Plan Szkolenia

Architektura Systemu Android. Środowisko pracy

  • omówienie ogólnej architektury działania systemu Android (kernel Linux, podstawowe biblioteki, JVM, itp.)
  • Przygotowanie środowiska pracy (Eclipse+Android SDK). Metody debugowania programu. Omowienie narzędzi takich jak adb, draw9patch,ddms, emulator, itp.
  • Cykl życia Activity. Implementacja i analiza działania metod onCreate,onStart,OnResume,OnPause,OnDestroy.
  • Struktura danych projektu androidowego (katalogi src,res,xml, plik AndroidManifest.xml, permissions)
  • Zasady tworzenia Layout'ów. Przykłady implementacji klas Linear-,Frame-,Table-,RelativeLayout.
    Implementacja wczytywania layout'ów z plików XML oraz z wewnątrz aplikacji. Klasa Gravity.
  • Tworzenie menu i dialogów. Implementacja i obsługa zdarzeń klas Menu i klas dziedziczących po Dialog.

Obsługa grafiki i interfejsu dotykowego

  • Przegląd i implementacja metod klasy View i Drawable.
  • Gesty - przetwarzanie zdarzeń dotykowych. Implementacja metod klasy TouchEvent.
  • implementacja podstawowych 'cegiełek' każdego programu w Androidzie. Implementacja klas TextView,Button,Checkbox,ListView,itp.)
  • Implementacja klasy Notification

Dostęp do innych aktywności i usług działających w tle, wielowątkowość

  • Omowinienie klasy Intent - do czego służy.
  • Uruchamianie innych aktywności. Implementacja metody startActivity() i onActivityResult().
  • Uruchamianie i komunikacja z usługami działającymi w tle. Omowienie i implementacja metod klasy Service.
  • Broadcasty
  • Wątki i Wielowątkowość. Implemetacja klasy AsyncTask.
  • Synchronizacja. Implementacja bloków synchronize i metod synchronized.

Obsługa Lokalizacji

  • Podstawowe informacje teoretyczne o systemie GPS, WGS84, mapach cyfrowych (GoogleMaps,OpenStreetMap,BingMaps,itp.)
  • Obsługa zdarzeń GPS. Implemenacja metod klasy LocationListener.
  • Rysowanie ikonek i obiektów na mapie.
  • Wydobywanie współrzędnych z kliknięcia na mapie.

Inne

  • Obsługa ustawień zapisywanych na urządzeniu. Klasa Preferences.
  • Dostęp do zdalnych usług sieciowych. Implementacja klas HttpPost/HttpGet.
  • parsowanie struktur danych w formacie XML i JSON. Operacje odczytu i zapisu plików na urządzeniu.
  • SQLite,ContentManager.
  • Sensory, Kamery, OpenGL.

Wymagania

Podstawy programowania w Javie (znajomość pojęć: klasa, atrybut, metoda, dziedziczenie, interfejsy, przeładowanie, itp.)

  28 godzin

Liczba uczestników


Data rozpoczęcia

Data zakończenia


Daty szkoleń są uzależnione od dostępności trenerów. Szkolenia standardowo odbywają się w godzinach od 09:00 do 16:00.

Cena za uczestnika

Opinie uczestników (6)

Szkolenia Powiązane

Powiązane Kategorie