Plan Szkolenia
Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się
- proces komunikacji i jego etapy
- znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się.
Zasady skutecznej komunikacji, jako element zasadniczy w efektywnych kontaktach w organizacji
- autoanaliza własnego stylu komunikowania się
- błędy w komunikacji
- bariery komunikacyjne
- etapy tworzenia kontaktu interpersonalnego
- komunikacja bezpośrednia a komunikacja telefoniczna.
Komunikowanie się w organizacji
- sieci komunikowania się w organizacji
- modele przepływu informacji i ich optymalizacja
- zadania i narzędzia komunikacji wewnętrznej
Efektywne prowadzenie rozmów
- kształtowanie własnego wizerunku w roli nadawcy i odbiorcy komunikatu
- czynniki wpływające na jakość kontaktów zawodowych pomiędzy pracownikami
- aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji
- czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi
- sztuka zadawania pytań
- psychologiczne mechanizmy i techniki wywierania wpływu
Etapy budowania się zespołu i ich wpływ na współpracę
- etapy rozwoju zespołu : zasady funkcjonowania i niebezpieczeństwa na każdym z nich
- drogi do współpracy na każdym z nich
- role zespołowe i ich identyfikacja
Konflikt i rywalizacja w grupie jako największe zagrożenia dla współpracy
- źródła rodzaje konfliktów
- strategie radzenia sobie z konfliktami
- rywalizacja w zespole: za i przeciw
W zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi - koncepcja zachowań asertywnych
- pojęcie asertywności
- twoje własne prawa
- kiedy decydujesz się być asertywnym
- typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne
- budowanie komunikatów „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji
- dlaczego boimy się powiedzieć "nie" - co nas powstrzymuje
- samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie.
Co to znaczy szanować ciebie i siebie - co się stanie jak wyrazimy zgodę lub odmówimy
- umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy
- umiejętność argumentowania
- obrona przed manipulacją
- przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki
- udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
Opinie uczestników (10)
Swoboda i brak wywierania presji, "wywoływania do odpowiedzi".
Maciej - Kaczmarski Group
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Atmosfera i swoboda prowadzenia wykładów.
Marcin - Kaczmarski Group
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Pomysł na przeprowadzenie szkolenia, luźna atmosfera, sposób przekazywania wiedzy, uśmiech i profesjonalizm
Klaudia - Kaczmarski Group
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
"Pochylenie" się trenera nad każdym tematem który chcieliśmy poruszyć, wszystko zostało zaopiekowane
Anna - Kaczmarski Group
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Dostosowywanie zakresu do potrzeb zespołu.
Arek - SoftForYou Sp. z o.o.
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Otwartość trenerki, elastyczność w treści szkolenia.
Arkadiusz - SoftForYou Sp. z o.o.
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Bardzo fajna energia od prowadzącej. Bardzo dobrze przygotowane ćwiczenia, dużo pracy grupowej i fakt pracy zdalnej w niczym nie przeszkadzał. Chętnie wziąłbym udział w kolejnym szkoleniu z tą prowadzącą
Szymon Śmietana - Allegro.pl
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Wysoki i pozytywny poziom energii, wiedza i świetne panowanie Ewy nad grupą i czasem
Mirek Zawrotniak - Allegro.pl
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Jest w języku tagalog, więc możemy się swobodnie wyrażać.
Jenny - IT
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Przejrzystość dyskusji. Trener nawiązuje kontakt z uczestnikami. Przyjemna i radosna aura trenera.
Mona Liza - IT
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję