs do all that?

Designing presentations that don't scare off

  • simplifying slides,
  • the power of visuals,
  • presenting data (schemes, charts, etc.).
165034 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - poziom średniozaawansowany 14 hours

Kurs przeznaczony dla osób znających podstawy VBA (Visual Basic for Applications), które chcą rozwijać swoją wiedzę oraz w większym zakresie wykorzystywać możliwości tego języka. Kurs kładzie duży nacisk na jeszcze większą automatyzację i optymalizację pracy poprzez tworzenie własnych formularzy VBA, efektywną obsługę błędów czy też szybką konwersję różnych typów danych.

Ułatwienia

  • Tworzenie własnych pasków zadań i menu

Typy danych

  • Konwersja na inne typy
  • Zasięg i czas życia zmiennych
  • Operatory i ich priorytety
  • Opcje modułów

Instrukcje warunkowe

  • Select Case
  • If ... Then ... ElseIf ... Else

Pętle

  • Kiedy odwracać pętle do loop
  • Pętla For Each
  • Instrukcje przerwania pętli (exit)

Debugging

  • Przetwarzanie krokowe
  • Pułapki Watches
  • Locals Window
  • Immediate Window
  • Call Stack

Obsługa błędów

  • Przechwytywanie i obsługa run-time errors
  • Konstrukcje: On Error Resume Next, On Error GoTo label, On Error GoTo 0
  • Wyświetlanie danych na pasku statusu (statusbar)

Podstawy optymalizacji

  • ScreenUpdating
  • Pomiar czasu trwania makra za pomocą metody Timer

Formularze VBA

  • Tworzenie własnych formularzy
  • Wywoływanie formularza z poziomu kodu
  • Wykorzystanie formularzy w arkuszu
347108 Tworzenie dokumentów online w Sway 7 hours Ten kurs jest dla osób, które chcą dzielić się dokumentami online przez Sway. Jest to świetny sposób na dzielenie się raportami, prostymi broszurami i prezentacjami nie wymagającymi komentarza mówcy.

Tworzenie dokumentów w Sway:
- tworzenie nowych dokumentów,
- dodawanie sekcji,
- kiedy używać której sekcji,
- dodawanie multimediów i tekstu,
- zmiana układu dokumentu,
- dodawanie plików,
- zmienianie opcji nastroju Sway.

Dodatkowe tematy:
- elementy copywritingu,
- wybór odpowiednich zdjęć/obrazków i video,
- publikowanie i dzielenie się stworzonym Sway'em.

165075 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - poziom zaawansowany 21 hours

Kurs odkrywa tajniki efektywnego pisania zaawansowanych aplikacji w języku VBA dla aplikacji MS Excel. Podczas kursu nasi trenerzy zaprezentują uczestnikom jakie możliwości płyną z wykorzystania programowania obiektowego. Nauczymy również jak prościej i wydajniej pisać dobrej jakości kod w VBA.

Po kursie uczestnik potrafi:
  • napisać zaawansowaną aplikację obiektową
  • przetwarzać pliki tekstowe
  • korzystać z zewnętrznych źródeł danych
  • korzystać z zewnętrznych bibliotek
  • wykorzystywać poznane "tricks n tips"

Excel Object Model

  • Ochrona arkuszy z poziomu VBA 
  • Obiekt Workbook, kolekcja Workbooks 
  • Obiekt Worksheet, kolekcja Worksheets 
  • Walidacja arkuszy 
  • Praktyczne metody obiektu Range 
  • Kopiuj, wklej, wklej specjalnie 
  • Obiekt CurrentRegion 
  • Znajdź, zastąp 
  • Sortowanie zakresów 
  • Wykresy (Obiekt Chart)

Zdarzenia

  • Zdarzenia na poziomie Aplikacji

Tablice

  • Tablice dynamiczne 
  • Tablica dynamiczna typu Variant 
  • Optymalizacja tablic i pamięci 
  • Tablice wielowymiarowe

