Plan Szkolenia
Wprowadzenie
- Co to jest UX?
- Różnice w UX (User Experience) oraz UI (User Interface)
- Rola UX w zespole projektowym
- Proces projektowy UX
Analiza
- Zbieranie wymagań (analiza potrzeb, warsztaty z klientem, analiza danych zastanych, analiza konkurencji)
- Realizowane celów biznesowych oraz użytkownika
Badania czyli jak zrozumieć użytkowników
- Rodzaje badań
- Omówienie i przećwiczenie niektórych rodzajów badań (wywiad pogłębiony, persona, mapa empatii, ankiety, sortowanie kart itd.)
- Planowanie badań
Architektura informacji (IA)
- Co to jest architektura informacji?
- Rodzaje architektury informacji
- Przepływ użytkowników (user flow)
Prototypowanie
- Czym jest prototypowanie?
- Rodzaje prototypów
- Jakie narzędzie wybrać? (praktyczne poznanie narzędzia: Figma)
- Struktura strony
- Projektowanie układu do (przeglądania, wyszukiwania, czytania)
- Wzorce projektowe
- Projektowanie dla urządzeń mobilnych
- Hierarchia postrzegania (wzorzec Z, wzorzec F)
- RWD
- Formularze (dobre praktyki, etykiety, walidacja, rodzaje przycisków)
- Tabele (dobre praktyki, prezentacja danych, przeszukiwanie danych, widoczność danych, przyciski typu szybkie akcje, paginacja)
- Dostępność (accessibility)
Prototypowanie - zasady projektowania wizualnego
- Zasady gestalt (bliskość, podobieństwo, kontynuacja, zamknięcie, figura/tło)
- Ciężar wizualny (kontrast i rozmiar)
- Kolory
- Spostrzeganie liniowe i krawędziowe
- Ruch w projektowaniu
Psychologia użytkownika
- Dlaczego psychologia jest ważna w projektowaniu?
- Heurystyki
- Ergonomia użytkowania interfejsów (np.: prawo Hicksa, prawo Fittsa)
- Wpływanie na ludzi (techniki wpływu społecznego np.: reguła wzajemności, reguła niedostępności )
Testowanie
- Dane z perspektywy projektanta UX
- Testowanie wyników: testy użyteczności, testy A/B
- Statystyka (rodzaje użytkowników, zdarzenia, przepływ użytkowników itd.)
- Testowanie wrażeń użytkownika
Wymagania
Umiejętność obsługi komputera.
Przydatna znajomość projektowania stron www oraz tworzenia aplikacji.
Opinie uczestników (10)
Kontakt z uczestnikami szkolenia i praca w grupach.
Marta Kopiś - LBPro Sp. z o.o.
Szkolenie - User Experience UX Design Fundamentals
Atmosphere, approach to the exercises and comments about the tasks. It was so nice and relaxed way of relay the knowledge
Elzbieta Moc-Kilanska - EY GDS
Szkolenie - User Experience UX Design Fundamentals
Trener potrafi słuchać, doradzać, nie jest oceniający, jest w stanie elokwentnie rozwiązać każdy nurtujący nas problem. Cechuje go życzliwość, jest bardzo kontaktowy i przyjemnie się z nim pracuje. Potrafi też wbić przysłowiowy kij w mrowisko i zmusić nas do kreatywnego myślenia, szukania solucji. To już drugie szkolenie i jestem bardzo zadowolona ponieważ znów Apolinary rozjaśnił mi umysł :)
Magdalena Marcula
Szkolenie - User Experience UX Design Fundamentals
Dużo ciekawych ćwiczeń praktycznych, pozwalających zapoznać się z podstawami pracy UX designera. Ćwiczenia kreatywności i szybkiego projektowania.
Maksym Czajkowski - PwC Advisory spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Szkolenie - User Experience UX Design Fundamentals
Duża ilość praktycznych ćwiczeń.
- PwC Advisory spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Szkolenie - User Experience UX Design Fundamentals
Ludzkie podejście, otwartość, bez zbędnego patosu :) można zapytać, pogadać - atmosfera bardzo przyjemna, sporo praktycznej wiedzy.
Magdalena Marcula - Uniwersytet Wrocławski
Szkolenie - User Experience UX Design Fundamentals
Bardzo dobre zajęcia praktyczne, trener pozwalał na dużą swobodę, niezwykle miła atmosfera, brak stresu, brak niepotrzebnej presji. Dużo wiedzy przyswajanej w sposób naturalny w trakcie zajęć.
Małgorzata Jurkiewicz - Uniwersytet Wrocławski
Szkolenie - User Experience UX Design Fundamentals
Wiedza i doświadczenie, które instruktor ma, aby dać nam kurs i że przez cały czas wykazywała zainteresowanie naszą nauką i że nie było żadnych wątpliwości.
victor olivos baizabal - Global Knowledge S.A. de C.V.
Szkolenie - User Experience UX Design Fundamentals
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Zmieniło moje spojrzenie na sprawy, dało mi nowe pomysły, które moim zdaniem mogą pomóc poprawić wrażenia użytkowników.
LUIS HERNANDEZ - Global Knowledge S.A. de C.V.
Szkolenie - User Experience UX Design Fundamentals
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
wszystkie kwestie, które dla mnie były tylko nieuporządkowanymi pomysłami.
Victor Velez - Global Knowledge S.A. de C.V.
Szkolenie - User Experience UX Design Fundamentals
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję