Przegląd
Ten 5-dniowy kurs pomoże uczestnikom rozwinąć umiejętności strategicznego myślenia, planowania i zarządzania, w tym wymagania taktyczne i operacyjne dla pomyślnego wdrożenia w środowisku o wysokiej stawce. Podczas kursu poruszone zostaną trudne kwestie zarządzania konfliktami, zarządzania zmianą, tego, co czyni dobrego lidera i jak motywować zespół. Korzystając z interaktywnych studiów przypadków, a także przykładów branżowych, delegaci będą zachęcani do dzielenia się doświadczeniami i wyzwaniami, aby pomóc w tworzeniu praktycznych i skoncentrowanych na pracy rozwiązań, które mogą zabrać z powrotem i faktycznie wykorzystać.
Głównym celem programu jest wyposażenie kadry kierowniczej w umiejętności skanowania środowiska biznesowego w celu odkrycia zyskownych możliwości biznesowych, a także opracowania strategii uzyskania przewagi konkurencyjnej w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku biznesowym. Program zapewni również wgląd w najlepsze praktyki i zachowania przywódcze, które wzmocnią zdolność kadry kierowniczej do radzenia sobie ze złożonością i niepewnością związaną z zarządzaniem organizacją o wysokiej wydajności.
Cele nauczania
Po ukończeniu tego kursu uczestnicy będą w stanie
- Opisać główne problemy, z którymi boryka się organizacja;
- Wyjaśnić różne podejścia do planowania rozwoju organizacyjnego;
- Analizować bieżące otoczenie biznesowe i wpływy oddziałujące na organizację;
- Analizować zasoby wewnątrz i na zewnątrz organizacji;
- Wyjaśnić różne podejścia do zarządzania strategią i jej miejsce w biznesplanie;
- Ocenić alternatywne strategie rozwoju, aby zarekomendować tę (te) najbardziej odpowiadającą potrzebom firmy.
- Zastosować głębsze zrozumienie strategicznych planów rozwoju;
- Omówić obiektywnie ryzyko, korzyści i koszty, które towarzyszą wdrażaniu nowej strategii, w tym zarządzanie konfliktem w zespole;
- Zdefiniować podejścia do zarządzania zidentyfikowanym ryzykiem;
- Analizować potencjalny wpływ na swoją firmę (zarówno pozytywny, jak i negatywny), który będzie wynikał z wdrożenia nowej strategii;
- Projektowanie polityk, systemów i procesów w celu pomyślnego wdrożenia nowych planów strategicznych;
- Omówienie kluczowych etapów zarządzania zmianą
Kto powinien wziąć udział
- Kierownicy ds. produktów/usług
- Nowo mianowani, jak również doświadczeni menedżerowie i kierownicy zespołów
- Szefowie operacji
- Starsi menedżerowie banku
- Menedżerowie ds. zasobów ludzkich
- Menedżerowie operacyjni
- Menedżerowie Marketing
Metodologia
Kurs składa się z moderowanych warsztatów, uzupełnionych studiami przypadków zaczerpniętymi z kombinacji opublikowanych przykładów z życia i/lub praktycznych doświadczeń. Uczestnicy będą mieli również możliwość pracy w małych grupach w celu syntezy pomysłów i strategii oraz zastosowania materiału w kontekście własnych organizacji / działów. Kluczowym elementem będą również dyskusje na otwartym forum.
Więcej...