Plan Szkolenia
Istota i typy konfliktów. Rodzaje konfliktów ze względu na uczestników
Teoria sytuacji konfliktowych według Lewina.
Główne źródła konfliktów.
- zasoby
- różnice w celach
- współzależność pracy
- różnice wartości lub poglądów
- niejednoznaczność organizacyjna
Konflikty funkcjonalne i dysfunkcjonalne.
Zniekształcenia postrzegania występujące w konflikcie
Dynamika konfliktu
- faza poprzedzająca
- faza prowokacji
- faza eskalacji
- faza konfrontacji
Style zachowania się przy opanowywaniu konfliktów; właściwe zachowanie w sporze. Konsekwencje sztywnego stosowania poszczególnych stylów
Asertywne i rozwojowe wykorzystanie konfliktów w pracy zespołu. Umiejętności asertywne przydatne w rozwiązywaniu konfliktów
Strategie wykorzystywane w sytuacji konfliktowej:
- ja wygrywam - Ty tracisz
- ty wygrywasz - Ja tracę
- bez przegranego – zamiana konfliktu we współpracę
Zarządzanie konfliktem. Główne metody i techniki rozwiązywania konfliktów
- negocjacje
- mediacje
- arbitraż
Praca z emocjami w konflikcie
Stres; radzenie sobie w sytuacji trudnej
- wprowadzenie do treningu antystresowego
- metody relaksacyjno - koncentrujące
Twórcze zasady rozwiązywania konfliktów.
Efektywna komunikacja jako niezbędne narzędzie zarządzania konfliktem.
- bariery komunikacyjne a rozwiązywanie konfliktów
- komunikacja werbalna i niewerbalna
Wykorzystanie technik negocjacyjnych w rozwiązywaniu konfliktów.
Podsumowanie szkolenia
Opinie uczestników (4)
Otwartość prowadzącej, poczucie humoru, podejście i wiedza
Justyna - e-file
Szkolenie - Mindfulness Workshop
Było to przydatne doświadczenie zarówno z zawodowego, jak i personal punktu widzenia. Trener był bardzo kompetentny i przekazał nam ważne informacje do wykorzystania w miejscu pracy, ale także w życiu prywatnym. Byłem w stanie zastanowić się nad własnymi cechami charakteru i cechami ludzi wokół mnie, a dzięki nim skorzystać lub poprawić siebie. Ćwiczenia radzenia sobie ze stresem były proste i pomocne w zastosowaniu.
Sara Sertori - ASSTRA Forwarding AG
Szkolenie - Stress Management and Prevention
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Chciałbym podziękować trenerowi Abhi za to owocne szkolenie. Doceniam, że starał się poznać wszystkich uczestników, aby mógł lepiej dostosować szkolenie do naszych potrzeb. Uwielbiam to, że istniała równowaga między teorią a działaniami, które nas angażowały. I jak treść była prosta i zwięzła.
Rainey Clarecia - Talentvis
Szkolenie - Communicating and Influencing - For Managers and Team Leaders
Przetłumaczone przez sztuczną inteligencję
Due to the activities from each content, I understood their main ideas/ concepts very well within a short time. I would like to say that the activity reflects on not only our current situation but also how to advance the skill & knowledge effectively and efficiently.