Programowanie obiektowe

  • Klasy i obiekty 
  • Tworzenie klas 
  • Tworzenie i niszczenie obiektów 
  • Tworzenie metod 
  • Tworzenie własności 
  • Walidacja danych przy pomocy własności 
  • Domyślne własności i metody
  • Obsługa błędów w klasach

Tworzenie i zarządzanie kolekcjami

  • Tworzenie kolekcji 
  • Dodawanie i usuwanie elementów 
  • Odwołania do elementów (za pomocą klucza oraz indeksu)

Zaawansowane struktury i funkcje VBA

  • Przekazywanie parametrów przez wartość i referencje (ByRef i byVal) 
  • Procedury o zmiennej ilości parametrów 
  • Parametry opcjonalne i wartości domyślne 
  • Procedury o nieznanej liczbie parametrów (ParamArray) 
  • Enumeracje, wygodne przekazywanie parametrów 
  • Typy użytkownika (User-defined Type) 
  • Obsługa wartości Null, Nothing, empty string "", Empty, 0 
  • Konwersja typów (Conversion)

Operacje na plikach

  • Otwieranie i zamykanie plików tekstowych 
  • Czytanie i zapisywanie danych tekstowych i binarnych 
  • Przetwarzanie rekordów w plikach CSV
  • Efektywne przetwarzanie plików tekstowych

Wykorzystanie funkcji VBA w innych aplikacjach

Dodatki

  • Tworzenie własnych dodatków
  • Tworzenie paska narzędzi dla dodatku
  • Instalacja własnych dodatków i ich zabezpieczanie

Korzystanie z zewnętrznych bibliotek

Łączenie się do zewnętrznego źródła baz danych (ODBC, OLEDB)

464106 Project Server 21 hours

Wprowadzenie:

  • Definicja projektu
  • Kluczowe zasady tworzenia projektów
  • Model trójkąta

Obsługa:

  • Środowisko EPM (Enterprise Project Management) - role programów Project Server i SharePoint
  • omówienie interfejsu i widoków programu Project Web Access
  • konfiguracja MS Project do pracy z serwerem
  • Zapisywanie, wyszukiwanie, otwieranie projektu
  • Podstawowe widoki

Harmonogram:

  • Reguły tworzenia harmonogramów
  • Typy harmonogramów
  • Kalendarze projektowe
  • Wprowadzanie zadań do harmonogramu
  • Edycja zadań w harmonogramie
  • Czas trwania zadań
  • Czas ciągły zadań
  • Czas szacowany w zadaniach
  • Priorytet projektu i zadań
  • Współzależności pomiędzy zadaniami
  • Wyprzedzenie i zwłoka
  • Kamienie milowe
  • Wizualizacja zadań w różnych widokach

Optymalizacja harmonogramu:

  • Ograniczenia w zadaniach
  • Termin ostateczne wykonania zadań
  • Zadania krytyczne
  • Ścieżka krytyczna
  • Zapas czasu w projekcie
  • Skracanie ścieżki krytycznej
  • Dostosowanie widoków

Zasoby:

Definiowanie zasobów – delegowani pracownicy, oddelegowany sprzęt i pojazdy, wynajem sprzętu, pracownicy i podwykonawcy (umowa o pracę, umowa o dzieło, zlecenie, refakturowanie)
  • Definiowanie puli zasobów
  • Koszty zmienne zasobów
  • Koszty każdego wykorzystania (użycia)
  • Tabele stawek
  • Dostępność zasobów
  • Praca - definicja
  • Stałe w równaniu pracy
  • Nakłady pracy
  • Alokacja zasobów
  • Przeciążenia zasobów
  • Bilansowanie zasobów

Koszty:

  • Koszty stałe
  • Planowanie i bieżąca kontrola kosztów
  • Koszty projektu, zadań, zasobów i pracy

Realizacja projektu:

