Plan Szkolenia

Bariery i blokady ograniczające kreatywność – czyli analiza ograniczających przekonań.
Jak pokonać blokadę kreatywności?

• Ukryty potencjał kreatywny – co wiemy i czego nie wiemy o naszych twórczych możliwościach
• Co ogranicza naszą kreatywność
• Rodzaje barier i blokad (wewnętrznych i zewnętrznych),
• "Idea killers” – czyli „zabójcy kreatywności" - sformułowania gaszące inicjatywę i twórcze myślenie
• Radzenie sobie z blokadami i barierami
• Syndrom myślenia grupowego - tłumienie własnych pomysłów pod naciskiem grupy

Zespół – siła czy konieczność w pracy ?

• Efektywność zespołowa mit czy konieczność
• Zanim grupa stanie się zespołem – etapy budowania zespołu i zasady pracy na każdym z nich
• Zespół twór wieczny? – podstawy dynamiki pracy zespołowej

Twórcze myślenie kreatywne – proces i techniki

• Myślenie twórcze a myślenie konwencjonalne
• Podstawowe metody pracy kreatywnej nad rozwiązaniem problemu: burza mózgów, strategie myślenia kreatywnego,
• Brainstorming bez mitów i naleciałości
• Edward de Bono i kapelusze myślowe
• Walt Disney i wcale nie bajkowa koncepcja podejmowania decyzji
• Myślenie twórcze w zespole: mit czy realna możliwość? Czyli o wzajemnych powiązaniach twórczości i relacji w zespole

Praca kreatywna w zespole

• Jak dbać o efektywną komunikację i synergię w grupie?
• Jak zachęcać do kreatywnego myślenia osoby o mniejszej potrzebie „sprzedawania” własnych pomysłów?
• Jakie są sekrety idealnej burzy mózgów? Jak jest stosować, aby metoda była efektywna.
• Jakie metody wykorzystywać w pracy z grupą?

Kreatywna komunikacja

• Wzmacnianie sugestywności swojego przekazu
• Efektywne spotkania problemowe
• Jak poprowadzić spotkanie
• Etapy spotkania grupy rozwiązującej problemy
• Techniki używane podczas spotkań
• Klimat sprzyjający kreatywności

Wymagania

Kurs ma charakter ogólny i udział w nim nie wymaga specjalistycznej wiedzy

  14 godzin
 

Liczba uczestników


Data rozpoczęcia

Data zakończenia


Daty szkoleń są uzależnione od dostępności trenerów. Szkolenia standardowo odbywają się w godzinach od 09:00 do 16:00.
Szkolenia zdalne są realizowane w przypadku uzbierania się grupy szkoleniowej liczącej co najmniej 5 osób na dany termin.

Opinie uczestników (3)

Szkolenia Powiązane

Customer Care Strategy

  21 godzin

Powiązane Kategorie