Plan Szkolenia

Istota i typy konfliktów. Rodzaje konfliktów ze względu na uczestników

Teoria sytuacji konfliktowych według Lewina.

Główne źródła konfliktów.

  • zasoby
  • różnice w celach
  • współzależność pracy
  • różnice wartości lub poglądów
  • niejednoznaczność organizacyjna

Konflikty funkcjonalne i dysfunkcjonalne.

Zniekształcenia postrzegania występujące w konflikcie

Dynamika konfliktu

  • faza poprzedzająca
  • faza prowokacji
  • faza eskalacji
  • faza konfrontacji

Style zachowania się przy opanowywaniu konfliktów; właściwe zachowanie w sporze. Konsekwencje sztywnego stosowania poszczególnych stylów

Asertywne i rozwojowe wykorzystanie konfliktów w pracy zespołu. Umiejętności asertywne przydatne w rozwiązywaniu konfliktów

Strategie wykorzystywane w sytuacji konfliktowej:

  • ja wygrywam - Ty tracisz
  • ty wygrywasz - Ja tracę
  • bez przegranego – zamiana konfliktu we współpracę

Zarządzanie konfliktem. Główne metody i techniki rozwiązywania konfliktów

  • negocjacje
  • mediacje
  • arbitraż

Praca z emocjami w konflikcie

Stres; radzenie sobie w sytuacji trudnej

  • wprowadzenie do treningu antystresowego
  • metody relaksacyjno - koncentrujące

Twórcze zasady rozwiązywania konfliktów.

Efektywna komunikacja jako niezbędne narzędzie zarządzania konfliktem.

  • bariery komunikacyjne a rozwiązywanie konfliktów
  • komunikacja werbalna i niewerbalna

Wykorzystanie technik negocjacyjnych w rozwiązywaniu konfliktów.

Podsumowanie szkolenia

  14 godzin
 

Liczba uczestników


Data rozpoczęcia

Data zakończenia


Daty szkoleń są uzależnione od dostępności trenerów. Szkolenia standardowo odbywają się w godzinach od 09:00 do 16:00.
Szkolenia zdalne są realizowane w przypadku uzbierania się grupy szkoleniowej liczącej co najmniej 5 osób na dany termin.

Opinie uczestników (4)

Szkolenia Powiązane

Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership

  35 godzin

Powiązane Kategorie