Plan Szkolenia

1. Wprowadzenie do zagadnień komunikowania się

  • proces komunikacji i jego etapy
  • znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • techniki i narzędzia skutecznego porozumiewania się.
  • Komunikacja bezpośrednia a komunikacja za pomocą mediów: telefon, mail, komunikatory

2. Zasady skutecznej komunikacji, jako element zasadniczy w efektywnych kontaktach w organizacji

  • autoanaliza własnego stylu komunikowania się
  • błędy w komunikacji ich korekta i unikanie
  • bariery komunikacyjne
  • etapy tworzenia kontaktu interpersonalnego

3. Efektywne prowadzenie rozmów

  • kształtowanie własnego wizerunku w roli nadawcy i odbiorcy komunikatu
  • asertywne reagowanie na zastrzeżenia na krytykę i pochwałę
  • rozpoznawanie i omijanie barier w komunikacji, aktywne słuchanie jako narzędzie skutecznej komunikacji  rozpoznawanie i radzenie sobie czynniki zakłócające słuchanie i rozumienie wypowiedzi
  • sztuka zadawania pytań
  • psychologiczne mechanizmy i techniki wywierania wpływu

4. Interkulturowe aspekt komunikacji

  • podstawy proksymiki – dystans w komunikacji
  • formułowanie komunikatów w kontaktach interkulturowych
  • ekspresja własna a spostrzeganie interkulturowe
  • kulturowe odczytywanie komunikatów
  • kulturowe postawy w codziennej komunikacji i negocjacjach
  • podejmowanie decyzji w aspekcie kulturowym

5. Podstawowe zasady komunikacji interkulturowej

  • kultury zorientowane na kontakt
  • kultury zorientowane na zasady
  • kultury propartnerskie i protransakacyjne
  • kultury ceremonialne i nieceremonialne
  • kultury monochromiczne i polichroniczne
  • Czy „a” zawsze znaczy „a” ? -ukryte założenia i przemilczane oczekiwania w komunikacji z przedstawicielami poszczególnych kultur

6. „Instrukcja obsługi kontrahenta” – co robić, czego raczej nie i totalne „faux pas”

  • Kultury Europy Zachodniej (Niemcy, Francja, Włochy)
  • Kultury państw byłego ZSRR
  • Kultura amerykańska

7. Podsumowanie

Wymagania

Kurs ma charakter ogólny i udział w nim nie wymaga specjalistycznej wiedzy

 14 godzin

Liczba uczestników



Cena za uczestnika

Opinie uczestników (1)

Szkolenia Powiązane

Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership

35 godzin

Powiązane Kategorie