Szkolenia MBSE

Model Based Systems Engineering courses

Plany Szkoleń MBSE

Identyfikator Nazwa Czas trwania (po 7h zegarowych dziennie) Przegląd
165046 Analiza i projektowanie obiektowe za pomocą języka UML 21 hours Szkolenie przeznaczone jest dla analityków, projektantów, programistów, testerów oraz kierowników projektów informatycznych. Stanowi wprowadzenie do modelowania systemu z wykorzystaniem notacji UML. Na przykładzie wybranego systemu realizowane są kolejne etapy modelowania i dokumentowania: od zbierania wymagań, przez modelowanie procesów biznesowych i dokumentowanie wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych do utworzenia modelu analitycznego. Kolejnym etapem jest faza projektowa - modelowanie statyczne i dynamiczne z wykorzystaniem klas projektowych i diagramów prezentujących interakcję między elementami systemu. Szkolenie może być podstawą do stworzenia kompleksowej procedury modelowania systemów informatycznych w przedsiębiorstwie, dzięki wykorzystaniu UML we wszystkich fazach tworzenia oprogramowania oraz wskazaniu najlepszych praktyk wynikających z wieloletniego doświadczenia trenerów NobleProg. Wprowadzenie do języka UML Krótka historia UML Przegląd zagadnień z zakresu modelowania obiektowego Specyfikacja UML grupy OMG Przegląd diagramów UML Zarządzanie wymaganiami Podział wymagań Kategorie wymagań wg FURPS Metody zbierania wymagań Modelowanie wymagań z wykorzystaniem notacji UML Macierz zależności wymagań Tworzenie specyfikacji wymagań na podstawie diagramów Modelowanie procesów biznesowych Definicja procesu biznesowego Modelowanie procesów biznesowych w UML Diagram czynności Przepływy decyzyjne i współbieżne Wyjątki i obsługa wyjątków Partycje, tory Modelowanie wymagań niefunkcjonalnych Wykorzystanie diagramów komponentów i wdrożenia Wstępna architektura systemu - logiczna i fizyczna Modelowanie wymagań związanych z bezpieczeństwem, wydajnością, niezawodnością systemu Modelowanie wymagań funkcjonalnych Określanie zakresu systemu Modelowanie funkcjonalności systemu przy pomocy diagramu przypadków użycia Identyfikowanie aktorów i relacji między nimi Rozpoznawanie przypadków użycia Asocjacja "aktor - przypadek użycia" i jej właściwości Relacje między przypadkami użycia: include, extend, generalizacja Tworzenie scenariuszy przypadków użycia i generowanie diagramów na ich podstawie (aktywności, maszyny stanowej) Analityczny model systemu Wykorzystanie diagramu komunikacji do określenia głównych obiektów systemu Rodzaje komunikatów: asynchroniczne, synchroniczne, powrotne Określanie kolejności numerowania komunikatów Kategorie obiektów analitycznych: Boundary, Control i Entity Wstęp do projektu systemu Modelowanie interakcji Modelowanie statyczne Diagram klas i generowanie kodu źródłowego Relacja asocjacji i jej cechy Pozostałe relacje: agregacja, kompozycja, generalizacja, zależność, klasa asocjacyjna Forward/Reverse engineering Generowanie kodu źródłowego na podstawie diagramu Generowanie diagramu na podstawie kodu źródłowego Synchronizowanie kodu i diagramu Diagramy obiektów, struktur połączonych i pakietów Modelowanie dynamiczne Weryfikacja modelu statycznego Doprecyzowanie sygnatur metod Weryfikacja poprawności diagramu klas Modelowanie dynamiczne na poziomie wywołań metod Diagramy: sekwencji, maszyny stanowej, czasu i interakcji
164999 Język UML w Enterprise Architect - warsztaty 21 hours Szkolenie przeznaczone jest dla analityków, projektantów, programistów, testerów i kierowników projektów informatycznych. W formie warsztatowej prezentuje zagadnienia analizy, projektowania i dokumentowania systemów informatycznych z wykorzystaniem języka UML oraz programu Enterprise Architect firmy Sparx Systems. W trakcie szkolenia zostaną zaprezentowane zaawansowane możliwości programu (np. MDA, profile, XMI) i najlepsze praktyki, które znacznie ułatwiają i przyspieszają modelowanie. Metoda szkolenia: Wykład 10%, warsztaty 90% Tworzenie oraz konfiguro​wanie projektu EAP Tworzenie i zapisywanie pliku projektu Enterprise Architect Omówienie struktury pliku projektu Rodzaje widoków dostępne w projekcie Interfejs programu: menu, paski narzędziowe, Toolbox, Project Browser i inne okna Dokowanie i ukrywanie okien Praca z modelem, diagramem Predefiniowane wzorce modelu Tworzenie pakietów (widoków) i dodawanie diagramów Dodawanie elementów do modelu i diagramu Różne sposoby usuwania elementów i ich konsekwencje Zapisywanie diagramów Zbierania wymagań Metody zbierania wymagań Kategorie wymagań wg FURPS Diagram wymagań (Requirements Diagram) Szybkie tworzenie wymagań z dokumentu tekstowego Sposoby