Plan Szkolenia

Moduł -1: Wprowadzenie do starszego OSS, Podróż do nowego, zwirtualizowanego OSS

  • Element OSS, głos/wideo/dane/korporacja
  • Planuj i buduj, dostarczaj i amp; Utrzymywać
  • Kablowe, DSL, szerokopasmowe, bezprzewodowe, szkieletowe
  • FCAP
  • Różne typy zarządzania: proces, awaria, wydajność, wydajność, ruch, siła robocza, aktywacja/dezaktywacja, realizacja usługi, konfiguracja
  • Big Data w OSS/BOSS: Analityka w czasie rzeczywistym i podejmowanie decyzji/Precyzyjny MARKETING: Ukierunkowanie na podniesienie wartości, redukcja rezygnacji / Efektywność operacyjna - Wyprzedzająca obsługa klienta / Odciążenie ruchu skoncentrowanego na abonencie

Moduł-2: Wprowadzenie do różnych typów starszych usług sieciowych

  • Co to jest sieć?
  • Zorientowany na połączenie (przełączanie obwodów)
  • Bezpołączeniowy (przełączanie pakietów/komórek)
  • Jakość usług (QoS): przepustowość, opóźnienie, wahania, pierścienie i przekierowanie
  • Technologie wspierające wysoką niezawodność: pierścienie, dodatkowy sprzęt, przekierowanie, dodatkowa inteligencja
  • Sieć Element (przełącznik/router, media transmisyjne): skrętka, kabel koncentryczny, światłowód, powietrze
  • Technologie: Synchronous Digital Hierarchy (SDH), SONET, (PDH), Architektura: Pierścienie i Linie
  • Multipleksowanie z podziałem gęstej fali (DWDM)
  • Tryb transferu asynchronicznego (ATM), Frame Relay (F/R)
  • Zintegrowana obsługa QoS: dotyczy głosu, danych i wideo
  • Zorientowany na połączenie (PVC, SVC), Architektura: Hierarchiczna, Protokół internetowy (IP) Bardzo duża prędkość – do 10 GB
  • Bezpołączeniowy: Architektura: Skierowany graf acykliczny
  • Usługa wielowarstwowa

Moduł-3: Sieć Management System (NMS)-1: Protokoły, usterki, konfiguracja

  • Korzystanie z menedżerów i agentów: Protokoły takie jak SNMP (protokół Simple Network Management), TL1 (język tłumaczenia 1), MMI, Q3, CORBA: Protokół SNMP - Simple Network Management
  • Użycie stosu TCP/IP (SNMP przez UDP przez IP):
  • Wykorzystanie Management bazy informacyjnej (MIB): standardowa (ponad 2000) eksperymentalna, specyficzna dla przedsiębiorstwa, producenci definiują i publikują zastrzeżone bazy MIB, standard dla sieci IP i staje się de facto protokołem zarządzania, może być używany do wykrywania usterek, wydajności,
  • Konfiguracja: SNMPv3 miał zapewniać większe możliwości, Wady w odniesieniu do skalowalności i bezpieczeństwa, Pośrednictwo w rozliczeniach poprzez masowy transfer AMA lub CDR, Bezpieczeństwo, które należy uwzględnić w SNMPv3
  • Usterka: Wykrywanie, izolowanie i korygowanie nieprawidłowego działania
  • Konfiguracja: Zmiana konfiguracji, Zbieranie informacji o aktualnym stanie, Zawiadomienia o istotnych zmianach stanu
  • Księgowość: śledzenie wykorzystania usług przez klientów
  • Wydajność: Zbierz informacje statystyczne
  • Thresholding: Utrzymuj i sprawdzaj dzienniki historii stanów systemu
  • Bezpieczeństwo: tworzenie, powiadamianie, usuwanie i kontrola usług i zdarzeń bezpieczeństwa
  • Zarządzanie błędami – (szczegółowo): Nadzór nad alarmami, raportowanie i podsumowanie alarmów, filtrowanie i lokalizacja usterek, wykorzystanie progów, przewidywanie usterek, korelacja alarmów, obsługa burz zdarzeń, określanie usterki podstawowej, automatyzacja działań naprawczych, korygowanie usterek, alarmy do przodu (X .733), zgłoszenia usterek (X.790), test serwisowy, obwód, test, pętla zwrotna
  • Configuration Management: Inwentarz Management, Aktualny stan każdego podmiotu – Co jest dostępne, co jest w użyciu, co jest zaplanowane, Śledzenie ustawień urządzeń i ich funkcjonowania, Provisioning, Definiowanie informacji konfiguracyjnych, Ustawianie i modyfikowanie wartości atrybutów, Udostępnij zasoby na żądanie – Projektuj i przydzielaj – Automatyczne wyszukiwanie ścieżek, Definiuj i modyfikuj relacje. Inicjuj i kończ operacje sieciowe
  • Rozpowszechniaj oprogramowanie, ustawiaj zegar
  • Menedżer szlaków

