Plan Szkolenia

Wprowadzenie do Lua

  • Trochę historii
  • Cele, cechy i cele inne niż cele Lua.
  • Zasoby Lua dokumentacji i tutoriali
  • Instalowanie interpretera Lua.
  • Konfigurowanie i używanie LuaRocks

Podstawowa składnia i semantyka

  • Identyfikatory
  • Komentarze, blokowanie komentarzy
  • Zmienne globalne i egzekwowanie rygorystyczności
  • Zmienne lokalne
  • Programy samodzielne, argumenty programu
  • Jednostki kompilacji, fragmenty, wyrażenia, średniki

Typy danych i struktury danych

  • Podstawowe typy: nil, boolean, number, string
  • Typy obiektów: funkcja, dane użytkownika, wątek, tabela
  • Referencje/obiekty a wartości podstawowe
  • Znaczenie tabel w Lua

Wprowadzenie do tabel i ich wszechstronności

  • Tabele jako tablica asocjacyjna
  • Tabele jako tablice numeryczne, ciągi

Podstawowe struktury sterujące

  • Jeśli to elseif else się kończy
  • Pętla while
  • Pętla powtórzeń
  • Prosta pętla for

Obsługa błędów

  • Zwracane wartości a wyjątki
  • Konwersja wartości zwracanej na wyjątek
  • Konwersja wyjątku na wartość zwracaną
  • Poziomy błędów

Przykładowe programy

  • Ocena wielomianu
  • Przeszukiwanie wszerz
  • Dodatkowe ćwiczenia

Więcej o funkcjach

  • Nazwane argumenty
  • Wywołania obiektowe
  • Domknięcia
  • Curry
  • Ogon wzywa
  • Wielokrotne przypisanie i powrót
  • Varargs

Iteratory i współprogramy

  • Ogólna pętla for
  • Iteratory bezstanowe i stanowe
  • Różnice pomiędzy iteratorami i współprogramami

Metatabele i metametody

  • Ustawiony przykład
  • Metametoda __tostring
  • Metametody arytmetyczne
  • Metametody __index, __newindex
  • Metametoda __len

Moduły i pakiety

  • Korzystanie z modułów
  • Tworzenie modułów
  • Organizowanie modułów w pakiety

Programowanie obiektowe

  • Elementy składowe OOP w Lua
  • Przykłady

Dyskusja na temat bardziej zaawansowanych funkcji językowych

  • Słabe tabele
  • Finalizatorzy
  • Kompilacja, ewaluacja, ładowanie

Wymagania

Znajomość co najmniej jednego innego języka programowania. Programming doświadczenie. Opcjonalnie, jeśli znasz inne języki skryptowe, ułatwi ci to zrozumienie Lua.

 14 godzin

Liczba uczestników



Cena za uczestnika

Powiązane Kategorie