Plan Szkolenia
Wprowadzenie do analizy biznesowej
- Business analiza - definicja, obszar zastosowania.
- Business potrzeba, wymaganie, rozwiązanie.
- Definicja i klasyfikacja wymagań.
Analiza strategiczna
- Zewnętrzny i wewnętrzny kontekst organizacji.
- Cele i potrzeby Business;
- Koncepcja interesariuszy i ich rola w inicjatywach.
- Opis działalności organizacji - modelowanie procesów biznesowych (BPMN).
- Identyfikacja zmian - analiza AS IS i określenie TO BE, analiza ryzyka.
- [Case - podstawowe zasady tworzenia case'ów biznesowych.
Pozyskiwanie wymagań (identyfikacja)
- Źródła wymagań.
- Techniki pozyskiwania wymagań.
- Rozwój pozyskanych informacji.
Analiza i specyfikacja wymagań
- Organizacja wymagań - architektura informacji.
- Priorytetyzacja wymagań
- Powiązania i zależności
- Kontrola jakości - stosowanie kryteriów jakości, standardów, przeglądów;
Projekt rozwiązania
- Koncepcja (wizja) rozwiązania.
- Modelowanie rozwiązania (notacjaUML, prototypowanie).
- Weryfikacja i walidacja;
Ocena rozwiązania
- Różne aspekty oceny rozwiązania.
- Ocena rozwiązania pod kątem dostarczonej wartości biznesowej.
Podsumowanie
- Podsumowanie warsztatów - budowanie ram procesowych dla pracy analitycznej;
- Najlepsze praktyki i listy kontrolne.
Wymagania
Podstawowa znajomość cyklu życia produktu IT. Znajomość nomenklatury stosowanej przy wytwarzaniu oprogramowania i realizacji projektów informatycznych. Szkolenie Analiza Biznesowa w Praktyce w części warsztatowej realizowane jest z wykorzystaniem narzędzi CASE (Enterprise Architect lub innych wybranych na początku szkolenia). Uczestnicy przed rozpoczęciem szkolenia powinni zapoznać się z podstawowymi funkcjami narzędzia
Goals Poznanie kluczowych działań analizy biznesowej i ich produktów pracy, popularnych narzędzi analitycznych i technik stosowanych w branży. Zdobycie umiejętności planowania i organizowania procesów analitycznych w projektach; Zdobycie umiejętności niezbędnych do przeprowadzenia pełnego procesu analizy biznesowej - od zdefiniowania problemu biznesowego i potrzeb biznesowych, poprzez określenie wymagań, opracowanie koncepcji rozwiązania, aż po specyfikację i walidację rozwiązania.
Korzyści Szkolenie prowadzone przez eksperta z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży IT i szeroką wiedzą na temat procesów informatycznych. Teoria poparta praktyką projektową - odniesienie omawianych tematów do rzeczywistych sytuacji projektowych. Możliwość zastosowania zdobytej wiedzy już w trakcie szkolenia; W wyniku szkolenia uczestnik otrzymuje samodzielnie opracowany model procesów analitycznych, który może wykorzystać jako szablon lub wytyczne do realizacji swoich zadań zawodowych.
Adresaci Analityków systemowych i biznesowych, właścicieli produktów, właścicieli biznesowych. [Przedstawicieli odpowiedzialnych za rozwój potrzeb biznesowych. Inżynierów oprogramowania i systemów. Osób planujących rozwój kariery w zakresie analizy biznesowej i projektowania rozwiązań cyfrowych. Testerów, QA, osób odpowiedzialnych za zapewnienie jakości systemów informatycznych i oprogramowania. Menedżerowie IT i konsultanci ds. zarządzania, którzy chcą zdobyć podstawową wiedzę i fundamentalne zrozumienie obszaru analizy biznesowej.
Opinie uczestników (5)
Otwarta dyskusja na temat różnych zagadnień i przykładów wydarzeń z jakimi możemy się zetknąć przy tworzeniu wymagań.
Piotr - Nippon Seiki Europe
Szkolenie - IREB CPRE Foundation - przygotowanie do egzaminu
otwartość i kontakt z prowadzącym
Dariusz - Devqube
Szkolenie - Analiza biznesowa i systemowa z użyciem notacji UML - warsztat praktyczny dla PO w metodyce Scrum
Poruszenie wszystkich punktów zawartych w programie szkolenia oraz elastyczność prowadzącego na formę prowadzenia zajęć i tematy, które w danym momencie uczestnik szkolenia chciał rozwinąć
Mateusz Gaweł
Szkolenie - Podstawy inżynierii wymagań i analizy
Professional knowledge from the market provided by an expert
Bartlomiej Srednicki - GP Strategies Poland sp. z o.o.
Szkolenie - Fintech: A Practical Introduction for Managers
Podstawowe informacje pozwalajae na samodzielne rozpoczęcie pracy i uwagi dot. optymalizacji podejścia