  • Metody realizacji projektu
  • Plan bazowy
  • Analiza stanu
  • Analiza odchyleń – czasu pracy, kosztów
  • Ewidencja faktur i dokumentów wz
  • Zmiany w projekcie

Wyszukiwanie danych:

  • Sortowanie danych
  • Filtry
  • Tworzenie filtrów użytkownika
  • Grupowanie danych

Praca z Project Web Access:

  • tworzenie propozycji i działań
  • odpowiadanie na żądania menedżera projektu
  • wypełnianie grafików (raportów okresowych)
  • określanie swojej dostępności

Raporty:

  • Raportowanie postępu realizacji projektu
  • Delegowanie zadań do współpracownika
  • Propozycje nowych zadań i przypisywanie siebie do zadań
  • Komunikacja z menadżerem projektu
  • Raportowanie za pomocą MS Outlook
165061 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - poziom Guru 21 hours

Kurs obejmuje zagadnienia maksymalnej automatyzacji. Uczestnik kursu dowie się m.in :

  • jak bez użycia VBA efektywnie wykorzystywać nazwy komórek i jak je kopiować,
  • jakie są przydatne własności obiektów Excela dostępne tylko z kodu VBA,
  • jak stworzyć własną bibliotekę kontrolek,
  • jak stworzyć gotową aplikację oraz jak ją zabezpieczyć.

Zaawansowane elementy programu Excel

  • Funkcje tablicowe
  • Własności obiektów dostępne z poziomu VBA
  • Zdarzenia Arkusza, Skoroszytu i Aplikacji
  • Formuły wielokrotnie zagnieżdżone
  • Dodatek Solver

User Forms

  • Tworzenie interfejsu użytkownika
  • Zaawansowane funkcje formularzy i własne okna dialogowe
  • Obsługa zdarzeń formularzy

Access and Excel Automation

  • Automation vs ADO
  • Wykorzystanie funkcjonalności Accessa w kodzie VBA w Excelu

Tworzenie aplikacji w Excelu

  • Tworzenie aplikacji i jej dystrybucja
  • Dystrybucja i zabezpieczanie dodatków do Excela
  • Tworzenie niestandardowych pasków narzędzi i menu

Excel Hacks

  • Sztuczki i triki pozwalające wykorzystać nieznane możliwości Excela, np.: podwójny wykres kołowy, zaawansowane formatowanie warunkowe, koniec problemów z formatowaniem komórek, wyodrębnianie wartości liczbowych z tekstu
165060 Microsoft Project - podstawy zarządzania projektami 14 hours

Na kursie uczestnik dowie się, jak umiejetnie wykorzystywać narzędzie Microsoft Project by stworzyć harmonogram zadań, gospodarować zasobami i monitorować realizację poszczególnych etapów projektu.

Wprowadzenie

  • Definicja projektu
  • Kluczowe zasady tworzenia projektów
  • Model trójkąta

Obsługa

  • Instalacja aplikacji
  • Charakterystyka Microsoft Project
  • Pomoc
  • Zapisywanie, wyszukiwanie, otwieranie projektu
  • Podstawowe widoki

Harmonogram

  • Reguły tworzenia harmonogramów
  • Typy harmonogramów
  • Kalendarze projektowe
  • Wprowadzanie zadań do harmonogramu
  • Edycja zadań w harmonogramie
  • Czas trwania zadań
  • Czas ciągły zadań
  • Czas szacowany w zadaniach
  • Priorytet projektu i zadań
  • Współzależności pomiędzy zadaniami
  • Wyprzedzenie i zwłoka
  • Kamienie milowe
  • Wizualizacja zadań w różnych widokach

Optymalizacja harmonogramu

  • Ograniczenia w zadaniach
  • Termin ostateczny
  • Zadania krytyczne
  • Ścieżka krytyczna
  • Zapas czasu w projekcie
  • Skracanie ścieżki krytycznej
  • Dostosowanie widoków

