ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management - Plan Szkolenia

Primary tabs

Język szkolenia

To szkolenie jest realizowane w języku polskim lub angielskim.

Kod kursu

itilsm

Czas trwania

21 godzin (zwykle 3 dni wliczając przerwy)

Wymagania

Basic working knowledge of IT or experience of working in a customer service role

Charakterystyka kursu

The ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management course provides comprehensive first-level training for anyone involved in provision, support, and delivery of IT Services and is aimed at all levels of IT professionals, Customers, and Users involved in the provision or receipt of IT Services. The course culminates in an optional one-hour multiple-choice examination for the Foundation Certificate in IT Service Management and is a pre-requisite for further training in ITIL that leads to the ITIL Expert Certificate in IT Service Management. Price does not include the cost of the exam.

ITIL® Certification - IT Service Management

ITIL® is the only consistent and comprehensive documentation of best practice for IT Service Management. Used by many hundreds of organizations around the world, a whole ITIL philosophy has grown up around the guidance contained within the ITIL books and the supporting professional qualification scheme.

Plan Szkolenia

Service Management as a Practice

  • Efficient development of new services and the improvement of existing services
  • Good practice
  • Functions, Roles and Processes

Service Strategy: overall business aims and expectations

  • Types of Service Provision
  • Service Portfolio Management
  • Financial Management
  • Demand Management
  • Business case

Service Design: developing a solution to meet the needs of the business

  • Service Catalogue Management
  • Supplier Management
  • Service Level Management
  • Availability Management
  • Capacity Management
  • IT Service Continuity Management
  • Information Security Management

Service Transition: implementing service designs so that service operations can manage the services

  • Service Asset and Configuration Management
  • Change Management
  • Knowledge Management
  • Release and Deployment Management

Service Operation: day to day, business as usual activities

  • Incident Management
  • Problem Management
  • Request Fulfillment
  • Event Management
  • Access Management
  • Functions: Service Desk, Technical Management, Operations Management and Applications Management

Continual Service Improvement: how to improve the cost effectiveness and efficiency of service provision

  • CSI Model
  • Deming Cycle

Examination

  • Multiple choice
  • 40 questions per paper
  • 26 marks required to pass (out of 40 available) - 65%
  • 60 minutes duration

If taking an exam, candidates are required to provide a Photo ID with a valid signature e.g. driving license, passport or named work ID badges prior to sitting their exam. Failure to produce this ID will result in their exam results being withheld until proof of ID is provided.


Szkolenie gwarantowane uruchamiamy nawet dla jednego uczestnika!
Szkolenie Otwarte Szkolenie Otwarte
W szkoleniu uczestniczą kursanci z różnych firm. Kurs realizowany jest wg planu szkolenia zamieszczonego na naszych stronach.
od 2170PLN
(77)
Szkolenie Zamknięte Szkolenie Zamknięte
Uczestnicy tylko z jednej organizacji. Nie ma możliwości dołączenia uczestników z zewnątrz. Program szkolenia jest zazwyczaj dostosowany do konkretnej grupy, tematy zajęć są uzgadniane pomiędzy klientem a trenerem.
od 2186PLN
Zapytaj o wycenę
Szkolenie Zdalne Szkolenie Zdalne
Instruktor oraz uczestnicy znajdują się w różnych fizycznych lokalizacjach i komunikują się przez Internet.
od 4600PLN
Zapytaj o wycenę

Im więcej zgłaszasz uczestników, tym większe oszczędności. Tabela przedstawia cenę za uczestnika w zależności od liczby zgłaszanych osób i służy jedynie to zilustrowania przykładowych cen. Aktualna oferta dotycząca szkolenie może być inna.

Liczba uczestników Szkolenie Otwarte Szkolenie Zamknięte Szkolenie Zdalne
1 2170PLN 2186PLN 4600PLN
2 2085PLN 2093PLN 3300PLN
3 2057PLN 2062PLN 2867PLN
4 2043PLN 2047PLN 2650PLN
Nie znalazłeś pasującego terminu? Zaproponuj termin szkolenia >>
Zbyt drogo? Podaj swoją cenę