prezentowania wymagań i relacje między wymaganiami agregacja (aggregation) zależność (dependency) realizacja (realization) Sposoby na poprawienie wyglądu i przejrzystości diagramu korekta układu diagramu wykorzystanie kolorów do rozróżniania statusów wymagań włączanie / wyłączanie przestrzeni nazw pakietów Tworzenie i zarządzanie macierzą zależności (Relationships Matrix) Dokumentowanie wymagań w postaci stron HTML i wersji do wydruku Zarządzanie zaawansowanymi wymaganiami tworzenie własnych typów wymagań tworzenie własnych statusów wymagań śledzenie zależności pomiędzy wymaganiami dokumentowanie sposobów realizacji wymagań Modelowanie procesów biznesowych, architektury Praca z diagramem aktywności (czynności) Stosowanie stereotypów procesowych dla czynności Tworzenie procesów złożonych, abstrahowanie Przepływy sterowania i przepływy obiektów, piny Przepływy decyzyjne i współbieżne Partycje, tory Obsługa wyjątków, przepływy przerywające Sposoby na poprawienie wyglądu i przejrzystości diagramu diagramy na różnych poziomach szczegółowości ograniczanie liczby szczegółów różne sposoby na pokazanie złożoności procesów Wykorzystanie diagramów komponentów i wdrożenia Wstępna architektura systemu - logiczna i fizyczna komponenty zagnieżdżone relacja delegacji port, part interfejs ścieżki komunikacyjne wyodrębnianie fragmentów diagramu Modelowanie wymagań związanych z bezpieczeństwem, wydajnością, niezawodnością systemu Stosowanie niestandardowych stereotypów na diagramach wdrożenia korzystanie z biblioteki stereotypów graficznych podłączanie biblioteki do projektu wykorzystanie własnych stereotypów graficznych i ich szybkie podłączanie do elementów diagramu Przypadki użycia oraz ich dokumentacja Określanie zakresu systemu Modelowanie funkcjonalności systemu przy pomocy diagramu przypadków użycia Identyfikowanie aktorów i relacji między nimi Rozpoznawanie przypadków użycia Asocjacja "aktor - przypadek użycia" i jej właściwości Relacje między przypadkami użycia: include, extend, generalizacja Automatyczne numerowanie przypadków użycia Tworzenie scenariuszy przypadków użycia i generowanie diagramów na ich podstawie (aktywności, maszyny stanowej, sekwencji) Podłączanie scenariuszy przypadków użycia z zewnętrznych plików Generowanie dokumentacji Tworzenie szablonów Analiza dziedziny Identyfikacja głównych klas/obiektów systemu Wykorzystanie zakładki Require do określenia odpowiedzialności klas Wykorzystanie diagramu komunikacji rodzaje komunikatów: asynchroniczne, synchroniczne, powrotne określanie i modyfikacja kolejności numerowania komunikatów stosowanie stereotypów analitycznych: Boundary, Control i Entity automatyczne generowanie diagramu sekwencji z diagramu komunikacji Wstęp do projektu systemu Model statyczny Tworzenie diagramu klas na podstawie modelu analitycznego i przypadków użycia Diagram klas i generowanie kodu źródłowego relacja asocjacji i jej cechy pozostałe relacje: agregacja, kompozycja, generalizacja, zależność, klasa asocjacyjna stosowanie odpowiedniej konwencji w nazywaniu klas i ich elementów pokazywanie i ukrywanie elementów klas Forward/Reverse engineering generowanie kodu źródłowego na podstawie diagramu generowanie diagramu na podstawie kodu źródłowego synchronizowanie kodu i diagramu Diagramy obiektów Model dynamiczny Weryfikacja modelu statycznego doprecyzowanie sygnatur metod weryfikacja poprawności diagramu klas Modelowanie dynamiczne na poziomie wywołań metod (diagram sekwencji) w oparciu o przypadki użycia, model analityczny i statyczny Sposoby na poprawienie wyglądu i przejrzystości diagramu ograniczanie liczby modelowanych scenariuszy ograniczanie liczby linii życia unikanie zagnieżdżonych bloków złożonych ukrywanie szczegółów i odwołania do bloków przez referencję Diagram maszyny stanowej określanie stanów i podstanów przejścia między stanami – zdarzenia, warunki i akcje akcje wewnętrzne (entry, do, exit) Sposoby na poprawienie wyglądu i przejrzystości diagramu zmiana wyglądu linii dekompozycja stanów Tworzenie i wykorzystywanie wzorców oraz profili Wykorzystanie wzorców projektowych „Gang of Four” Wykorzystanie zdefiniowanych wzorców w projekcie Wskazywanie faktu wykorzystania wzorców za pomocą elementu współpracy (collaboration) Tworzenie własnych wzorców Importowanie profili z plików XML MDA, wsparcie dla technologii oraz pracy z kodem źródłowym Transformacja diagramu klas do schematu bazy danych z wykorzystaniem MDA Generowanie poleceń SQL do skryptu tworzącego bazę danych Generowanie kodu źródłowego – dostępne opcje Praca grupowa Wykorzystanie narzędzi Enterprise Architect do wersjonowania pakietów Określanie różnic w wersjach projektu, tworzenie dokumentacji Korzystanie z repozytorium do przechowywania modelu Narzędzia wspierające pracę grupową