Zasoby

  • Definicja zasobów
  • Koszty zmienne zasobów
  • Koszty jednorazowego wykonania
  • Tabele stawek
  • Dostępność zasobów
  • Praca - definicja
  • Stałe w równaniu pracy
  • Nakłady pracy
  • Alokacja zasobów
  • Przeciążenia zasobów
  • Bilansowanie zasobów

Koszty

  • Koszty stałe
  • Kontrola kosztów
  • Koszty projektu, zadań, zasobów i pracy

Realizacja projektu

  • Metody realizacji projektu
  • Plan bazowy
  • Analiza stanu
  • Analiza odchyleń
  • Zmiany w projekcie

Raporty

  • Raporty w Microsoft Project
  • Tworzenie raportów użytkownika

Wyszukiwanie danych

  • Sortowanie danych
  • Filtry
  • Grupowanie danych
464159 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - wprowadzenie 14 hours

This course has been created for anyone who works with Excel and wants to automate most of their tasks.

The course covers procedural programming in VBA. Students will learn which objects are available in Excel and how to use them. They will also learn how to write their own worksheet functions, debug programs and write complete applications using VBA forms.

Macros

  • Recording and Modifying Macros
  • Assigning Macros to Toolbar, Buttons, Shortcut key

Visual Basic for Applications Environment

  • Visual Basic Editor and its options
  • Component Management
  • Shortcuts
  • Environment Optimization

Introduction to Procedural Programming

  • Procedures: Functions and Sub-routines
  • Data Types

Control Flow

  • If ...Then....Elseif....Else....Endif
  • Case
  • Do...Loop , While
  • For... Next
  • Exit
  • Arrays and Loops
  • Strings

Visual Basic

  • VBA and Sheet Data Exchange (Cells, Range Methods)
  • Getting and Printing Data from Users (InputBox, MsgBox)
  • Variable Declaration
  • Scope and LifeTime of Variables and Objects
  • Operators and Their Priorities
  • Modules Options
  • Creating Worksheet Functions
  • Objects, Classes, Methods and Properties
  • Locking Project for Viewing

Debugging

  • Run Time, Design Time, and Break Mode
  • Brakes and Watches
  • Local Window
  • Immediate Window
  • Call Stack

Error Handling

  • Errors Types
  • On Error GoTo
  • On Error Resume Next

Excel Model Object

  • Application Object
  • Workbook Object and Workbooks Collection
  • Worksheet Object and Worksheets Collection
  • ThisWorkbook, ActiveWorkbook, ActiveCell, ....
  • Selection Object
  • Range Collection
  • Cells Collection
  • Using Status Bar
  • Screen Updating and Optimizing
  • Timer and Time Measuring

Events Handling in VBA

VBA Forms

  • Creating and Using Forms
  • Invoking Forms in VBA Code
  • Using VBA Forms in Worksheet
164998 Visual Basic for Applications (VBA) w Excel dla analityków 21 hours

Szkolenie jest przeznaczone dla osób korzystających z Excela pod kątem tworzenia analiz, raportów i podsumowań. Szkolenie ma na celu pokazanie jakie możliwości optymalizacji daje zastosowanie nawet prostych makr. Celem szkolenia jest zwiększenie efektywności oraz komfortu pracy z tym popularnym arkuszem kalkulacyjnym. Przedstawione "tricks n tips" w znacznym stopniu przyczynią się nie tylko do szybszego generowania zestawień danych ale również do ich przejrzystrzej wizualizacji.

Makra

  • Rejestrowanie i edycja makr
  • Miejsca przechowywania makr
  • Przypisywanie makr do formularzy, pasków zadań, klawiszy skrótów

Środowisko VBA

  • Visual Basic Editor i jego opcje
  • Skróty klawiszowe
  • Optymalizacja środowiska

Wstęp do programowania proceduralnego

  • Procedury: Function, Sub
  • Typy danych
  • Instrukcja warunkowa If...Then....Elseif....Else....End If
  • Instrukcja Case
  • Pętle do...loop while, until
  • Pętla for ... next
  • Instrukcje przerwania pętli (exit)