Powiązane Kategorie


Kursy ze Zniżką

Szkolenie Miejscowość Data Kursu Cena szkolenia [Zdalne/Stacjonarne]
BPMN 2.0 dla Analityków Biznesowych Wrocław, ul.Ludwika Rydygiera 2a/22 wt., 2016-09-27 09:00 3110PLN / 2337PLN
R Warszawa, ul. Złota 3/11 śr., 2016-09-28 09:00 7588PLN / 4850PLN
Administracja serwerem Apache Tomcat Kraków, ul. Rzemieślnicza 1 pon., 2016-10-03 09:00 2344PLN / 1736PLN
Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - wstęp do programowania Warszawa, ul. Złota 3/11 wt., 2016-10-04 09:00 1941PLN / 1504PLN
Programowanie w języku Scala Poznań, Garbary 100/63 wt., 2016-10-04 09:00 3479PLN / 2114PLN
Tworzenie aplikacji internetowych w języku PHP Szczecin, ul. Małopolska 23 wt., 2016-10-04 09:00 2688PLN / 2081PLN
Wstęp do systemu Linux Poznań, Garbary 100/63 wt., 2016-10-04 09:00 1640PLN / 1100PLN
Docker for Developers and System Administrators Gdańsk, ul. Powstańców Warszawskich 45 śr., 2016-10-05 09:00 2682PLN / 2016PLN
Adobe InDesign Lublin, ul. Spadochroniarzy 9 śr., 2016-10-05 09:00 1220PLN / 1144PLN
ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management Warszawa, ul. Złota 3/11 pon., 2016-10-10 09:00 2639PLN / 2076PLN
Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - poziom zaawansowany Wrocław, ul.Ludwika Rydygiera 2a/22 pon., 2016-10-10 09:00 1689PLN / 1296PLN
Prognozowanie Rynku Poznań, Garbary 100/63 czw., 2016-10-13 09:00 2936PLN / 2112PLN
ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management Łódź, ul. Tatrzańska 11 pon., 2016-10-17 09:00 2639PLN / 2160PLN
Microsoft Office Excel - efektywna praca z arkuszem Rzeszów, Plac Wolności 13 wt., 2016-10-18 09:00 598PLN / 737PLN
Prognozowanie Rynku Warszawa, ul. Złota 3/11 śr., 2016-10-19 09:00 2936PLN / 2112PLN
ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management Szczecin, ul. Małopolska 23 śr., 2016-10-19 09:00 2639PLN / 2134PLN
Wdrażanie efektywnych strategii cenowych Poznań, Garbary 100/63 śr., 2016-10-26 09:00 1427PLN / 1093PLN
Tworzenie i wygłaszanie prezentacji z Power Point (warsztat kompetencji społecznych) Poznań, Garbary 100/63 czw., 2016-10-27 09:00 1572PLN / 1121PLN
Agile Project Management with Scrum Kraków, ul. Rzemieślnicza 1 śr., 2016-11-02 09:00 1746PLN / 1449PLN
Agile Project Management with Scrum Poznań, Garbary 100/63 pon., 2016-11-07 09:00 1746PLN / 1315PLN
Administracja systemu Linux Olsztyn, ul. Kajki 3/1 wt., 2016-11-08 09:00 1940PLN / 1509PLN
SQL Fundamentals Warszawa, ul. Złota 3/11 śr., 2016-11-09 09:00 1358PLN / 853PLN
Microsoft Office Excel - analiza statystyczna Warszawa, ul. Złota 3/11 pon., 2016-11-14 09:00 1343PLN / 1031PLN
Visual Basic for Applications (VBA) w Excel - poziom zaawansowany Białystok, ul. Malmeda 1 pon., 2016-11-14 09:00 1689PLN / 1413PLN
Programowanie w języku Python Szczecin, ul. Małopolska 23 wt., 2016-11-15 09:00 5790PLN / 3824PLN
Tworzenie i zarządzanie stronami WWW Kraków, ul. Rzemieślnicza 1 pon., 2016-11-21 09:00 3410PLN / 2836PLN
Techniki graficzne (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator) Wrocław, ul.Ludwika Rydygiera 2a/22 wt., 2016-12-06 09:00 1963PLN / 1470PLN

Najbliższe szkolenia

MiejscowośćData KursuCena szkolenia [Zdalne/Stacjonarne]
Zakopane ul. Jagiellońska 30 pon., 2016-10-10 09:002650PLN / 2222PLN
Warszawa, ul. Złota 3/11pon., 2016-10-10 09:002639PLN / 2076PLN
Opole, Władysława Reymonta 29śr., 2016-10-12 09:002650PLN / 2306PLN
Gliwice ul. Karola Marksa 11 pon., 2016-10-17 09:002650PLN / 2222PLN
Katowice ul. Opolska 22pon., 2016-10-17 09:002650PLN / 2222PLN

Some of our clients