Moduł-4:: Sieć Management System (NMS)-2: Księgowość, Wydajność, Bezpieczeństwo (Więcej szczegółów)

  • Księgowość: śledzenie wykorzystania usług przez klientów, tworzenie rejestrów wykorzystania — zasoby obejmują wymagania/nadawca/odbiorca — liczba pakietów/czas (podstawowa stawka w porównaniu z wykorzystaniem czasu) — śledzenie QoS, usługa, Communication obiekty Computer sprzęt
  • Zarządzanie wydajnością: Monitorowanie wydajności – próbkowanie różnych wskaźników, dystrybucja ruchu, procent typów pakietów, rozkład rozmiarów pakietów, dystrybucja opóźnień, kolizje, błędy CRC, porzucane pakiety, wykorzystanie kanału, kontrola wydajności Management, progi alarmowe, kontrola ruchu, wydajność Analiza, Rejestrowanie statystyk do dalszej analizy - trendy sieciowe. Wpływ obciążenia ruchem. Zdefiniuj stabilną sieć
  • Bezpieczeństwo: Zarządzanie użytkownikami - Access Bezpieczeństwo, Identyfikacja, Uwierzytelnianie i autoryzacja, Zakres, Funkcjonalność, Ścieżka audytu, Śledzenie zdarzeń związanych z bezpieczeństwem i generowanie alarmów, Szyfrowanie danych: klucz publiczny, klucz prywatny, klucz sesji, Identyfikacja prób ataków i ich blokowanie, Blokowanie złośliwej zawartości (wirusy, robaki itp.), Odzyskiwanie po włamaniach

Moduł-5: Wsparcie MIB i OSS, system inwentaryzacji Management.

  • RFC1155 Struktura Management informacji RFC1157/ Prosta sieć Management Protokół /RFC1212 Zwięzłe definicje MIB /RFC1213 Management Baza informacji II (MIB II) /RFC1354 Tabela przekazywania IP SNMP /MIB RFC1447 Party MIB dla wersji 2 SNMPv2 RFC1450 MIB dla SNMPv2 RFC1471/ MIB dla protokołu kontroli łącza dla PPP RFC1472 /MIB dla protokołów bezpieczeństwa dla PPP RFC1473/ MIB dla protokołu kontroli sieci IP dla PPP RFC1474/ MIB dla protokołu kontroli sieci Bridge PPP RFC1493 Definicje zarządzanych obiektów dla mostów /RFC1512 FDDI Management Baza informacyjna/ RFC1643 Typ interfejsu Ethernet typu MIB
  • Modelowa Usługa i Inwentarz Sieci wykorzystywane przez wszystkie procesy OSS: Planowanie - Informacje o bieżącym i planowanym wykorzystaniu przepustowości
  • Realizacja – świadczenie usług i zasobów, zapewnienie – korelacja oparta na topologii
  • Wsparcie: Wszystkie technologie > Wszystkie usługi > Wszyscy dostawcy > Automatyczne wykrywanie > Dostawcy usług zawsze mają wiele systemów inwentaryzacji
  • Inwentaryzacja fizyczna i logiczna
  • Inwentarz usług

Moduł-6: ETOM & OSS

Systemy operacyjne i oprogramowanie nowej generacji (NGOSS) a starsze rozwiązania — omówienie

ETOM14 do NGOSS

  • Luźno powiązane systemy rozproszone
  • Komponenty aplikacji/ponowne wykorzystanie
  • Neutralna technologicznie struktura systemu z implementacjami specyficznymi dla technologii
  • Interoperacyjność danych/procesów dostawcy usług
  • Umożliwia szersze wykorzystanie komponentów biznesowych w wielu scenariuszach biznesowych
  • Automatyzacja przepływu pracy

