Plan Szkolenia

O co naprawdę chodzi – próby zdefiniowania pojęcia zmiany

  • Definicje zmiany
  • ​​Co to znaczy zarządzać zmianą?
  • Po co to wszystko – o czynnikach wywołujących potrzebę zmian w organizacji
  • Jak to ugryźć? - różne modele podejść do zmiany w firmie

Zmianę czyni człowiek – psychologiczne aspekty zmiany

  • Zmiana – szansa, czy konieczność?
  • O nieistniejącym strasznym smoku – lęk i stereotypy dotyczące zmian
  • Ruszamy w bój – przygotowanie ludzi do zmian
  • Specyfika i rola komunikacji w sytuacji wprowadzania zmiany

Czy to już – kiedy jesteśmy gotowi do zmiany?

  • Naprawdę już ????? o wewnętrznych i zewnętrznych powodach zmian
  • Może lepiej nie… o różnych rodzajach oporu wobec zmian, ich rozpoznawaniu i sposobie ich przełamywania
  • Kiedy boimy się na wyrost – Albee i jego model rozumienia i redukcji stresu
  • Pro i kontra – kiedy reagujemy na zmiany pozytywnie a kiedy negatywnie

Organizacja jest jak człowiek – rozwija się – propozycja analizy rozwoju organizacji wg Greinera)

  • Etapy rozwoju organizacji w modelu Greinera
  • Instrukcja obsługi zmiany – wskazówki dla wprowadzających jak reagować i zarządzać w poszczególnych fazach

Automotywacja, pozytywne nastawienia i kreatywność w procesie wprowadzania i zarządzania zmiana

  • Zmiana zaczyna się w nas – o rozpoznawaniu własnych emocji, nastawień, postaw i reakcji na zmianę
  • Zawsze można inaczej - szukanie nowych rozwiązań w znanych sytuacjach

Jak to zrobić krok po kroku – czyli o etapach zarządzania zmianą:

  • Ustalenie ogólnego celu organizacyjnego,
  • Waga i wielkość zmiany,
  • Zmiana a kultura organizacyjna firmy,
  • Sygnały ostrzegawcze – potrzeba identyfikacji ograniczeń krytycznych.

Zbudowanie projektu zmiany w tym:

  • Krok po kroku - podział na etapy,
  • Kto jest kim – czyli rozdzielenie funkcji,
  • Może być różnie – świadomość możliwego spadku motywacji,
  • Obserwacja i ewaluacja -sposoby monitoringu i pomiaru wyników

Wodzu prowadź !!! rola lidera w procesie zmian

  • Rola lidera w obliczu zmiany
  • Dobór narzędzi i stylów zarządzania w sytuacji zmiany
  • Czy każdy może być liderem zmiany – profil kompetencyjny lidera zmian

Sam czy w grupie? – o włączaniu pracowników w proces zmian – model Druckera.

  • To czego się nie spodziewaliśmy – o nagłym powodzeniu, niepowodzeniu, czy zdarzeniach zewnętrznych,
  • Świat wyobrażeń a świat realny- o niezgodno ci oczekiwań i faktów,
  • Proces zmian jako wskaźnik potrzeby innowacji
  • Nagła śmierć czy uśmiech fortuny ? - zmiany, które wszystkich zaskakują.

Skuteczne wywieranie wpływu przez lidera zmiany

  • Jak budować zaufanie i akceptację zmian organizacyjnych
  • Perswazja czyli przekonywanie ludzi do zmiany
  • Wywieranie wpływu na ludzi w sytuacji zmiany – model K. Barnes i R, Cialdiniego
 14 godzin

Liczba uczestników



Cena za uczestnika

Opinie uczestników (4)

Szkolenia Powiązane

Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership

35 godzin

Powiązane Kategorie