Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Plan Szkolenia
Podstawy pracy z programem
- Interfejs — panele, przestrzenie robocze i okna; konfigurowanie interfejsu według własnych potrzeb i charakteru pracy
- Preferencje — konfigurowanie obsługi myszy i klawiatury, skróty klawiaturowe, ustawienia systemowe i dodatki
- Nawigowanie w scenie 3D — pozycjonowanie kamery i szybkie przełączanie się pomiędzy oknami widokowymi
- Konfigurowanie sposobu wyświetlania obiektów w scenie 3D
Podstawy pracy z obiektami
- Zaznaczanie, tworzenie, usuwanie i grupowanie obiektów
- Zarządzanie hierarchią obiektów w scenie
- Praca w trybie obiektu oraz w trybie edycji
- Komponenty obiektu/bryły: wierzchołki, krawędzie, płaszczyzny
Podstawy modelowania
- Przemieszczanie, obracanie i skalowanie obiektów oraz ich komponentów
- Modelowanie za pomocą kluczowych narzędzi: Extrude, Inset, Bevel, Loop Cut, Knife
- Modelowanie z użyciem kluczowych modyfikatorów: Subdivision Surface, Solidify, Mirror, Boolean, Array, Simple Deform
- Zasady modelowania: budowanie siatki obiektu z czworoboków i unikanie trójkątów oraz n-kątów, kontrolowanie przebiegu pętli krawędzi
- Modelowanie w symetrii
- Kontrolowanie gęstości siatki obiektu
- Kontrolowanie ostrości i wyoblenia krawędzi
Modelowanie w praktyce
- Ogólne zasady tworzenia brył organicznych i nieorganicznych (hard surface modeling)
- Łączenie fragmentów bryły o różnych przekrojach
- Zasady modelowania z uwagi na poprawną topologię siatki
- Retopologia — przebudowa fragmentów lub całości siatki obiektu
- Wspomaganie procesu modelowania siatki obiektu narzędziami rzeźbiarskimi
- Modelowanie metodą rzeźbienia
- Transferowanie wyrzeźbionych szczegółów powierzchni obiektu na bryłę o poprawnej topologii
Tworzenie map UV
- Ogólne zasady tworzenia mapy UV obiektu
- Planowanie rozmieszczenia krawędzi rozcięcia siatki obiektu
- Tworzenie jedno- i wieloelementowych map UV
- Optymalizowanie mapy UV
- Łączenie drobnych fragmentów mapy UV w większe obszary
- Wyrównywanie krawędzi zewnętrznych mapy UV
- Tworzenie wieloelementowych map UV (UDIM)
Teksturowanie
- Podstawy tworzenia materiałów przy użyciu shadera Principled BRDF
- Podstawy fizyki reakcji powierzchni na światło
- Kontrolowanie odbić światła i odbić środowiskowych na powierzchni obiektu
- Rozpraszanie odbić światła
- Odbicia kątowe (anisotropic reflections)
- Tworzenie powierzchni przezroczystych gładkich, „mlecznych” i zabarwionych
- Tworzenie efektu penetrowania powierzchni przez światło (subsurface scattering)
- Zasady tworzenia podstawowych rodzajów powierzchni: tworzywa sztuczne, metale, szkło, materia organiczna,
- drewno, tkaniny
- Tworzenie map normalnych (normal map) i map przemieszczeń (displacement map)
- Podstawy tworzenia własnych tekstur ze zdjęć
Oświetlanie
- Teoria „rzeźbienia” kształtu obiektu za pomocą światła
- Fotograficzne reguły oświetlania obiektów
- Tworzenie wirtualnego studio — tło, podłoże, efekty atmosferyczne
- Oświetlanie pojedynczych obiektów
- Oświetlanie grup obiektów
- Oświetlanie za pomocą lamp i płaszczyzn z materiałami emisyjnymi
- Oświetlanie za pomocą obrazów HDR
- Kontrolowanie zasięgu i zakresu oddziaływania świateł
- Kontrolowanie parametrów światła odbitego
- „Malowanie” światłem
Renderowanie
- Techniczne aspekty procesu renderowania obrazu
- Renderowanie z użyciem procesora i karty graficznej
- Renderowanie poglądowe i finalne
- Konfigurowanie parametrów kamery renderującej
- Dobór rozdzielczości renderowania pod kątem przeznaczenia obrazu końcowego
- Renderowanie do warstw
- Renderowanie za pomocą silnika Cycles
- Renderowanie za pomocą silnika Eevee (Blender 2.8)
- Podstawy obróbki końcowe wyrenderowanego obrazu w programie typu Adobe Photoshop
- Eksportowanie finalnego obrazu do formatu i parametrów zgodnych z jego przeznaczeniem
- Przygotowanie końcowej sceny i pliku do renderowania na farmach renderujących
28 godzin
Opinie uczestników (4)
Atmosfera, cierpliwość trenera, ćwiczenia i szeroka wiedza gdy zadawałam pytania
Magdalena - BUGLO Play Sp. z o.o.
Szkolenie - 3D Modeling with Blender
NAJBARDZIEJ PODOBAŁO MI SIĘ MODELOWANIE I NAKŁADANIE TEKSTUR, ALE W ZASADZIE WSZYSTKO BYŁO INTERESUJĄCE
MATEUSZ SZYMCZAK
Szkolenie - 3D Modeling with Blender
Ilość ćwiczeń, dokładne omawianie poszczególnych zagadnień.
Nina
Szkolenie - 3D Modeling with Blender
Każdy materiał został fajnie przerobiony.
Patrycja Banasiak - BUGLO Play Sp. z o.o.
Szkolenie - 3D Modeling with Blender
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję