Plan Szkolenia

Wstęp

Przegląd architektury systemu wbudowanego Linux.

Przegląd Pocky i Bitbake

Przygotowanie środowiska programistycznego

Przygotowanie docelowej płytki rozwojowej i zestawów narzędzi

Zrozumienie drzewa źródłowego Yocto Project.

Budowanie wizerunku

Używanie interfejsu sieciowego Toaster do inicjowania kompilacji

Dodawanie pakietów do wygenerowanego obrazu

Zrozumienie pakietów wsparcia płyty (BSP), receptur, konfiguracji i warstw

Pisanie przepisu

Przegląd niektórych istniejących systemów kompilacji - Autotools, CMake, Meson

Budowanie, konfigurowanie i dodawanie niestandardowej aplikacji

Rozwiązywanie problemów z błędami kompilacji

Naprawianie typowych problemów związanych z kompilacją krzyżową

Dostosowywanie kompilacji za pomocą warstw

Rozszerzanie istniejących receptur

Pisanie niestandardowej konfiguracji maszyny

Dodawanie i zarządzanie pakietami wykonawczymi

Dodawanie niestandardowego obrazu

Tworzenie niestandardowego obrazu

Generowanie rootfs

Korzystanie z Yocto Project SDK

Twórz aplikacje za pomocą Poky SDK

Zestaw narzędzi do tworzenia aplikacji

Uwagi końcowe

Wymagania

  • Uczestnik musi przynajmniej raz zbudować jądro dla tradycyjnego desktopowego (nieembedowanego) systemu Linux.
  • Wie z jakich komponentów składa się przestrzeń użytkownika Linux w systemie desktopowym.
  • Wie, jak generować i używać łatek.
  • Musi być w stanie wyjaśnić czym jest GNU Make, Autotools, jakie inne systemy kompilacji istnieją.
  • Idealnie, utrzymuje co najmniej jeden pakiet Linux, albo jako autor upstream, albo w dowolnej tradycyjnej dystrybucji Linux desktop.
  • Wcześniejsze doświadczenie w rozwoju oprogramowania wbudowanego nie jest wymagane i nie zastępuje wiedzy na temat tradycyjnych Linux komputerów stacjonarnych określonych powyżej.

Publiczność

  • Deweloperzy
  • Inżynierowie systemowi
  • Inżynierowie testów
  • Administratorzy systemu
 28 godzin

Liczba uczestników



Cena za uczestnika

Opinie uczestników (2)

Powiązane Kategorie