Dziedzictwo

  • Tradycyjna architektura systemów operatorskich składa się z czterech warstw,
  • Business Warstwa systemu wsparcia (BSS), skupiająca się na klientach i biznesie
  • wzmacniacz. Zarządza informacjami o zamówieniach, subskrybentach, cenach, ocenach i rozliczeniach.
  • Warstwa systemu wsparcia operacyjnego (OSS) zbudowana wokół zapasów produktów, usług i zasobów.
  • Warstwa sieciowa – składa się z elementów sieciowych i systemów zewnętrznych.
  • Warstwa integracji – maksymalizuje komunikację aplikacji i ogólną elastyczność rozwiązania.
  • Strategia, infrastruktura i produkt (SIP) obejmująca planowanie i zarządzanie cyklem życia
  • Operacje obejmujące istotę codziennego zarządzania operacyjnego
  • Przedsiębiorstwo Management zajmujące się zarządzaniem korporacją lub wsparciem biznesowym
  • Rynek, produkt i klient: ogólny pogląd na rynek i ofertę przedsiębiorstwa
  • Usługa: Komponenty produktu opracowane przez przedsiębiorstwo
  • Zasoby (aplikacja, komputer i sieć): wykorzystywane podczas tworzenia Usługi
  • Dostawca/Partner: Dostarczanie przedsiębiorstwu produktów i usług w celu wytworzenia Usługi
  • Poziom 0: Business Activiti, które odróżniają procesy operacyjne zorientowane na klienta od procesów zarządczych i strategicznych
  • Poziom 1: Grupy procesów obejmujące funkcje biznesowe i standardowe, kompleksowe procesy
  • Poziom 2: Procesy podstawowe, które łączą się w celu dostarczania strumieni usług i innych kompleksowych procesów
  • Poziom 3: Zadania i powiązane szczegółowe przepływy procesów biznesowych „modelu sukcesu”.
  • Poziom 4: Kroki i powiązane szczegółowe przebiegi procesów operacyjnych z warunkami błędów oraz wariantami produktu i geograficznymi (w stosownych przypadkach)
  • Poziom 5: Tam, gdzie jest to wymagane, dalszy rozkład na operacje i powiązane przepływy procesów operacyjnych

Moduł-7: Proces Management

  • Przykład procesu: REALIZACJA ZAMÓWIENIA > Zamówienie obejmuje: datę dostawy, kombinację rodzajów usług, lokalizację
  • Projektant procesów
  • Doświadczenie klienta – QoSMoS
  • Data Management
  • Popyt Management Usługi
  • Usługi testowania
  • Social CRM (nowe obszary)

Moduł-8: Pojemność Management

  • Planowanie wydajności wybiegające w przyszłość: zorientowane długo-/średnioterminowo, podejście odgórne, typowy przypadek użycia: - Plan wydajności wybiegający w przyszłość - Analiza „co by było, gdyby” - Zmiany w strukturze sieci
  • Proaktywna wydajność Management: Zorientowana na średnio-/krótkoterminową, Bieżące monitorowanie wykorzystania, Adaptacyjne zwiększanie wydajności, Typowe przypadki użycia: - Analiza trendów wydajności - Dostosowanie wydajności „dokładnie na czas” - Dynamiczne progowanie
  • Progi poziomów istotności ułatwiają raportowanie problemów: Konfigurowalne przez użytkownika poziomy istotności pomagają w ustalaniu priorytetów, Szybkie lokalizowanie problemów z przepustowością, portem, siecią VLAN, nośnikiem, zasilaniem itp. Można ich używać w odniesieniu do bieżących lub trendowanych danych

Moduł 9: Trend, witryna i amp; Częstotliwość Management

  • Zapewnienie prawidłowego rozmiaru sieci: Zrozum, co się tam znajduje i jak jest wykorzystywane, Zidentyfikuj sieć, która jest słabo wykorzystywana, Zobacz, jakie będzie nowe zapotrzebowanie, Określ, co i kiedy zbudować
  • Zezwalanie operatorowi na tworzenie „sieci gotowej do świadczenia usług” > Zmniejsz niedobory mocy produkcyjnych i opóźnienia w realizacji zamówień
  • Miejsce Management: Modeluj przestrzeń użytkową w obiekcie, tj. obwód i układ pomieszczenia ze sprzętem
  • Zasilanie i HVAC: Modelowe zasilacze, generatory, urządzenia klimatyzacyjne i ich możliwości
  • Strefa Management: reprezentuje relacje pomiędzy dostawą (np. energią) a częściami obiektu, które ona obsługuje
  • Umiejscowienie urządzenia: Upewnij się, że sprzęt jest zainstalowany w odpowiednim miejscu z wystarczającą mocą i chłodzeniem
  • GoIntegracja z mapą ogle

