Big Data Analytics for Telecom Regulators - Plan Szkolenia

Kod kursu

BDATR

Czas trwania

14 godzin
szkolenie zdalne: 2 lub 4 dni
szkolenie stacjonarne: 2 dni

Wymagania

There are no specific requirements needed to attend this course.

Opis

Aby spełnić wymogi organów regulacyjnych, dostawcy CSP (dostawcy usług Communication ) mogą skorzystać z Big Data Analytics, które nie tylko pomagają im spełnić wymogi zgodności, ale w ramach tego samego projektu mogą zwiększyć zadowolenie klientów, a tym samym zmniejszyć odejście. W rzeczywistości, ponieważ zgodność jest związana z jakością usług związaną z umową, każda inicjatywa zmierzająca do spełnienia wymogów poprawi „przewagę konkurencyjną” CSP. Dlatego ważne jest, aby organy regulacyjne były w stanie doradzić / poprowadzić zestaw praktyk analitycznych Big Data dla CSP, które przyniosą obopólne korzyści między organami regulacyjnymi i CSP.

Kurs składa się z 8 modułów (4 w dniu 1 i 4 w dniu 2)

Machine Translated

Plan Szkolenia

1. Module-1 : Case studies of how Telecom Regulators have used Big Data Analytics for imposing compliance :

  • TRAI ( Telecom Regulatory Authority of India)
  • Turkish Telecom regulator : Telekomünikasyon Kurumu
  • FCC -Federal Communication Commission
  • BTRC – Bangladesh Telecommunication Regulatory Authority

2. Module-2 : Reviewing Millions of contract between CSPs and its users using unstructured Big data analytics

  • Elements of NLP ( Natural Language Processing )
  • Extracting SLA ( service level agreements ) from millions of Contracts
  • Some of the known open source and licensed tool for Contract analysis ( eBravia, IBM Watson, KIRA)
  • Automatic discovery of contract and conflict from Unstructured data analysis

3. Module -3 : Extracting Structured information from unstructured Customer Contract and map them to Quality of Service obtained from IPDR data & Crowd Sourced app data. Metric for Compliance. Automatic detection of compliance violations.

4. Module- 4 : USING app approach to collect compliance and QoS data- release a free regulatory mobile app to the users to track & Analyze automatically. In this approach regulatory authority will be releasing free app and distribute among the users-and the app will be collecting data on QoS/Spams etc and report it back in analytic dashboard form :

  • Intelligent spam detection engine (for SMS only) to assist the subscriber in reporting
  • Crowdsourcing of data about offending messages and calls to speed up detection of unregistered telemarketers
  • Updates about action taken on complaints within the App
  • Automatic reporting of voice call quality ( call drop, one way connection) for those who will have the regulatory app installed
  • Automatic reporting of Data Speed

5. Module-5 : Processing of regulatory app data for automatic alarm system generation (alarms will be generated and emailed/sms to stake holders automatically) :
Implementation of dashboard and alarm service

  • Microsoft Azure based dashboard and SNS alarm service
  • AWS Lambda Service based Dashboard and alarming
  • AWS/Microsoft Analytic suite to crunch the data for Alarm generation
  • Alarm generation rules

6. Module-6 : Use IPDR data for QoS and Compliance-IPDR Big data analytics:

  • Metered billing by service and subscriber usage
  • Network capacity analysis and planning
  • Edge resource management
  • Network inventory and asset management
  • Service-level objective (SLO) monitoring for business services
  • Quality of experience (QOE) monitoring
  • Call Drops
  • Service optimization and product development analytics

7. Module-7 : Customer Service Experience & Big Data approach to CSP CRM :

  • Compliance on Refund policies
  • Subscription fees
  • Meeting SLA and Subscription discount
  • Automatic detection of not meeting SLAs

8. Module-8 : Big Data ETL for integrating different QoS data source and combine to a single dashboard alarm based analytics:

  • Using a PAAS Cloud like AWS Lambda, Microsoft Azure
  • Using a Hybrid cloud approach

Opinie uczestników

★★★★★
★★★★★

Powiązane Kategorie

Szkolenia Powiązane

Kursy w promocyjnej cenie

Newsletter z promocjami

Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj informacje o aktualnych zniżkach na kursy otwarte.
Szanujemy Twoją prywatność, dlatego Twój e-mail będzie wykorzystywany jedynie w celu wysyłki naszego newslettera, nie będzie udostępniony ani sprzedany osobom trzecim.
W dowolnej chwili możesz zmienić swoje preferencje co do otrzymywanego newslettera bądź całkowicie się z niego wypisać.

Zaufali nam

is growing fast!

We are looking to expand our presence in Poland!

As a Business Development Manager you will:

  • expand business in Poland
  • recruit local talent (sales, agents, trainers, consultants)
  • recruit local trainers and consultants

We offer:

  • Artificial Intelligence and Big Data systems to support your local operation
  • high-tech automation
  • continuously upgraded course catalogue and content
  • good fun in international team

If you are interested in running a high-tech, high-quality training and consulting business.

Apply now!

This site in other countries/regions