Ciągi znaków

  • Łączenie ciągów znaków (konkatenacja)
  • Konwersja na inne typy - niejawna i jawna
  • Funkcje przetwarzające ciągi znaków

Visual Basic

  • Pobieranie i przekazywanie danych do arkusza (Cells, Range)
  • Pobieranie i przekazywanie danych do użytkownika (InputBox, MsgBox)
  • Deklaracja zmiennych
  • Zasięg i czas życia zmiennych
  • Operatory i ich priorytety
  • Opcje modułów
  • Tworzenie własnych funkcji i wykorzystanie ich w arkuszu
  • Obiekty, klasy, metody i własności
  • Zabezpieczanie kodu
  • Ochrona kodu przed modyfikacją i podglądem

Debugging

  • Przetwarzanie krokowe
  • Okienko Locals
  • Okienko Immediate
  • Pułapki - Watches
  • Call Stack

Obsługa błędów

  • Rodzaje błędów i sposoby eliminacji
  • Przechwytywanie i obsługa run-time errors
  • Konstrukcje: On Error Resume Next, On Error GoTo label, On Error GoTo 0

Model Obiektów Excel

  • Obiekt Application
  • Obiekt Workbook i kolekcja Workbooks
  • Obiekt Worksheet i kolekcja Worksheets
  • Obiekty ThisWorkbook, ActiveWorkbook, ActiveCell, ....
  • Obiekt Selection
  • Kolekcja Range
  • Obiekt Cells
  • Wyświetlanie danych na pasku status (statusbar)
  • Optymalizacja za pomocą funkcji ScreenUpdating
  • Pomiar czasu za pomocą metody Timer

Wykorzystanie zewnętrznych źródeł danych

  • Referencje do zewnętrznych źródeł danych
  • Wykorzystanie biblioteki ADO
  • Obiekty ADO:
    • Connection
    • Command
    • Recordset
  • Łańcuch połączenia - connection string
  • Tworzenie połączeń z różnymi bazami danych: Microsoft Access, Oracle, MySQL

Raportowanie

  • Wstęp do języka SQL
  • Podstawowe konstrukcje języka SQL (SELECT, UPDATE, INSERT INTO, DELETE)
  • Wywoływanie kwerend Microsoft Access z poziomu Excela
  • Formularze jako wsparcie w obsłudze baz danych
164980 Microsoft Office Excel i Visual Basic for Applications (VBA) dla kontrolerów finansowych i audytorów 28 hours

Prosimy o odpowiedzi na poniższe pytania:

  • Czy Twoja codzienna praca w Excelu to niekończący się ciąg poleceń kopiuj-wklej?
  • Czy marnujesz czas na powtarzanie podobnych operacji przygotowując dane do analizy?
  • Czy znasz już wszystkie skróty klawiszowe w Excelu, ale i tak nie jesteś zadowolony z efektów?
  • Czy zamiast zajmować się analizowaniem danych tracisz czas na ich przygotowanie?
  • Czy musisz ręcznie weryfikować poprawność danych np. uzyskanych z różnych systemów?
  • Czy musisz zostawać w pracy po godzinach lub zabierać zeszyty Excela do domu, ponieważ nie wyrabiasz się w ciągu dnia?
  • Czy Twoja praca polega na przygotowywaniu raportów na podstawie dużego zbioru danych?
  • Czy odnosisz wrażenie, że pracując w Excelu dochodzisz do wyników okrężną drogą?

Jeżeli padła chociaż jedna odpowiedź TAK, to najwyższy czas przerwać ten koszmar. To szkolenie jest właśnie dla Ciebie.

Przekonaj się jak bardzo możesz przyspieszyć codzienne operacje w Excelu i wykorzystać maksimum możliwości tego arkusza kalkulacyjnego.

OSTRZEŻENIE

Po zakończeniu szkolenia Twoje życie zawodowe ulegnie drastycznej zmianie. Czynności, które zajmowały Ci cały dzień będziesz wykonywał w ciągu zaledwie kilku sekund. Czy jesteś na to gotowy?

