Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Plan Szkolenia
Wprowadzenie
- Co to jest UX?
- Różnice w UX (User Experience) oraz UI (User Interface)
- Rola UX w zespole projektowym
- Proces projektowy UX
Analiza
- Zbieranie wymagań (analiza potrzeb, warsztaty z klientem, analiza danych zastanych, analiza konkurencji)
- Realizowane celów biznesowych oraz użytkownika
Badania czyli jak zrozumieć użytkowników
- Rodzaje badań
- Omówienie i przećwiczenie niektórych rodzajów badań (wywiad pogłębiony, persona, mapa empatii, ankiety, sortowanie kart itd.)
- Planowanie badań
Architektura informacji (IA)
- Co to jest architektura informacji?
- Rodzaje architektury informacji
- Przepływ użytkowników (user flow)
Prototypowanie
- Czym jest prototypowanie?
- Rodzaje prototypów
- Jakie narzędzie wybrać? (praktyczne poznanie narzędzia: Figma)
- Struktura strony
- Projektowanie układu do (przeglądania, wyszukiwania, czytania)
- Wzorce projektowe
- Projektowanie dla urządzeń mobilnych
- Hierarchia postrzegania (wzorzec Z, wzorzec F)
- RWD
- Formularze (dobre praktyki, etykiety, walidacja, rodzaje przycisków)
- Tabele (dobre praktyki, prezentacja danych, przeszukiwanie danych, widoczność danych, przyciski typu szybkie akcje, paginacja)
- Dostępność (accessibility)
Prototypowanie - zasady projektowania wizualnego
- Zasady gestalt (bliskość, podobieństwo, kontynuacja, zamknięcie, figura/tło)
- Ciężar wizualny (kontrast i rozmiar)
- Kolory
- Spostrzeganie liniowe i krawędziowe
- Ruch w projektowaniu
Psychologia użytkownika
- Dlaczego psychologia jest ważna w projektowaniu?
- Heurystyki
- Ergonomia użytkowania interfejsów (np.: prawo Hicksa, prawo Fittsa)
- Wpływanie na ludzi (techniki wpływu społecznego np.: reguła wzajemności, reguła niedostępności )
Testowanie
- Dane z perspektywy projektanta UX
- Testowanie wyników: testy użyteczności, testy A/B
- Statystyka (rodzaje użytkowników, zdarzenia, przepływ użytkowników itd.)
- Testowanie wrażeń użytkownika
Wymagania
Umiejętność obsługi komputera.
Przydatna znajomość projektowania stron www oraz tworzenia aplikacji.
14 godzin
Opinie uczestników (2)
Kontakt z uczestnikami szkolenia i praca w grupach.
Marta Kopiś - LBPro Sp. z o.o.
Szkolenie - User Experience UX Design Fundamentals
Atmosphere, approach to the exercises and comments about the tasks. It was so nice and relaxed way of relay the knowledge