Jak skutecznie radzić sobie ze stresem. Sztuka zarządzania emocjami - Plan Szkolenia

Ceny nie zawierają podatku VAT
Szkolenie w języku polskim. Na życzenie możliwy język angielski.

Last updated

Kod kursu

stressman

Czas trwania

14 godzin
szkolenie zdalne: 2 lub 4 dni
szkolenie stacjonarne: 2 dni

Opis

Przeznaczenie kursu: Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, zrozumienia źródeł powstawania stresu i określenia swej podatności na stres, poprzez rozpoznanie swoich słabych i mocnych stron, roli i sytuacji w pracy, rodzinie, środowisku prywatnym. Umiejętności zdobywane podczas kursu: • rozpoznawanie symptomów ostrzegawczych stresu • określanie indywidualnego poziomu podatności na stres • dostrzeganie korzyści płynące ze stresu • rozróżnianie stresu pozytywnego i destrukcyjnego • umiejętność określenia i wyboru odpowiedniej strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach • umiejętność określenia najistotniejszych czynników stresogennych w życiu zawodowym i prywatnym • Opanowanie umiejętności relaksacji poprzez różnorodne techniki: • kontrolowanie i regulacja oddechu • stosowanie technik relaksacji mięśniowej: np. treningu Jacobsona • Opanowanie zasad profilaktyki antystresowej Szkolenie pomyślane jest jako interaktywne, gdzie udział uczestników sięga ponad 80% czasu. Każda sesja przebiega według podobnej dynamiki, opartej o metodologię opracowaną z uwzględnieniem cyklu Kolba: ćwiczenie otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykład o technikach (wiedza), ćwiczenie nowych taktyk i technik (umiejętność). Po zamknięciu każdej sesji uczestnicy otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionej sesji. Materiał praktyczny jest podsumowywany mini wykładami dającymi teoretyczne podstawy oraz wyjaśniającymi podstawowe mechanizmy psychologiczne, których uczestnicy doświadczają w trakcie pracy na sali szkoleniowej.

Plan Szkolenia

Ćwiczenia wstępne, zapoznanie się uczestników, omówienie zasad, zawarcie kontraktu szkoleniowego

Podstawowe wiadomości na temat stresu i czynników wywołujących stres– podstawy wiedzy psychologicznej

Reakcje na stres i zmiany w zachowaniu

 Adaptacja i rodzaje stresu

Najważniejsze „punkty zapalne” obszary mogące powodować stres

Rodzaje zachowań w sytuacjach trudnych: Agresja , uległość, asertywność,

  • Stawianie barier obronnych w sytuacjach trudnych w relacji z klientem (krzyczy problemie a nie o mnie i do mnie a nie na mnie)
  • Budowanie własnego autorytetu i wizerunku w oczach pracowników, przewoźników i klientów

Psychologiczne mechanizmy obronne w sytuacjach trudnych:

Jak bronić się prze projekcją i próbami manipulacji ze strony innych
O złości, która potrafi uzależnić

Budowanie świadomości emocji własnych i w zespole:

  • O tłumieniu emocji, które działa pozornie a wywołuje wybuch
  • Diagnoza własnej podatności na stres oraz dotychczasowych sposobów radzenia sobie z sytuacjami trudnymi
  • Techniki i metody redukcji stresu: środowiskowe, fizjologiczne, umysłowe)
  • Praktyczne ćwiczenia technik relaksacyjnych: wizualizacja, szybkie techniki obniżania napięcia

Menedżer i jego rola w zradzaniu stresem zespołu:

  • Stres własny menadżera i jego wpływ na napięcie w zespole
  • Modelowanie zachowań w zespole
  • Podświadoma wzajemna transmisja emocji w zespole

Techniki oswajania stresu:

  • technika masek, technika pokerowa (stosowane w służbach specjalnych np. w Mosadzie)
  • oddzielanie stresu od widocznych reakcji fizjologicznych
  • pokerowa twarz gdy w środku emocje kipią
  • trenowanie nowo nabytych umiejętności

Podstawowe zasady profilaktyki antystresowej

Opinie uczestników

★★★★★
★★★★★

We also do Consultancy!

Jak skutecznie radzić sobie ze stresem. Sztuka zarządzania emocjami Consultancy

We work with leading clients across a wide range of technologies!

Reach out for Project | Staff Enhancement | System Audit Consulting

Powiązane Kategorie

Szkolenia Powiązane

Kursy w promocyjnej cenie

Newsletter z promocjami

Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj informacje o aktualnych zniżkach na kursy otwarte.
Szanujemy Twoją prywatność, dlatego Twój e-mail będzie wykorzystywany jedynie w celu wysyłki naszego newslettera, nie będzie udostępniony ani sprzedany osobom trzecim.
W dowolnej chwili możesz zmienić swoje preferencje co do otrzymywanego newslettera bądź całkowicie się z niego wypisać.

Zaufali nam

This site in other countries/regions