Plan Szkolenia

Wprowadzenie

  • Co to jest UX?
  • Różnice w UX (User Experience) oraz UI (User Interface)
  • Rola UX w zespole projektowym
  • Proces projektowy UX

Analiza

  • Zbieranie wymagań (analiza potrzeb, warsztaty z klientem, analiza danych zastanych, analiza konkurencji)
  • Realizowane celów biznesowych oraz użytkownika

Badania czyli jak zrozumieć użytkowników

  • Rodzaje badań
  • Omówienie i przećwiczenie niektórych rodzajów badań (wywiad pogłębiony, persona, mapa empatii, ankiety, sortowanie kart itd.)
  • Planowanie badań

Architektura informacji (IA)

  • Co to jest architektura informacji?
  • Rodzaje architektury informacji
  • Przepływ użytkowników (user flow)

Prototypowanie

  • Czym jest prototypowanie?
  • Rodzaje prototypów
  • Jakie narzędzie wybrać? (praktyczne poznanie narzędzia: Figma)
  • Struktura strony
  • Projektowanie układu do (przeglądania, wyszukiwania, czytania)
  • Wzorce projektowe
  • Projektowanie dla urządzeń mobilnych
  • Hierarchia postrzegania (wzorzec Z, wzorzec F)
  • RWD
  • Formularze (dobre praktyki, etykiety, walidacja, rodzaje przycisków)
  • Tabele (dobre praktyki, prezentacja danych, przeszukiwanie danych, widoczność danych, przyciski typu szybkie akcje, paginacja)
  • Dostępność (accessibility)

Prototypowanie - zasady projektowania wizualnego

  • Zasady gestalt (bliskość, podobieństwo, kontynuacja, zamknięcie, figura/tło)
  • Ciężar wizualny (kontrast i rozmiar)
  • Kolory
  • Spostrzeganie liniowe i krawędziowe
  • Ruch w projektowaniu
  •  

Psychologia użytkownika

  • Dlaczego psychologia jest ważna w projektowaniu?
  • Heurystyki
  • Ergonomia użytkowania interfejsów (np.: prawo Hicksa, prawo Fittsa)
  • Wpływanie na ludzi (techniki wpływu społecznego np.: reguła wzajemności, reguła niedostępności )

Testowanie

  • Dane z perspektywy projektanta UX
  • Testowanie wyników: testy użyteczności, testy A/B
  • Statystyka (rodzaje użytkowników, zdarzenia,  przepływ użytkowników itd.)
  • Testowanie wrażeń użytkownika

Wymagania

Umiejętność obsługi komputera.
Przydatna znajomość projektowania stron www oraz tworzenia aplikacji.

 14 godzin

Liczba uczestników



Cena za uczestnika

Opinie uczestników (2)

Szkolenia Powiązane

User Experience Design with Figma

7 godzin

Customer Journey Owner

14 godzin

Continous Improvement Lead

14 godzin

Content Strategist

14 godzin

Continous Improvement Lead

14 godzin

Data Visualization Principles for Tableau

14 godzin

Experience Researcher

14 godzin

Service Owner

14 godzin

User Experience Designer

56 godzin

User Experience (UX) Design

28 godzin

Experience Designer

14 godzin

Powiązane Kategorie