Moduł-10: Realizacja usług

  • Przydzielanie i aktywowanie zasobów w celu obsługi nowych usług dla klientów, np. oferta Quad Play za 100 USD miesięcznie, łącze szerokopasmowe – np. 10 MB/s w dni powszednie i 20 MB/s w weekendy, połączenie głosowe – 1000 minut krajowych plus połączenia międzynarodowe po 10 centów za minutę > Bezprzewodowo – 1000 SMS-ów, 500 minut rozmów krajowych i 1 GB danych. W przypadku przekroczenia koszt wynosi 1 cent za minutę wiadomości SMS lub połączenie głosowe lub MB > Telewizja – 50 kanałów podstawowych i 4 kanały sportowe
  • Przechwytywanie zamówień: Zaoferuj klientowi inną kombinację usług > Głos > Dane > Telewizja > Bezprzewodowe, Z różnymi planami cenowymi, Minuty połączeń głosowych, Szybkość transmisji danych, Ilość danych, Kanały telewizyjne, Liczba SMS-ów, Obsługa wielu akcji zamówień, Udostępnianie, zmiana, anulowanie, zawieszenie, zmiana

Moduł-11: Aktywizacja i zarządzanie siłą roboczą

  • Przydział zamówienia pracy: Przydział zleceń pracy, typ/kategoria, lokalizacja i czas jazdy, znaczenie
  • Umiejętności: SLA, Czasy zaangażowania, Instruktaż pracy
  • Aktywacja: Wykorzystanie systemów aktywacji do realizacji zadań określonych przez systemy inwentaryzacji przy użyciu API odpowiedniego systemu zarządzania elementami, Wykorzystanie możliwości konfiguracyjnych FCAPS, Wykorzystywane do działań automatycznych

Moduł-12: Najnowsze trendy w integracji OSS/BSS, Big Data & IoT w Telecom

  • Wirtualizacja OSS/BSS
  • Zaawansowana analityka i Big Data
  • Analityka w czasie rzeczywistym i podejmowanie decyzji
  • Precyzyjny MARKETING: ukierunkowanie na podniesienie wartości, redukcja rezygnacji
  • Efektywność operacyjna - Wyprzedzająca obsługa klienta
  • Odciążenie ruchu skoncentrowanego na abonencie
  • Optymalizacja witryny komórkowej
  • Profilowanie dynamiczne
  • Kliknij opcję Analiza strumienia

Opcjonalnie 4 dzień w Big Data Analityka w OSS

Cel Marketing/ Pozyskanie klientów/abonentów

  • Aby zidentyfikować klientów o największej prędkości
  • Identyfikacja klientów dla danych produktów
  • Identyfikacja odpowiedniego zestawu produktów dla klienta (silnik rekomendacji)
  • Technika segmentacji rynku
  • Techniki sprzedaży krzyżowej i dodatkowej
  • Technika segmentacji klientów
  • Technika prognozowania przychodów ze sprzedaży

Odpływ Management i redukcja

  • 3 rodzaje odejść: aktywne/celowe, rotacyjne/przypadkowe, pasywne mimowolne
  • 3 klasyfikacja klientów, którzy odeszli: całkowita, ukryta, częściowa
  • Zrozumienie zmiennych CRM związanych z rezygnacją
  • Zbieranie danych o zachowaniu klientów
  • Gromadzenie danych o postrzeganiu klientów
  • Gromadzenie danych demograficznych klientów
  • Czyszczenie danych CRM
  • Nieustrukturyzowane dane CRM (rozmowy z klientami, zgłoszenia, e-maile) i ich konwersja na dane strukturalne na potrzeby analizy Churn
  • Social Media CRM – nowy sposób na wyodrębnienie wskaźnika satysfakcji klienta
  • Studium przypadku 1: T-Mobile USA: Redukcja rezygnacji o 50%

Analityka działania sieci

Analityka działania sieci - analiza głównych przyczyn awarii sieci, przerw w świadczeniu usług
metadane, IPDR i CRM:

  • Użycie procesora
  • Zużycie pamięci
  • Wykorzystanie kolejki QoS
  • Temperatura urządzenia
  • Błąd interfejsu
  • Wersje iOS
  • Zdarzenia routingu
  • Różnice w opóźnieniu
  • Analityka syslogu
  • Utrata pakietów
  • Próg wydajności
  • Pułapki na urządzenia
  • Zbieranie i przetwarzanie IPDR (szczegółowy zapis IP).
  • Wykorzystanie danych IPDR do wykorzystania przepustowości abonenta, wykorzystania interfejsu sieciowego, stanu modemu i diagnostyki
  • Informacje o HFC

Big Data Dostawca/platforma OSS/BSS – badanie porównawcze

  • IBM & COMVERSE OSS/BSS
  • Rozwiązanie open source Flexera OSS
  • Oprogramowanie ETI
  • Ericssona
  • Huaweia
  • Nokia
  • Oracle
  • Podeks
  • Amdoc
  • Ascom

Wymagania

Aby wziąć udział w tym kursie, nie trzeba spełniać żadnych szczególnych wymagań.

 21 godzin

Liczba uczestników



Cena za uczestnika

Opinie uczestników (4)

Powiązane Kategorie