Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Plan Szkolenia
Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się
- proces komunikacji i jego etapy
- znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się.
Zasady skutecznej komunikacji, jako element zasadniczy w efektywnych kontaktach w organizacji
- autoanaliza własnego stylu komunikowania się
- błędy w komunikacji
- bariery komunikacyjne
- etapy tworzenia kontaktu interpersonalnego
- komunikacja bezpośrednia a komunikacja telefoniczna.
Komunikowanie się w organizacji
- sieci komunikowania się w organizacji
- modele przepływu informacji i ich optymalizacja
- zadania i narzędzia komunikacji wewnętrznej
Efektywne prowadzenie rozmów
- kształtowanie własnego wizerunku w roli nadawcy i odbiorcy komunikatu
- czynniki wpływające na jakość kontaktów zawodowych pomiędzy pracownikami
- aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji
- czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi
- sztuka zadawania pytań
- psychologiczne mechanizmy i techniki wywierania wpływu
Etapy budowania się zespołu i ich wpływ na współpracę
- etapy rozwoju zespołu : zasady funkcjonowania i niebezpieczeństwa na każdym z nich
- drogi do współpracy na każdym z nich
- role zespołowe i ich identyfikacja
Konflikt i rywalizacja w grupie jako największe zagrożenia dla współpracy
- źródła rodzaje konfliktów
- strategie radzenia sobie z konfliktami
- rywalizacja w zespole: za i przeciw
W zgodzie z sobą i w dobrych stosunkach z innymi - koncepcja zachowań asertywnych
- pojęcie asertywności
- twoje własne prawa
- kiedy decydujesz się być asertywnym
- typy zachowań: zachowania agresywne, uległe, asertywne
- budowanie komunikatów „ja” jako podstawa asertywnego wyrażania opinii, sądów i emocji
- dlaczego boimy się powiedzieć "nie" - co nas powstrzymuje
- samoocena wypływająca z asertywnego traktowania samego siebie.
Co to znaczy szanować ciebie i siebie - co się stanie jak wyrazimy zgodę lub odmówimy
- umiejętność odmawiania i przyjmowania odmowy
- umiejętność argumentowania
- obrona przed manipulacją
- przyjmowanie ocen negatywnych i pozytywnych, reagowanie na formy krytyki
- udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej
14 godzin
Opinie uczestników (3)
Swoboda i brak wywierania presji, "wywoływania do odpowiedzi".
Maciej - Kaczmarski Group
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Atmosfera i swoboda prowadzenia wykładów.
Marcin - Kaczmarski Group
Szkolenie - Effective interpersonal communication with elements of assertiveness
Pomysł na przeprowadzenie szkolenia, luźna atmosfera, sposób przekazywania wiedzy, uśmiech i profesjonalizm