Plan Szkolenia

Wprowadzenie do programu Power BI Desktop
  • Wersje i typy licencji i możliwości programu
  • Główne zastosowania
  • Omówienie interfejsu użytkownika
  • Raport, karta i wizualizacja – główne składniki programu
  • Usługi Power BI w chmurze – możliwości i ograniczenia
Pierwsze modele Power BI
  • Praca z gotowym modelem danych – jedna tabela z danymi
  • Podstawowe wizualizacje – łączenie elementu wizualnego z danymi
  • Typy danych, ustawienia regionalne
  • Wykres liniowy, słupkowy i punktowy. Dostosowanie elementów wizualizacji
  • Karta, tabela, macierz – formatowanie obiektów
  • Wizualizacje oparte o dane geograficzne – mapa i kartogram
  • Filtr wizualizacji, karty i raportu
Praca z modelem opartym na wielu tabelach
  • Tabele, relacje i model danych w analizie
  • Automatyczne i manualne łączenie tabel z użyciem relacji
  • Optymalizacja i modyfikacja danych przyłączonych do modelu
  • Tworzenie kolumn obliczeniowych
  • Wstęp do modelowania i łączenia danych
Model danych Power Query dla Power BI Desktop
  • Rodzaje źródeł danych dla Power Query – możliwości i ograniczenia
  • Pliki TXT/CSV – edycja i konwersja informacji
  • Arkusze kalkulacyjne i ich elementy jako źródła danych dla wizualizacji (arkusz, zakres)
  • Relacyjne bazy danych (Access, SQL Server) – import relacji
  • Zapytania bezpośrednie (Direct Query - SQL)
  • Łączenie niestandardowych źródeł danych SQL + CSV + Strony WWW
  • Dane zewnętrzne (sklep internetowy, program księgowy, hurtownia danych)
  • Wprowadzenie do języka M i tworzenie modelu danych
  • Kolumny obliczeniowe, warunkowe i wyrażenia tabelaryczne
Zaawansowane elementy wizualne
  • Kluczowe wskaźniki wydajności KPI
  • Zaawansowane hierarchia modelu danych
  • Wizualizacje niestandardowe z platformy handlowej
  • Import wizualizacji z plików (rozszerzenia Power BI)
Udostępnianie raportów Power BI Desktop
  • Wyprowadzenie danych wizualizacji do pliku CSV
  • Eksport raportu do formatu PDF
  • Udostępnienie raportu w chmurze
  • Osadzenie raportu na witrynie Sharepoint i witrynie publicznej WWW

 

 

Wymagania

O szkoleniu

Szkolenie pozwala opanować wiedzę w zakresie tworzenia interaktywnych wizualizacji danych przy zastosowaniu narzędzi Power BI, opartych na modelu tworzonych z użyciem Power Query.

Profil Uczestnika

Osoby zajmujące się tworzeniem raportów i analiz, tworzące zestawienia z użyciem Microsoft Excel, pragnące analizować większe ilości danych z użyciem nowego narzędzia, uzyskując przy tym większą elastyczność i profesjonalną prezentację wyniku swojej pracy. Zalecana jest umiejętność posługiwania się Microsoft Excel, znajomość tabel i wykresów przestawnych. Podstawy importu danych z plików CSV, baz danych Access i arkuszy kalkulacyjnych.

Korzyści dla Uczestnika

Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił pobierać, przekształcać i prezentować w zwięzłej formie dane z użyciem raportów Power BI.

Korzyści dla Organizacji

Zwiększenie czytelności tworzonych zestawień i raportów. Dostęp do nowych form prezentacji informacji.

Uwagi

Zalecana znajomość Microsoft Excel

  14 godzin
 

Liczba uczestników


Data rozpoczęcia

Data zakończenia


Daty szkoleń są uzależnione od dostępności trenerów. Szkolenia standardowo odbywają się w godzinach od 09:00 do 16:00.
Szkolenia zdalne są realizowane w przypadku uzbierania się grupy szkoleniowej liczącej co najmniej 5 osób na dany termin.

Opinie uczestników (5)

Szkolenia Powiązane

Powiązane Kategorie