Plan Szkolenia

Podstawy pracy z programem

  • Interfejs — panele, przestrzenie robocze i okna; konfigurowanie interfejsu według własnych potrzeb i charakteru pracy
  • Preferencje — konfigurowanie obsługi myszy i klawiatury, skróty klawiaturowe, ustawienia systemowe i dodatki
  • Nawigowanie w scenie 3D — pozycjonowanie kamery i szybkie przełączanie się pomiędzy oknami widokowymi
  • Konfigurowanie sposobu wyświetlania obiektów w scenie 3D

 Podstawy pracy z obiektami

  • Zaznaczanie, tworzenie, usuwanie i grupowanie obiektów
  • Zarządzanie hierarchią obiektów w scenie
  • Praca w trybie obiektu oraz w trybie edycji
  • Komponenty obiektu/bryły: wierzchołki, krawędzie, płaszczyzny

Podstawy modelowania

  • Przemieszczanie, obracanie i skalowanie obiektów oraz ich komponentów
  • Modelowanie za pomocą kluczowych narzędzi: Extrude, Inset, Bevel, Loop Cut, Knife
  • Modelowanie z użyciem kluczowych modyfikatorów: Subdivision Surface, Solidify, Mirror, Boolean, Array, Simple Deform
  • Zasady modelowania: budowanie siatki obiektu z czworoboków i unikanie trójkątów oraz n-kątów, kontrolowanie przebiegu pętli krawędzi
  • Modelowanie w symetrii
  • Kontrolowanie gęstości siatki obiektu
  • Kontrolowanie ostrości i wyoblenia krawędzi


Modelowanie w praktyce

  • Ogólne zasady tworzenia brył organicznych i nieorganicznych (hard surface modeling)
  • Łączenie fragmentów bryły o różnych przekrojach
  • Zasady modelowania z uwagi na poprawną topologię siatki
  • Retopologia — przebudowa fragmentów lub całości siatki obiektu
  • Wspomaganie procesu modelowania siatki obiektu narzędziami rzeźbiarskimi
  • Modelowanie metodą rzeźbienia
  • Transferowanie wyrzeźbionych szczegółów powierzchni obiektu na bryłę o poprawnej topologii

Tworzenie map UV

  • Ogólne zasady tworzenia mapy UV obiektu
  • Planowanie rozmieszczenia krawędzi rozcięcia siatki obiektu
  • Tworzenie jedno- i wieloelementowych map UV
  • Optymalizowanie mapy UV
  • Łączenie drobnych fragmentów mapy UV w większe obszary
  • Wyrównywanie krawędzi zewnętrznych mapy UV
  • Tworzenie wieloelementowych map UV (UDIM)


Teksturowanie

  • Podstawy tworzenia materiałów przy użyciu shadera Principled BRDF
  • Podstawy fizyki reakcji powierzchni na światło
  • Kontrolowanie odbić światła i odbić środowiskowych na powierzchni obiektu
  • Rozpraszanie odbić światła
  • Odbicia kątowe (anisotropic reflections)
  • Tworzenie powierzchni przezroczystych gładkich, „mlecznych” i zabarwionych
  • Tworzenie efektu penetrowania powierzchni przez światło (subsurface scattering)
  • Zasady tworzenia podstawowych rodzajów powierzchni: tworzywa sztuczne, metale, szkło, materia organiczna,
  • drewno, tkaniny
  • Tworzenie map normalnych (normal map) i map przemieszczeń (displacement map)
  • Podstawy tworzenia własnych tekstur ze zdjęć

Oświetlanie

  • Teoria „rzeźbienia” kształtu obiektu za pomocą światła
  • Fotograficzne reguły oświetlania obiektów
  • Tworzenie wirtualnego studio — tło, podłoże, efekty atmosferyczne
  • Oświetlanie pojedynczych obiektów
  • Oświetlanie grup obiektów
  • Oświetlanie za pomocą lamp i płaszczyzn z materiałami emisyjnymi
  • Oświetlanie za pomocą obrazów HDR
  • Kontrolowanie zasięgu i zakresu oddziaływania świateł
  • Kontrolowanie parametrów światła odbitego
  • „Malowanie” światłem


Renderowanie

  • Techniczne aspekty procesu renderowania obrazu
  • Renderowanie z użyciem procesora i karty graficznej
  • Renderowanie poglądowe i finalne
  • Konfigurowanie parametrów kamery renderującej
  • Dobór rozdzielczości renderowania pod kątem przeznaczenia obrazu końcowego
  • Renderowanie do warstw
  • Renderowanie za pomocą silnika Cycles
  • Renderowanie za pomocą silnika Eevee (Blender 2.8)
  • Podstawy obróbki końcowe wyrenderowanego obrazu w programie typu Adobe Photoshop
  • Eksportowanie finalnego obrazu do formatu i parametrów zgodnych z jego przeznaczeniem
  • Przygotowanie końcowej sceny i pliku do renderowania na farmach renderujących
  28 godzin
 

Liczba uczestników


Data rozpoczęcia

Data zakończenia


Daty szkoleń są uzależnione od dostępności trenerów. Szkolenia standardowo odbywają się w godzinach od 09:00 do 16:00.
Szkolenia zdalne są realizowane w przypadku uzbierania się grupy szkoleniowej liczącej co najmniej 5 osób na dany termin.

Opinie uczestników (5)

Szkolenia Powiązane

Powiązane Kategorie