Plan Szkolenia

1. Zarządzanie projektami jako filar wdrażania strategii

  • Rola zarządzania projektami i procesami w kontekście realizacji strategii
  • Proces zarządzania projektami w organizacji
  • Pozycjonowanie Project Management Biura w organizacji i realizacji strategii

3. Modelowanie PMO w organizacji

  • Funkcje PMO
  • Modele i struktury operacyjne
  • Wskaźniki wydajności - kluczowe wskaźniki wydajności
  • Środowisko PMO i interesariusze

4. Standardy, metody i narzędzia wspierające zarządzanie PMO

  • Niestandardowe, tradycyjne, zwinne czy ekstremalne? - przegląd metodologii
  • Klasyfikacja i priorytetyzacja projektów, programów, portfeli - przegląd technik i narzędzi oceny projektów
  • Wielowymiarowa optymalizacja projektów w portfelu
  • Profile kompetencyjne jako narzędzie oceny potencjału, selekcji i planowania zasobów rozwojowych
  • Motywacja = efekt - kultura proprojektowa, motywacja finansowa i pozafinansowa na przykładach
  • Systemy monitorowania i raportowania projektów - kluczowe aspekty tworzenia systemów, danych i wskaźników monitorowania statusu
  • Kontroling strategiczny i operacyjny
  • [Planowanie i zarządzanie - wybór kanałów i tworzenie skutecznych planów komunikacji
  • Zarządzanie operacyjne - teoria ograniczeń i łańcuch krytyczny
  • Zarządzanie wiedzą i dostępem do informacji w PMO
  • Narzędzia IT wspierające pracę PMO - przegląd rynku

5. Projekt wdrożenia PMO - wybrane aspekty

  • Go Dobre i złe praktyki wdrażania PMO
  • Interakcja z interesariuszami i otoczeniem jako ważny czynnik sukcesu - analiza skutków ubocznych i zarządzanie ryzykiem podczas wdrożenia
  • Komunikowanie zmiany - zarządzanie planem komunikacji i komunikacją nieformalną podczas wdrożenia
  • Zarządzanie emocjami w komunikacji i rozwiązywaniu problemów
  • Wdrożone PMO - akceptacja i kryteria formalne uruchomienia PMO w strukturze organizacji
  • Metody oceny efektywności i zarządzania zmianą PMO w fazie powdrożeniowej

6. Weryfikacja efektywności i planowanie rozwoju PMO jako kluczowej struktury dla realizacji strategii firmy.

  • Okresowa weryfikacja efektywności PMO - przykłady KPI odpowiedzialności w kontekście funkcji pełnionych przez PMO
  • Metody badania efektywności funkcjonowania PMO - dojrzałość projektowa organizacji
  • Wpływ otoczenia, organizacji i strategii na planowanie rozwoju PMO
  • Planowanie Communication

 

Wymagania

Szkolenie nie wymaga dodatkowych przygotowań.

 14 godzin

Liczba uczestników



Cena za uczestnika

Opinie uczestników (5)

Powiązane Kategorie