164996 Praktyczne aspekty UML 21 hours Kurs poszerza posiadana wiedzę z zakresu języka UML. W trakcie szkolenia skupiamy się na praktycznym wykorzystaniu jezyka UML w analizie obiektowej. Najlepsze praktyki Kryzys oprogramowania Najlepsze praktyki w rozwoju oprogramowania Iteracyjny rozwój Zarządzanie wymaganiami Architektura oparta o komponenty Wizualne modelowanie Weryfikacja jakości Zarządzanie zmianami RUP Charakterystyka RUP Dwa wymiary RUP UML dla RUP Tworzenie modelu obiektowego Język UML 2 jako sposób reprezentowania modelu Model obiektowy Sposoby opisu modelu Praktyczne analizowanie treści specyfikacji przypadków użycia Aktor Przypadek użycia Asocjacja Relacje inculde, extend Wybrane koncepcje obiektowości w praktyce Abstrakcja Hermetyzacja Generalizacja Polimorfizm Architektura systemu Odwzorowanie struktury i zachowania systemu Dwie kategorie diagramów UML Modelowanie zależności pomiędzy strukturą a zachowaniem Różne poziomy modelowania zachowań Odwzorowanie klas analitycznych w elementy projektowe Relacje refine Tworzenie silnych powiązań pomiędzy wynikami fazy analizy a fazy projektowania Modelowanie klas projektowych Klasa Asocjacja Enumeracja Forward/reverse engineering Projektowanie podsystemow Komponent Relacja delegacji Złącze Assembly Opis aspektów współbieżnosci w architekturze systemu przykłady wykorzytania w diagramach aktywności, sekwencji oraz maszyny stanowej Opis aspektów rozproszenia w architekturze systemu Różne perspektywy opisu architektury
226139 System Modeling with SysML 21 hours This course is offered in two variants to provide a practical understanding of how systems can be modelling using the OMG's Systems Modelling Language (SysML) version 1.2 or 1.3. The notation and underlying semantics of SysML are explained in a way that allows students to apply what they learn to any suitable system modelling method or tool. Introduction to System Modelling What is a system model? The four pillars of system modelling Model centric vs document centric What is SysML? Relationship between SysML and UML The five pillars of SysML Common and Crosscutting Constructs Profiles, stereotypes and tags Diagram frames Comments Allocations Package Diagrams What is a package? Structuring the model with packages Package containment Package dependencies Representing the model structure Views and viewpoints Use Case Diagrams The system as a black box Identifying the system boundary with actors Use cases as system services Behind the use case diagram Use case structure · Nominal and alternative scenarios Handling common behaviour Extended and specialised behaviour Sequence Diagrams Interaction-based behaviour Simple sequences Synchronous vs asynchronous Fragment nodes Interaction use nodes System Modelling with SysML Activity Diagrams Modelling flow-based logic Actions vs activities Understanding token flow Control flow vs object flow Modelling decisions · Modelling concurrency Swimlanes and responsibility State Machine Diagrams States and their syntax Transitions between states Pseudo state notation (initial, decision, history, end) Decomposing states Modelling concurrent states Block Definition Diagrams What is a block? Block features Modelling types Modelling system hierarchy Generalising system elements Internal Block Diagrams Parts revisited Flow ports, flow specifications and item flow (SysML 1.2 only) Standard ports and interfaces (SysML 1.2 only) Proxy ports and interface blocks (SysML 1.3 only) Full ports (SysML 1.3 only) Parametric Diagrams What is a constraint block? Constraining system properties Requirement Diagrams What is a requirement? Modelling atomic requirements Requirement traceability System Modelling Resources and Further Reading Suggested web resources Recommended literature
417107 UML Analysis and Design 21 hours This course has been created for software architects, programmers, software developers, project managers, analysts and anyone interested in understanding analysis and designing in UML. The course shows how to analyse clients' needs, formalize them in UML diagrams, create a model and ultimately design the implementation of the software. This is a general course covering all aspects of UML. Please browse our catalogue to see more specific courses. This course uses the newest version of the standard (http://www.omg.org/spec/UML) and is taught by an OMG Certified UML Professional (OCUP) trainer. There are no specific tools for this course, each of the delegates can use their favourite tool. By default, Sparx Enterprise Architect is used. Introduction to Modelling Models and Modelling Idea of meta-modelling UML documentation Inheritance Analysis and Design Actors and Use Cases Class and Object Diagrams Classes, objects, types of relations Object and Class Relationships Association, Aggregation, Composition Inheritance Dependency Interaction Communication diagram Interaction overview diagram Sequence diagram Timing diagrams Activity Diagrams State Diagrams Packages Component and Deployment Workshop From Analysis to Implementation Introduction to design patterns
