3D Modeling with Blender - Plan Szkolenia

Ceny nie zawierają podatku VAT
Szkolenie w języku polskim. Na życzenie możliwy język angielski.

Last updated

Kod kursu

blender3d

Czas trwania

28 godzin
szkolenie zdalne: 4 lub 8 dni
szkolenie stacjonarne: 4 dni

Opis

Blender to zestaw narzędzi do grafiki komputerowej 3D typu open source do tworzenia filmów animowanych, efektów wizualnych, sztuki, drukowanych modeli 3D, interaktywnych aplikacji 3D i gier wideo.

Podczas warsztatu uczestnicy nauczą się jak tworzyć modele 3D do gier wideo, drukowania 3D, projektowania domów itp.

Jakich umiejętności możesz spodziewać się po zakończeniu tego szkolenia?:

Zrozumienia zasad modelowania
Zrozumienie i zarządzania animacjami, efektami cząstek, grafiką 3D, mapą UV i rozpakowywaniem
Eksportowaniem modeli i zasobów do silników gier, drukarek 3D lub innego oprogramowania.

 

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

  • Artyści
  • Game Developers
  • Początkujący w świecie grafiki 3d

Plan Szkolenia

Podstawy pracy z programem

  • Interfejs — panele, przestrzenie robocze i okna; konfigurowanie interfejsu według własnych potrzeb i charakteru pracy
  • Preferencje — konfigurowanie obsługi myszy i klawiatury, skróty klawiaturowe, ustawienia systemowe i dodatki
  • Nawigowanie w scenie 3D — pozycjonowanie kamery i szybkie przełączanie się pomiędzy oknami widokowymi
  • Konfigurowanie sposobu wyświetlania obiektów w scenie 3D

 Podstawy pracy z obiektami

  • Zaznaczanie, tworzenie, usuwanie i grupowanie obiektów
  • Zarządzanie hierarchią obiektów w scenie
  • Praca w trybie obiektu oraz w trybie edycji
  • Komponenty obiektu/bryły: wierzchołki, krawędzie, płaszczyzny

Podstawy modelowania

  • Przemieszczanie, obracanie i skalowanie obiektów oraz ich komponentów
  • Modelowanie za pomocą kluczowych narzędzi: Extrude, Inset, Bevel, Loop Cut, Knife
  • Modelowanie z użyciem kluczowych modyfikatorów: Subdivision Surface, Solidify, Mirror, Boolean, Array, Simple Deform
  • Zasady modelowania: budowanie siatki obiektu z czworoboków i unikanie trójkątów oraz n-kątów, kontrolowanie przebiegu pętli krawędzi
  • Modelowanie w symetrii
  • Kontrolowanie gęstości siatki obiektu
  • Kontrolowanie ostrości i wyoblenia krawędzi


Modelowanie w praktyce

  • Ogólne zasady tworzenia brył organicznych i nieorganicznych (hard surface modeling)
  • Łączenie fragmentów bryły o różnych przekrojach
  • Zasady modelowania z uwagi na poprawną topologię siatki
  • Retopologia — przebudowa fragmentów lub całości siatki obiektu
  • Wspomaganie procesu modelowania siatki obiektu narzędziami rzeźbiarskimi
  • Modelowanie metodą rzeźbienia
  • Transferowanie wyrzeźbionych szczegółów powierzchni obiektu na bryłę o poprawnej topologii

Tworzenie map UV

  • Ogólne zasady tworzenia mapy UV obiektu
  • Planowanie rozmieszczenia krawędzi rozcięcia siatki obiektu
  • Tworzenie jedno- i wieloelementowych map UV
  • Optymalizowanie mapy UV
  • Łączenie drobnych fragmentów mapy UV w większe obszary
  • Wyrównywanie krawędzi zewnętrznych mapy UV
  • Tworzenie wieloelementowych map UV (UDIM)


Teksturowanie

  • Podstawy tworzenia materiałów przy użyciu shadera Principled BRDF
  • Podstawy fizyki reakcji powierzchni na światło
  • Kontrolowanie odbić światła i odbić środowiskowych na powierzchni obiektu
  • Rozpraszanie odbić światła
  • Odbicia kątowe (anisotropic reflections)
  • Tworzenie powierzchni przezroczystych gładkich, „mlecznych” i zabarwionych
  • Tworzenie efektu penetrowania powierzchni przez światło (subsurface scattering)
  • Zasady tworzenia podstawowych rodzajów powierzchni: tworzywa sztuczne, metale, szkło, materia organiczna,
  • drewno, tkaniny
  • Tworzenie map normalnych (normal map) i map przemieszczeń (displacement map)
  • Podstawy tworzenia własnych tekstur ze zdjęć

Oświetlanie

  • Teoria „rzeźbienia” kształtu obiektu za pomocą światła
  • Fotograficzne reguły oświetlania obiektów
  • Tworzenie wirtualnego studio — tło, podłoże, efekty atmosferyczne
  • Oświetlanie pojedynczych obiektów
  • Oświetlanie grup obiektów
  • Oświetlanie za pomocą lamp i płaszczyzn z materiałami emisyjnymi
  • Oświetlanie za pomocą obrazów HDR
  • Kontrolowanie zasięgu i zakresu oddziaływania świateł
  • Kontrolowanie parametrów światła odbitego
  • „Malowanie” światłem


Renderowanie

  • Techniczne aspekty procesu renderowania obrazu
  • Renderowanie z użyciem procesora i karty graficznej
  • Renderowanie poglądowe i finalne
  • Konfigurowanie parametrów kamery renderującej
  • Dobór rozdzielczości renderowania pod kątem przeznaczenia obrazu końcowego
  • Renderowanie do warstw
  • Renderowanie za pomocą silnika Cycles
  • Renderowanie za pomocą silnika Eevee (Blender 2.8)
  • Podstawy obróbki końcowe wyrenderowanego obrazu w programie typu Adobe Photoshop
  • Eksportowanie finalnego obrazu do formatu i parametrów zgodnych z jego przeznaczeniem
  • Przygotowanie końcowej sceny i pliku do renderowania na farmach renderujących

Opinie uczestników

★★★★★
★★★★★

We also do Consultancy!

Blender: modelowanie 3d Consultancy

We work with leading clients across a wide range of technologies!

Reach out for Project | Staff Enhancement | System Audit Consulting

Powiązane Kategorie

Szkolenia Powiązane

Kursy w promocyjnej cenie

Newsletter z promocjami

Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj informacje o aktualnych zniżkach na kursy otwarte.
Szanujemy Twoją prywatność, dlatego Twój e-mail będzie wykorzystywany jedynie w celu wysyłki naszego newslettera, nie będzie udostępniony ani sprzedany osobom trzecim.
W dowolnej chwili możesz zmienić swoje preferencje co do otrzymywanego newslettera bądź całkowicie się z niego wypisać.

Zaufali nam

This site in other countries/regions