Część I. Wyciskamy więcej z Excela

Przegląd narzędzi na karcie Dane

  • Dostęp do zewnętrznych danych - czy naprawdę muszę codziennie odwiedzać stronę banku, żeby poznać aktualny kurs CHF?
  • Definiowanie połączeń z zewnętrznymi danymi (Access, WWW, Text, XML, ...)
  • Sortowanie wielopoziomowe - zasady i możliwości poprawnego sortowania
  • Efektywne filtrowanie zaawansowane - jak tworzyć filtry mając dostęp do kryteriów filtrowania
  • Szybka zamiana tekstu na kolumny
  • Usuwanie duplikatów danych
  • Wymuszenie wprowadzania poprawnych danych - jak zapewnić, żeby dane miały określony format
  • Analiza symulacji - jak przygotować profesjonalną prezentację możliwych scenariuszy
  • Analiza symulacji - jak szacować wynik formuły
  • Grupowanie i autokonspekty - jak zwijać wiersze i kolumny i pokazywać różne poziomy szczegółów

Tabela przestawna i wykres przestawny

  • Pola obliczeniowe - jak dodać do tabeli przestawnej pole, którego nie ma na arkuszu
  • Elementy obliczeniowe w tabeli
  • Grupowanie danych i tworzenie profesjonalnych zestawień

Część II. Automatyzacja czyli VBA

Makra

  • Rejestrowanie i edycja makr:  cisza na planie - trwa nagrywanie
  • Miejsca przechowywania makr - gdzie najlepiej zapisywać makra

Wstęp do programowania proceduralnego - niezbędne podstawy

  • Sub i Function - jak je wywoływać i do czego służą
  • Typy danych - po co potrzebne są zmienne i czy warto je deklarować
  • Instrukcja warunkowa If...Then....Elseif....Else....End If
  • Instrukcja Case i towarzyszące jej pułapki
  • Pętla for ... next, pętla for ... each
  • Pętle do...loop while, until
  • Instrukcje przerwania pętli (exit)

Visual Basic w akcji

  • Pobieranie i przekazywanie danych do arkusza (Cells, Range)
  • Pobieranie i przekazywanie danych do użytkownika (InputBox, MsgBox)
  • Zasięg i czas życia zmiennych
  • Operatory i ich priorytety
  • Przydatne opcje modułów
  • Zabezpieczanie kodu - ochrona kodu przed modyfikacją i podglądem
  • Najważniejsze obiekty Excela: Application, Workbook, Workbooks, Worksheet, Worksheets,
    ThisWorkbook, ActiveWorkbook, ActiveCell, Selection, Range, Cells, ...

Debugging

  • Przetwarzanie krokowe - co zrobić gdy jednak coś przestało działać
  • Okienko Locals
  • Okienko Immediate
  • Pułapki - Watches
  • Call Stack

Obsługa błędów

  • Rodzaje błędów i sposoby eliminacji
  • Przechwytywanie i obsługa run-time errors, czyli dlaczego poprawnie napisany kod może czasem nie działać
  • Konstrukcje: On Error Resume Next, On Error GoTo label, On Error GoTo 0

Daty kursów w inny rejonach

Szkolenie Microsoft Office w Poznań, szkolenie wieczorowe Microsoft Office w Poznań, szkolenie weekendowe Microsoft Office w Poznań, Microsoft Office boot camp w Poznań, kurs zdalny Microsoft Office w Poznań , edukacja zdalna Microsoft Office w Poznań, Trener Microsoft Office w Poznań, instruktor Microsoft Office w Poznań,Kursy Microsoft Office w Poznań,Kurs Microsoft Office w Poznań, wykładowca Microsoft Office w Poznań , nauka przez internet Microsoft Office w Poznań, lekcje UML w Poznań, nauczanie wirtualne Microsoft Office w Poznań

Some of our clients