ITIL®: Intermediate Capability Stream: Operational Support & Analysis (OS&A) - Plan Szkolenia

Course CodeKod kursu

itilosa

Duration Czas trwania

35 godzin (zwykle 5 dni wliczając przerwy)

Requirements Wymagania

Candidates wishing to be trained and examined for this qualification must already hold the ITIL Foundation Certificate in IT Service Management which shall be presented as documentary evidence to gain admission.

Overview Charakterystyka kursu

The target group of the Operational Support and Analysis Certificate is: 

  • Individuals who have attained the ITIL Foundation certificate in Service Management and who wish to advance to higher level ITIL certifications. Individuals who require a deep understanding of ITIL Certificate in Operational Support and Analysis processes and how it may be used to enhance the quality of IT service support within an organization. 
  • IT professionals that are working within an organization that has adopted and adapted ITIL who need to be informed about and thereafter contribute to an ongoing service improvement programme 
  • Operational staff involved in Event Management Process, Incident Management Process, Request Fulfilment Process, Problem Management Process, Access Management Process, Service Desk, Technical Management, IT Operations Management and Application Management.

This may include but is not limited to, IT professionals, business managers and business process owners.

Examination costs are not included.

Course OutlinePlan Szkolenia

Candidates can expect to gain competencies in the following upon successful completion of the education and examination components related to this certification:

  • Service Management as a Practice 
  • Service Operation Principals 
  • Processes across the Service Lifecycle pertaining to the capability of Operational Support and Analysis 
  • Specific emphasis on the Service Operation Lifecycle processes and roles included in:
    • Event Management which defines any detectable or discernible occurrence that has significance for the management of the IT Infrastructure or the delivery of an IT service
    • Incident Management which has the capability to bring services back to normal operations as soon as possible, according to agreed service levels o Request Fulfilment which fulfils a request providing quick and effective access to standard services which business staff can use to improve their productivity or the quality of business services and products
    • Problem Management which prevents problems and resulting Incidents from happening, to eliminate recurring Incidents and to minimize the impact of Incidents that cannot be prevented
    • Access Management which grants authorized users the right to use a service, while preventing access to non-authorized users 
  • Operational activities of processes covered in other Lifecycle phases such as:
    • Change Management
    • Service Asset and Configuration Management
    • Release and Deployment Management
    • Capacity Management
    • Availability Management
    • Knowledge Management
    • Financial Management for IT services
    • IT Service Continuity Management 
  • Common Service Operation activities related to Service Operation and Support 
  • Organizing for Service Operation which describe functions to be performed within the Service 
  • Operation and Support such as Service Desk, Technical Management, IT Operations Management, Application Management 
  • Service Operations and Support Service Operation roles and responsibilities 
  • Technology and Implementation Considerations 
  • Challenges, Critical Success Factors and risks.

Bookings, Prices and EnquiriesTerminarz i Cennik

Szkolenie gwarantowane uruchamiamy nawet dla jednego uczestnika!
Szkolenie Zamknięte
 
Szkolenie Zamknięte
Uczestnicy tylko z jednej organizacji. Nie ma możliwości dołączenia uczestników z zewnątrz. Program szkolenia jest zazwyczaj dostosowany do konkretnej grupy, tematy zajęć są uzgadniane pomiędzy klientem a trenerem.
Szkolenie Zdalne
od 11000PLN
Szkolenie Zdalne
Instruktor oraz uczestnicy znajdują się w różnych fizycznych lokalizacjach i komunikują się przez Internet. More Information

Im więcej zgłaszasz uczestników, tym większe oszczędności. Tabela przedstawia cenę za uczestnika w zależności od liczby zgłaszanych osób i służy jedynie to zilustrowania przykładowych cen. Aktualna oferta dotycząca szkolenie może być inna.

Liczba uczestników Szkolenie Zdalne
1 11000PLN
2 6775PLN
3 5367PLN
4 4663PLN
Szkolenie Otwarte
od 4793PLN
(66)
Szkolenie Otwarte
W szkoleniu uczestniczą kursanci z różnych firm. Kurs realizowany jest wg planu szkolenia zamieszczonego na naszych stronach.

Im więcej zgłaszasz uczestników, tym większe oszczędności. Tabela przedstawia cenę za uczestnika w zależności od liczby zgłaszanych osób i służy jedynie to zilustrowania przykładowych cen. Aktualna oferta dotycząca szkolenie może być inna.