417097 UML for the IT Business Analyst 21 hours One of the fastest growing roles in the IT industry is the IT Business Analyst. Business Analysts are found in almost organizations and are important members of any IT team whether in the private or public sector. This course provides a clear, step-by-step guide to how the Business Analyst can perform his or her role using state-of-the-art object-oriented technology. Overview of Software Development Process and Modelling Methodologies and their impact on the work of a Business Analyst Waterfall steps Analysis, Design, Implementation, Testing, Maintenance Agile approach to business analysis Who Are Business Analysts? Perspective on the BA Role The Dynamic (Behavioral) Model The Static (Structural) Model Structured Analysis The BA’s Perspective on Object Orientation Object Oriented Programming and its impact on modelling The UML Standard Cognitive Psychology and OO? Objects Attributes and Operations Operations and Methods Encapsulation Classes Relationships Generalization Association Aggregation Composition Polymorphism Use Cases and Scenarios Business and System Use Cases An Overview of Business Object-Oriented Modeling (B.O.O.M.) B.O.O.M. and SDLCs The B.O.O.M. Steps Sequencing the Steps What Do You Define First—Attributes or Operations? Analyzing End-to-End Business Processes Interviews During the Initiation, Analysis, and Test Phases Step 1: Initiation Business Requirements Document Template Step 1a: Model Business Use Cases Step 1a i: Identify Business Use Cases (Business Use-Case Diagram) Putting Theory into Practice Note to Rational Rose Users Case Study D1: Business Use-Case Diagrams Step 1a ii: Scope Business Use Cases (Activity Diagram) Case Study D2: Business Use-Case Activity Diagram with Partitions Scoping the IT Project with System Use Cases Step 1b: Model System Use Cases Case Study E1: Role Map Step 1b ii: Identify System Use-Case Packages (System Use-Case Diagram) Case Study E2: System Use-Case Packages Step 1b iii: Identify System Use Cases (System Use-Case Diagram) Case Study E3: System Use-Case Diagrams Step 1c: Begin Static Model (Class Diagrams for Key Business Classes) Step 1d: Set Baseline for Analysis (BRD/Initiation) Storyboarding the User’s Experience Step 2: Analysis The Use-Case Description Template Documenting the Basic Flow Use-Case Writing Guidelines Basic Flow Example: CPP System Review Case Report Documenting Alternate Flows Documenting Exception Flows Guidelines for Conducting System Use-Case Interviews Activity Diagrams for System Use Cases Related Artifacts Decision Tables Case Study F1: Decision Table Decision Trees Case Study F2: Decision Tree Condition/Response Table Business Rules Advanced Use-Case Features Case Study F3: Advanced Use-Case Features Life Cycle Requirements for Key Business Objects What Is a State Machine Diagram? Step 2a ii: 1. Identify States of Critical Objects Case Study G1: States Step 2a ii: 2. Identify State Transitions Case Study G2: Transitions Step 2a ii: 3. Identify State Activities Case Study G3: State Activities Step 2a ii: 4. Identify Composite States Case Study G4: Composite States Step 2a ii: 5. Identify Concurrent States Gathering Across-the-Board Rules with Class Diagrams Step 2b: Static Analysis Step 2b i: Identify Entity Classes Case Study H1: Entity Classes Step 2b ii: Model Generalizations Case Study H2: Generalizations Step 2b iii: Model Transient Roles Case Study H3: Transient Roles Step 2b iv: Model Whole/Part Relationships The Composite Structure Diagram Case Study H4: Whole/Part Relationships Step 2b v: Analyze Associations Case Study H5: Associations Step 2b vi: Analyze Multiplicity Case Study H6: Multiplicity Optimizing Consistency and Reuse in Requirements Documentation Step 2b vii: Link System Use Cases to the Static Model Case Study I1: Link System Use Cases to the Static Model Case Study I1: Results Step 2b viii: Add Attributes Meta-Attributes Case Study