Plan Szkolenia

BPMN

Architektura procesów
Semantyka procesu – wyjaśnienie pojęcia instancji procesu oraz żetonu
Podstawowe konstrukcje pozwalające na łączenie i scalanie przebiegów procesu biznesowego:

  • Brama decyzyjna (ang. Exclusive Gateway),
  • Brama równoległa (ang. Parallel Gateway),
  • Brama niewykluczająca (ang. Inclusive Gateway).
  • Przepływ kontrolowany i niekontrolowany – porównanie opisów

Opis procesów biznesowych w postaci procesów współpracy

  • Definicja współpracy (ang. Collaboration),
  • Pojęcie uczestnika (ang. Participant) i jego reprezentacja za pomocą basenu (ang. Pool) oraz toru (ang. Lane),
  • Sposoby komunikacji między uczestnikami procesów biznesowych, przepływ komunikatu (ang. Message Flow), zdarzenia wysyłające i odbierające komunikaty (ang. Message Events) oraz sygnały (ang. Signal Events)
  • Artefakty służące do komentowania opisów procesów biznesowych: Grupa (ang. Group) oraz Adnotacja tekstowa (ang. Text Annotation)

Sterowanie przepływem sekwencji z wykorzystaniem zdarzeń

  • Pojęcie zdarzeń oraz podstawowa ich klasyfikacja,
  • Zdarzenia czasowe (ang. Timer Events),
  • Zdarzenia warunkowe (ang. Conditional Events),
  • Brama sterowana zdarzeniami (ang. Event-Based Exclusive Gateway).

Konstrukcje pozwalające na dekompozycję procesów: czynności proste i złożone.

  • Zadania (ang. Task)
  • Podproces (ang. Sub-Process)
  • Podproces Ad-Hoc (ang. Ad-Hoc Sub-Process)
  • Aktywność wywołania (ang. Call Activity)

Modelowanie danych:

  • Obiekt danych (ang. Data Object) jako referencja na diagramie
  • Powiązanie danych z krokami procesu (ang. Data Association),
  • Magazyn danych (ang. Data Store),
  • Dane przenoszone przez zdarzenia.

UML

Model pojęciowy:

  • Definicja i reprezentacja modelu pojęć na diagramie klas
  • Pojęcie klasy i obiektu
  • Asocjacje i właściwości pojęć – omówienie typów danych
  • Liczność atrybutu i asocjacji

Modelowanie decyzji w procesach biznesowych z wykorzystaniem BPMN, DMN oraz UML

DMN

Model decyzyjny i jego perspektywy

  • Poziom wymagań decyzyjnych (ang. Decision Requirements Level)
    • Decyzja (ang. Decision),
    • Model wiedzy biznesowej (ang. Business Knowledge Model),
    • Dane wejściowe (ang. Input Data),
    • Wymaganie informacji (ang. Information Requirement) i wiedzy (ang. Knowledge Requirement)
  • DMN Poziom logiki decyzji (ang. Decision Logic Level)
    • Wyrażenie blokowe (ang. Boxed Expression),
    • Wywołanie (ang. Invocation),
    • Wyrażenie literalne (ang. Literal expression).

Tabela decyzyjna (ang. Decision Table) podstawową konstrukcją logiki decyzji

  • Definicja. Omówienie podstawowych rodzajów komórek,
  • Orientacja,
  • Wyrażenia wejściowe i wyjściowe.
  • Sposób wyznaczania decyzji na podstawie tabeli decyzyjnej
  • Polityka trafień (ang. Hit policy): pojedyncze trafienia i wiele trafień.

BPMN

Obsługa zdarzeń:

  • Nieprzerywająca obsługa z wykorzystaniem nieprzerywającego podprocesu zdarzeniowego (ang. Non-Interrupting Event Sub-Process) oraz zdarzenia krawędziowego (ang. Non-Interrupting Boundary Event),
  • Obsługa przerwań z wykorzystaniem przerywającego podprocesu zdarzeniowego (ang. Interrupting Event Sub-Process), zdarzenia krawędziowego (ang. Interrupting Boundary Event) oraz zdarzenia przerwania (ang. Terminate End Event),

Wielokrotne wykonywanie tej samej czynności: czynność wykonywana w pętli (ang. Loop Activity) oraz czynność wieloinstancyjna (ang. Multi-Instance Activity, skrót MI Activity). Zastosowanie czynności wieloinstancyjnych w procesach, w których występują grupa uczestników pełniących tę samąż rolę.

  28 godzin
 

Liczba uczestników


Data rozpoczęcia

Data zakończenia


Daty szkoleń są uzależnione od dostępności trenerów. Szkolenia standardowo odbywają się w godzinach od 09:00 do 16:00.
Szkolenia zdalne są realizowane w przypadku uzbierania się grupy szkoleniowej liczącej co najmniej 5 osób na dany termin.

Opinie uczestników (7)

Szkolenia Powiązane

Powiązane Kategorie