Plan Szkolenia

  • What’s an Embedded System?
    • Simple Definition
    • Some Milestones
    • Characteristics
    • Why using C++?
  • Comparison with C
    • C: A subset of C++ – almost
    • Performance
    • Added “Free” Functionality
    • Why not using C++?
  • Classes
    • Member Variables
      • Instance variables
      • Class variables
    • Member Functions
      • Instance functions
      • Class functions
    • Implicit Methods
      • Constructor
        • Initialization
        • Delegation
      • Destructor
      • Copy assignment operator
    • Move Semantics – avoiding unnecessary deep copy
    • struct in C++
    • Package/Namespace
  • Inheritance
    • Introduction
    • Realization
    • Performance
    • Multiple Inheritance
    • Virtual Inheritance
  • Polymorphism
    • Introduction
    • Virtual Function
    • Virtual Destructor
    • Implementation
    • Runtime Type Information, RTTI
    • Performance
  • Templates
    • Introduction
    • Function Template
    • Class Template
      • Variadic Templates
    • Code Bloat
    • Implementation Strategies
    • Template Meta Programming
    • Template versus Inheritance?
  • Error Handling
    • Exception Handling
    • Performance Issues
    • Implementation
  • Inline Code
    • When to Use?
    • Strategies
  • Start-up
    • System Start-up
    • The C Part
    • The C++ Part
  • Standard Library
    • Standard Template Library, STL
    • iostream Library
    • Major extensions made on STL due to C++11:
      • Move semantics
      • Variadic Templates
      • Concurrency
  • Memory Management
    • The C++ Memory Model
      • The stdint-types
      • Atomic types and their operations
    • Strategies
    • Variables
    • Placement new
    • User Defined Memory Management
  • Interoperation between C and C++
    • Name Mangling
    • Static Initialization
    • Dynamic Memory
    • struct Contents
      • POD – Plain Old Data type
  • Design Patterns
    • RAII – Resource Acquisition Is Initialization
    • Memory-mapped I/O
    • Interrupt
    • Initialization of Static Objects

Wymagania

There are no specific requirements needed to attend this course.

  21 godzin
 

Liczba uczestników


Data rozpoczęcia

Data zakończenia


Daty szkoleń są uzależnione od dostępności trenerów. Szkolenia standardowo odbywają się w godzinach od 09:00 do 16:00.
Szkolenia zdalne są realizowane w przypadku uzbierania się grupy szkoleniowej liczącej co najmniej 5 osób na dany termin.

Opinie uczestników (1)

Szkolenia Powiązane

The Yocto Project - An Overview - hands-on

  28 godzin

Circuits and Electronics Fundamentals

  14 godzin

Digital Signal Processing (DSP) Fundamentals

  21 godzin

Arduino Programming for Beginners

  21 godzin

Powiązane Kategorie