I2: Add Attributes Step 2b ix: Add Look-Up Tables Case Study I5: Analyze Look-Up Tables Step 2b x: Add Operations Case Study I7: Distribute Operations Step 2b xi: Revise Class Structure Case Study I8: Revise Structure Designing Test Cases and Completing the Project Step 2c: Specify Testing Structured Walkthroughs Decision Tables for Testing Case Study J1: Deriving Test Cases from Decision Tables Boundary Value Analysis Case Study J2: Select Test Data Using Boundary Value Analysis System Tests Beyond the System Tests Step 2d: Specify Implementation Plan Step 2e: Set Baseline for Development What Developers Do with Your Requirements Object Oriented Design Patterns Visibility Control Classes Boundary Classes Sequence Diagrams Communication Diagrams Other Diagrams Layered Architecture Interfaces Mix-Ins Implementing OO Using an OO Language Implementing OOA Using Procedural Languages Implementing a Database from OOA Using a RDBMS
463699 Software Engineering 35 hours Software Engineering starts where programming stops. In this course you will learn a solid foundation in Software Engineering. It builds a bridge from programming to solid engineering practices. The course gives you an overview of basic concepts and vocabulary typically used in the field. During the course, you will learn to use many techniques to plan, implement and validate software projects and to evaluate and improve development processes. Audience: This course is intended for software developers with various backgrounds who know at least one programming language. Day 1: Process Introduction What is Systems Engineering? What is Software Engineering? Why is Software Engineering difficult? System requirements System modeling Software Engineering Processes What is a Software Development Process? Traditional Processes Agile Processes Processes for building High-Integrity Systems Standards & certification systems High-Integrity Systems What are High-Integrity Systems? The role of QM culture Reasons for errors Critical systems standard Reliability engineering Software Maintenance Day 2: Planning Requirements User requirements Elicitation/analysis of user requirements System requirements Software requirements Specification of software Requirements process Tools to manage requirements Software Design Conways Law Design patterns Textual modeling tools Principles of OO design Design tools Common architectures Modeling Planning an architecture UML graphical representations Non-UML graphical representations Day 3: Code Software Construction How to take a design into code Programming best practices Abstraction of code Programming workflow Configuration Management What is Configuration Management? Configuration Management in ISO9000 and CMMI CASE tools for planning, design & QA CASE tools for writing software Version control with SVN System Integration Code for High-Integrity Systems Preventing errors Catching errors Reducing the impact of errors Typical problems with code for High-Integrity Systems Code quality metrics Code size metrics Code complexity metrics Non-code metrics Static analysis Day 4: Verification & Validation Reviews Fundamentals of VV Independent Verification & Validation Design and requirement reviews Code inspections Software Walkthroughs Audits Other V & V methods Testing High-Integrity Systems Documents regarding safety Scenarios Argumentation for safety Reviews of High-Integrity Systems Predicting reliability Formal methods Costs of V + V Automated Testing Why test? Automatic vs manual tests Incremental testing Types of tests Testing tools Test Harnesses Day 5: Management Project Management What is Project Management? Customer handover Standards (PMP, PRINCE2) Time management Cost management Risk management Project documentation Process Evaluation The function of process evaluation Acting on the metric Process metrics Process evaluation standards & frameworks (CMMI, ISO 9001, TickIt+) Process evaluation meetings Summary and Conclusions
