Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Plan Szkolenia
Wprowadzenie do Lua
- Trochę historii
- Cele, cechy i cele inne niż cele Lua.
- Zasoby Lua dokumentacji i tutoriali
- Instalowanie interpretera Lua.
- Konfigurowanie i używanie LuaRocks
Podstawowa składnia i semantyka
- Identyfikatory
- Komentarze, blokowanie komentarzy
- Zmienne globalne i egzekwowanie rygorystyczności
- Zmienne lokalne
- Programy samodzielne, argumenty programu
- Jednostki kompilacji, fragmenty, wyrażenia, średniki
Typy danych i struktury danych
- Podstawowe typy: nil, boolean, number, string
- Typy obiektów: funkcja, dane użytkownika, wątek, tabela
- Referencje/obiekty a wartości podstawowe
- Znaczenie tabel w Lua
Wprowadzenie do tabel i ich wszechstronności
- Tabele jako tablica asocjacyjna
- Tabele jako tablice numeryczne, ciągi
Podstawowe struktury sterujące
- Jeśli to elseif else się kończy
- Pętla while
- Pętla powtórzeń
- Prosta pętla for
Obsługa błędów
- Zwracane wartości a wyjątki
- Konwersja wartości zwracanej na wyjątek
- Konwersja wyjątku na wartość zwracaną
- Poziomy błędów
Przykładowe programy
- Ocena wielomianu
- Przeszukiwanie wszerz
- Dodatkowe ćwiczenia
Więcej o funkcjach
- Nazwane argumenty
- Wywołania obiektowe
- Domknięcia
- Curry
- Ogon wzywa
- Wielokrotne przypisanie i powrót
- Varargs
Iteratory i współprogramy
- Ogólna pętla for
- Iteratory bezstanowe i stanowe
- Różnice pomiędzy iteratorami i współprogramami
Metatabele i metametody
- Ustawiony przykład
- Metametoda __tostring
- Metametody arytmetyczne
- Metametody __index, __newindex
- Metametoda __len
Moduły i pakiety
- Korzystanie z modułów
- Tworzenie modułów
- Organizowanie modułów w pakiety
Programowanie obiektowe
- Elementy składowe OOP w Lua
- Przykłady
Dyskusja na temat bardziej zaawansowanych funkcji językowych
- Słabe tabele
- Finalizatorzy
- Kompilacja, ewaluacja, ładowanie
Wymagania
Znajomość co najmniej jednego innego języka programowania. Programming doświadczenie. Opcjonalnie, jeśli znasz inne języki skryptowe, ułatwi ci to zrozumienie Lua.
14 godzin