Liczba uczestników Szkolenie Otwarte
1 4793PLN
2 3672PLN
3 3298PLN
4 3111PLN
Cannot find a suitable date? Choose Your Course Date >>
Zbyt drogo? Podaj swoją cenę

Powiązane Kategorie

Course category

Szkolenia Powiązane

Najbliższe szkolenia

MiejscowośćData KursuCena szkolenia [Zdalne / Stacjonarne]
Rzeszów, Plac Wolności 13pon., 2018-02-05 09:0011000PLN / 4793PLN
Białystok, ul. Malmeda 1pon., 2018-02-05 09:0011000PLN / 5543PLN
Bydgoszcz, ul. Dworcowa 94pon., 2018-02-05 09:0011000PLN / 5043PLN
Zakopane, ul. Jagiellońska 30 pon., 2018-02-05 09:0011000PLN / 5543PLN
Olsztyn, ul. Gietkowska 6apon., 2018-02-12 09:0011000PLN / 5043PLN

Kursy w promocyjnej cenie

Szkolenie Miejscowość Data Kursu Cena szkolenia [Zdalne / Stacjonarne]
BPMN 2.0 dla Analityków Biznesowych Katowice ul. Opolska 22 pon., 2018-01-22 09:00 5940PLN / 3030PLN
Adobe Creative Cloud - Montaż video Katowice ul. Opolska 22 pon., 2018-01-29 09:00 3861PLN / 2455PLN
Techniki DTP (InDesign, Photoshop, Illustrator, Acrobat) Kielce, ul. Warszawska 19 pon., 2018-01-29 09:00 5940PLN / 2980PLN
Angular 4 - dobre praktyki Katowice ul. Opolska 22 wt., 2018-01-30 09:00 7920PLN / 3450PLN
Psychologia współpracy z ludźmi Wrocław, ul.Ludwika Rydygiera 2a/22 wt., 2018-01-30 09:00 5148PLN / 1430PLN
Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami asertywności Warszawa, ul. Złota 3/11 śr., 2018-01-31 09:00 5148PLN / 1430PLN
Agile Software Testing Zielona Góra, ul. Reja 6 czw., 2018-02-01 09:00 4257PLN / 2629PLN
PostgreSQL Administration Katowice ul. Opolska 22 pon., 2018-02-05 09:00 7821PLN / 4007PLN
Techniki DTP (InDesign, Photoshop, Illustrator, Acrobat) Opole, Władysława Reymonta 29 pon., 2018-02-05 09:00 5940PLN / 4230PLN
Międzynarodowe Standardy Rachunkowości i Sprawozdawczości Finansowej (MSR, MSSF) (IAS, IFRS) Poznań, Garbary 100/63 pt., 2018-02-09 09:00 3950PLN / 1188PLN
Tworzenie i zarządzanie stronami WWW Katowice ul. Opolska 22 pon., 2018-02-12 09:00 5841PLN / 3048PLN
Javascript Basics Poznań, Garbary 100/63 wt., 2018-02-13 09:00 4455PLN / 1885PLN
Efektywne wykorzystanie Social Media - Facebook, Twitter, Youtube, Google+, blogi Rzeszów, Plac Wolności 13 wt., 2018-02-13 09:00 1881PLN / 952PLN
SQL in Microsoft Access Kraków, ul. Rzemieślnicza 1 czw., 2018-02-15 09:00 10266PLN / 3911PLN
Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami asertywności Gdynia, ul. Ejsmonda 2 pon., 2018-02-19 09:00 5148PLN / 1530PLN
Techniki DTP (InDesign, Photoshop, Illustrator, Acrobat) Katowice ul. Opolska 22 pon., 2018-03-05 09:00 5940PLN / 3730PLN
Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - wstęp do programowania Katowice ul. Opolska 22 pon., 2018-03-05 09:00 3564PLN / 2291PLN
Certified Agile Tester Katowice ul. Opolska 22 pon., 2018-04-02 09:00 8910PLN / 4720PLN
Perfect tester Szczecin, ul. Sienna 9 śr., 2018-04-04 09:00 5920PLN / 2294PLN
Kontrola jakości i ciągła integracja Katowice ul. Opolska 22 czw., 2018-04-12 09:00 2673PLN / 2037PLN

Newsletter z promocjami

Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj informacje o aktualnych zniżkach na kursy otwarte.
Szanujemy Twoją prywatność, dlatego Twój e-mail będzie wykorzystywany jedynie w celu wysyłki naszego newslettera, nie będzie udostępniony ani sprzedany osobom trzecim.
W dowolnej chwili możesz zmienić swoje preferencje co do otrzymywanego newslettera bądź całkowicie się z niego wypisać.

Zaufali nam