463931 System Engineering using SysML and UML 2 21 hours Objective: Helping Analysts and Designers of the System Engineering domain to understand how to efficiently gather requirements then go through the embedded software design implementation on the basis of system specifications using UML 2 and SysML. This 3 days training aims at assisting system analysts to express efficiently their needs and designers to make the appropriate architectural design of the system on the basis of these needs. The resulting system architecture provides a good level of agility to the embedded system software in face of changes as it allows a coherent traceability of the business rules encapsulated in system functions and those of the usage choices (use cases) of the end-users toward the software implementation level. Introduction The System Development Life Cycle with the Harmony Process (IBM/Telelogic) Overview of the UML/SysML diagrams used in requirements gathering, system analysis and design of the System Engineering domain A Method based Framework for requirement gathering, system analysis and design Gathering Requirements and Transforming them into System Specifications Making business and system requirements traceable using the SysML requirement diagram Define the scope of the system composed of functions and use cases that invoke these functions Model the Life Cycle of the System that orchestrates transitions between its states where functions are triggered Prepare test cases using scenarios that realize Use Cases and System Functions Case Study : Model the System Scope and the usage of the system functions on the basis of requirements Transforming System Specifications into Design Level Components Model the Block Diagram of the system and refine it using internal blocks Elaborate the Communication Architecture between Sub-System using Parts, Ports and Interfaces Case Study : Elaborate the block and Internal Block diagrams on the basis of system specifications and by considering design level choices Model the description of white box Interactions at the design level Case Study : Model interactions between blocks and Internal Blocks on the basis of design level choices Mapping of Operations on the Components (Parts) of Blocks Elaborate the Parametric Diagram of the System Functions Case Study : Update the Block and Internal Block Diagrams on the basis of design level scenarios Conclusion Steps of requirement analysis and system specifications in system engineering Traceability between requirements and the software System Integration and Acceptance Tests of the requirements Notice: The above training-mentoring sessions are conducted interactively using Requirement Engineering and Modeling tools like Enterprise Architect (EA) in order to ensure good level of traceability between requirements and underlying solutions. Concepts are explained first using basic examples and are then followed by solution drafts to your own problems. After this session, we can accompany you by reviewing and validating your solutions depending on your needs. Provided by GooBiz
464052 Software Engineering, Requirements Engineering and Testing 63 hours Software Engineering 5 days Day 1: Project Management Project versus line management and maintenance and support Project definition and project forms Management – general rules and project management Management styles What is special for IT projects? Basic project process Iterative, incremental, waterfall, agile and lean project process Project phases Project roles Project documentation and other artefacts Soft factors and peopleware PRINCE 2, PMBOK, PMI, IPMA and other project standards Day 2: Business Analysis and Requirements Engineering Fundamentals Defining business goals Business analysis, business process management, business process improvement The boundary between business and system analysis System stakeholders, system users, system context and system boudaries Why are requirements necessary? What us requirements engineering The boundary between requirements engineering and architectural design Where is requirements engineering often hidden? Requirements engineering in iterative, lean, and agile development and in continuous integration – FDD, DDD, BDD, TDD Basic requirements engineering process, roles and artefacts Standards and certifications: BABOK, ISO/IEEE 29148, IREB, BCS, IIBA Day 3: Architecture and Development Fundamentals Programming languages – structural and object-oriented paradigms Object-oriented development – how much is history, how much is the future Modularity, portability, maintainability and scalability of architectures Definition and type of software architectures Enterprise architecture and system architecture Programming styles Programming environments Programming mistakes and how to avoid and prevent them Modelling architecture and components SOA, Web Services and micro-services Automatic build and continuous integration How much architecture design is there on a project? Extreme programming, TDD and re-factoring Day 4: Quality Assurance and Testing Fundamentals Product quality: what is it? ISO 25010, FURPS etc. Product quality, user experience, Kano Model, customer experience management