Plan Szkolenia

Wprowadzenie do zagadnień psychologii społecznej. Jednostka, inne jednostki, grupa. Pojęcie współpracy. Współpraca jako jeden z rodzajów kontaktów z innymi

Zasady funkcjonowania jednostki w relacji z innymi

  • potrzeby człowieka i ich hierarchia. Potrzeby bezpieczeństwa, afiliacji , kontaktu jako najistotniejsze z punktu widzenia współpracy
  • samodzielność, autonomia  a współpraca

Komunikacja jako czynnik podstawowy dla współpracy:

  • zasady efektywnej komunikacji
  • odkrywanie ukrytych zasad i motywów innych osób
  • komunikaty w „drugiej” i ‘trzeciej” ścieżce dźwiękowej
  • postawy : aspekt intelektualny, emocjonalny i behawioralny – ich wpływ na współpracę i możliwości oraz sposoby ich zmiany
  • umiejętności przekonywania i wywierania wpływu na ludzi
  • zasady zjednywania ludzi

Etapy budowania się zespołu i ich wpływ na współpracę

  • etapy rozwoju zespołu : zasady funkcjonowania i niebezpieczeństwa na każdym z nich
  • drogi do współpracy na każdym z nich
  • role zespołowe i ich identyfikacja

Czynniki zewnętrzne wpływające na współpracę z innymi 

  • czas i jego presja
  • kultura organizacyjna
  • zmiany w organizacji

Rola lidera w kreowaniu, wzmacnianiu współpracy i motywowaniu

  • style kierowania zespołem a motywowanie
  • koordynacja działań zmierzających do osiągnięcia postawionych celów
  • modelowanie zachowań

Cechy dobrego przywódcy i źródła autorytetu

  • Elementy autodiagnozy cech osobowości jako przywódcy
  • Znaczenie przywódcy w organizacji
  • Atrybuty dobrego przywódcy
  • Style przywódcze – wybór właściwego
  • Profil kompetencji dojrzałego przywódcy w 4 aspektach inteligencji

Pułapki i błędy przywództwa

  • Pułapki władzy
  • Model strategii władzy
  • Władza, wywierania wpływu i manipulacja – meandry mechanizmów budowania relacji w przywództwie

Jak cie widza tak cie piszą – słów kilka o wizerunku przywódcy

  • Postawa przywódcy
  • Atrybuty przywództwa
  • Droga mistrza: zachowanie równowagi między światem wartości i wizerunkiem

 Różnorodność ról w organizacji

  • Zwierzchnik, lider a przywódcą- kim są i czego od nich oczekujemy?
  • Wprowadzania idei i systemu wartości do organizacji
  • Zmiana to jedyne czego przywódca może być pewien-jak je inicjować i wprowadzać

Etyczne i społeczne aspekty przewodzenia

  • Wizja w przywództwie
  • Cele w przywództwie
  • Wartości w przywództwie
  1.  Droga służebnego przywództwa (Blanchard)
  • Samoświadomość przywódcy: ankieta diagnostyczna
  • Strategia przywódcy
  14 godzin
 

Liczba uczestników


Data rozpoczęcia

Data zakończenia


Daty szkoleń są uzależnione od dostępności trenerów. Szkolenia standardowo odbywają się w godzinach od 09:00 do 16:00.
Szkolenia zdalne są realizowane w przypadku uzbierania się grupy szkoleniowej liczącej co najmniej 5 osób na dany termin.

Opinie uczestników (10)

Szkolenia Powiązane

Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership

  35 godzin

Powiązane Kategorie