and integral quality User-centred design, personas and other ways to make quality individual Just-enough quality Quality Assurance and Quality Control Risk strategies in quality control The components of quality assurance: requirements, process control, configuration and change management, verification, validation, testing, static testing and static analysis Risk-based quality assurance Risk-based testing Risk-driven development Boehm’s curve in quality assurance and in testing The four testing schools – which suits your need? Day 5: Process Types, Maturity and Process Improvement The evolution of IT process: from Alan Turing through Big Blue to lean startup Process and process-oriented organization The history of processes in crafts and industries Process modelling: UML, BPMN and more Process management, process optimization, process re-engineering and process management systems Innovative process approaches: Deming, Juran, TPS, Kaizen Is (process) quality free? (Philip Crosby) The need and history of maturity improvement: CMMI, SPICE and other maturity scales Special types of maturity: TMM, TPI (for testing), Requirements Engineering Maturity (Gorschek) Process maturity versus product maturity: any correlation? any causal relationship? Process maturity versus business success: any correlation? any causal relationship? A forsaken lesson: Automated Defect Prevention and The Next Leap in Productivity Attempts: TQM, SixSigma, agile retrospectives, process frameworks Requirements Engineering - 2 days Day 1: Requirements Elicitation, Negotiation, Consolidation and Management Finding requirements: what, when and by whom Stakeholder classification Forgotten stakeholders Defining system context – defining requirements sources Elicitation methods and techniques Prototyping, personas, and requirements elicitation through testing (exploratory and otherwise) Marketing and requirements elicitation – MDRA (“Market-Driven Requirements Engineering”) Prioritising requirements: MoSCoW, Karl Wiegers and other techniques (including agile MMF) Refining requirements – agile “specification by example” Requirements negotiation: types of conflicts, conflict-solving methods Solving internal incongruence between some types of requirements (e.g. security versus ease of use) Requirements traceability – why and how Requirements status changes Requirements CCM, versioning and baselines Product view and project view on requirements Product management and requirements management in projects Day 2: Requirements Analysis, Modelling, Specification, Verification and Validation Analysis is the thinking and re-thinking you do between elicitation and specification Requirements process is always iterative, even in sequential projects Describing requirements in natural language: risks and benefits Requirements modelling: benefits and costs The rules for using natural language for requirements specification Defining and managing requirements glossary UML, BPMN and other formal and semi-formal modelling notations for requirements Using document and sentence templates for requirements description Verification of requirements – goals, levels and methods Validation – with prototyping, reviews and inspections, and testing Requirements validation and system validation Testing - 2 days Day 1: Test Design, Test Execution and Exploratory Testing Test design: after risk-based testing, choosing the optimum way to use the time and resources available Test design “from infinity to here” – exhaustive testing is not possible Test cases and test scenarios Test design on various test levels (from unit to system test level) Test design for static and for dynamic testing Business-oriented and technique-oriented test design (“black-box” and “white-box”) Attempting to break the system (“negative testing”) and supporting the developers (acceptance testing) Test design to achieve test coverage – various test coverage measures Experience-based test design Designing test cases from requirements and system models Test design heuristics and exploratory testing When to design test cases? – traditional and exploratory approach Describing test cases – how much detail? Test execution – psychological aspects Test execution – logging and reporting Designing tests for “non-functional” testing  Automatic test design and MBT (Model-Based Testing) Day 2: Test Organization, Management and Automation Test levels (or phases) Who does the testing, and when? – various solutions Test environments: cost, administration, access, responsibility Simulators, emulators and virtual test environment Testing in agile scrum Test team organization and role Test process Test automation – what can be automated? Test execution automation – approaches and tools
165099 Modelowanie procesów biznesowych z wykorzystaniem UML i BPMN 14 hours Uczestnicy Managerowie, konsultanci i analitycy biznesowi, analitycy systemowi oraz każdy, kto jest zaangażowany w analizę i modelowanie procesów biznesowych. Cele szkolenia Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości diagramów procesów Poznanie sposobów modelowania w notacji BPMN Nabycie umiejętności modelowania procesów "as-is" Poznanie sposobów na uproszczenie skomplikowanych procesów Definicja procesu biznesowego UML Diagram przypadków użycia Modelowanie biznesowe Biznesowy diagram przypadków użycia Aktor biznesowy Diagram aktywności Biznesowy diagram klas BPMN BPMN Activity Rodzaje czynności Podstawowe symbole BPMN Rodzaje Podprocesów Sequence Flow Token Rozdzielenie przepływu Bramki (Gateways) Exclusive Gateway Exclusive Gateway Example Parallel Gateway Inclusive Gateway Events Pool and Participant Artifacts Przepływ komunikatu (Message Flow) Podstawowe zdarzenia komunikatów Typy zadań Receive Task Send Task Service Task User Task Manual Task Business Rule Task Script Task Zdarzenia czasowe Interrupting vs. Non-Interrupting Zdarzenia warunkowe Event-Based Exclusive Gateway Event-Based Gateway Starts a Process Process design best practices

Kursy ze Zniżką

Szkolenie Miejscowość Data Kursu Cena szkolenia [Zdalne/Stacjonarne]
Adobe Captivate Kielce wt., 2016-05-31 09:00 1318PLN / 1127PLN
Programowanie w WPF 4.5 Warszawa, ul. Złota 3/11 wt., 2016-05-31 09:00 2359PLN / 1355PLN
Excel i VBA dla kontrolerów finansowych i audytorów Szczecin wt., 2016-05-31 09:00 1913PLN / 1513PLN
SQL Fundamentals Warszawa, ul. Złota 3/11 śr., 2016-06-01 09:00 1358PLN / 853PLN
MS Excel - poziom średniozaawansowany Łódź, ul. Tatrzańska 11 śr., 2016-06-01 09:00 1044PLN / 840PLN
Język SQL w bazie danych MSSQL Toruń, ul. Żeglarska 10/14 śr., 2016-06-01 09:00 1568PLN / 1198PLN
Bezpieczeństwo aplikacji internetowych Katowice śr., 2016-06-01 09:30 3606PLN / 2531PLN
Automatyzacja testów za pomocą Selenium Kraków pon., 2016-06-06 09:00 3200PLN / 2433PLN
Automatyzacja testów za pomocą Selenium Katowice wt., 2016-06-07 09:30 3431PLN / 2469PLN
MS Excel - poziom średniozaawansowany Katowice śr., 2016-06-08 09:00 700PLN / 771PLN
Programowanie w języku C++ Olsztyn, ul. Kajki 3/1 pon., 2016-06-13 09:00 2936PLN / 2395PLN
Docker - zarządzanie kontenerami Trójmiasto wt., 2016-06-14 09:00 4360PLN / 2774PLN
Excel dla zaawansowanych Katowice pon., 2016-06-20 09:00 775PLN / 933PLN
Automatyzacja testów za pomocą Selenium Warszawa, ul. Złota 3/11 pon., 2016-06-20 09:00 3431PLN / 2327PLN
PostgreSQL Administration Lublin pon., 2016-06-20 09:30 4025PLN / 3134PLN
Wprowadzenie do R Warszawa, ul. Złota 3/11 wt., 2016-06-21 09:00 3058PLN / 2123PLN
Tworzenie i zarządzanie stronami WWW Wrocław, ul.Ludwika Rydygiera 2a/22 pon., 2016-06-27 09:00 3410PLN / 2555PLN
Programowanie w języku C Gdynia pon., 2016-06-27 09:00 1590PLN / 1143PLN
Distributed Messaging with Apache Kafka Katowice pon., 2016-06-27 09:30 4998PLN / 3288PLN
Wzorce projektowe w C# Wrocław, ul.Ludwika Rydygiera 2a/22 śr., 2016-06-29 09:00 1865PLN / 1392PLN
Visual Basic for Applications (VBA) w Excel dla analityków Poznan, Garbary pon., 2016-07-04 09:00 1912PLN / 1278PLN
Debian Administration Poznan, Garbary pon., 2016-07-04 09:00 3157PLN / 2083PLN
Wdrażanie efektywnych strategii cenowych Poznan, Garbary śr., 2016-07-06 09:00 1427PLN / 1093PLN
Excel i VBA dla kontrolerów finansowych i audytorów Warszawa, ul. Złota 3/11 pon., 2016-07-11 09:00 1913PLN / 1441PLN
Machine Learning Fundamentals with R Warszawa, ul. Złota 3/11 pon., 2016-07-18 09:00 2523PLN / 1828PLN
Building Web Apps using the MEAN stack Szczecin pon., 2016-07-18 09:00 5538PLN / 3351PLN
Microsoft Access - pobieranie danych Poznan, Garbary śr., 2016-07-20 09:00 1117PLN / 856PLN
Programowanie w języku Python Warszawa, ul. Złota 3/11 pon., 2016-08-01 09:00 5790PLN / 3753PLN
Programowanie w WPF 4.5 Warszawa, ul. Złota 3/11 pon., 2016-09-05 09:00 2359PLN / 1355PLN
BPMN 2.0 dla Analityków Biznesowych Wrocław, ul.Ludwika Rydygiera 2a/22 wt., 2016-09-27 09:00 3110PLN / 2337PLN

Najbliższe szkolenia

Szkolenie MBSE, MBSE boot camp, Szkolenia Zdalne MBSE, szkolenie wieczorowe MBSE, szkolenie weekendowe MBSE , Trener MBSE, wykładowca MBSE , lekcje UML, e-learning MBSE, edukacja zdalna MBSE, nauka przez internet MBSE, nauczanie wirtualne MBSE, kurs zdalny MBSE,Kurs MBSE, kurs online MBSE,Kursy MBSE

Some of our clients